Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за тунинг /мунинг/ на Ямаха Тдр 125, 1993 год.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Въпрос за тунинг /мунинг/ на Ямаха Тдр 125, 1993 год.

    Първоначално публикуван от ИСКРЕН Г. Преглед на мнение
    На скутера радиатора стои вертикално, а при теб трябва да е хоризонтален. От там ти идва и разликата в свързването на водата. Трябва да вкараш топлата вода от главата в горния ляв щуцер, а да излезе от долния десен или, да вкараш от горния десен и да излезе от гнездото на датчика, като се направи тръбичка с резба и се навие на мястото му. В противен случай ,няма да върти през целия радиатор ,а водата ще влиза и излиза веднага.
    Ок, благодаря ти , и аз така си мислех да направя ! През горния ляв да влиза и долния десен да излиза ! Но понеже спорехме с един приятел, който твърдеше, че не е проблем да са от една страна, реших да попитам и вас

    Иначе да , тоя радиатор седи вертикално, но това не е проблем ! Благодаря , че ми затвърди мнението , скоро ще го мисля и това ! Поздрави
    Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

    Коментар


    • #32
      От: Въпрос за тунинг /мунинг/ на Ямаха Тдр 125, 1993 год.

      Сигурно ти е по-удобно обратното връзване - горе дясно, долу през датчика, но по този начин трябва да включваш с ключе перката.
      Gas Gas ec 250

      Коментар


      • #33
        От: Въпрос за тунинг /мунинг/ на Ямаха Тдр 125, 1993 год.

        Първоначално публикуван от ИСКРЕН Г. Преглед на мнение
        Сигурно ти е по-удобно обратното връзване - горе дясно, долу през датчика, но по този начин трябва да включваш с ключе перката.
        А не , аз си имам датчик за перката / друг/ , това не е проблем , просто ще ми е по-лесно да затапя дупката за датчика /или с някакъв датчик или с болт с гумен О-пръстен/ , отколкото да затапвам щуцера. Иначе не е проблем от къде ще е !
        Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

        Коментар


        • #34
          От: Въпрос за тунинг /мунинг/ на Ямаха Тдр 125, 1993 год.

          Според мен не е зле и да си ревизираш ускорителните клапи и испускателната генерация. Аз карам Дт и то си е същото общо взето освен рамата, та и намен много ми грееше, чак издухах гарнитурата (май си беше моя грешка, ама.... :Д) , и след като настроих клапите да отварят докрай (малко си изгуби ниските де) и изгорих резонатора не съм имал проблеми.
          Димитър Тенев

          Коментар


          • #35
            От: Въпрос за тунинг /мунинг/ на Ямаха Тдр 125, 1993 год.

            Първоначално публикуван от BikerBoyy Преглед на мнение
            Според мен не е зле и да си ревизираш ускорителните клапи и испускателната генерация. Аз карам Дт и то си е същото общо взето освен рамата, та и намен много ми грееше, чак издухах гарнитурата (май си беше моя грешка, ама.... :Д) , и след като настроих клапите да отварят докрай (малко си изгуби ниските де) и изгорих резонатора не съм имал проблеми.
            Това с клапите го правих неотдавна ! Свалих ги имаха страшно много нагар ! Изчистих ги до блясък, настройх ги както е според мануал-а и мотора тръгна повече ! Не мисля , че е до клапите , просто си е малак радиатора и мотора си грее ! С този радиатор си мисля , че няма да имам проблеми, ма да видим. Времето ще покаже !
            Радиатора е монтиран вече, остава да пусна маркучите , но днес не ми беше ден и реших да ги оставя за утре ! Живи здрави ще има снимки и отзиви утре !
            Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

            Коментар


            • #36
              От: Въпрос за тунинг /мунинг/ на Ямаха Тдр 125, 1993 год.

