Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Затегнал долен лагер на биелата ... Защо ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Затегнал долен лагер на биелата ... Защо ?

    Днес разцепих двигателя и извадих вала. Всичко мина наред без излишни усложнения. Странно ми се стори обаче, че между лагера и втулката, която се нанизва на вала и лагерува със семеринга имаше гумен о-ринг, който го няма нито в сървис мануала нито на скицата:
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:96RM12505.jpg
Прегледи:1
Размер:62.8 КБ
ID:5294569
    Пада се между 16 и 13. Според мен това е приумица на майстора, на който бях давал миналия път да цепи двигателя ...
    Ето и снимки на всичко разглобено и частите разпределени по торбички за да знам кое от къде е следващия път -
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC02300.jpg
Прегледи:1
Размер:115.5 КБ
ID:5294570Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC02298.jpg
Прегледи:1
Размер:138.4 КБ
ID:5294571
    Сега ще се чакат части и така...

    Коментар


    • #17
      От: Затегнал долен лагер на биелата ... Защо ?

      Колега,погледни в дясно от биелата,коляновия вал само там е посинял-според мен има аксиално триене в тази посока.При монтажа на ремонтирания вал събери картерите за проба без цилиндъра-да не би да има някъква деформация на двете половини или нещо подобно...
      Възможно е и при натискане на съединителя при работа,да го избутва в тази посока и да трие там аксиално.От картинки може само да гадаем,но помисли и ти...
      Успех.
      Без триене няма движение !

      Коментар


      • #18
        От: Затегнал долен лагер на биелата ... Защо ?

        Първоначално публикуван от ufijdork Преглед на мнение
        Колега,погледни в дясно от биелата,коляновия вал само там е посинял-според мен има аксиално триене в тази посока.При монтажа на ремонтирания вал събери картерите за проба без цилиндъра-да не би да има някъква деформация на двете половини или нещо подобно...
        Възможно е и при натискане на съединителя при работа,да го избутва в тази посока и да трие там аксиално.От картинки може само да гадаем,но помисли и ти...
        Успех.
        Това посиняване си е фабрична закалка. Повечето го имат. Странно е това затягане на биелен лагер. Явно нещо от цялата поредица - биела, лагер, чоп, масло, майстор е менте. Съвсем сигурно ли е , че при набиването на новия чоп коляновия вал е бил центрован добре?
        0888932647

        Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

        Коментар


        • #19
          От: Затегнал долен лагер на биелата ... Защо ?

          Първоначално публикуван от Жоро Нешев Преглед на мнение
          Това посиняване си е фабрична закалка. Повечето го имат. Странно е това затягане на биелен лагер. Явно нещо от цялата поредица - биела, лагер, чоп, масло, майстор е менте. Съвсем сигурно ли е , че при набиването на новия чоп коляновия вал е бил центрован добре?
          Вала го е балансира един майстор в София близо до Сточна Гара . Казаха ми, че бил добър и го занесох там. Посиняването се е получило от високата температура, която е достигнал лагера(затова е почервеняла и биелата) Иначе вала нямаше никакво аксиално триене и тем подобни- движеше се перфектно

          Коментар


          • #20
            От: Затегнал долен лагер на биелата ... Защо ?

            Колега skreeper пак се обаждам,но защо само от дясно е посинял.Такова аксиално триене е възможно само от посоката на съединителя и той е от дясно.При полусъеднител и при натискане,ако вала не е фиксиран и мърда на ляво,биелата се опира в неговата дясна страна.Смятам,че ще се съгласиш по принцип-не е задължително твоя случай да е такъв.
            Без триене няма движение !

            Коментар


            • #21
              От: Затегнал долен лагер на биелата ... Защо ?

