Здравейте , колеги ! Проблемите не спират и не спират .... , но няма как. Аз пак съм в бокса /изгоряла бобина на свеща/ , но питането ми е друго.
След като изгубих токовете, свалих капака на магнета , извадих самия магнет , за да проверя намотките , НО забеляз, че вала има луфт.
Луфта е в дирекция от едната степенка на мотора , към другата.
Няма никакви луфтове , когато се опитам да размърдам вала във всички други възможни посоки !
Единствено , като хвана вала с ръка , има лек луфт при дърпане и бутане на вала, прилагам и едно видео.
Въпроса е , това ,нормално ли е , не е ли , защо се е получило така и как се лекува ?
Всички лагери по мотора са сменени, семерингите също ! Лагерите са Койо по каталог и модел за мотора + че носих стария лагер за да сравним. Мотора е на 3 резервоара след основния ремонт /2 резервоара не съм го мъчил грам и съм карал леко по равни участъци с лека газ и повечко масло в бензина/ . Просто всеедно лагера е по-тънък от стандартния / а 100 % не е / и се получава лек луфт.
Давайте съвети какво да го правя. Говорих с колегата Бижо Бижев , но според него трябва да го занеса на стругар . Според мен обаче стругаря няма да ми свърши работа , защото лагерите са добре и нямат луфт в никоя посока , просто вала се мести леко напред-назад. Споменаха ми за дистанционни втулки , който да монтирам преди лагера на вала ,но реших да се посъветвам и с вас !
След като изгубих токовете, свалих капака на магнета , извадих самия магнет , за да проверя намотките , НО забеляз, че вала има луфт.
Луфта е в дирекция от едната степенка на мотора , към другата.
Няма никакви луфтове , когато се опитам да размърдам вала във всички други възможни посоки !
Единствено , като хвана вала с ръка , има лек луфт при дърпане и бутане на вала, прилагам и едно видео.
Въпроса е , това ,нормално ли е , не е ли , защо се е получило така и как се лекува ?
Всички лагери по мотора са сменени, семерингите също ! Лагерите са Койо по каталог и модел за мотора + че носих стария лагер за да сравним. Мотора е на 3 резервоара след основния ремонт /2 резервоара не съм го мъчил грам и съм карал леко по равни участъци с лека газ и повечко масло в бензина/ . Просто всеедно лагера е по-тънък от стандартния / а 100 % не е / и се получава лек луфт.
Давайте съвети какво да го правя. Говорих с колегата Бижо Бижев , но според него трябва да го занеса на стругар . Според мен обаче стругаря няма да ми свърши работа , защото лагерите са добре и нямат луфт в никоя посока , просто вала се мести леко напред-назад. Споменаха ми за дистанционни втулки , който да монтирам преди лагера на вала ,но реших да се посъветвам и с вас !
Коментар