Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Защо мотоциклетите "горят толкова много".

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Защо мотоциклетите "горят толкова много".

    Горят много , защото работят при високи обороти 10-15 000 , нормалните автомобили не достигат такива обороти. YZF 750R , 1993 , 0-100 2.9sec. Поршетата са по-бавни и горят повече.
    В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

    Коментар


    • #17
      От: Защо мотоциклетите "горят толкова много".

      Първоначално публикуван от MFr Преглед на мнение
      А пък аз скоро автомобил, тежащ 1000 кг не съм виждал.
      Не е нито до килограмите , нито до конските сили, а до предавателните числа на скоростната кутия и оборотите на двигателя..... Моето Сузуки върви с 80 км./ч. на 5-та предавка с 4 000 оборота, със 100км./ч съм вече на 5 000 об.мин., това е, съотношението на обороти на двигател към оборот на предавка....., ако вървеше с 80 км/ч с 2000 об/мин. щеше да "гори" още по-малко......, та поне аз така мисля, че причината е в това, в общи линии.......

      Коментар


      • #18
        От: Защо мотоциклетите "горят толкова много".

        Именно, имам предвид, че теглото няма съществено значение и може да отпадне като аргумент.

        Коментар


        • #19
          От: Защо мотоциклетите "горят толкова много".

          Леле колко сте изписали Ясноо, факторите са много и като сложиш всичко на куп се изясняват нещата защо мотора доближава колата по разход, мотора на Ronnin обаче явно е за пример, или стила му на каране Моя скутер и тои гори 4+ ама както казвате тука, въобще не му обръщам внимание колко гори, хич не боли като сипваш бензин, за разлика от това като сипвам на колата Тук идва голямата разлика хахаха, кефа от зареждането за да караш моментално убива мисълта за разхода
          Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
          Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!!
          Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
          Honda cr-v 98 & Toyoa Yaris Verso AT

          Коментар


          • #20
            От: Защо мотоциклетите "горят толкова много".

            Първоначално публикуван от spongi Преглед на мнение
            Не е нито до килограмите , нито до конските сили, а до предавателните числа на скоростната кутия и оборотите на двигателя.....
            Ако машината няма мощ при тези ниски обороти, колкото и дълги предавки да сложиш, нищо няма да се подобри, защото няма да може да доускори. Добре подбраните предавки са важно нещо.

            Основното от което зависи разхода на гориво е аеродинамичното съпротивление, от там по формула се смята каква мощност е необходима за да се достигне и поддържа определена скорост на движение. Останалото са трошички.

            Коментар


            • #21
              От: Защо мотоциклетите "горят толкова много".

              Пистов мотоциклет е със съпротивление кaто нa средностaтистическa колa. То пък имa знaчение при високите скорости.
              Не съм убеден че зaрaди съпротивлението е високия рaзход.
              Sent from my Nokia s fenerche

              Коментар


              • #22
                От: Защо мотоциклетите "горят толкова много".

                Първоначално публикуван от zero Преглед на мнение
                ....
                ...А що тогава гори като кола? Нямаше да питам ако нормалния разход на такъв мотор беше 3-4 на 100 максимум ама е на излиза че е равен с кола
                Да, ама като скъсаш сичките коли на светофара, не питаш "ЗАЩО", а?
                Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

                Коментар


                • #23
                  От: Защо мотоциклетите "горят толкова много".

                  И мен ме терзаят въпроси от подобно естество.Сравнявам нещата с моята машина,на дръпки от светофар до светофар нямам загуба от 600 куб.мотор,пистарка и т.н Обаче съм 70 к.с Дърпам тдм- ки с лекота които са с по голяма кубатура същевременно на 200 км.заковавам и дотам,на 190 давам газ и набира рязко до 200 и спира.Разхода над 160 км.не стига 5 на сто,всъщност никога не е стигал толкова освен в Румъния и то на междинни зареждания ,под 5 литра.
                  Пъргавината я отдавам на късите 6 скорости и маслото което дава 3% директна мощност в задното колело.На практика се усеща,дали са точно 3 незнам
                  Незнам и това масло дали ми носи икономия или не.
                  Последно редактирано от Roninn; 03-02-16, 20:01.
                  Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                  Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                  Анатолий Пейчинов o8875о9815
                  https://dvrbg.com/

                  Коментар


                  • #24
                    От: Защо мотоциклетите "горят толкова много".

                    Килограми ,въздушно съпротивление , дали е точно така?

                    В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                    Коментар


                    • #25
                      От: Защо мотоциклетите "горят толкова много".