              Първоначално публикуван от ufijdork Преглед на мнение
              Колега skreeper пак се обаждам,но защо само от дясно е посинял.Такова аксиално триене е възможно само от посоката на съединителя и той е от дясно.При полусъеднител и при натискане,ако вала не е фиксиран и мърда на ляво,биелата се опира в неговата дясна страна.Смятам,че ще се съгласиш по принцип-не е задължително твоя случай да е такъв.
              Така е да. Страната, от която е посинял обаче е от към магнета, не от към съединителя. А цялата половина на вала от към съединителя е някакси с различен цвят и за това не се личи толкова това посиняване. Предполагам цвета на тази половина е станал такъв вследствие на темепературата отделяна от съединителя. Уж бях гледал преди дали се движи вала, но няма как да видя докато работи двигателя дали се измества и има триене. А това посиняване си го има от миналия път когато блокира лагера :
              Ето и снимка от тогава:
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC01736.jpg
Прегледи:2
Размер:99.3 КБ
ID:5294600
              Ще го имам впредвид и това като го сглабям. Мерси за съвета

              Коментар


              • #22
                От: Затегнал долен лагер на биелата ... Защо ?

                Хора помислете малко. Ако желязото се беше нагорещило толкова по време на работа , щеше да възпламенява горивото още в картера а маслото в трансмисията да изври ....... това е закалено заводски.
                0888932647

                Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

                Коментар


                • #23
                  От: Затегнал долен лагер на биелата ... Защо ?

                  Първоначално публикуван от Жоро Нешев Преглед на мнение
                  Хора помислете малко. Ако желязото се беше нагорещило толкова по време на работа , щеше да възпламенява горивото още в картера а маслото в трансмисията да изври ....... това е закалено заводски.
                  Дааа,прав си Жоро.
                  За отвора-обикновенно не се закалява-набива се и толкоз,но в този случай е възможно да е закален.Може би да не провлачва при набиване или нещо друго?Изоставам с новите технологии.
                  А може би са нагрявали за центровка на вала?
                  П.П.А за съединителя разбира се,че е от другата страна.Имах в предвид посоката на натоварването,но...сега видях какво съм написал,извинения.
                  Без триене няма движение !

                  Коментар


                  • #24
                    От: Затегнал долен лагер на биелата ... Защо ?

                    А цялата половина на вала от към съединителя е някакси с различен цвят и за това не се личи толкова това посиняване.


                    Те двете половини си се продават отделно и са с отделни каталожни номера.Не допускаш ли че от там може да има разлика в цвета,та дори и едната да е сменяна?А посиняването си е заводска закалка.Предвидено е многократна подмяна на биелата и ако няма термообработка на отвора,ще се разбие още при първата смяна.А за съединителя-не знам как го измислихте,но няма никаква връзка.Той си е на отделен вал и не може до влиае по никакъв начин нито аксиално нито температурно.Имам такова сузуки,карам го само с кастрол по 20гр.на литър и биелата с която го купих изкара 4 сезона на сериозна експлоатация.Търси си проблемите в карборатора,освен ако не си случил на калпава биела.А и този оранжев в отенък на свещта не бих казал че е добър за кросов мотор.Друго много важно-караш ли по равното не задържай газта дълго след достигане на максималните обороти.Това никой 2-т крос не го понася.При тях или ускоряваш или спираш.Сложи 1-2 зъба отпред за да е по натоварен двигателя,а този един зъб дето си смъкнал отзад си е едно нищо.Успех!

                    Коментар


                    • #25
                      От: Затегнал долен лагер на биелата ... Защо ?

                      Колега izidorov,при съединител на отделен вал,си прав абсолютно.Не съм имал такава моторетка и исках да помогна,но...Класическия начин на захващане на съединителя-направо на коляновия вал:
                      http://vbox7.com/play:58cd2041
                      http://vbox7.com/play:cc94a0ab
                      Та това имах предвид-аксиален реглаж с шайби.
                      Приятелите на ΜΖ вероятно знаят тези полезни линкове,но и за други "кончета" са актуални:
                      http://blog.nazdrave.net/?page_id=219
                      skreeper,ако може снимки от сглобявянето на "Suzuki"-то - да науча и аз нещо.
                      За съжаление все по средата на лятото се развалят,но има лято още..Бърз успех ти желая!
                      Без триене няма движение !

