Колеги искам да попитам какво масло бихте ми препоръчали за ЕТЗ 251.Икакво ще кажете дали хидравличното става.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
etz 251
Свий
X
-
От: etz 251
За къде ???Първоначално публикуван от bigman3 Преглед на мнениеКолеги искам да попитам какво масло бихте ми препоръчали за ЕТЗ 251.Икакво ще кажете дали хидравличното става.
Коментар
-
От: etz 251
Улита 90 ЕП...както и много други.Първоначално публикуван от bigman3 Преглед на мнениеИзвинявам се.За скоростите.
Коментар
-
От: etz 251
Не, не става с Улита, съединителя буксува. Употреблението на какво да е двигателно масло, без антифрикционни вложки е отговора.Първоначално публикуван от chrichri Преглед на мнениеУлита 90 ЕП...както и много други.Тука трябваше да стои една умност, ама по-насетне ще спиша някоя.
Коментар
-
От: etz 251
Така да бъде.Първоначално публикуван от Тодоров009 (Войводата) Преглед на мнениеНе, не става с Улита, съединителя буксува. Употреблението на какво да е двигателно масло, без антифрикционни вложки е отговора.
Коментар
-
Коментар
-
От: etz 251
В периода 1991-1995 съм имал десетки видове мз-ти ( етз 150 и 251 ) , с над 100 000 навъртяни километри . Масло освен улита ер 90 не съм ползвал ( то и нямаше друг модел трансмисионно масло по бензиностанциите тогава ) и проблем със съединителите никога не съм имал - нито не отделяне , а още по-малко боксуване . Още помня бялата бутилка с червената капачка на Плама - Плевен .Първоначално публикуван от Тодоров009 (Войводата) Преглед на мнениеНе, не става с Улита, съединителя буксува. Употреблението на какво да е двигателно масло, без антифрикционни вложки е отговора.
Коментар
-
От: etz 251
Няколко ЕТЗ-а съм имал навремето и всичко е карано с ЕП90. Буксуване на съединителя никога не е имало ,но поради гъстотата на маслото първото включване на скорост е съпроводено с леко "скачане" или дърпане. След като загрееше изключваше на неутрална при спряло положение без проблем.Първоначално публикуван от Тодоров009 (Войводата) Преглед на мнениеЕ? Пише редукторно или моторно масло, а Улита 90 ЕП е трансмисионно, при това доста тежко.Силата е нищо без контрол.
Коментар
-
От: etz 251
От трансмисионно масло съединителя не боксува , но се чупят дисковете , защото залепват един към друг , зъбните колела на скоростите също страдат. Но това се случва при японските мотори , при МЗ-то , дисковете са по-различни и понасят трансмисионно масло , но аз бих ползвал само двигателно масло или такова за мотоциклетни скоростни кутии.В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода
Коментар
-
От: etz 251
Преди и малко след 1990 ползвахме М10Д и Палма, а сега има много и човек се чуди какво да сложи. Като знаеш спецификата на мотора, можеш да си избереш качествено масло на добра цена. А ако маслото е тънко, на истина съединителя ще стрда.
Коментар
-
От: etz 251
Объркване идва от факта че преди 20 години маслата технологично бяха на друго ниво и на практика ползването на каквото и да е масло не създаваше никакви проблеми!А всъщност проблема е единствено с приплъзването. Съвременните масла са с много добавки които предизвикват буксуване при мокрия съединител,поради което е силно препоръчително да се налива масло предназначено за тази цел, маслата до GL4 покриват норматива , нагоре е рисковано. До това съм стигнал по трудния начин
ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250
Коментар
-
От: etz 251
До 2004 г. карах ETZ150 с ЕР90 отначало, после с кастрол ЕР80. 10 години, 65000км. лично от мене навъртени, поне половината по тежки планински терени, смених веднъж бакелитовите дискове, веднъж полумесеца и пружината на манивелата, а всичко останало в скоростната кутия ми беше като ново и работеше безупречно."Do not correct a fool, for he will hate you;
Correct a wise man, for he will appreciate you."
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар