Обява

Свий
Няма добавени обяви.

MZ ES 150 "63"

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: MZ ES 150 "63"

    Малко лъскаво
    Прикачени файлове

    Коментар


    • #17
      До: MZ ES 150 "63"

      Nachev незнам защо немога да ти пиша на лично но имам няколко въпроса към теб.Аз имам също Мз 150 ЕС 1963 година е моят мотор, и аз имам проблеми със Г-сектора на манивелата, но моят Г-сектор е като нов и незнам откаде е проблема , имам и още няколко въпроса :
      искам да попитам зъбчатката която задвижва задното колело на мотора, нормално ли е да има луфт навътре и навънка? Като я хвана с ръка и почна да я бутам се мести и това ме притеснява , от там си правя някаква връзка и с манивелата която ту хваща, ту изтърва. Дали може от този луфт и това местене да се получава и нещо при Г-сектора.Като се знае че няма изронени зъби и е здрав, гледам го на схемата тя тъз зъбчатка е хваната към пръчката на съединиетеля с една гайка и от другата страна на дисковете пак със гайка, да не се е разбило или разхлабило нещо ? Какво може да е станало, и искам да попитам на високи обороти и по точно като се форсира двигателя и след това докато слезе на обороти има едни много странни големи вибраций в мотора, които преди ги нямаше. На ниски обороти ги няма само на високи , от какво може да е това?
      Ами ако се сетя за още нещо ще споделя, той че мотора ще се отваря ама да чуя и хора който са го правили или имат малко техническа грамотност , за разлика от моята която е доста малко.
      Относно високите значи няма проблем нито при болтовете(3 броя) който закрепват Двигателя към рамата, нито изядени елипси от към двигателя и темподобни неща, който бяхте писали.Също така няма грам нагар по кривката и в заглушителя(ауспуха), но за всеки случай търках,чуках,търсках,обдухвах.Няма и нагар по буталото, както беше казал някой колега. Тепърва ще се провери лагерът от към Динамото(дясна страна) и семерината на зъбчатката, днес разглобихме двата странички капака от ляво и от дясно, свалих магнета, ще проверя как е лагера там, и ще търся Болта за в средата който е, който държи гърбицата и другите два който държат самото динамо.
      От другата страна кадето е Г-сектора и Съединителя огледахме и има няколко неща:

      1.Оста която е на съединителя (от ляво Касетката, а от дясно зъбчатката) има луфт, като натисна зъбчатката от към касетката се мърда,след това като натисна касетката зъбчатката се мърда, притиснем ли или касетката или забчатката сичко заспива няма мърдане няма нищо. И си мисля че трябва да е така или от към касетката нещо да се натегне или подложи или от към зъбчатката, може там семерината да се е изяла, ще се види. Иначе игране нагоре надолу няма.Тя тази ост има от двете страни гайки, да не би ако се оберът и луфта няма да го има , или трябва да има някакъв луфт.

      2.Остта която е за скоростите, върху нея нали е нанизана оста за Манивелата , така и оста за манивелата се движи навътре навън, сложихме капака и като махна лоста и хвана за шлиците при сложен капак играе от порядъка на 1-1.3 мм , има осов луфт.Иначе гледах Г-сектора, няма никакво износване като нов е , за храповика незнам като смъкна съединителя ще си покаже.

      Коментар


      • #18
        До: MZ ES 150 "63"

        Първоначално публикуван от nachev7 Преглед на мнение
        Малко лъскаво
        Колега Имам няколко Въпроса, понеже неможе на лично тука ще пиша !!!
        искам да попитам зъбчатката която задвижва задното колело на мотора, нормално ли е да има луфт навътре и навънка? Като я хвана с ръка и почна да я бутам се мести и това ме притеснява , от там си правя някаква връзка и с манивелата която ту хваща, ту изтърва. Дали може от този луфт и това местене да се получава и нещо при Г-сектора.Като се знае че няма изронени зъби и е здрав, гледам го на схемата тя тъз зъбчатка е хваната към пръчката на съединиетеля с една гайка и от другата страна на дисковете пак със гайка, да не се е разбило или разхлабило нещо ? Какво може да е станало, и искам да попитам на високи обороти и по точно като се форсира двигателя и след това докато слезе на обороти има едни много странни големи вибраций в мотора, които преди ги нямаше. На ниски обороти ги няма само на високи , от какво може да е това?
        Ами ако се сетя за още нещо ще споделя, той че мотора ще се отваря ама да чуя и хора който са го правили или имат малко техническа грамотност , за разлика от моята която е доста малко.

