Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Съвет за луфт на колянов вал !

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Съвет за луфт на колянов вал !

    Здравейте , колеги ! Проблемите не спират и не спират .... , но няма как. Аз пак съм в бокса /изгоряла бобина на свеща/ , но питането ми е друго.

    След като изгубих токовете, свалих капака на магнета , извадих самия магнет , за да проверя намотките , НО забеляз, че вала има луфт.

    Луфта е в дирекция от едната степенка на мотора , към другата.

    Няма никакви луфтове , когато се опитам да размърдам вала във всички други възможни посоки !

    Единствено , като хвана вала с ръка , има лек луфт при дърпане и бутане на вала, прилагам и едно видео.



    Въпроса е , това ,нормално ли е , не е ли , защо се е получило така и как се лекува ?
    Всички лагери по мотора са сменени, семерингите също ! Лагерите са Койо по каталог и модел за мотора + че носих стария лагер за да сравним. Мотора е на 3 резервоара след основния ремонт /2 резервоара не съм го мъчил грам и съм карал леко по равни участъци с лека газ и повечко масло в бензина/ . Просто всеедно лагера е по-тънък от стандартния / а 100 % не е / и се получава лек луфт.

    Давайте съвети какво да го правя. Говорих с колегата Бижо Бижев , но според него трябва да го занеса на стругар . Според мен обаче стругаря няма да ми свърши работа , защото лагерите са добре и нямат луфт в никоя посока , просто вала се мести леко напред-назад. Споменаха ми за дистанционни втулки , който да монтирам преди лагера на вала ,но реших да се посъветвам и с вас !
    Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

  • #2
    От: Съвет за луфт на колянов вал !

    Там не трябва да има дори минимален луфт, бил той радиален или аксиален. Единият вариант е лагери, но ти казваш, че са нови, следователно това отпада. Другото е разбити легла на лагерите, но не ми се вярва. Но луфт не трябва да има. Ако се увеличи ще почне да трие тук там, да губи центровка. Но луфта не е още чак толкова страшен, но фактът, че има луфт означава, че тоя луфт ще расте... Луфтът е като ръждата-иска радикални мерки.

    Коментар


    • #3
      От: Съвет за луфт на колянов вал !

      Здр. Аз като отварях моя мъртвец за лагери имаше медни шайби и от двете страни на вала преди лагерите, замалко да загубя едната при сглабянето . Възможно ли е да не си ги сложил при сглабянето? Доколкото те разбрах лагера седи неподвижно и вала се хлъзга аксиално през него, така ли? Според мен ще е по-добре да го разглобиш и да видиш точно откъде идва луфта, защото си мисля, че ако вала задира в картера в някакъв момент няма да доведе до нещо хубаво.

      Коментар


      • #4
        От: Съвет за луфт на колянов вал !

        За задиране , не задира никъде. Лагерите са нови , да . Когато разглабях , нямаше никакви шайби втулки или такива неща. При ремонта , лагерите на вала бяха в отчайващо състояние.

        Аз ще го разглобя , не е проблем това , за 30тина мин. съм го направил , въпроса е какво да го правя след това ... ?
        Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

        Коментар


        • #5
          От: Съвет за луфт на колянов вал !

          Не бързай! Точно заради тия 30 минути сега има луфт. Полека аз като го почна и един ден ми отива. Как разглабя половинките? Да не е с чука и от там да си увеличил диаметъра на лагерните легла?

          Коментар


          • #6
            От: Съвет за луфт на колянов вал !

            А възможно ли е преди да го "разцепиш" да не е имало гарнитура м/у картерите, а след това да си сложил гарнитура?

            Коментар


            • #7
              От: Съвет за луфт на колянов вал !

              Първоначално публикуван от venkabg Преглед на мнение
              Не бързай! Точно заради тия 30 минути сега има луфт. Полека аз като го почна и един ден ми отива. Как разглабя половинките? Да не е с чука и от там да си увеличил диаметъра на лагерните легла?
              Не, със скоба ! На тоя двигател , няма какво толкова да му се сваля ,че го разглобявам за 1 ден. Не е от бързане ! Ремонта го правих сума време , леко и постепенно , 2 дни го събирах след това...

              За чук и през ум не ми е минавало...
              Последно редактирано от Георги Гущеров - / HannibaL /; 09-07-14, 21:51.
              Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

              Коментар


              • #8
                От: Съвет за луфт на колянов вал !

                Първоначално публикуван от pecoo Преглед на мнение
                А възможно ли е преди да го "разцепиш" да не е имало гарнитура м/у картерите, а след това да си сложил гарнитура?
                Да м/у картерите нямаше гарнитура , само след от силикон. Комплект-а гарнитури не включва гарнитура межу картерите , просто няма. По съвет на познати сложихме много тънък филм силикон /Виктор Реинц ли какъв е там/ , но е адски тънко , колкото да упрътни евентуални неравности между картерите при някогашни предишни отваряния. Иначе видимо картерите нямаха следи от интервенции...
                Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

                Коментар


                • #9
                  От: Съвет за луфт на колянов вал !

                  На твое място бих го отворил, пък ще се види проблема откъде идва.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Съвет за луфт на колянов вал !

                    Ето какво намерих по чуждите сайтове по въпроса:

                    Is it normal to have about a quarter inch of side to side play? There is no up and down play that I could detect.

                    I'm going to have to disagree with the others. I have been told by numerous mechanics etc. that side to side play is normal and expected, but vertical (up & down) is a no, no. When I rebuilt my top end a few months back I noticed side to side play, so I called many "experts" and everyone of them told me "normal". No vertical play is the important part.
                    Естествено 1/4 от инч и на мен ми се гледа много и при мен Не е толкова...
                    Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Съвет за луфт на колянов вал !

                      Казали са му на пича, че е нормално да има аксиален луфт, но дали биелата ще има същия или по-голям аксиален луфт, за да компенсира изместването?

                      Коментар


                      • #12
                        От: Съвет за луфт на колянов вал !

                        Първоначално публикуван от pecoo Преглед на мнение
                        Казали са му на пича, че е нормално да има аксиален луфт, но дали биелата ще има същия или по-голям аксиален луфт, за да компенсира изместването?
                        Всичко по мотора е ново ! Биела , лагери , семеринги , биелен болт с лагери , бутало , сигменти , бутален болт , болтове ... всички , всичко е сменено.

                        Другото дето ми идва на ума е , лагерите толкова да били Койо , въпреки ,че ги взех и платих една шапка пари за тях, но пък радиален луфт няма грам , само аксиален..
                        Последно редактирано от Георги Гущеров - / HannibaL /; 09-07-14, 22:23.
                        Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

                        Коментар


                        • #13
                          От: Съвет за луфт на колянов вал !

                          Не се занимавай с глупости,мотора е добре...
                          Калин Владов,09РСПБЗН

                          Коментар


                          • #14
                            От: Съвет за луфт на колянов вал !

                            Възможно е при смяната на биелата вала да е набит малко повече при което да е станал по тесен.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Съвет за луфт на колянов вал !

                              Първоначално публикуван от Emil_Pz Преглед на мнение
                              Възможно е при смяната на биелата вала да е набит малко повече при което да е станал по тесен.
                              Виж , върху това не се бях замислял.... възможно е , но не ми е минало и през ум да го проверя ! Пича дето ми сменя биелата , преди време ми сменя и биелата на Ямахата , та там проблем нямах, затова и сега не съм го заглеждал....
                              И сега , ок , по-тесен ма какви може да се последиците... караш , караш и после всичко на салата или ?!?!
                              Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X