Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за преправяне на биела

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Въпрос за преправяне на биела

    Не си написал от какъв материал трябва да бъдат изработени втулките.Това е важно. Бутален болт, който лагерува и в биело-мотовилката, и в буталото се нарича плаващ болт. Ако на мен ми се наложи да направя подобна "простотия", бих направил алуминиеви втулки и бих ги запресовал с натег в ушите на буталото. Естествено поради тънката половин мм стена ще трябва да помисля и за някакво осигуряване с лепило въпреки натега.След това райбероване. Втулките няма да стигат до зегерките. Болта се скъсява съвсем малко. Между болта и зегерките бих монтирал подложни аксиални стоманени шайби. Всичко лесно може да се измери. Проблем са тънката стена на втулките и лепилото доколко ще издържи при условията в които работи буталото. Също и най-важното в случая-материала, от който ще бъдат изработени втулките. Едва ли ще е с качеството на този, от който е изработено буталото. Не бих причинил подобно нещо не само на мой, но и на какъвто и да е двигател

    Стига писахте за тези баланси и последствията от взривяването на двигателя Първо вижте за какъв тип двигател става въпрос. Има си допълнителни балансиращи валове, май са два за тези модели. Не ги вадете от задачата. Не е коректно Също, докато не бъде измерено теглото на съответните части и съпоставено, всичко написано е празни приказки и прогнози. Чак след измерването може да се прецени как да се процедира. Знанията помагат, но често и обременяват. Не ти позволяват да видиш очевидни неща. Кат блокира двигателя, ако моториста е чевръст с пръстчетата и стисне съединителя, може да не падне, а само да гледа как останките от буталото отлитат в космоса
    Ако не успее, нали е екипиран като робокоп за подобни ситуации. То и без това в гората се движиш по ръба на острието.

    Ето друг сайт в който ясно са дадени различните парт номера и моторите , в които са идентични.

    Колянов вал-едната половина http://www.boats.net/parts/detail/ya...412-00-00.html

    Колянов вал-втора половина http://www.boats.net/parts/detail/ya...422-00-00.html

    Видно е че двете части на кол. вал са идентични за двата модела от 2000г.
    Ако някой не е видял, ето що пише отдолу:
    [PHPThis Yamaha 5JG-11412-00-00 CRANK 1 part is also used on these models and components:][/PHP]
    ..и отдолу моделите.
    Следва така наречения чоп http://www.boats.net/parts/detail/ya...681-00-00.html
    Забележете при колко модела е идентичен.

    Следва биела за ВР400 2000г- http://www.boats.net/parts/detail/yamaha/motorcycle/Y-5BE11651-10-00.html
    Само за този модел.

    Бутален болт за ВР400 2000г- http://www.boats.net/parts/detail/ya...633-01-00.html
    Също само за този модел.

    Биела за УЗ 426 2000г-http://www.boats.net/parts/detail/ya...651-00-00.html
    Видно е че се ползва и при други модели.

    Бутален болт за тази биела-http://www.boats.net/parts/detail/ya...633-00-00.html
    Също се ползва при няколко модела.

    Това са произволно взети и съпоставени модели.
    От цялата галимация, с която не ми е ясно що се занимавам е ясно че , ПИША го за сетен път, двете части на кол.валове, чоповете, долни лагери на биелите, не съм ги дал за пример, са едни и същи за ВР400 и УЗ426 от 2000г. УЗ426 от други години са с променен номер. Това за двете половини на кол.валове. Видно е че разликата е само в биелите и буталните болтове.

    Дали съм прав или крив е без никакво значение. Ако помогне писаното, помогне, ако не, не
    Айде стига съм писал, че ще взема да си объркам професията
    Gnome Rhone AX2 800 1938
    Yamaha XT600Z 1VJ 1986
    Husqvarna Te 510 1989
    Argvmentvm ad novitatem

    Коментар


    • #32
      От: Въпрос за преправяне на биела

      Това със шайбите и аз го мислех , хубавото при него е , че могат да се набият втулките , след което да се райбероват. Но ме притесняват шайбите ,вече имаме повече чужди части , и дали няма да почнат да се въртят и вкопават в буталото. По-добре би станало ако се райбероват отворите на буталото така , че да се запресоват втулки с по-дебели стени , и каналите на зегерките да са във втулките. От какъв материал , това най-добре ще го реши майстора който ще го прави , аз дадох само идеята. Но най-добре е да се сложи правилната биела.
      В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

