Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за тунинг /мунинг/ на Ямаха Тдр 125, 1993 год.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Въпрос за тунинг /мунинг/ на Ямаха Тдр 125, 1993 год.

    За зъбаците;
    Жоро мисля, че няма да останеш особено очарован от по-големия заден или по-малкия преден зъбак, защото колкото и да увеличаваш предавателното отношение, моторетката пак няма да върви на 2-ра, там където сега не може. Просто ,това е 125кб. машина и мощността и не достига. Скоро сложихме на ЦРМ 125, със същата идея 10зъба повече от стандартния отзад - е, на равното се стрялка, вдига се само със газ на 2-ра, но на същите баири ,на които не можеше на 2-ра пак не може, е качва още няколко метра повече и умира.....

    За радиатора:
    На 99% от ендуро и крос моторите, вместимостта на охладителната система е около 1 -1.1 литра даже и на 250 2Т и 450 4Т е толкова - вярно и те хвърлят водата, но при теб със 125, при 1.1 литра и да грее при положение, че имаш и перка.. не е нормално. Или ти е настроен на бедна смес, или нещо не върти водите качествено - не допускам, че вентилатора ти върти на обратно срещу радиатора. Да не е вентилатора от компютър - слаб е?
    Силата е нищо без контрол.

    Коментар


    • #17
      От: Въпрос за тунинг /мунинг/ на Ямаха Тдр 125, 1993 год.

      Може капачката на радиатора да е сдала багажа намери си такава която държи на по голямо налягане и антифриза ще седи в радиатора. Операцията със слагане на втори радиатор сам я правил на стария ми мотор Кавазаки КМХ 200 охладителната течност стана с 600 грама повече и няма нужда от перка и при най-големия зор не ми се беше случвало да хвърля водата. Ако сложиш по голям зъбак на задното колело трябва да имаш в предвид че мотора ще грее още повече.

      Коментар


      • #18
        От: Въпрос за тунинг /мунинг/ на Ямаха Тдр 125, 1993 год.

        Първоначално публикуван от maki449 Преглед на мнение
        За зъбаците;
        Жоро мисля, че няма да останеш особено очарован от по-големия заден или по-малкия преден зъбак, защото колкото и да увеличаваш предавателното отношение, моторетката пак няма да върви на 2-ра, там където сега не може. Просто ,това е 125кб. машина и мощността и не достига. Скоро сложихме на ЦРМ 125, със същата идея 10зъба повече от стандартния отзад - е, на равното се стрялка, вдига се само със газ на 2-ра, но на същите баири ,на които не можеше на 2-ра пак не може, е качва още няколко метра повече и умира.....

        За радиатора:
        На 99% от ендуро и крос моторите, вместимостта на охладителната система е около 1 -1.1 литра даже и на 250 2Т и 450 4Т е толкова - вярно и те хвърлят водата, но при теб със 125, при 1.1 литра и да грее при положение, че имаш и перка.. не е нормално. Или ти е настроен на бедна смес, или нещо не върти водите качествено - не допускам, че вентилатора ти върти на обратно срещу радиатора. Да не е вентилатора от компютър - слаб е?
        Ами за зъбаците не знам да ти кажа честно, имам съмнения. Не ,че очаквам да е като 450 4т мотор, да тръгва на 2ра без проблеми, но да се подобри малко, понеже в момента 1ва скорост нито е дълга нито къса !
        Преди с 17" джанта и конфигурация на зъбаците 14-57, нещата бяха почти както исках, 1ва скорост - късичка за спънатите места, а на 2ра вървях почти на всички места дето преди карах на 1ва. ОБАЧЕ , нали смених джантата от 17" на 18" и нещата пак се върнаха на стария хал ! 1ва - нито къса,нито дълга , а за втора на повечето места няма силааа. Затова мисля за по-големия зъбак ОТЗАД , понеже предния не искам да го свалям повече , че ще започне да опира във водача на веригата !

        За радиатора , ми не знам на другите колко е , все ми се струват по-големи ! Не знам как ми е настроен мотора да ти кажа честно, понеже сам си го правих , развил съм болта за въздуха на 2 оборота !
        Водите си ги върпи супер, нямам проблеми там ! Проверявал съм го много пъти !
        А пък перката не е слаба, от 250сс скутер е !! Настроена е да ТЕГЛИ въздуха назад , понеже е монтирана зад радиатора !