              Сега видях темата, и я попрегледах на бързо да вкарам и моите пет с'тники по въпроса.
              Първо пише се донОр, не донУр, че така както ти го пишеш на друго ми мяза
              Относно тунинга-качествения тунинг е за богатите, а от сиромашкия и оптичния няма смисъл! Не че и аз не съм правил и не правя сиромашки тунинг, но се опитвам максимално да се доближа до "истинския". Ако трябва да се короняса някой като тунинг-крал в този форум мисля, че няма две мнения по въпроса короната ще се я поделят двама души: Събин и Чинела, евала за което, те са моите идоли и дайбоже всекиму
              Та относно Ямахата и нейния тунинг, понеже преди години карах ДТ125 което ползва един и същ двигател няколко важни tips&tricks- смяната на задната капла от 17''на 18'' разширява значително избора на кросови и ендуро гуми(оригинално ДТ-то е на 18''), но променя предавателното съотношение и инерционните сили. Много важно е каква гума ще монтираш отзад, от една страна целта е да имаш максимално сцепление с терена-колкото по-широка и мека гума, толкова повече сцепление, от друга да ограничиш максимално загубите на мощност от двигателя. В този случай важи обратното правило-колкото е по-тънка и лека задната гума-толкова повече мощност ще предава двигателя. Не знам дали го обясних правилно, затова един пример: ако за достигането на 50км с гума 100/90/18 са нужни 10к.с., то за достигането на същите километри, но с по-широка гума 130/70/18 ще са нужни 14к.с. (всички цифри са примерни, нямам никаква представа как да изчисля тези зависимости). Тоест при един и същ двигател от 10к.с. и смяна само на задната гума мощността достигнала до последната ще бъде по-малка. Същото правило важи и за веригатаколкото веригата е по-лека и иска по-малко усилия, за да бъде въртяна от двигателя-толкова повече мощност ще се предава на задното колело. Така или иначе този двигател е достатъчно маломощен и ползването на тежка верига 520/525 Х-,О- рингова е напълно безмислена, най-добре да се използва верига със стъпка 428 и кросова, без О- и Х- рингове, да ще изкарва по-малко, но разликата в цената ще компенсира всичко останало. Друга съществена част от тази група е "играта" с пиньоните, но там си е до лични предпочитания-малък преден/голям заден-висока мощност, но ниска скорост, голям преден/малък заден-ниска мощност, висока скорост, ако го караш предимно в гората аз бих играл с първия вариант, но с нормален преден пиньон(колкото е по-малък предният, толкова повече се "кълчи" веригата и по-бързо се изхабява) и максимално голям заден.
              Смяна на електрониката само не мисля, че ще се усети толкова много, макар че щом си с по-голям карбуратор, ако го комбинираш със смяна на цафарата може да има осезаема разлика. Понеже ДТ-то го взех катастрофирало, бях купил и още едно, с проблемен двигател като донор, второто беше с домашно направена цафара и определено се усещаше по-бързо достигане и вдигане на около 700-800 при максималните обороти.
              Между другото докато карах ДТ-то основният ми проблем по време на каране бяха спирачките и окачването, а не липсата на мощност от двигателя.

              Коментар


              • #37
                От: Въпрос за тунинг /мунинг/ на Ямаха Тдр 125, 1993 год.