      Коментар


      • #33
        От: Въпрос за преправяне на биела

        Шайбите ще влизат почти плътно, отделно вътрешния отвор на шайбите би се разстъргал до по-приемливи размери.Също шайбите биха опирали плътно във набитите втулки и зегерките. Аксиален луфт ще има между болта и шайбите, които в случая ще се явяват само като борд, дотолкова ще бъдат разстъргани. Колкото до материала и майсторите...винаги трябва да бъдат контролирани какво правят Инак винаги ще има изненади
        Да, правилното е биелата да се смени. Също може и направо коляновия вал. Не е ясно за коя година мотор става въпрос, но е видно че алтернативи има..
        Gnome Rhone AX2 800 1938
        Yamaha XT600Z 1VJ 1986
        Husqvarna Te 510 1989
        Argvmentvm ad novitatem

        Коментар


        • #34
          От: Въпрос за преправяне на биела

          Тия дни ще разцепя двигателя и ще сваля коляновия вал,ако биелата на става на коляновия вал на wr400 ще взема биела от yzf 426 и ще я сменя ,имам вал и от yzf426 но ме съмнява да са еднакви с wr400 ,мисля че на wr400 е по-тежък а аз търся силни ниски , малко ще си осложния ремонта но мотора го правя за мене си и няма как.
          0 8 76 36 8 542

          Коментар


          • #35
            От: Въпрос за преправяне на биела

            Преди години имах Хонда ХL,като я отворих имаше проблем,биелата беше разбита в болта.
            Направих нов бутален болт няколко стотни над размера,и понеже не ми се разглобяваше вала реших да я обработвам на място.
            С раздвижен райбер не стана,защото режещата част е права и насича повърхността,ръчните райбери са само точни размери и пак не става.
            В случая трябваше да разширя отворите на буталото и биелата до размер на новия бутален болт.
            Направих си претир,това е едно шлайфано желязо дълго около 250мм,на участъци,през 1-2 стотни по-голям диаметър до необходимия и със много финна шлайф паста започнах да разширявам биелата и отворите на буталото,докато новия по-дебел болт започна да влиза при необходимата хлабина.
            Значи много е важно отворите на буталото да бъдат направени на една установка,защото ако дори и малко се разминават болта няма да влезе ,затова варианта за правене на преходни втулки за отворите на буталото,по-отделно ми се струва че не е удачен .
            За това когато претривах буталото правех двата отвора заедно.
            Много е важна хлабината на сглобката,която трябва да е половин стотна,по-голямата хлабина предразполага към разбиване на отворите.
            Доста си поиграх тогава,но по този начин спасих биелата,и мотора си вървя с таз биела 4-5 години каране.
            Стефан Дянков

            Коментар


            • #36
              От: въпрос за преравяне на биела

              Първоначално публикуван от metalgiar Преглед на мнение
              С втулки от фосфорен бронз съм правил на няколко мотора и този вариАнт е доста по-добър, отколкото буталния болт да лагерува директно в биелата. Обаче тук проблема е, че буталният ми болт е по-голям от отвора на биелата.
              От къде взе колега тези втулки или такъв материал, за да ги изработиш? Аз си търся такива втулки за едни биели на Хонда. Благодаря ти предварително за отговора!

              Коментар


              • #37
                От: Въпрос за преправяне на биела

                Колега за да не отварям нова тема ще пиша в твоята.
                Въпросът ми е към колегите правили втулки. Значи имам биела с биелен болт и лагер ,който са с 1мм по малки от моите тежести, мога ли да направя втулки от двете страни на тежестите? Какви трябва да са втулките от същия материал като тежестите или друг.? Колко трябва да е дебелината на втулката за да стане здрава и изобщо ще държи ли. А и ако ги направя ще може ли да се балансира вала? Да не би при набиването тези втулки да излезнат или да превъртят...? Ще снимам после за да стане по ясно ако някой не ми е схванал мисълта.

                Коментар


                • #38
                  От: Въпрос за преправяне на биела

                  Това няма как да стане , по-нагоре в темата се обсъждат втулки при които има движение. При теб трябва да е плътно за да няма движение , това няма как да стане с дебелина на втулката 0.5мм. , възможно е с наваряване , и последваща обработка до нужният размер.
                  В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                  Коментар


                  • #39
                    От: Въпрос за преправяне на биела

                    И това с наваряването е добра идея не се бях сетил и след това на струг ли трябва да се докара до размера или? Иначе втулката няма да е 0,5, ами ще се престържат двата полумесеца да кажем с 2 или 3мм за да може втулките да са по-дебели и т.н тогава дали ще се получи или да хода да го заварявам след малко?

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X