        Като цяло, ако карам сам /понеже спирам за снимки, не си давам много, много зор/ нещата са добре. Но при гостуването на групата от Благоевград, където не се спираше освен за зареждане и определяне на маршрута, нещата излязоха на яве и за малко да изпусна мотора , добре ,че се усетих на време !

        Просто нали мотора ми го водят шосейно ендуро и радиатора му е малък ! Дебелината е около 1 см - колкото показалеца на ръката ти ! Сигурно от там идва проблема. Утре ще ходя да взема радиатор от един скутер 400сс, като само радиатора ще събере 1 литър антифриз + перката се надявам да няма проблеми , ма не знам, какво мислиш по-въпроса !?
        Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

        Коментар


        • #19
          От: Въпрос за тунинг /мунинг/ на Ямаха Тдр 125, 1993 год.

          Първоначално публикуван от ВЛАДИМИР-ЕТРОПОЛЕ Преглед на мнение
          Може капачката на радиатора да е сдала багажа намери си такава която държи на по голямо налягане и антифриза ще седи в радиатора. Операцията със слагане на втори радиатор сам я правил на стария ми мотор Кавазаки КМХ 200 охладителната течност стана с 600 грама повече и няма нужда от перка и при най-големия зор не ми се беше случвало да хвърля водата. Ако сложиш по голям зъбак на задното колело трябва да имаш в предвид че мотора ще грее още повече.
          Как си я направил тая операция с втория радиатор, т.е как си ги свързал и от какво е бил втория радиатор ? Иначе може да има и да си прав за капачката , най-елементарно е за проверка , но не съм се сетил да обърна вднимание там .

          Иначе за зъбаците - с по-голям радиатор мисля , че няма да имам проблем с греенето, но мотора ще върви повече в гората. Скорост от 120 км/ч не ми е нужна в гората , пък и нямам уменията за да се движа с такава скорост , затова и мисля да я свърша тая работа със ''скопяването'' с по-голям зъбак - трябва да катери !
          Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

          Коментар


          • #20
            От: Въпрос за тунинг /мунинг/ на Ямаха Тдр 125, 1993 год.

            Моя мотор заводски си е с едни радиатор от едната страна и аз купих още два защото се продават комплект и сложих единия условието е двата радиатора да са свързани отгоре охладителната система започна да побира 1.6Л вода вместо 1.1Л ефекта беше смайващ и при всякакъв тормоз няма проблеми.

            Коментар


            • #21
              От: Въпрос за тунинг /мунинг/ на Ямаха Тдр 125, 1993 год.

              Първоначално публикуван от ВЛАДИМИР-ЕТРОПОЛЕ Преглед на мнение
              Моя мотор заводски си е с едни радиатор от едната страна и аз купих още два защото се продават комплект и сложих единия условието е двата радиатора да са свързани отгоре охладителната система започна да побира 1.6Л вода вместо 1.1Л ефекта беше смайващ и при всякакъв тормоз няма проблеми.
              Ахаа, ясноо ! Благодаря за съвета, ако не стане работа с тоя радиатор дето мисля да взема, ще направя това ,което казваш ! Благодаря ти !

              А случайно да имаш и снимка да го видя по-онагледено !?
              Последно редактирано от Георги Гущеров - / HannibaL /; 07-11-12, 18:48. Причина: Допълнение
              Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

              Коментар


              • #22
                От: Въпрос за тунинг /мунинг/ на Ямаха Тдр 125, 1993 год.

                Днес се сдобих с радиатор от Suzuki Burgman 400 ! Радиатора на външен вид е почти 1 към 1 с моя , но е 2 пъти по-голям !! Пробвах да го напълня и събра към 600-700мл. ,като вътре май имаше още малко ! Иска ми се все пак ако някой знае колко събира въпросния радиатор да сподели, ще съм много благодарен !
                С това се надявам и проблемите ми с охлаждането окончателно да отидат в небитието
                Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

                Коментар


                • #23
                  От: Въпрос за тунинг /мунинг/ на Ямаха Тдр 125, 1993 год.

