Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за тунинг /мунинг/ на Ямаха Тдр 125, 1993 год.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпрос за тунинг /мунинг/ на Ямаха Тдр 125, 1993 год.

    Здравейте колеги, дълго време се чудех дали да пусна такава тема или не , и днес най-накрая се реших.

    Интересувам се предимно ТЕОРИТИЧНО , като за сега само събирам инфо, и не мисля да правя нищо...

    Идеята е такава. Онзи ден си говорихме с един приятел за мотори и от дума на дума се стигна до спора , кое е по-добре. Взимане на мотор на старо / който не се знае в какво състояние е/ и евентуалния му основен ремонт + по-нататъчните консумативи и прочие , които според някой колеги в една друга тема на месец излизат към 200-300 лева , че и отгоре... или тунинг , на съществуващия мотор !

    Както казах по-горе , колегите пишат за някакви космически суми, за които аз лично или не трябва да карам или да изкарвам мотора веднъж в месеца. В същото време с моята баба Яга / Ямаха ТДР 125/ , разходите ми се свеждат общо взето до сипване на бензин и яко газ. Бутало смехин за пръв път 3 години след като мотора беше при мен ! Веригата ми е 30 лева , с която изкарвам спокойно 1 сезон интензивно каране ,без да се разтегли ,изкриви или т.н...


    Та в тая връзка се зачетох из чуждите форуми и попаднах на нещото наречото ATHENA CYLINDER KIT 170cc за Ямаха тдр 125, който кит включва : цилинтър, бутало, бутален болт, сегменти, глава и /не знам как се казва точно/ частта от YPVS системата, която се намира в цилиндъра.

    В чуждите сайтове пише , че не повишава макс спийда с кой знае колко , но доставя по-голяма мощност и то в момента, в който подадеш газ , като елеминира забавянето !

    Другато на което обърнахме внимание е така наречената Спортна електроника !!! Има ли въобще смисъл от нея на мотор 125сс 2т ??? Според един познат, ефект ще има и то доста в комбинация с по-големия карбуратор , които имам / стандартно е 28 мм , а аз съм с 30мм / .

    Третото нещо е изпускателната система! Гледам , че хората масово сменят изцяло генерацията ? Въпросът е за конкретния модел , каква би била подходяща и с какво би спомогнала тя...

    Накрая и не на последно място искам да попитам , какъв би бил ефекта , ако се направят всички тези промени заедно??? Как би се применил мотора, и каква горе-долу ще е сумата , която трябва да си задели човек ??

    По-всичко изглежда , че парите няма да са под 1000 лева, но кажете вие, заслужава ли си една такава инвестиция спрямо това да си купиш мотор за 2-3000 лева в незнаино състояние ?
    А и да попитам , знаете ли вие друг начин , по-евтин за повишаване мощността на 2т мотор 125сс ???

    Всичко , което питам е просто теоритично и от любопитство, понеже не намерих конкретни отговори на въпросите си !! Благодаря предварително на всички споделили по нещо в темата
    Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

  • #2
    От: Въпрос за тунинг /мунинг/ на Ямаха Тдр 125, 1993 год.

    Здравей колега

    За цените може да видиш по Ебеи , ако следиш постоянно излизат ефтини работи.

    Ако искъш мога да ти дам скаип , феисбук или телефон на един пич който поръча от Ебеи .

    За ауспусите имаше тема в която беше писано точно по този въпрос дали има ефект да сложиш генерация или да изкормиш твоя.
    Honda MTX 125 , Suzuki DRZ 400S 2004, Suzuki DRZ 400S 2004

    Коментар


    • #3
      От: Въпрос за тунинг /мунинг/ на Ямаха Тдр 125, 1993 год.

      Първоначално публикуван от pavlofff Преглед на мнение

      За ауспусите имаше тема в която беше писано точно по този въпрос дали има ефект да сложиш генерация или да изкормиш твоя.
      Да има такава тема , но е предимно за 4т моторите, за 2т не е препорачително да се изкормва ауспуха...

      Нека колегите с 2т мотори и генерация да споделят впечатления преди/след, ако е възможно
      Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

      Коментар


      • #4
        От: Въпрос за тунинг /мунинг/ на Ямаха Тдр 125, 1993 год.

        Жоро, не се вкарвай в такъв филм! Мотора отдавна ти е умалял и те спъва, продавай го, прибави и сумата който ще лапне "мунинга" и се оглеждай за нещо във обявите - изпадат от време на време машини, които са в твоя ценови диапазон.
        Силата е нищо без контрол.