                Първоначално публикуван от Gichev Преглед на мнение
                Сега видях темата, и я попрегледах на бързо да вкарам и моите пет с'тники по въпроса.
                Първо пише се донОр, не донУр, че така както ти го пишеш на друго ми мяза
                Относно тунинга-качествения тунинг е за богатите, а от сиромашкия и оптичния няма смисъл! Не че и аз не съм правил и не правя сиромашки тунинг, но се опитвам максимално да се доближа до "истинския". Ако трябва да се короняса някой като тунинг-крал в този форум мисля, че няма две мнения по въпроса короната ще се я поделят двама души: Събин и Чинела, евала за което, те са моите идоли и дайбоже всекиму
                Та относно Ямахата и нейния тунинг, понеже преди години карах ДТ125 което ползва един и същ двигател няколко важни tips&tricks- смяната на задната капла от 17''на 18'' разширява значително избора на кросови и ендуро гуми(оригинално ДТ-то е на 18''), но променя предавателното съотношение и инерционните сили. Много важно е каква гума ще монтираш отзад, от една страна целта е да имаш максимално сцепление с терена-колкото по-широка и мека гума, толкова повече сцепление, от друга да ограничиш максимално загубите на мощност от двигателя. В този случай важи обратното правило-колкото е по-тънка и лека задната гума-толкова повече мощност ще предава двигателя. Не знам дали го обясних правилно, затова един пример: ако за достигането на 50км с гума 100/90/18 са нужни 10к.с., то за достигането на същите километри, но с по-широка гума 130/70/18 ще са нужни 14к.с. (всички цифри са примерни, нямам никаква представа как да изчисля тези зависимости). Тоест при един и същ двигател от 10к.с. и смяна само на задната гума мощността достигнала до последната ще бъде по-малка. Същото правило важи и за веригатаколкото веригата е по-лека и иска по-малко усилия, за да бъде въртяна от двигателя-толкова повече мощност ще се предава на задното колело. Така или иначе този двигател е достатъчно маломощен и ползването на тежка верига 520/525 Х-,О- рингова е напълно безмислена, най-добре да се използва верига със стъпка 428 и кросова, без О- и Х- рингове, да ще изкарва по-малко, но разликата в цената ще компенсира всичко останало. Друга съществена част от тази група е "играта" с пиньоните, но там си е до лични предпочитания-малък преден/голям заден-висока мощност, но ниска скорост, голям преден/малък заден-ниска мощност, висока скорост, ако го караш предимно в гората аз бих играл с първия вариант, но с нормален преден пиньон(колкото е по-малък предният, толкова повече се "кълчи" веригата и по-бързо се изхабява) и максимално голям заден.
                Смяна на електрониката само не мисля, че ще се усети толкова много, макар че щом си с по-голям карбуратор, ако го комбинираш със смяна на цафарата може да има осезаема разлика. Понеже ДТ-то го взех катастрофирало, бях купил и още едно, с проблемен двигател като донор, второто беше с домашно направена цафара и определено се усещаше по-бързо достигане и вдигане на около 700-800 при максималните обороти.
                Между другото докато карах ДТ-то основният ми проблем по време на каране бяха спирачките и окачването, а не липсата на мощност от двигателя.
                Ок приемам забележката за донУр-а , но е от недоглеждане и бързане , не от нещо друго !
                Така , 1во , благодаря ти за информацията !!

                Другото...аз затова съм кръстил темата шеговито - тунинг/мунинг , понеже без пари трудно се прави , но не е невъзможно ! Моя мотор /колегите от форума знаят/ няма нищо общо с оригиналния си вид, освен седалката и резервоара дето се казва!

                За веригата съм съгласен и затова не съм я сменил ! Карам си с 428Н и това е ! Попитах просто информативно , а и защото имам зъбак за по-голяма стъпка !

                За гумите също си прав ! Но в сметките сложи това , че Дт-то е със спици, а ТДР-а е с алуминиеви джанти с 3 дебели лъча/спици/. Като добавим и разликата в теглото - ТДР-а го дават 130кг СУХ !! Е вече не е така ,но както и да е !
                Таа мисълта ми е , че едната оригинална джанта от ТДР-а тежи колкото двете на Дт-то ! Стандартно ТДР-а го дават да ''носи'' гума 130/80/17 , а в момента е с гума 100/100/18 !

                За пиньоните също си прав ! Само дето предния ще ми е от 16/оригинален/ на 14, а задния ще отиде от 57 на 61! Това си го правя за да му е по-лесно в гората, макс спийд-а не ме вълнува особено ! За тая работа си има супермото и пистови мотори !

                Като цяло, мотора ми е с изцяло смена кросова предница / колове, тройници или трипътници или кой както ги нарича, ос, гума , спирачен апарат, джанта, задна джанта с гума, инсталирана перка, нови спойлери, премахнато табло и още доста други дребни неща / , като в момента съм се захванал , и почти съм готов, с това да увелича капацитета на водната система !

                Е то като няма пари, човек прави от нищо-нещо ! Като има мерак да се кара в гората , а няма пари за подходящ мотор, ще се кара кактово има и ще го подбутваме малко по - малко за да заприлича на мотор за гората ! Поздрави !
                Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

                Коментар


                • #38
                  От: Въпрос за тунинг /мунинг/ на Ямаха Тдр 125, 1993 год.