                  Хайде малко развитие по темата с радиатора от мен

                  Таа общо взето се оказах голям късметлия ! Това и да исках да се получи така , нямаше да мога да го направя !

                  Захващането на радиатора от Сузуки-то става почти 1към1 с моето. Планките за захващане на оригиналната перка /които са масивни и здрави/, съвпадат с планките за захващането на оригиналния ми радиатор !

                  Остава само да се направи една малка планка за захващането от горната страна / горния болт/ и съм на шест с радиатора !!

                  Понеже още съм с гипс и действам бавно с нещата, ще ме извините, но ще гледам да пускам инфото поетапно , заедно със снимки, може да е полезно за някой ! Поздрави !
                  Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

                  Коментар


                  • #24
                    От: Въпрос за тунинг /мунинг/ на Ямаха Тдр 125, 1993 год.

                    Първоначално публикуван от Георги Гущеров - / Жокера / Преглед на мнение
                    Хайде малко развитие по темата с радиатора от мен

                    Таа общо взето се оказах голям късметлия ! Това и да исках да се получи така , нямаше да мога да го направя !

                    Захващането на радиатора от Сузуки-то става почти 1към1 с моето. Планките за захващане на оригиналната перка /които са масивни и здрави/, съвпадат с планките за захващането на оригиналния ми радиатор !

                    Остава само да се направи една малка планка за захващането от горната страна / горния болт/ и съм на шест с радиатора !!

                    Понеже още съм с гипс и действам бавно с нещата, ще ме извините, но ще гледам да пускам инфото поетапно , заедно със снимки, може да е полезно за някой ! Поздрави !
                    Браво! Хубаво е, когато нещата стават както искаме!
                    Бързо оздравяване!
                    Yamaha WR 200

                    Коментар


                    • #25
                      От: Въпрос за тунинг /мунинг/ на Ямаха Тдр 125, 1993 год.

                      Жорка, два радиатора ти решават един проблем, но докарват друг!!!
                      Сега трябва и да направиш здрави гардове за тези радиатори, иначе не ми се мисли.

                      Успех с проекта, следя те изкъсо.

                      П.П. Добавяне на повече тегло, на този слаб мотор, също не е в твоя полза.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Въпрос за тунинг /мунинг/ на Ямаха Тдр 125, 1993 год.

                        А не , не Ванка , с един радиатор ще е ! Само този от Сузуки-то ще ползвам, просто той е двойно по-голям от моя/оригиналния/, но разликата в теглото / празни/ е минимална !

                        Гарда за радиатора ще е задължителен, ноо ще трябва да го измисля след като го монтирам окончателно !

                        Благодаря ти , очаквам и новия зъбак за отзад и ще видим каква ще е работата, имам добро предчувствие ,но да видим !

                        П.п гарда ще гледам да е от лек и здрав материал, нещо като алумин или производно ! Идей приемам всякакви !
                        Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

                        Коментар


                        • #27
                          От: Въпрос за тунинг /мунинг/ на Ямаха Тдр 125, 1993 год.

                          Първоначално публикуван от speedrifter Преглед на мнение
                          Браво! Хубаво е, когато нещата стават както искаме!
                          Бързо оздравяване!
                          Дано, дано да е така, че имам амбицията от новата година да започна раздвижване из България !

                          И благодаря
                          Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

                          Коментар


                          • #28
                            От: Въпрос за тунинг /мунинг/ на Ямаха Тдр 125, 1993 год.

                            Хайде да пусна малко инфо за това какво следва и как изглеждат нещата в момента !

                            П.п мотора е малко мръсен , от което ме е срам , но съм му обещал да го измия , изчистя , гресирам и т.н. . !!

                            Таа ето в какво състояние е мотора в момента !

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:SDC13149.jpg
Прегледи:1
Размер:365.9 КБ
ID:5423834

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:SDC13148.jpg
Прегледи:1
Размер:393.5 КБ
ID:5423835

                            Свалил съм, радиатора ,резервоара, седалката , въобще всичко, което ще ограничи и затрудни работата ми !

