Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Разстъргване на цилиндър и набиване на риза на двутактов кросов двигател

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Re: Разстъргване на цилиндър и набиване на риза на двутактов кросов двигател

    Някой кара ли 125 2Т крос с риза? Интересува ме наистина ли пада мощността.
    Може би ако беше 250 (2Т) щеше да е добър вариант предвид по-ниската литрова мощност. Едно е 125 на 41 коня и друго е 250 на ... не знам, може би 54-60 коня. Първото е много "изпилено" и евентуален проблем с вървенето и охлаждането е много вероятен. Ще е глупаво да спестя 150-200 лева да речем сега и образно казано утре да си наваксам с ново бутало афтърмаркет с 0,25-0,50 мм по-голямо + шлайф. За 4-тактовите важи същото. Това са си мои разсъждения и не се базирам на емпирични експерименти.
    Иначе втулката пристига с около милиметър по-тесен отвор с оглед да може да си я направите за каквото бутало имате. Четох за втулки за "ри-слийв", тоест повторно слагане на втулка след избиване на старата. Явно имат разлика във външния диаметър - една идея по-сити за да могат да се "набият" във вече разстърган цилиндър, каран с втулка/риза.
    Иначе във вариант "слийване" цената е около 200-те лева - 2 пъти по-евтино от "риплейт". Кажете честно, заслужава ли си?

    Коментар


    • #17
      От: Re: Разстъргване на цилиндър и набиване на риза на двутактов кросов двигател

      Понеже съм патил,реших да изкажа моето мнение:Преди около 2 год. ми се наложи такъв ремонт и бях пред дилемата никасил или риза,но майстора ми каза,че с риза ремонтът ще бъде "от ден до пладне"тоест ефектът ще е за доста по кратко време от никасила(отнасяло се предимно за 250куб.см.2Т.).Тогава след доста умуване реших да му се доверя и избрах вариянта никасил,който излезе естествено по скъп но мотора си беше за мен.За ремонта на цилиндеъра беше ангажиран Стефан(BOBI MX)от Севлиево,който ги праща в Холандия и за около 1месец си готов.Стойността на ремонта беше около 450лв.Моето мнение,че вариянта никасил е по добрият,но все пак всеки се простира според кисията си.УСПЕХ!!!

      Коментар


      • #18
        От: Разстъргване на цилиндър и набиване на риза на двутактов кросов двигател

        Не разбирам много, но и с риза няма да има проблем. Мощността спада в това съм сигурен, но не знам с колко...
        Можеш да питаш колегата от форума "bascho" той ще ти обясни някои неща.
        Поздрави!
        Yamaha WR 200

        Коментар


        • #19
          От: Разстъргване на цилиндър и набиване на риза на двутактов кросов двигател

          Могат да ми донесат чисто нов цилиндър до 450 лева, но това ще стане лятото (юни-юли). Комплект цилиндър, бутало и разни гарнитурки струва колкото същото нещо за RMZ 250. Само че има една малка подробност около честотата на смяната им... Отделно ми попадна пред очите сайт в щатите с части за кросови ямахи YZF. Общо взето за 250-ките крос частите струват колкото за ВР 450 от същата година на производство. Разликата е че там поне караш мотор и този мотор е два пъти по-скъп като продажна цена.
          Още нищо не съм решил . Иначе пък всичко останало ми е без грешка, с изключение на горния лагер на амортисьора. Ще го правя като забръмчи. Просто сега нямам стимул.

          Коментар


          • #20
            От: Разстъргване на цилиндър и набиване на риза на двутактов кросов двигател

            На ризата основния проблем е че много бързо се износва и пада от размер още на 1вото бутало, след което следва пак шлайф, пак бутало и то нестандартен размер който трудно се намира и обикновено по-скъпо. Като цяло разправии и главоболии бих казал. Говоря за ръчно изработените ризи, за щатските на висеко и други не мога да кажа дали имат този проблем.
            Мисля че възстановяването на никасила е най-разумния и безболезнен вариант който си заслужава 100% цената.
            Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

            Коментар


            • #21
              Re: Разстъргване на цилиндър и набиване на риза на двутактов кросов двигател

              Ясно. Истината е в никел-силициевия карбид.
              Добре, но нека все пак посочим предимствата и недостатъците на двата начина за ремонтиране на цилиндър. Това е важно, тъй като въпросът е не дали, а кога ще се стигне до този момент и това неминуемо ще се случи.
              Плюсове на "никасила":
              + малко по-добре отдава топлината
              + по-голяма твърдост, респ. податливост на износване
              + по-нисък коефициент на триене
              + тежи по-малко
              Сега малко минуси:
              - по-големи разходи за възстановяване
              - по-крехък е (при прегряване покритието от няколко десети от милиметъта започва да се люпи и пада, а не може да се направи 1-2 мм и повече, защото тогава със сигурност ще окапе)
              - не можеш да го шлайфаш и хонинговаш (съсиспва се и край - нищо не можеш да му направиш, освен да приготвяш $$$)

              И нещо за ФИтулките:
              + по-евтин ремонт
              + може да се шлайфа ("биг боре") с още 2 мм, да се хонингова
              + може да се сложи и друга риза
              Недостатъци:
              - по-лош температурен трансфер (особено когато при поставянето на втулката са останали т. нар. въздушни джобове, които ще заформят така неприятните "горещи точки" с всичко неприятно последствия от този процес)
              - една идея по-голямо триене
              Като най-добри ризи в мрежата посочват тези с хром и молибден. Със сигурност на La Sleeve от Лос Анжелис са точно такива. На Висеко не знам. Важно е какъв материал е използван за направа на ризата.

              Имам под ръка същия мотор с правена (!) риза тук, в България. За съжаление метеорологичните условия възпрепятстват тест-драйва. Такъв обаче неминуем ще има и собственика не само ми е разрешил, ами направо ми заповяда - цитирам "качи и давай газ колкото можеш". И той още не го е тествал. Лошо му се пише на този мотор .
              Бутала намерих с 0,25; 0,50; 1,00 и 2,00 мм по-големи. Това са 4 шлайфания, което не знам на колко моточаса се равнява, а и едва ли някой знае с точност. Цените са малко по-солени, но не прекалено.

              Коментар


              • #22
                От: Разстъргване на цилиндър и набиване на риза на двутактов кросов двигател

                Ризите за моторите са като газовата уредба за колата.
                Гадно ама евтино и що-годе върши работа!

                Коментар


                • #23
                  Re: Разстъргване на цилиндър и набиване на риза на двутактов кросов двигател

                  На линка отдолу можете да видите правен в Холандия цилиндър след 4 часа работа.
                  https://picasaweb.google.com/1109656...64985664685938
                  Цъкате първата снимка и дават фуулскрийн. Снимките ще се прехвърлят автоматично през няколко секунди.
                  На буталото и сегментите им няма нищо. Буталото е на висеко, но лично аз предпочитам моделите с 1 пръстен специално за кросовите 2Т-та.
                  В случая моторетката е ямаха WR250Z, 1995 година, 5 стотни хлабина на буталото и заключване на сегмента на 0,35 мм. Двигателят е загряван преди да се подкара.
                  Някакви предположения защо се е получило това? Според мен е мръсотия в цилиндъра вследствие обработката или мизерия в карбуратора (песъчинка от филтъра), или малко немарливо с оглед хигиената сглобяване. Изпускаш зегерката, взимаш я от пода на гаража и след това си слагаш "шкурката" на буталото.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Разстъргване на цилиндър и набиване на риза на двутактов кросов двигател

                    Нека кажа и аз нещо!

                    За мен лично това си е (побългаряване) с правени ризи е тем подобни изпълнения.

                    Тук в Етрополе миналата година пристигна едно такова "творение",мисля YZF-450 омешало маслото с антифриза,и познайте какъв бе проблема?

                    Някой "майстор" като го е побългарявал с тази риза се е престарал в престъргването на цилиндъра,щото няма място за стържене там много - много и го е спукал, след което прилежно е намазал със червения силикон между ризата и цилиндъра и го е сглобил.
                    И момчето идва с "НОВИЯ" мотор и вика карах го 2дни и си е....а мамата!
                    Не е важно какво караш, а как го караш !

                    Коментар


                    • #25
                      Re: Разстъргване на цилиндър и набиване на риза на двутактов кросов двигател

                      Може и да е оставил по-сита ризата и да я е вкарал на хидравлична преса. Или не е спазил начина на поставяне на ризата.
                      Червеният силикон е точно за там ...... Ужас!

                      Ще направя така- ще почакам докато може да се кара мотор, че сега трасето е под 45 см. сняг, ще видя онзи мотор как ще се представи и през това време ще кътам парички за технологията на хилядолетието.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Re: Разстъргване на цилиндър и набиване на риза на двутактов кросов двигател

                        И 10 ремонтни бутала да имаш със счупване на първото може да прескочиш всички останали. Моето мнение е че ще имаш проблем със сигмента, или ще се износва бързо, или ще износва цилиндъра бързо. Виждал съм ЦР250 с наша риза-през 500-600км сегменти.Виждал съм и други подобни. Имал съм ТС125Р с чугун, да то си търпеше на бой, счупи три бутала, без да надере. Според мен това се дължи на късмет от към пробутване на материал, всичкият е 100% най-добър в България, ако не в светът, има и един малко по-хубав, но по-скъп... дрън дрън. Риплейтвай докато имаш възможност, после няма връщане назад.
                        Ако ще се жертваш за отбора поне опитай щатската втулка.
                        Ти ще го видиш как върви чуждият, ами и изчакай да понапече до към 30градуса поне, подкарай по някой баир да поразшири доволно и да не забравиш чувала.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Разстъргване на цилиндър и набиване на риза на двутактов кросов двигател

                          Колеги може ли да сложа на ktm 250 от 1997г бутало от друга марка мотор или някакво тайванско в краен случай.

                          Коментар


                          • #28
                            От: Разстъргване на цилиндър и набиване на риза на двутактов кросов двигател

                            Първоначално публикуван от djoe Преглед на мнение
                            Колеги може ли да сложа на ktm 250 от 1997г бутало от друга марка мотор или някакво тайванско в краен случай.
                            Всичко може,аз съм чувал че са слагали бутало от печен дрян и от варен бук,между другото мотора е палил,но само до там.

                            Коментар


                            • #29
                              От: Разстъргване на цилиндър и набиване на риза на двутактов кросов двигател

                              Знам, че нямате пари или все не стигат.
                              По-добре потърсете някой цилиндър от моргите, отколкото да ги правите.
                              Особено при двутактовите си е резил. Отворите за клапите никога не могат да се паснат както трябва и т.н. Само проблеми. Става мотора като умрял кон за съжаление.
                              Накрая това онова и сте дали един чувал пари за нищо.
                              С най добри чувства.
                              Стратегия за Национално оцеляване - Да си толкова прост, че никой да не иска да се занимава с теб.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X