др. колеги. реших да сменя счупената запчатка за 4-та скорост (тази за която се хваща малкия венец на веригата) на ЧЗ 350, но се оказа че новата зъбчатка е със 1.8 мм по-голяма в диаметър (измерил съм го от основата на зъбите един срещу друг). Колега ми изпрати още една зъпчатка и тя се оказа по-голяма (стара зъбчатка 40.8мм., нова 42.6мм.).От тази разлика вторичния вал не може да влезе във бронзовата втулка на десния картер.Да допълня че двигателя е бил 6-волтов,като в последствие на старият собственик, някакъв майстор му сменя десния картер за да монтират генератор на 12 волта.
Въпроса ми е защо се получава тази разлика, да не би да има разлика във скоростите на 6 волта и 12 волта.


Въпроса ми е защо се получава тази разлика, да не би да има разлика във скоростите на 6 волта и 12 волта.
.При по старите JAWA/CZ 350 с двигател №634 и по точно 6 волтовите вторичния вал е със 13 зъба и по-тънка зъбчатка за 4-та скорост.При по новите 6 волтови и 12 волтови двигатели, са със 12 зъба на зъбчатката на вторичния вал и по-дебела зъбчатка за 4-та скорост.Всички други зъбчатки били еднакви.Това е за информация на колеги,който като мен си блъскат главите с ремонти на стари мотоциклети. Чакам новият вал със 12 зъба, дано всичко вече е наред.
Коментар