                            Ето сега двата радиатора ! Моят/оригиналния/ е черния ! Сивия е донура ! Сами можете да видите разликата !

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:SDC13143.jpg
Прегледи:1
Размер:456.1 КБ
ID:5423836

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:SDC13144.jpg
Прегледи:1
Размер:398.7 КБ
ID:5423837

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:SDC13145.jpg
Прегледи:1
Размер:424.8 КБ
ID:5423838

                            Понеже донура е с 3 отвора за маркучи, ще се наложи да се сложи маркуч с гърловина и капачка , които взех в комплект с радиатора ! С тази система , при евентуален нов недостиг на охлаждаща течност , може да се монтира допълнително / като екстра/ малко разширително казанче , което да увеличи обема с още 100-200мл. !

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:SDC13147.jpg
Прегледи:1
Размер:426.8 КБ
ID:5423839

                            А ето и колко точно съвпада захващането в долната част на радиатора /оградено с червено/ !

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:SDC13146.jpg
Прегледи:1
Размер:441.7 КБ
ID:5423840

                            Радиаторът донур си има и место за монтиране на датчик за перката , но това ще се случи на по-късен етап , понеже в момента си имам работещ такъв датчик !

                            Ето това пък е самата ми перка , която ще бъде монтиране към радиатора за допълнително охлаждане !

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:SDC13150.jpg
Прегледи:1
Размер:219.2 КБ
ID:5423841

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:SDC13151.jpg
Прегледи:1
Размер:240.8 КБ
ID:5423842

                            Таа общо взето така , утре ако ми остане време/че ще се ходи по болници ,едно, друго , трето, заради гипса/ ще започме процеса по монтажа на тея неща !
                            Очаквам утре да пристигне и задния по-голям пиньон, за да монтирам и него и ще тррябва да измисля гард за радиатора , като вече май имам идеи !

                            За сега е това приятели, с напредването на нещата , ще споделям и с вас ! Поздрави !
                            Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

                            Коментар


                            • #29
                              От: Въпрос за тунинг /мунинг/ на Ямаха Тдр 125, 1993 год.

                              Хайде още малко инфо от мен , но първо да се похваля , че днес ми махнаха гипса, сега остава да направя малко рехабилитация, понеже след като ми свалиха гипса, аз им викам на пръстчетата ''свийте се бе'' , а те седят и ме гледат тъпо без да правят нищо !

                              Както и да е , успях да хвана радиатора за долните два болта , остана да се направи само планката за горния , централния, болт !

                              Ето как изглеждат нещата за сега !

                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:SDC13153.jpg
Прегледи:1
Размер:435.1 КБ
ID:5424420

                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:SDC13157.jpg
Прегледи:1
Размер:422.4 КБ
ID:5424421

                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:SDC13154.jpg
Прегледи:1
Размер:295.0 КБ
ID:5424422

                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:SDC13156.jpg
Прегледи:1
Размер:361.6 КБ
ID:5424423

                              Само имам един въпрос към вас, който е много важен за мен и е следния !

                              На оригиналния радиатор на мотора, топлия антифриз / който излиза от главата/ отива в горната дясна пробка на радиатора, минава по ребрата и охладенен вече излиза през лявата долна пробка за да отиде в двигателя !

                              Въпроса е , трябва ли да запазя същото съотношение на вход и изход на антифриза, или мога да ги поставя от една и съща страна , т.е горе дясно да влиза топлия антифриз, а долу пак дясно да излиза охладения ??!?!

                              Благодаря ви предварително !
                              Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

                              Коментар


                              • #30
                                От: Въпрос за тунинг /мунинг/ на Ямаха Тдр 125, 1993 год.

                                На скутера радиатора стои вертикално, а при теб трябва да е хоризонтален. От там ти идва и разликата в свързването на водата. Трябва да вкараш топлата вода от главата в горния ляв щуцер, а да излезе от долния десен или, да вкараш от горния десен и да излезе от гнездото на датчика, като се направи тръбичка с резба и се навие на мястото му. В противен случай ,няма да върти през целия радиатор ,а водата ще влиза и излиза веднага.
                                Gas Gas ec 250

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X