Здравейте колеги, дълго време се чудех дали да пусна такава тема или не , и днес най-накрая се реших.
Интересувам се предимно ТЕОРИТИЧНО , като за сега само събирам инфо, и не мисля да правя нищо...
Идеята е такава. Онзи ден си говорихме с един приятел за мотори и от дума на дума се стигна до спора , кое е по-добре. Взимане на мотор на старо / който не се знае в какво състояние е/ и евентуалния му основен ремонт + по-нататъчните консумативи и прочие , които според някой колеги в една друга тема на месец излизат към 200-300 лева , че и отгоре... или тунинг , на съществуващия мотор !
Както казах по-горе , колегите пишат за някакви космически суми, за които аз лично или не трябва да карам или да изкарвам мотора веднъж в месеца. В същото време с моята баба Яга / Ямаха ТДР 125/ , разходите ми се свеждат общо взето до сипване на бензин и яко газ. Бутало смехин за пръв път 3 години след като мотора беше при мен ! Веригата ми е 30 лева , с която изкарвам спокойно 1 сезон интензивно каране ,без да се разтегли ,изкриви или т.н...
Та в тая връзка се зачетох из чуждите форуми и попаднах на нещото наречото ATHENA CYLINDER KIT 170cc за Ямаха тдр 125, който кит включва : цилинтър, бутало, бутален болт, сегменти, глава и /не знам как се казва точно/ частта от YPVS системата, която се намира в цилиндъра.
В чуждите сайтове пише , че не повишава макс спийда с кой знае колко , но доставя по-голяма мощност и то в момента, в който подадеш газ , като елеминира забавянето !
Другато на което обърнахме внимание е така наречената Спортна електроника !!! Има ли въобще смисъл от нея на мотор 125сс 2т ??? Според един познат, ефект ще има и то доста в комбинация с по-големия карбуратор , които имам / стандартно е 28 мм , а аз съм с 30мм / .
Третото нещо е изпускателната система! Гледам , че хората масово сменят изцяло генерацията ? Въпросът е за конкретния модел , каква би била подходяща и с какво би спомогнала тя...
Накрая и не на последно място искам да попитам , какъв би бил ефекта , ако се направят всички тези промени заедно??? Как би се применил мотора, и каква горе-долу ще е сумата , която трябва да си задели човек ??
По-всичко изглежда , че парите няма да са под 1000 лева, но кажете вие, заслужава ли си една такава инвестиция спрямо това да си купиш мотор за 2-3000 лева в незнаино състояние ?
А и да попитам , знаете ли вие друг начин , по-евтин за повишаване мощността на 2т мотор 125сс ???
Всичко , което питам е просто теоритично и от любопитство, понеже не намерих конкретни отговори на въпросите си !! Благодаря предварително на всички споделили по нещо в темата
Интересувам се предимно ТЕОРИТИЧНО , като за сега само събирам инфо, и не мисля да правя нищо...
Идеята е такава. Онзи ден си говорихме с един приятел за мотори и от дума на дума се стигна до спора , кое е по-добре. Взимане на мотор на старо / който не се знае в какво състояние е/ и евентуалния му основен ремонт + по-нататъчните консумативи и прочие , които според някой колеги в една друга тема на месец излизат към 200-300 лева , че и отгоре... или тунинг , на съществуващия мотор !
Както казах по-горе , колегите пишат за някакви космически суми, за които аз лично или не трябва да карам или да изкарвам мотора веднъж в месеца. В същото време с моята баба Яга / Ямаха ТДР 125/ , разходите ми се свеждат общо взето до сипване на бензин и яко газ. Бутало смехин за пръв път 3 години след като мотора беше при мен ! Веригата ми е 30 лева , с която изкарвам спокойно 1 сезон интензивно каране ,без да се разтегли ,изкриви или т.н...
Та в тая връзка се зачетох из чуждите форуми и попаднах на нещото наречото ATHENA CYLINDER KIT 170cc за Ямаха тдр 125, който кит включва : цилинтър, бутало, бутален болт, сегменти, глава и /не знам как се казва точно/ частта от YPVS системата, която се намира в цилиндъра.
В чуждите сайтове пише , че не повишава макс спийда с кой знае колко , но доставя по-голяма мощност и то в момента, в който подадеш газ , като елеминира забавянето !
Другато на което обърнахме внимание е така наречената Спортна електроника !!! Има ли въобще смисъл от нея на мотор 125сс 2т ??? Според един познат, ефект ще има и то доста в комбинация с по-големия карбуратор , които имам / стандартно е 28 мм , а аз съм с 30мм / .
Третото нещо е изпускателната система! Гледам , че хората масово сменят изцяло генерацията ? Въпросът е за конкретния модел , каква би била подходяща и с какво би спомогнала тя...
Накрая и не на последно място искам да попитам , какъв би бил ефекта , ако се направят всички тези промени заедно??? Как би се применил мотора, и каква горе-долу ще е сумата , която трябва да си задели човек ??
По-всичко изглежда , че парите няма да са под 1000 лева, но кажете вие, заслужава ли си една такава инвестиция спрямо това да си купиш мотор за 2-3000 лева в незнаино състояние ?
А и да попитам , знаете ли вие друг начин , по-евтин за повишаване мощността на 2т мотор 125сс ???
Всичко , което питам е просто теоритично и от любопитство, понеже не намерих конкретни отговори на въпросите си !! Благодаря предварително на всички споделили по нещо в темата


Коментар