                  Малко се отплеснах тааа да добавя инфо от днес !!

                  Успях да закача всички маркучи по охладителната система и да запаля мотора !

                  По данни от производителя капацитета на водната система на мотора е 1.05л. , като от тоя 1.05л. , 0.350 са за разширителното съдче ,където отива антифриза от отдушника на самия радиатор ! /не знам дали го обясних правилно/

                  Т.е излиза , че в радиатора и главата остават 0.65л антифриз.

                  След като закачих и запалих мотора, се оказа , че количеството се е увеличило с 0.35л , т.е от 650мл. на 1литър ,като предполагам ,че по системата е останало още малко !

                  Като цяло охладителната система събира с 300-400мл. повече !!

                  Единствено маркучите , които отвеждат антифриза от радиатора към двигателя и обратно са малко по-дълги, но няма как ! Антифриза си циркулира, перката се включва и за сега всички изглежда на 6 !!!

                  Мотора от студен / не е пален от гостуването на групата от Благоевград, т.е близо месец/ до момента , в който пусна перката за оглаждане изминаха около 25-30 мин. работа на место, като системата беше пълна с ВОДА за пробата ! ! ! Другото , което ми направи впечатление , е че доста бързо изстива радиатора ! Въпреки , че перката не беше сложена към радиатора / закачих я фективно да видя дали ще се пусне/ , перката работи около 30тина сек. и спря ! Което е доста добре, т.е има ефект ми се струва !

                  Остана да си монтирам самата перка, а след нея /когато пристигне/ и задния зъбак. Надявам се до края на седмицата да съм приключил с всичко ! Поздрави на всички !!

                  П.п не остана време за снимки , но утре ще гледам да пусна !
                  Последно редактирано от Георги Гущеров - / HannibaL /; 14-11-12, 18:35.
                  Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

                  Коментар


                  • #39
                    От: Въпрос за тунинг /мунинг/ на Ямаха Тдр 125, 1993 год.

                    Имам чувството, че не си ме разбрал, но се радвам ако ти е било от полза, и не забравяй-това е просто форум, не е нужно да се извиняваш какво си направил или не си по твоят си мотор. Успех и приятно каране!

                    Коментар


                    • #40
                      От: Въпрос за тунинг /мунинг/ на Ямаха Тдр 125, 1993 год.

                      Жоро, в главата на мотора имаш термостат, проверявал ли си го......? Мисля /по спомен/,че отваряше на около 60*С.
                      Силата е нищо без контрол.

                      Коментар


                      • #41
                        От: Въпрос за тунинг /мунинг/ на Ямаха Тдр 125, 1993 год.

                        Първоначално публикуван от maki449 Преглед на мнение
                        Жоро, в главата на мотора имаш термостат, проверявал ли си го......? Мисля /по спомен/,че отваряше на около 60*С.
                        Термостат нямам от много време ! Избушен е , така взех мотора, но не съм слагал нов, понеже ми казаха , че с термостат ще грее още по-бързо. Това колко е вярно не знам, ама до ден днешен си карам без него !

                        Първоначално публикуван от Gichev Преглед на мнение
                        Имам чувството, че не си ме разбрал, но се радвам ако ти е било от полза, и не забравяй-това е просто форум, не е нужно да се извиняваш какво си направил или не си по твоят си мотор. Успех и приятно каране!

                        Разбрах те , разбрах те , няма проблеми , благодарен съм за инфото . Просто аз тея неща ги знам и затова съм се насочил в тая посока да ги правя! Има обаче колеги /поне така мисля/ , на които това ще им е от полза ... и то много . Благодаря ! Поздрави
                        Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

                        Коментар


                        • #42
                          От: Въпрос за тунинг /мунинг/ на Ямаха Тдр 125, 1993 год.

                          Прясно, прясно инфо от днес

                          Понеже времето бе супер /слънчево и топличко/ слязох в гаража за да довърша работата по радиатора и перката !

