Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Помогнете за клапани на YZ450F

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Помогнете за клапани на YZ450F

    Наскоро счупих бутало на YZ450F и се сещате каква каша настана вътре.
    Всичко съм купил без клапаните, били титаниеви и за това е било нармално да струват по 220 лв. броя. До тук добре но аз трябва да сменя 3 клапана и това вече ми идва в повече.
    Та на въпроса, поразрових се и разбрах,че на 400 и 426 клапаните са същите но не са титаниеви, в основата нямат разлика но във височината на стъблото не можах да открия никъде има ли разлика ? Някой има ли идея как седят нещата ?

  • #2
    До: Помогнете за тези клапани

    Моето скромно мнение е - не рискувай.

    Ямахата се слави като много по-здрав мотор от другите, понеже има пет клапана вместо четири. Понеже са пет, клапаните са по-малки, по-леки, имат по-малко инерция, и съответно се износват по-малко. От където идва и издръжливостта.

    Обратната страна на медала е че при счупване, клапаните за смяна са с един повече (да не говорим че са и различни видове). И понеже цената на един клапан е дори по-висока от цената на един клапан при другите марки, сметката се връзва още по-солена. Нещо с което се сблъскваш в момента.

    Стоманените клапани са по-тежки от титаниевите. При еднакви обороти инерцията им е по-голяма, ускоряват се по-трудно, след което и спират по-трудно. За това е капан просто да сложиш стоманени клапани - могат да ти подбият леглата на клапаните доста бързо, при високи обороти могат да преплетат копитата, понеже всичко останало (пружини и прочие) са изчислени за леките титаниеви клапани, и трудно ще удържат стоманените при високи обороти.

    Най-добрият пример - за твоя модел се правят стоманени клапани, които са качествени и здрави, и струват докарани до България по около сто лева парчето. Малката подробност е че за да не ти съсипят главата се нуждаят от комплект пружини и държачи който е здраво над 400 лева.

    Тъй че пий една чаша студена вода и си взимай оригинални клапани. Могат да се намерят и малко по-евтини от 220лв броя.

    Успех
    Издъних се на Тюринг теста

    Коментар


    • #3
      До: Помогнете за клапани на YZ450F

      Радко чуи човека щото да не даваш после още толкова.То нали знаеш лафа че козата си иска пръч.Здравички са ни Ямахите ама после ни ги вземат на веднъж.

      Коментар


      • #4
        До: Помогнете за клапани на YZ450F

        Няма да намериш по-добри от оригиналните. Сега поне се намира всичко. Може да се наложи да не караш известно време, но не съсипвай мотора с неща, които не са за него.
        Гоблин много добре ти е обяснил че титаниевите клапани са нещо по- различно...
        Иначе аз някога съм слагал сегменти от ЗИЛ и клапани от Алфа Ромео 33 на КЛР650. Там се получи, но той е от друго поkоление машини, не толкова високотехнологични.
        Също така не прави опити да изправяш клапаните! Един познат по такъв случай си купи нови бутало и глава!
        Последно редактирано от Scrapheap; 13-12-07, 15:30.
        "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

        Коментар


        • #5
          До: Помогнете за клапани на YZ450F

          Първоначално публикуван от radkoo Преглед на мнение
          .....на 400 и 426 клапаните са същите но не са титаниеви....
          да,еднакви са и са стоманени ...на YZ 426 обаче слагат и титаниеви, 2001 и 2002 г. са с такива ,но са различни от тези на 450-ките които от своя страна пък са еднакви от 2003 до 2007 г. .....дори май и 2008 г.
          ...най-добре е да се вземат оригиналните клапани ( както Гоблин е предложил вече ) които са достатъчно надеждни и здрави ... тия главоблъсканици при смяна на титаниевите клапани със стоманени са приоритет на хондажийте ....там просто е наложително
          "91 KDX200 "95 RM250 "99 YZ400F "00 YZ426F "04 CRF450R "07 CRF450R "08 WR450 "15 Beta300RR
          MG Racing Team

          Коментар


          • #6
            До: Помогнете за клапани на YZ450F

            До тук всичко е ясно, че титаниевите са по-добри няма спор, но не за това пуснах темата. РЕШИЛ съм да сложа стомонени и въпроса ми е дали някой знае височината на стеблата дали е еднаква с тези на 400 и 426 защото полите са им индентични. Най-лошото е, че и в ямаха намат в момента иначе поне щях да ги премеря.

            Коментар


            • #7
              До: Помогнете за клапани на YZ450F

              Между другото 400 и 426 не са ли дабри мотори ?!? , не работат ли добре а са с стомонени клапани! Изкарах 2 сезона на 400 и съм предоволен от мотора, само дето къчих 15 килограма и се наложи да мина на по-голам клас.

              Коментар


              • #8
                До: Помогнете за клапани на YZ450F

                EE никой ли не знае тези клапани еднакви ли са ??

                Коментар


                • #9
                  До: Помогнете за клапани на YZ450F

                  не колега,не са еднакви и няма да станат на 450 -те
                  ..затова за 450 -ките има готови китове примерно на Kibblewhite (около 230$) на Faction MX и други....всички те включват пружини които са значително по-твърди от оригиналните и които могат да поемат почти два пъти по-тежкия стоманен клапан

                  ...на YZ426 от 2001 и 2002 г. които са със титаниеви клапани е възможно да се сменят същите като се ползват стоманените клапани от 2000г модела,но е задължително да се вземат в комплект с пружините от същия модел иначе на 100% се прецакват леглата и ....айде пак в бокса
                  "91 KDX200 "95 RM250 "99 YZ400F "00 YZ426F "04 CRF450R "07 CRF450R "08 WR450 "15 Beta300RR
                  MG Racing Team

                  Коментар


                  • #10
                    До: Помогнете за клапани на YZ450F

                    Мисля че тук въпроса в крайна сметка кристализира в "мога ли да сложа стоманените клапани и да ми се маха от главата". Работата с пружините е ясна, двигателят няма да издържи дълго, но radkoo обясни че този въпрос не го вълнува.

