Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем Доминатор - може би алтернатор?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Проблем Доминатор - може би алтернатор?

    Хора не мисля че има нужда да се надпираме и да спорим - "Кой е по-добрият или по-лошият Мотор".
    Има една приказка "Който каквото си кара това си хвали".

    Крастата по Out of the the Road е всеобща щом сте в този форум

    Дайте по темата.

    Поздрави

    Коментар


    • #17
      До: Проблем Доминатор - може би алтернатор?

      Почти съм сигурен, че проблемът на конкретният доминатор е в реле-регулатора. Дефекти в статорната намотка на алтернатора, поне при тези машини са шестица от тотото. Принципно при моторите регулирането на напрежението е доста проблемно, предвид, че междуфазното напрежение варира в много по-широки граници от това при автомобилите. (40 - 200v) Тук индукторът е постоянен магнит и напрежението зависи единствено и само от оборотите и се намалява изходящото напрежение а не възбуждането, както при автомобилните алтернатори. Обикновено регулаторът е схема на Ларионов, като плюсовата група е изпълнена с тиристори а управлението им е с някакъв стабилизатор или в краен случай с ценерови диоди. Проблемът е, че обикновено са заляти със смола и ремонтът е меко казано неприятен... За да се намали рискът да изгори трябва релето е монтирано, така че да се обдухва добре и част от топлината да се отнема от рамата, както и калта по него да се чисти понякога Освен това е много важно всички клеми да са чисти, стегнати и добре изолирани. Никога да не пробва дали има ток "на искра" - да допираш при работещ двигател проводници към маса. Не се слагат крушки по 100W и не се откача акумулатотрът при работещ двигател
      Останалото е въпрос на шанс
      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

      Коментар


      • #18
        До: Проблем Доминатор - може би алтернатор?

        Здравейте колеги,

        "Проблема" е решен.
        Проблема беше че реално нямаше проблем

        Имаше грешна диагноза по-точно грешен начин за констатиране на евентуалния проблем.

        Като съвет към всички с подобни проблеми. Преди да почнете да мерите релереулатори токове от алтернатори и тем подобни.

        1. Запалете мотора измерете напрежението което идва на акумулатора НО НЕ МУ МАХАЙТЕ КЛЕМИТЕ

        2. Ако показанията на уреда са ~14 V и въпреки всичко ви пада акумулатора - Време е за нов

        Благодаря на Боби за бързата и експертна консултация (всички го познавате)

        Поздрави на всички.

        Коментар

        Активност за темата

        Свий

        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X