        Коментар


        • #5
          От: Въпрос за тунинг /мунинг/ на Ямаха Тдр 125, 1993 год.

          Дали няма да трябва да се смени и вал, предвид увеличената мощност и голямата натоварване при хард терените?

          П.П. Не знам дали ще ти свърши работа, но ето какво трябва да се направи за увеличава мощността при соц. машините (не знам до колко е вярно) http://dox.bg/files/dw?a=abac59d079
          Life is good... on a dirt bike!

          Коментар


          • #6
            От: Въпрос за тунинг /мунинг/ на Ямаха Тдр 125, 1993 год.

            Първоначално публикуван от maki449 Преглед на мнение
            Жоро, не се вкарвай в такъв филм! Мотора отдавна ти е умалял и те спъва, продавай го, прибави и сумата който ще лапне "мунинга" и се оглеждай за нещо във обявите - изпадат от време на време машини, които са в твоя ценови диапазон.
            + 1.Жоре колегата е прав и на теория и на практика.Ако искаш да се развиваш в ендурото ти трябва расов кон защото ти си висок и тая моторетка ти идва къса и на габарити и на коне.Ако мотора ти струва X- лева и прибавиш още 1200лв ще получиш най-много още 5кс.което ще ти дойде много малко а моторетката ще си струва на пазара пак X лева.Тунинга на пазара не вярвам някой да ти го оцени а и в този вид моторетката си е добра проходилка.Ако искаш тръпка вземи си хард ендуро а ако не ти се дават пари за скъпи подръжки вземи си XR 400.

            Коментар


            • #7
              От: Въпрос за тунинг /мунинг/ на Ямаха Тдр 125, 1993 год.

              Приятели , аз в тоя филм няма да се вкарам никога . Финансово е не изгоден , да ставаше въпрос за 200-300-500 лева иди-дойди, ама за тея суми дето трябват абсурд.

              Интересно ми е от теоритична гледна точка какво би станало с машината, след тези неща.

              Иначе скоро ще почна да се оглеждам за някакъв мотор от по-висок клас, дай Боже !

              П.п в интерес на истината единственото , което бих пробвал е т.н спортна електроника, понеже разбрах , че струва 100 лева !!
              Лошото е , че не намерих конкретна информация има ли полза от нея или е само за гъзарлък !
              За съвременните мотори , предимно 4т , четох , че има такава, при която си избираш и режима на работа , но все пак е за нов мотор и 4т.

              Каква е ползата при 2т-то обаче ?? Има ли някой който има наблюдение и може да разясни с 2-3 изречения какво - как - що ???

              Поздрави !!
              Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

              Коментар


              • #8
                От: Въпрос за тунинг /мунинг/ на Ямаха Тдр 125, 1993 год.

                Аз пък съм се запътил да слагам кит на кавазакито след като ме остави на пистата но мисля който има желание постига всичко е до финанси е но пък има вярно по нови модели от КМХ и ТДР и много др модели аз съм за!..Ако ти е малък на размер тогава го продавай ако е на кубици мисля че има китове и то хубави!!
                eat my dust

                Коментар


                • #9
                  От: Въпрос за тунинг /мунинг/ на Ямаха Тдр 125, 1993 год.

                  Е то там е работата де , за кубиците , на размер си ми е идеален. Ще видим , нещо ми се върти в главата да зема една спортна електроника на първо време пък после ще видим. Естестевено това е чисто теоритично за сега.

                  Може би , ако успея да си намеря цилиндър с глава за мотора /2ра ръка/ за малко пари, бих ги взел с опит за разтъргване на цилиндъра с цел увеличаване на кубиците.
                  Но това при положение , че ми изпадне такова '' животно '' . Моя си няма да го пипна посмъртно !!
                  Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

                  Коментар


                  • #10
                    От: Въпрос за тунинг /мунинг/ на Ямаха Тдр 125, 1993 год.

                    Жорка, на пръсти се броят хората който са си играли повече от мен с тунинг, това е една каца без дъно за харчене на пари!!!
                    Та в тоя ред на мисли, взимай какъвто и да е ДРУГ мотор, за този освен пари за бензин, за друго повече не давай.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Въпрос за тунинг /мунинг/ на Ямаха Тдр 125, 1993 год.

