От: Въпрос за преправяне на биела
Не си написал от какъв материал трябва да бъдат изработени втулките.Това е важно. Бутален болт, който лагерува и в биело-мотовилката, и в буталото се нарича плаващ болт. Ако на мен ми се наложи да направя подобна "простотия", бих направил алуминиеви втулки и бих ги запресовал с натег в ушите на буталото. Естествено поради тънката половин мм стена ще трябва да помисля и за някакво осигуряване с лепило въпреки натега.След това райбероване. Втулките няма да стигат до зегерките. Болта се скъсява съвсем малко. Между болта и зегерките бих монтирал подложни аксиални стоманени шайби. Всичко лесно може да се измери. Проблем са тънката стена на втулките и лепилото доколко ще издържи при условията в които работи буталото. Също и най-важното в случая-материала, от който ще бъдат изработени втулките. Едва ли ще е с качеството на този, от който е изработено буталото. Не бих причинил подобно нещо не само на мой, но и на какъвто и да е двигател
Стига писахте за тези баланси и последствията от взривяването на двигателя
Първо вижте за какъв тип двигател става въпрос. Има си допълнителни балансиращи валове, май са два за тези модели. Не ги вадете от задачата. Не е коректно
Също, докато не бъде измерено теглото на съответните части и съпоставено, всичко написано е празни приказки и прогнози. Чак след измерването може да се прецени как да се процедира. Знанията помагат, но често и обременяват. Не ти позволяват да видиш очевидни неща. Кат блокира двигателя, ако моториста е чевръст с пръстчетата и стисне съединителя, може да не падне, а само да гледа как останките от буталото отлитат в космоса 
Ако не успее, нали е екипиран като робокоп за подобни ситуации. То и без това в гората се движиш по ръба на острието.
Ето друг сайт в който ясно са дадени различните парт номера и моторите , в които са идентични.
Колянов вал-едната половина http://www.boats.net/parts/detail/ya...412-00-00.html
Колянов вал-втора половина http://www.boats.net/parts/detail/ya...422-00-00.html
Видно е че двете части на кол. вал са идентични за двата модела от 2000г.
Ако някой не е видял, ето що пише отдолу:
[PHPThis Yamaha 5JG-11412-00-00 CRANK 1 part is also used on these models and components:][/PHP]
..и отдолу моделите.
Следва така наречения чоп http://www.boats.net/parts/detail/ya...681-00-00.html
Забележете при колко модела е идентичен.
Следва биела за ВР400 2000г- http://www.boats.net/parts/detail/yamaha/motorcycle/Y-5BE11651-10-00.html
Само за този модел.
Бутален болт за ВР400 2000г- http://www.boats.net/parts/detail/ya...633-01-00.html
Също само за този модел.
Биела за УЗ 426 2000г-http://www.boats.net/parts/detail/ya...651-00-00.html
Видно е че се ползва и при други модели.
Бутален болт за тази биела-http://www.boats.net/parts/detail/ya...633-00-00.html
Също се ползва при няколко модела.
Това са произволно взети и съпоставени модели.
От цялата галимация, с която не ми е ясно що се занимавам
е ясно че , ПИША го за сетен път, двете части на кол.валове, чоповете, долни лагери на биелите, не съм ги дал за пример, са едни и същи за ВР400 и УЗ426 от 2000г. УЗ426 от други години са с променен номер. Това за двете половини на кол.валове. Видно е че разликата е само в биелите и буталните болтове.
Дали съм прав или крив е без никакво значение. Ако помогне писаното, помогне, ако не, не
Айде стига съм писал, че ще взема да си объркам професията
Не си написал от какъв материал трябва да бъдат изработени втулките.Това е важно. Бутален болт, който лагерува и в биело-мотовилката, и в буталото се нарича плаващ болт. Ако на мен ми се наложи да направя подобна "простотия", бих направил алуминиеви втулки и бих ги запресовал с натег в ушите на буталото. Естествено поради тънката половин мм стена ще трябва да помисля и за някакво осигуряване с лепило въпреки натега.След това райбероване. Втулките няма да стигат до зегерките. Болта се скъсява съвсем малко. Между болта и зегерките бих монтирал подложни аксиални стоманени шайби. Всичко лесно може да се измери. Проблем са тънката стена на втулките и лепилото доколко ще издържи при условията в които работи буталото. Също и най-важното в случая-материала, от който ще бъдат изработени втулките. Едва ли ще е с качеството на този, от който е изработено буталото. Не бих причинил подобно нещо не само на мой, но и на какъвто и да е двигател

Стига писахте за тези баланси и последствията от взривяването на двигателя



Ако не успее, нали е екипиран като робокоп за подобни ситуации. То и без това в гората се движиш по ръба на острието.
Ето друг сайт в който ясно са дадени различните парт номера и моторите , в които са идентични.
Колянов вал-едната половина http://www.boats.net/parts/detail/ya...412-00-00.html
Колянов вал-втора половина http://www.boats.net/parts/detail/ya...422-00-00.html
Видно е че двете части на кол. вал са идентични за двата модела от 2000г.
Ако някой не е видял, ето що пише отдолу:
[PHPThis Yamaha 5JG-11412-00-00 CRANK 1 part is also used on these models and components:][/PHP]
..и отдолу моделите.
Следва така наречения чоп http://www.boats.net/parts/detail/ya...681-00-00.html
Забележете при колко модела е идентичен.
Следва биела за ВР400 2000г- http://www.boats.net/parts/detail/yamaha/motorcycle/Y-5BE11651-10-00.html
Само за този модел.
Бутален болт за ВР400 2000г- http://www.boats.net/parts/detail/ya...633-01-00.html
Също само за този модел.
Биела за УЗ 426 2000г-http://www.boats.net/parts/detail/ya...651-00-00.html
Видно е че се ползва и при други модели.
Бутален болт за тази биела-http://www.boats.net/parts/detail/ya...633-00-00.html
Също се ползва при няколко модела.
Това са произволно взети и съпоставени модели.
От цялата галимация, с която не ми е ясно що се занимавам

Дали съм прав или крив е без никакво значение. Ако помогне писаното, помогне, ако не, не

Айде стига съм писал, че ще взема да си объркам професията

Коментар