                      Коментар


                      • #26
                        От: Затегнал долен лагер на биелата ... Защо ?

                        Първоначално публикуван от ufijdork Преглед на мнение
                        Колега izidorov,при съединител на отделен вал,си прав абсолютно.Не съм имал такава моторетка и исках да помогна,но...Класическия начин на захващане на съединителя-направо на коляновия вал:
                        Какъв класически начин, аз освен МZ не знам друг двигател, на който съединителят да е директно за коляновия вал,това си е абсолютно тяхна измислица,и много груба грешка.
                        Последно редактирано от viki terzieva; 08-08-11, 21:11. Причина: Отрицателната частица "НЕ" се пише ВИНАГИ отделно от глагола - например "не знам"

                        Коментар


                        • #27
                          От: Затегнал долен лагер на биелата ... Защо ?

                          Първоначално публикуван от skreeper Преглед на мнение
                          Вала го е балансира един майстор в София близо до Сточна Гара . Казаха ми, че бил добър и го занесох там....
                          Това ти е проблемът! Имах РМ250 и въпросният няколко пъти ми сменя лагерите. Накрая си намерих индикаторен часовник и работата стана.
                          На Каджива 125 беше сложил лагер от ЧЗ.. При него максималните обороти са колкото малките на Кадживата..
                          А иначе казват, че този пич се справя добре с валове на Трабант и Вартбург.
                          Между другото съм карал с добавено рициново масло и съдейки по състоянието на карантиите маже добре.
                          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                          Коментар


                          • #28
                            От: Затегнал долен лагер на биелата ... Защо ?

                            Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
                            Това ти е проблемът! Имах РМ250 и въпросният няколко пъти ми сменя лагерите. Накрая си намерих индикаторен часовник и работата стана.
                            На Каджива 125 беше сложил лагер от ЧЗ.. При него максималните обороти са колкото малките на Кадживата..
                            А иначе казват, че този пич се справя добре с валове на Трабант и Вартбург.
                            Между другото съм карал с добавено рициново масло и съдейки по състоянието на карантиите маже добре.
                            Този път мисля да го занеса в Карлово. Там имало хора, които се занимавали с ремонти на валове и били добри или поне така ми казаха... Някой знае ли нещо за тях. Ще бъда благодарен ако някой ми даде информация. Ако някой има и информация за контакт с тях ще е най-добре. Хубаво ще е докато чакам да пристигне биелата да съм се насочил към добър майстор Относно рицина съм наясно, че подобрява мазането, но и оставя много нагар, който е пагубен за клапите на сузукито. Трябва да ги свалям през 1-2 литра изгорено масло, за да ги чистя, а това не ми се нрави много ...
                            Относно съединителя наистина е свързан чрез зъбно колело с вала, а не е директно на него.

                            Коментар


                            • #29
                              От: Затегнал долен лагер на биелата ... Защо ?

                              Първоначално публикуван от hristo jivota Преглед на мнение
                              Какъв класически начин,аз освен МZ незнам друг двигател на който съединителят да е директно за коляновия вал,това си е абсолютно тяхна измислица,и много груба грешка.
                              Да,повечето не са.Но според мен DKW е класика:
                              http://www.dkw-motorraeder.de/motorr...+rt+125/2.html
                              Имахме разрез на този двигател в училище-беше дипломна работа на някой ученик.Като прибавим и ΜΖ-та оттам ми е представата за класика.
                              Без триене няма движение !

                              Коментар


                              • #30
                                От: Затегнал долен лагер на биелата ... Защо ?

                                0888 237 514 -Николай. Това е човека от Карлово които знам аз и ми е правил на мен на сузукито вала и вече над 2 години нямам проблеми
                                0888 074 049

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X