                          Ето го героят , след поредната порция ''хирургична'' намеса !

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:SDC13158.jpg
Прегледи:1
Размер:244.6 КБ
ID:5425170

                          Успях да наглася перката, въпреки малките трудности ! Оказа се ,че трябва да правя нови планки за захващането й, а и да направя по-голям дифузьор ! Сигурно се питате защо?!?
                          Наложи се , тъй като нямаше как да събера перката зад радиатора ! Наложи се да я монтирам леко под ъгъл, което от своя страна наложи направата на дифузьор-а , който да спомага за изсмукването на топлия въздух от радиатора !

                          За мой късмет всичко се получи перфектно

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:SDC13159.jpg
Прегледи:1
Размер:167.6 КБ
ID:5425171

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:SDC13164.jpg
Прегледи:1
Размер:179.8 КБ
ID:5425172

                          А това е от другата страна на радиатора !

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:SDC13161.jpg
Прегледи:1
Размер:228.4 КБ
ID:5425173

                          Всичко е монтирано, датчици, перки , маркучи и прочие. Остава само да сипя антифриз и да направя гарда за радиатора , с което ще приключи работата по предницата !

                          След това свалих задната гума , за да е готова за новия зъбак , а и за да залепя гумата.

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:SDC13166.jpg
Прегледи:1
Размер:178.7 КБ
ID:5425174

                          Оказа се ,че след като съм спукал гума , при прибирането ми до нас / на ход / се е скъсал винтила на гумата. Ще трябва нова !
                          Очаквам до края на седмицата да пристигне зъбака за да приключа с мотора !
                          Малко е трудно с една ръка и половина / понеже изпитвам доста болка там където си счупих ръката/ , но вече съм на финалната права и мисля ,че нещата се получават добре !

                          Дано да няма повече проблеми и нещатата да си дойдат на мястото !

                          Още инфо след като получа частите и събера мотора ! Поздрави
                          Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

                          Коментар


                          • #43
                            От: Въпрос за тунинг /мунинг/ на Ямаха Тдр 125, 1993 год.

                            Първоначално публикуван от Георги Гущеров - / Жокера / Преглед на мнение
                            Оказа се ,че след като съм спукал гума , при прибирането ми до нас / на ход / се е скъсал винтила на гумата. Ще трябва нова !
                            Ако само се е отлепил вентила, тоест не се е сцепила самата гума едно слагане (лепене) на нов вентил е 3 - 4лв...
                            Life is good... on a dirt bike!

                            Коментар


                            • #44
                              От: Въпрос за тунинг /мунинг/ на Ямаха Тдр 125, 1993 год.

                              Първоначално публикуван от cross4funbg Преглед на мнение
                              Ако само се е отлепил вентила, тоест не се е сцепила самата гума едно слагане (лепене) на нов вентил е 3 - 4лв...
                              За съжаление е сцепена, а винтила е направо откъртен !
                              Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

                              Коментар


                              • #45
                                От: Въпрос за тунинг /мунинг/ на Ямаха Тдр 125, 1993 год.

                                Хайде още малко инфо !


                                Днес си закупих нова вътрешна гума, а и пристигна новия 61 зъбов заден пиньон !

                                Ето ги и тях вече монтирани...... / джантата е за боя, амаа така става като се кара в гората/ !

                                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:SDC13167 copy.jpg
Прегледи:1
Размер:173.9 КБ
ID:5425483

                                И разликата между стария /57 зъба/ и новия /61 зъба/ заден пиньон, найс , а ?!?!?!

                                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:SDC13168 copy.jpg
Прегледи:1
Размер:231.2 КБ
ID:5425484

                                Естествено и тук не минах без усложнения , но утре ще ги реша. Веригата се оказа по-късичка, но си закупих допълнително 5 звена, които се надявам да ми стигнат, но стана късно и оставих работата за утре !
                                Остава да удължа веригата, да сипя антифриз , да сложа спойлерите и да паля за тест драйв !

                                Поздрави и още снимки на вече готовия проек, както и мнение и впечатления очаквайте утре!! Поздрави !
                                Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X