Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Балкан 50...аномалиии

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Балкан 50...аномалиии

    И аз навремето си бях направих имобилайзер на балканчето с жак от слушалки...едни с бакелитова изолация...не че имаше кой да го краде,ама пък беше гъзарско!

    Коментар


    • #17
      От: Балкан 50...аномалиии

      Така работата е била наистина от това ключе. Сега няма и помен от проблем. Центровката е 1.2мм преди горна мъртва точка. Така ме устройва. Карах към 10-15 километра единствения луд. Свалях свеща и е сива. Бива да е по-тъмна, ама за сега мисля да не барникам по карба. Не прегря за 15 километра яко газ, което е добре. Но ще си търся друго ключе. Никога не бих помислил, че ключе може да ме изиграе по такъв начин. Благодаря на всички за отговорите!

      Коментар


      • #18
        От: Балкан 50...аномалиии

        Забравих да спомена, че след новата центровка без да пипам винта на карба, държеше доста високи обороти на празен ход, та ги свалих. Това от даденото закъснение ли е?

        Коментар


        • #19
          От: Балкан 50...аномалиии

          С повече закъснение трябва да паднат оборотите според мен.
          Кола без турбо е като жена без цици, върши работа но не доставя удоволствие.
          Витара 1.6 16V TURBO POWER!!!
          "Mud Angels" Stara Zagora

          Коментар


          • #20
            От: Балкан 50...аномалиии

            Няма как да е закъснение. То пак си е предварение само че по малко.

            Коментар


            • #21
              От: Балкан 50...аномалиии

              Първоначално публикуван от raico Преглед на мнение
              Няма как да е закъснение. То пак си е предварение само че по малко.
              Да де, това имах впредвид.

              Коментар


              • #22
                От: Балкан 50...аномалиии

                Колега,привет!Я вземи едно шише пълно с вода и му дупни с шилото една дупка на капачката,след това запали Балкан-а и го остави да работи на място(на обороти,без да даваш газ) и цвъкай с шишето първо от всичките страни на цилиндъра отдолу където ти е гарнитурата между картера и цилидъра,обилно напръскай с вода,след това отпред гарнитурката между колектора на карбуратора и цилиндъра и накрая отгоре,където карбуратора влиза в колектора.Ако при заливането с вода,на някое от тея трите места усетиш разлика в работата на двигателя(почва да гасне или направо угасва),то значи смуче въздух от там!Поздрави,на всички балканджии,Момчил!
                Fiat Panda 4x4 , Opel Astra 1.7 TDI , Opel Tigra 1.4 Ecotec

                Коментар


                • #23
                  От: Балкан 50...аномалиии

                  Не, не смуче въздух сигурен съм. Защото като правих основния ремонт освен клингерит мазах и силикон. А стария собственик му е бил толкова акъла, че единият болт, където се захваща двигателя за рамата, е бил по-дълъг, а той навивал ли навивал и накрая...строшен картер. Аман от пишман разбирачи. Неостанаха вече такива машини...абе има две-три с мойто, ама са дефицит. Абе, че е приключение, е приключение. Не тръгвам на път без всички инструменти! Поздрави!

                  Коментар


                  • #24
                    От: Балкан 50...аномалиии

                    Това с картера и при двата ми Балкан-а,беше така,но какви ли не още работи съм виждал,например един си беше мазал картерите,между гарнитурите с обикновен санитарен силикон
                    П.П Срещат се бе колега,верно намалява им бройката,но ги има.Да не остана непохвален ето го единия ми Балкан :
                    Fiat Panda 4x4 , Opel Astra 1.7 TDI , Opel Tigra 1.4 Ecotec

                    Коментар


                    • #25
                      От: Балкан 50...аномалиии

                      Силиконът няма никаква работа по двигател, дори на Балканче.
                      Колкото до гарнитурата между картера и цилиндъра - тя трябва да е от тънък (0.8 ) клингерит, защото при по-дебел се увеличава горивната камера, променят се фазите на пълненето и не работи по реда си.
                      Единствените серийни ядове, които съм имал с многото Балканчета като дете, беше идиотската "шпонка" на коляновия вал към маховика.
                      При непостоянен електрически проблем, освен обичайните заподозрени (бобина, чукче, кондензатор , кабел, лула, свещ), може да провериш замасяването на бобините в магнета. На някои бяха плякнати на пунктшвайс към магнитопровода а на други имаше запоена клема с ухо, през която минаваше болта към плочката. Друго е проходната изолация между чукчето и наковалнята. Също така ми се е случвало маховикът да протрие някой от четирите проводника.
                      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                      Коментар


