Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за смяна на масло и зазимяване

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Въпрос за смяна на масло и зазимяване

    Първоначално публикуван от Esper Преглед на мнение
    В дебелите не знам но в мануала на всеки мотор го пише, да.
    Във всеки един мануал.
    Аз понеже не стигам до лимита "време" не съм обръщал внимание конкретно на него.
    Не е нужно такова мислене и разсъждения по такава банална процедура.
    Престараването над това, което производителя е казал, че трябва да се прави...
    Най-често си е емало бабата на старанието.
    ..абе аз да кажа как се прави по книга! Тооо... това с робуването на мотора е друга бира вече
    KX 450F 2008 HONDA CR-V 2000г 147к.с.

    Коментар


    • #17
      От: Въпрос за смяна на масло и зазимяване

      Първоначално публикуван от влади кх Преглед на мнение
      Аааа не съм съгласе с това ,защото когато отворя филтъра на пролет утайката на старото масло така се е сбила ,че едвам успявам да я изчиста с пърцала! А ми какво ли ще е в ДВГ-то?????...ее каква е поуката?
      Поуката, че повече трябва да си карате моторите, а не да ги държите в гаража за украса. Аз сменям на 10 000 км маслото в моя мотор и също в мануала ми пише филтъра да се сменя през две смени на маслото, но предпочитам да сменям и филтъра със всяка смяна на маслото. Когато направя километрите тогава сменям маслото без да се интересувам лято ли е, пролет, или зима. Има години, когато го сменям два пъти в годината, а имам години и с по една смяна пак повтарям, без да се съобразявам със сезоните.
      Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
      Златомир Попов - Forry

      Коментар


      • #18
        От: Въпрос за смяна на масло и зазимяване

        Първоначално публикуван от V.R.R. Преглед на мнение
        За какво возило става въпрос?
        КТМ 990 супермото.
        Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

        "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

        Коментар


        • #19
          От: Въпрос за смяна на масло и зазимяване

          Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
          КТМ 990 супермото.
          В книжката пише на 7500км или веднъж годишно.
          Масло и филтър.

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:KTM_990_SM.JPG
Прегледи:1
Размер:41.2 КБ
ID:5689988
          Враг усраине

          Коментар


          • #20
            От: Въпрос за смяна на масло и зазимяване

            ок разбрах и както писах по-горе, сменям маслото и филтъра. за моя Доминатор 250 по книжка пише масло и филтър смяна на 10 000км, но аз го сменям по-рано-около 8000. те и днес съседите ме питаха "пак ли с тоя мотор излизаш?", ама аз мисля че още ми е рано да вися по градския транспорт. то и месеца е хубав за каране-сухо и слънчево време...какво му трябва на човека? каране, каране... благодаря още веднъж на ВладиЧ, Esper, V.R.R, pe6o74 и всички прочели. /за протокола на 2015-та сезон- това ми е 2-ра смяна/

            Коментар


            • #21
              От: Въпрос за смяна на масло и зазимяване

              Първоначално публикуван от boda nx Преглед на мнение
              ок разбрах и както писах по-горе, сменям маслото и филтъра. за моя Доминатор 250 по книжка пише масло и филтър смяна на 10 000км, но аз го сменям по-рано-около 8000. те и днес съседите ме питаха "пак ли с тоя мотор излизаш?", ама аз мисля че още ми е рано да вися по градския транспорт. то и месеца е хубав за каране-сухо и слънчево време...какво му трябва на човека? каране, каране... благодаря още веднъж на ВладиЧ, Esper, V.R.R, pe6o74 и всички прочели. /за протокола на 2015-та сезон- това ми е 2-ра смяна/
              Да ти кажа аз как правя ако съм в твоето положение.

              Смяната на филтъра и маслото го оставям за напролет,до пролетта мотора го припалвам за по десетина минути на всеки 15-си дена.Фактически нещо като полу-зазимяване,вярно играчка е всеки път да му слага и махам акумулатора!

              Но така правя аз и това са моите пет стотинки по темата!Аре наздраве!
              HONDA DOMINATOR 650
              ОРЕЛ ASTRA
              РСПБЗН-Приморско

              Коментар


              • #22
                От: Въпрос за смяна на масло и зазимяване

                Първоначално публикуван от V.R.R. Преглед на мнение
                Аааа не съм съгласе с това ,защото когато отворя филтъра на пролет утайката на старото масло така се е сбила ,че едвам успявам да я изчиста с пърцала! А ми какво ли ще е в ДВГ-то?????...ее каква е поуката?
                Някои си държат моторите навън , други в топъл гараж , трети в спалнята/а жената в гаража/. Ако мотора седи на студено и не се кара дълго време , е добре да се припалва от време на време , както казва морския колега. Причината е , че заради особеностите на зимния сезон , в двигателя се образува конденз , та е добре малко горещо масло да мине по всички части на двигателя. На пролет си сипваш новото масло , та да му е кеф на буталото да се движи в цилиндъра. Ако мотора ще се кара и зимата , няма никакви проблеми маслото да се смени и сега. Но пък в зависимост от начина на каране , е добре зимата и лятото да се кара с различен тип масло.
                В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                Коментар


                • #23
                  От: Въпрос за смяна на масло и зазимяване

                  Аз пък съм леко против "припалването". Все пак това е стрес за двигателя. Всичко е студено, палим, бръмчим на място известно време и гасим. Двигателя не може да се натовари нормално (както при каране), не може да влезе в обичайния си режим, само трупа сажди. Има и по-чувствителни мотори, забелязал съм някои модели на Suzuki. На първото припалване не успява да почисти свещите, а второ палене просто няма. Трябва да извадим свещите.
                  Няма ли да караш мотора, няма смисъл да го палиш.

                  ПП Конденз се образува когато има температурна разлика. Влажен топъл въздух върху студена повърхност. Ако гаража е студен и мотора е студен няма как да се образува конденз.
                  A Lone Rider

                  Коментар


                  • #24
                    От: Въпрос за смяна на масло и зазимяване

                    При по-продължителен престой без палене , маслото се оттича от цилиндрите , разпределителните валове , и другите части , и при палене има почти сухо триене докато всичко се покрие с масло. Разбира се , за припалване е хубаво да се подбират по-топли дни , или самия двигател да се подгрее , като се завре една духалка под покривалото или гаража. Зацапването на свещите мисля сме го коментирали в друга тема , Супер Тенерето е най-чувствително в тази част , но аз нямам проблеми защото имам електрическа бензинова помпа , и пали от първия път при всякакви условия и престой. Конденз съм забелязал , че се образува винаги когато мотора е на студено.
                    Но всеки преценява и се грижи за мотора си както прецени , аз споделям как аз го правя , никой не ангажирам с това.
                    В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                    Коментар


                    • #25
                      От: Въпрос за смяна на масло и зазимяване

                      Първоначално публикуван от Esper Преглед на мнение
                      В книжката пише на 7500км или веднъж годишно.
                      Масло и филтър.
                      Да, и понеже едвам минавам 2-3 000 км го сменям веднъж годишно. А през зимните месеци като се сетя в студен, но сух ден го припалвам и отивам или до близкия град, или до близката хижа. Събирам малко студ и начесвам крастата.
                      Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                      "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                      Коментар


                      • #26
                        От: Въпрос за смяна на масло и зазимяване

                        Първоначално публикуван от pe6o74 Преглед на мнение
                        Преждевременната смяна на маслото е също толкова вредна както преждевременната еякулация .
                        Евала за моабета! Верно е това и също верно е че много малко хора го знаят и спазват! Всяко ново масло има първоначален период на разработка през който износва двигателя също както прекалено старото масло, и това се учеше някога в техническите университети!
                        Ако предстои период от време през който мотора няма да се кара (зазимяване) е хубаво маслото да се смени предварително, за да не могат талоците и нагарите от старото масло да се отложат по стените на двг и скоростна кутия и да оклепат и новото масло след смяната!
                        Преди сменявах на година, че и по 2 пъти според километрите, от известно време сменявам само съобразявайки се с километрите без оглед на годините. Така щото се видя че няма да имам друг мотор както и мотора ми няма да има друг собственик.
                        "Do not correct a fool, for he will hate you;
                        Correct a wise man, for he will appreciate you."

                        Коментар


                        • #27
                          От: Въпрос за смяна на масло и зазимяване

                          Да и аз съм го учил и то в техникума , но нарочно не го написах подробно . Чаках да се появи подкрепа и ето те - дойде . .

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на 09-12-25.

                          Зареждам...
                          X