                    Тъй че на въпроса за клапаните - според мен няма да станат. На YZ400/426 всмукателните клапани са шлайфани на 17 градуса, при 450 са на 25 градуса.

                    Изпускателните при 400 пак са на 17 градуса, при 450 са 20 градуса. На око няма как да ги различиш.

                    Говоря за ъгъла на чашката, или лалето, или не знам там как се казва. Наклона на ръба на клапана. За да паснат трабва да шлайфаш/смениш и леглата.
                    Издъних се на Тюринг теста

                    Коментар


                    • #11
                      До: Помогнете за клапани на YZ450F

                      Гоблин обеснява,че ако решиш да слагаш други клапани трябва да шлаифаш леглата на главата по тия клапани които си решил да слагаш понеже стъпката е под друг ъгъл пък то я станало я не.
                      П.п После да се не наложи да сменяш и главата и клапаните.Зарежи го това побългаряване.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Помогнете за клапани на YZ450F

                        Благодаря.
                        Ще проверя въпроса с леглата, това не го бях погледнал !

                        Коментар


                        • #13
                          До: Помогнете за клапани на YZ450F

                          Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
                          Мисля че тук въпроса в крайна сметка кристализира в "мога ли да сложа стоманените клапани и да ми се маха от главата". Работата с пружините е ясна, двигателят няма да издържи дълго, но radkoo обясни че този въпрос не го вълнува.

                          Тъй че на въпроса за клапаните - според мен няма да станат. На YZ400/426 всмукателните клапани са шлайфани на 17 градуса, при 450 са на 25 градуса.

                          Изпускателните при 400 пак са на 17 градуса, при 450 са 20 градуса. На око няма как да ги различиш.

                          Говоря за ъгъла на чашката, или лалето, или не знам там как се казва. Наклона на ръба на клапана. За да паснат трабва да шлайфаш/смениш и леглата.
                          Проверих теориятат ти ! Грешиш и на двата двигателя / 400-1999 двиг.5JG и 450-2003 двиг. 5ТА / ъгълът е 45 градуса. С други думи чашките са еднакви !!!

                          Общо взето темята я пуснах защото до тук ремонта ми е към 1000 лв.
                          Мотора е уникален за мен и не искам да го продавам. Не мисла че ще има значителна разлика в мощноста и работата на двигателя ако сменя клапаните. Та на въпроса

                          1 титаниев клапан цена ~ 220 лв. в Ямаха България / от Гърция идват на ~85 евро /

                          5 х 220 = 1100 лв. за клапани ????
                          5 х 30 = 150 + пружини

                          Елементарно до тук съм поел риска, но все още не мога да разбера височината еднаква ли е ?

                          А по въпроса за пружините мисля че няма коментар :
                          титаниев с по-мека пружина
                          стоманен с по-твърда

                          Коментар


                          • #14
                            До: Помогнете за клапани на YZ450F

                            Радко те са комерсиалисти.Искат да ти съдерат кожата.Казвам ти чесно обади се на Митко от Троян ще ти каже точно кое и как.То вярно като имаш пари оригинално че може и нов мотор кво да ти пука плащаш и готово.Като няма пари кво праим.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Помогнете за клапани на YZ450F

                              Radkoo, ще се радвам ако моята информация е грешна а твоята вярна - мисля че изнесеното до тук ще ти е полезно да задвижиш нещата в правилната посока, просто никой не искаше да направиш грешката просто да смениш титаниевите клапани със стоманени без да правиш други промени по пружини и държачи. Ако намеря данни за дължината - ще ти пиша.

                              p.djartov, за втори път в интервал под 24 часа се пениш срещу някой, неясно кой, който е тръгнал да съдира кожата на бедното българско мотоциклетно войнство, предвождано от теб. Хубаво че поне в тази тема не псуваш. Конкретно в тази тема сме писали няколко души - аз, ММ и spl77, тъй че за разлика от другата тема, това тук го приемам като лична атака срещу нас. Та ако имаш проблем дай да чуем. Кой е тръгнал да съдира чия кожа. Ние твоята ли. Или Ямаха ли са се провинили дивно че като са проектирали мотора не са предвидили факта че ти нямаш пари ? Също да те питам, като си такъв борец за ремонтна свобода, в деня в който тръгнеш да си продаваш мотора, ще я има ли за купувача цялата интересна информация за това какви интересни нововъведения са правени по двигателя ?

                              Най-интересното е че по-горе ти самия си казваш "козата си иска пръч" - от къде тази рязка промяна в мнението ти

                              За твое сведение, истинският комерсиалист (ако въобще съществуваше тази дума и ако се прилагаше в случая) щеше да пише "Радко, слагай стоманените смело, няма проблем, ще караш и ще пееш", и след това сладко-сладко щеше да си поръча една глава пълен комплект да има на склад, в предвиждане на следващата тема със заглавие "пръснах главата, сега на къде?"
                              Издъних се на Тюринг теста

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X