                      Първоначално публикуван от Chinela Преглед на мнение
                      Жорка, на пръсти се броят хората който са си играли повече от мен с тунинг, това е една каца без дъно за харчене на пари!!!
                      Та в тоя ред на мисли, взимай какъвто и да е ДРУГ мотор, за този освен пари за бензин, за друго повече не давай.
                      Ееее Ванка , ти си шампион и ненадминат по тунинга !! Евала , за което !!

                      Аз пари няма да давам , става въпрос ако излезе на символична цена нещо , иначе абсурд !

                      П.п Започнал съм да се оглеждам вече за нова машинка , но това е под секрет . Дано имам успех
                      Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

                      Коментар


                      • #12
                        От: Въпрос за тунинг /мунинг/ на Ямаха Тдр 125, 1993 год.

                        Колега ако купиш електрониката пиши за твоите наблюдения

                        Коментар


                        • #13
                          От: Въпрос за тунинг /мунинг/ на Ямаха Тдр 125, 1993 год.

                          Стига да се реша да взема , непременно ще споделя за резултата !
                          Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

                          Коментар


                          • #14
                            От: Въпрос за тунинг /мунинг/ на Ямаха Тдр 125, 1993 год.

                            Понеже така и така съм отворил темата за мунинга , ще използвам да попитам нещо за зъбаците /преди да ме захулите, ще кажа ,че съм прочел всичко по тая тема/, но има няколко неща и 1-2 конкретно свързани с моя мотор въпроса !

                            1. Четох за съотношението на преден и заден зъбак, където най-просто казано броя на зъбите от задния зъбак делено на броя на зъбите от предния ти дават предавателното число. т.е при колко оборота на предния зъбак ,задния прави един оборот.
                            Това изчисление на предавателното число, за всички видове вериги ли важи т.е 420, 428 , 520 и т.н или ?!?

                            2. Понеже аз съм с верига тип 428Н и зъбаци / съответно 14-57/ , ми е интересно ако мина на верига 520 или 525 , как да пресметна съотношението м/у предния и задния зъбак, понеже зъбаците за по-голяма верига са видимо по-големи ?!?!

                            3. Аз в момента съм със зъбаци 14-57 /както казах по-горе/ , минах и от 17" джанта на 18" . В момента обаче положението е следното: 1ва скорост не е нито къса , нито достатъчно дълга за изкачванията по екстремите, докато за 2ра скорост мотора няма сила.
                            Предавателното ми число е 4.07 !! Чудех се дали , ако сложа по-голям заден зъбак /понеже предния ми падна с 2 зъба и не може повече,ще започне да опира във водача за веригата/ таа да сложа по-голяма - 61 зъба , като предавателното число ще стане от 4.07 на 4.35 , дали няма да е по-добре за ендуро и да има повече сила при катерене дори и на 2ра скорост !? Това с по-големия заден зъбак ми дойде като идея след като видях колко огромен е задния зъбак на CZ 250/513.

                            Мотора ми предполагам знаете е Ямаха ТДР 125 , 2т, 1993година. Като в момента макс скоростта на мотора е около 120 км/ч на 6та скорост !! Какво мислите по въпроса !

                            П.п Имам и още един въпрос . Той е свързан със охлаждането. Понеже радиатора ми е малък - цялата водна система събира около 1.1литра антифриз, та опитах с перка , но ефекта не е толкова добър. Чудя се дали мога да свържа 2ри радиатор към системата , някакъв по-малък и как да стане това !?
                            Проблема идва от там ,че като карам сам и спирам да снимам мотора е ок , но при последното каране с групата от Благоевград , където не спирахме да почиваме, без малко да остана без антифриз, което си е кофти тръпка !!
                            Последно редактирано от Георги Гущеров - / HannibaL /; 03-11-12, 16:07. Причина: Допълнение
                            Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

                            Коментар


                            • #15
                              От: Въпрос за тунинг /мунинг/ на Ямаха Тдр 125, 1993 год.

                              Някой нещо по въпроса със зъбаците поне ??? Защото мисля тея дни да поръчам въпросната 61зъба задна зъбчатка ?!?!?!?!?!?!?!?!


                              Колкото до радиатора , за момента съм се насичил към търсене на радиатор от скутер 250/400 куб.см. . До колкото разбрах събирали по 1 литър антифриз,което е двойно на моя ,ако не и повече.... Мнения някакви ?
                              Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X