                      • #26
                        От: Балкан 50...аномалиии

                        Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
                        Силиконът няма никаква работа по двигател, дори на Балканче.
                        Колкото до гарнитурата между картера и цилиндъра - тя трябва да е от тънък (0.8 ) клингерит, защото при по-дебел се увеличава горивната камера, променят се фазите на пълненето и не работи по реда си.
                        Единствените серийни ядове, които съм имал с многото Балканчета като дете, беше идиотската "шпонка" на коляновия вал към маховика.
                        При непостоянен електрически проблем, освен обичайните заподозрени (бобина, чукче, кондензатор , кабел, лула, свещ), може да провериш замасяването на бобините в магнета. На някои бяха плякнати на пунктшвайс към магнитопровода а на други имаше запоена клема с ухо, през която минаваше болта към плочката. Друго е проходната изолация между чукчето и наковалнята. Също така ми се е случвало маховикът да протрие някой от четирите проводника.
                        Шпонката отдавна я няма. Махнал съм я, но това изобщо не пречи, освен ако не е заминал конуса. А иначе между картерите съм мазал силикон и отдолу на цилиндъра. Проблем за сега няма. За мен най-идиотската работа е карба, ама това е друга бира. Другото се ядва. А някой може ли да удари едно рамо да си намеря охлюв за километража? Сега го реставрирам и ще има тема разбира се като свърша. Каква боя е редно да се използва при боядисване? Мисля, че ако мина хубаво с шкурка навсякъде и там дето трябва да намажа с кит, след това грунд и боя, ще е достатъчно.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Балкан 50...аномалиии

                          Първоначално публикуван от venkabg Преглед на мнение
                          Шпонката отдавна я няма. ..., но това изобщо не пречи, ....
                          Верно ли не пречи? Понеже едно време нямаше силикон мажехме с "Херметик" (в едни прозрачни стъклени шишенца, червен на цвят с консистенция на лак за нокти). Ма общо взето по малко, че после трудно се махаше.
                          Е нещо за свещите: http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=47757
                          Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

                          тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

                          Коментар


                          • #28
                            От: Балкан 50...аномалиии

                            Първоначално публикуван от Стоян Боюков-Sariones Преглед на мнение
                            Верно ли не пречи? Понеже едно време нямаше силикон мажехме с "Херметик" (в едни прозрачни стъклени шишенца, червен на цвят с консистенция на лак за нокти). Ма общо взето по малко, че после трудно се махаше.
                            Е нещо за свещите: http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=47757
                            Не пречи ми. Като е добре конуса той държи. Като и стегнеш хубаво гайката няма мърдане. При 2 от всичките ми балканчета само с плочка не можеш да направиш удолетворяваща центровка. Затова махаш и въртиш маховика. Ето как винаги съм си правил центровка:
                            1. Свалям свещта и капака откъм магнета
                            2.Пускам в цилиндъра една отверка и бавно въртя магнета. Където е най-вдигната отверката-спирам да въртя. Мера с шублер колко е растоянието от резбата до буталото и го запомням.
                            3. Отвивам магнета. Тук буталото е мръднало малко и ГМТ е отишло навятъра. Та пъхам пак шублера и въртя с ръка оста(коляновия вал), докато докарам онова растояние, което помня. Спирам.
                            4.Сега пак съм на ГМТ. Не махам шублера и започвам да връщам кол. вал според предварението.Като го наглася спирам да връщам.
                            5.Поставям плочката на средно положение да има рандеман после да я въртя. Защипвам цигарена хартия на чукчето и слагам маховика малко преди шпонката без да го зацепвам. И започвам да го въртя като дърпам хартията леко. Въртя бавно и в един момент,чукчето изпуска хартията. Удрям с ръка хубаво по магнета да зацепи. Слагам федерката и гайката, стягам яко и готово. В движение мога да си докеригирам с плочката, ако не ме радва много.

                            Коментар


                            • #29
                              От: Балкан 50...аномалиии

                              Е що да е просто, като може да е сложно?
                              Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

                              тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

                              Коментар


                              • #30
                                От: Балкан 50...аномалиии

                                Първоначално публикуван от venkabg Преглед на мнение
                                Не пречи ми. Като е добре конуса той държи. Като и стегнеш хубаво гайката няма мърдане. При 2 от всичките ми балканчета само с плочка не можеш да направиш удолетворяваща центровка. Затова махаш и въртиш маховика. Ето как винаги съм си правил центровка:
                                1. Свалям свещта и капака откъм магнета
                                2.Пускам в цилиндъра една отверка и бавно въртя магнета. Където е най-вдигната отверката-спирам да въртя. Мера с шублер колко е растоянието от резбата до буталото и го запомням.
                                3. Отвивам магнета. Тук буталото е мръднало малко и ГМТ е отишло навятъра. Та пъхам пак шублера и въртя с ръка оста(коляновия вал), докато докарам онова растояние, което помня. Спирам.
                                4.Сега пак съм на ГМТ. Не махам шублера и започвам да връщам кол. вал според предварението.Като го наглася спирам да връщам.
                                5.Поставям плочката на средно положение да има рандеман после да я въртя. Защипвам цигарена хартия на чукчето и слагам маховика малко преди шпонката без да го зацепвам. И започвам да го въртя като дърпам хартията леко. Въртя бавно и в един момент,чукчето изпуска хартията. Удрям с ръка хубаво по магнета да зацепи. Слагам федерката и гайката, стягам яко и готово. В движение мога да си докеригирам с плочката, ако не ме радва много.
                                Талибански технологии в действие....
                                Прецизна центровка по този начин, може да стане само с много късмет...След като при поставена шпонка, не можеш да направиш центровката, значи някъде другаде е сбъркано. Най-вероятно хлабината на контактите. Правилно сглобено и грамотно експлоатирано си е надеждна машина. Друг е въпросът, че рядко се среща добре поддържано такова мотопедче. Балканчето е изключително проста машина, но в никакъв случай, не е за прости ора.
                                "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X