        Относно високите значи няма проблем нито при болтовете(3 броя) който закрепват Двигателя към рамата, нито изядени елипси от към двигателя и темподобни неща, който бяхте писали.Също така няма грам нагар по кривката и в заглушителя(ауспуха), но за всеки случай търках,чуках,търсках,обдухвах.Няма и нагар по буталото, както беше казал някой колега. Тепърва ще се провери лагерът от към Динамото(дясна страна) и семерината на зъбчатката, днес разглобихме двата странички капака от ляво и от дясно, свалих магнета, ще проверя как е лагера там, и ще търся Болта за в средата който е, който държи гърбицата и другите два който държат самото динамо.
        От другата страна кадето е Г-сектора и Съединителя огледахме и има няколко неща:
        1.Оста която е на съединителя (от ляво Касетката, а от дясно зъбчатката) има луфт, като натисна зъбчатката от към касетката се мърда,след това като натисна касетката зъбчатката се мърда, притиснем ли или касетката или забчатката сичко заспива няма мърдане няма нищо. И си мисля че трябва да е така или от към касетката нещо да се натегне или подложи или от към зъбчатката, може там семерината да се е изяла, ще се види. Иначе игране нагоре надолу няма.Тя тази ост има от двете страни гайки, да не би ако се оберът и луфта няма да го има , или трябва да има някакъв луфт.
        2.Остта която е за скоростите, върху нея нали е нанизана оста за Манивелата , така и оста за манивелата се движи навътре навън, сложихме капака и като махна лоста и хвана за шлиците при сложен капак играе от порядъка на 1-1.3 мм , има осов луфт.Иначе гледах Г-сектора, няма никакво износване като нов е , за храповика незнам като смъкна съединителя ще си покаже.

        Коментар


        • #19
          До: MZ ES 150 "63"

          @ stanislav_kol

          Изгледай внимателно това, колкото и да се обясни с текст, никой не би могъл да ти го покаже с такава точност:
          http://video.google.com/videoplay?do...22324325429327

          както и
          MZ Maintenance 1, MZ Maintenance 2, MZ Maintenance 3.
          ______2
          Е = MZ

          Коментар


          • #20
            До: MZ ES 150 "63"

            Манивелата на 150-ките се нанизва на куха ос , която е нахлузена върху оста за сменянето на скоростите , Въпросната куха ос има шлици и в предния и в задния край (като на предния се слага манивелата на задния полумесеца , който при ритане задвижва "бендикса" зад касетата.
            Та по въпроса ти , нормално е да има луфт оста на предния зъбак 1-2мм , поради това че тя свободно се движи по първичния вал (този на който е закрепена касетата) ,защото е куха отвътре и се нанизва на вала като лагерува на бронзова втулка , Единствения проблем при по голям луфт ще е , ако бронзовата втулка се е износила , но тогава осфен по голям луфт навън-навътре ще има и луфт нагоре-надолу.

            За силните вибрации , според мен може да ти е отхлабила ангренажната верига (тази която свързва коляновия вал и касетата) и това да ги поражда , друга причина може да е разхлабена гайка на касетата на съединителя (ти спомена по-нагоре че и тя има луфт навън-навътре) така , че я отвори , притегни гайката и не забравяй да закривиш ламаринката която е зад гайката , така че да не се саморазвива.
            Обаче почти съм обеден , че е заради разхлабена ангренажна верига (също така провери и ако се налага притегни и гайката на коляновия вал)

            Разгледай хубаво картинката , и ще разбереш какво съм ти написал , ако искаш утре може и снимки да кача на вала и на кухата ос на която се слага зъбака
            Прикачени файлове

            Коментар


            • #21
              До: MZ ES 150 "63"

              И аз имам същия "ес" 150 даже е 63-та Наскоро се заех с реставрацията му - шлайфан цилиндър, ново бутало, сегменти, бутален болт, биела, всички лагери, семеринги и т.н. Общо взето съм решил да го направя чисто нов, обаче е счупен фиксатора на скоростите и ако някой има тази част ще съм му много благодарен ако ми я подрита

              Тел: 0877566225

              Коментар


              • #22
                До: MZ ES 150 "63"

                Имам го този фиксатор , само че поясни за кое по точно става на въпрос:
                За оста където щрака съчмата или за брозовата вилка която сменя скоростите?
                Иначе и двете ги имам в резерв.

                Засега моя мотор е в застой , ама до края на следващият месец ще е на крака...ъъ..колела

                Коментар


                • #23
                  До: MZ ES 150 "63"

                  Става въпрос за оста на която щрака съчмата, вчера си вземах един двигател от един дядо за части и вече съм на 90% зглобен

                  Коментар


                  • #24
                    До: MZ ES 150 "63"

                    Аха , я кажи какви части имаш , че имам липси и може да измислим нещо

                    Коментар


                    • #25
                      До: MZ ES 150 "63"

                      Хайде малко снимчици да кача , да им се порадвате и вие не само аз ,
                      Разни детайлчета дребни са боядисани , и вече хубаво са ми изсъхнали резервоара(гордо оставени да съхнат във Варбурга , то мотор при мотор стои ,хаха) , капаците и фара . Също така снимки на някой нови работи за които съм споменал...амортисьори , зъбак...

                      Яд ме е само , че не си намерих здрав преден калник и се наложи с бащата да направим този , пък и да ви кажа добре се получи (парчето с което е съединен е задния калник на ТС 150).
                      Прикачени файлове
                      Последно редактирано от nachev7; 25-04-09, 00:24.

                      Коментар


                      • #26
                        До: MZ ES 150 "63"

                        Тъй като , неми се отваряше нова тема , реших да пиша във тази.
                        Питах наляво , надясно за части за 150-ката и изкачаха оферти обаче от много далеч.....и един ден баща ми се прибра и каза "Намерих цял мотор за части , дай да идем да го погледнем..." , опътили го били в едно село до Троян. Отиваме там пулим се и гледаме , двигателя подобен а пък рамката мнооого по-различна , викам си аз , че май няма да стане работата , а онзи вика "Абе момчета отървете ме от този мотор , че и без това след някоя друга година ще го изхвърля.... , зачудих се аз , взех да го оглеждам и хоп... намерих му табелката за модела и годината...Гледам пише МЗ РТ 125/3 62г. Оказва се че това последната серия на този мотор , която с 4 скорости..ала бала , после ще доразкажа че нещо прегладнях...

                        П.С. взех го и засега тоий измества работата по 150-ката.
                        Прикачени файлове

                        Коментар


                        • #27
                          До: MZ ES 150 "63"

                          Nachev 7 имам нещо подобно на това 125кубиково сладурче не съм сигурен какъм модел е точно но знам, че е 125 куб. см. от доста години го мяркам във вкъщи а преди това моите близки го караха. Сега е със сменено кормило и нямам ръкохватка за спирачка и газта я няма та и кормилото е друго, но това не е фатално. Проблема е че седалките се скъсаха и мисля да сложа нещо по рационално, а и ауспуха го няма по незнайно по какви причини. Та сега съм се заел да му запаля душичката. Дайте едно рамо за възможен вариянт за седалка и ауспух. Относно запалването ще пробвам оригиналното. Ако някой може да даде жокер за запалването да казва. Чичо фър е дал нещо но не ми станя ясно така, че ако можете ударете едно рамо. Благодаря предварително.

                          Коментар


                          • #28
                            До: MZ ES 150 "63"

                            Ами покажи снимки ,за да разберем какво ти трябва!А най-добре си направи нова тема,за да не спамим темата на колегата.

                            Коментар


                            • #29
                              До: MZ ES 150 "63"

                              Че да не правя 1000 теми ще пиша в тази за РТ-то.......

                              Днес за Мз-РТ 125..........

                              Такааа , днес след пресушаването на една бирица и унищожаването на 2 наденички се започнаха някои належащи операции..
                              1.Двигателя беше отворен откъм съединителя , прегледан , подмяна на феродови и огледални дискове , смяна на веригата свързваща коляновия вал и скоростната кутия и регулиране на съединителя. После последва изрязване мераклийската на гарнитура за капака от хубав клингирит (че старата се беше разпаднала) и затваряне на двигателя откъм лево .
                              2.Отваряне на двигателя от дясната страна , смяна на датчика за неутрална скорост със работещ такъв , смяна на гарнитура и семерина на капачето зад зъбака и изчистване на запалването след което затваряне на капака.
                              2.5 Сваляне на главата и след това на цилиндъра , изчистване на мизерията от тях , смяна на гарнитурата на цилиндъра , че старата се беше изпекла , смяна на едната шпилка от 4-те , защото се беше опасала по резбата отгоре , преглеждане на бутало и сегмени и изчистване на нагара от тях и главата.
                              Зглобяване на цилиндъра и главата със новата гарнитура и шпилка .
                              3.Промиване и почистване на карбуратора , продухване на жиглиорите и слагане на гарнитурка на поплаваковата камера , че някой идиот си я беше спестил.
                              4.намазване на калниците и акумулаторната кутия с "Терминатор" за сваляне на гадната стара боя , изжулване на мизерията и погатвяне за яко шкурене и шприц .
                              5.При разглабянето ми изкочи един проблем и се оказа че кожухът на задния амортисьор откъм задвижващият зъбак е пукнат , та сцепен.
                              Носих го на аргонов апарат и ми казаха , че не е чист алумин , а дуралуминий (какво правят самолетни метали по мотора незнам )
                              и сега се чудя как ще го оправя , май ще търся друг здрав.
                              Ами това е снимки няма много , но тия дето съм направил ще ги кача утре че заспивам на клавиатурата

                              Коментар


                              • #30
                                До: MZ ES 150 "63"

                                За ЕС 150-ката
                                Предния калник е грундиран , напръскан със шприц и чака само боядисване също имам нов рефлектор на фара , и съм сложил гумите на резервоара.
                                Също така съм си отремонтирал (разглобих ги , изчистих ги от старото масло , което беше станало на кал , налях ново масълце с нужната гъстота и милилитри и сега пеят. Също така са боядисани външните им метални кожуси и е гресирана пружината....а и още нещо смених и втулките отдолу , че се бяха разбили.. ) оригиналните задни амортисьори тип "бомбички" защото не си намерих такива като предните с никелирани открити пружини (нямам снимки на тях обаче ще кача като ги снимам)
                                Прикачени файлове
                                Последно редактирано от nachev7; 27-05-09, 23:21.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X