                      Най-вече зависи за какво е проектирано превозното средство (било то кола или мотор) .Не мисля ,че състезателна кола би горяла по-малко от състезателен мотоциклет .Също така съм имал и клх 250 и при ръчка даваше 4 на 100 разход в гората ! Не виждам коя кола ще даде разход под 4 ,ако я настъпваш .И няма как да сравняваш мотор ,който работи на 15 000 оборота с кола ,която се кара на 2-3000 или кола ,която ускорява до 100 за 15 секунди с мотор ,който го прави за 3 .

                      Коментар


                      • #26
                        От: Защо мотоциклетите "горят толкова много".

                        Първоначално публикуван от T-1000
                        Ако машината няма мощ при тези ниски обороти, колкото и дълги предавки да сложиш, нищо няма да се подобри, защото няма да може да доускори. Добре подбраните предавки са важно нещо..........................Останалото са трошички.
                        Да, до някъде си прав, но .... до някъде.......... Имам два мотоциклета по 750 сс. и като им "навия масура" на четвърта от 20 до 100 км/ч ускорява повече от "отлично" за своите 22 к.с. които притежават.....а, максималната им мощност е при 5000 об/мин. Говоря за М 72 и БМВ Р 71....малко коне, но много сила.......и ако го караш "нормално" /до 60 км/ч./ "гори" около 5/100 като се има в предвид, че има само четири предавки......а какво остава за по-мощни мотори с повече скорости и със същите предавателни числа като на Р 71 и М 72 ???? Това означава, че освен аеродинамиката, нещо общо с "горенето" на машините ще се окажат и предавателните числа в скоростните им кутии.....
                        Последно редактирано от spongi; 03-02-16, 21:13.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Защо мотоциклетите "горят толкова много".

                          Клипа по-горе ни показва нещо което се знае от отдавна. Колите са по-стабилни в завой, и от там по доброто време за обиколка на Ф1 колата. В смисъл, колите имат един куп фактори които създават по-добро сцепление с пътя (антикрила/спойлери, равен под който е близко до асфалта, по голямо контактно петно на гумите с пътя и други подобни) Но всичко това е в един доста екстремен свят като Ф1. В реалния свят където масовите автомобили са някакви кутии създадени с компромиси в окачването и с гуми създадени с компромиси, на които основна им цел да возят хора от А до Б не е точно така.

                          Що не зададеме въпроса, как така мотора ми хвърля гуми за 500 кинта всеки 10 - 15 хиляди километра (еле пък задната) като колата ми кара с едни гуми по 60 - 80 хиляди километра (в някой случай дори изхвърляме гумите на колите си защото са умрели от старост а не защото нямат грайфер)? На мен например щеше да ми дреме дали мотора ми ще гори с един литър повече на сто ако можеше гумите ми да карат по 60 хиляди километра :-)

                          Вече се спомена че мотор не се кара като кола. Никой не тръгва с мотора си на светофар като ламаринената кутия до него. По-често ми се случва аз вече да натискам спирачка за следващия светофар докато оня в кутията (колата) още преминава на 3-та предавка. Не са и много мотористите които намаляват на скорост бавно и плавно 300-400 метра преди завоя нали? :-) Другото което е че моторите за да вървят трябва да им се дава газ, дори и при спускане, защото секвенциалната кутия няма изключено положение между всички предавки.

                          И специално за скутерите (защото колегата пуснал темата кара такъв) При тях има едно ремъчно предаване което има доста загуби (става дума за вариатора) Хонда SH300 от своите 279 см3 вади 27 коня. Ако го пресметнам за кола с двигател 1.4 литра то тя трябва да изкара 135 коня. Е аз не знам, но май не са масови колте дето вадят по толкова коне от такъв обем, не че няма, но не са от тези дето горят по 4 на сто.

                          А на колегата с БМВ-то Р 71 и М72 ще кажа само че има и едно такова нещо наречено вътрящ момент. Английско говорящия свят има една поговорка която казва че конските сили продават колите, а после въртящият момент ги задвижва. Той обикновенно се разминава с максималната мощност а и двете се дават по спецификации при определени обороти. Има и формули по които може да се обърне въртящ момент прпи дадени обороти в конски сили и обратно. За примера само ще кажа че притежавам самоходно шаси с 25 конски сили и съм готов да се обзаложа че ако се вържа с едно въже на което на другия край има Порше с 400 конски сили мотор ще го влача с 10 километра в час като "дизел цинкова кофа"

                          Всъщност май доста се изписа вече по темата и май повечето неща са вярни (или поне частично) Аз спирам да пиша, но знам едно за мене си, и то е че не искам мотора ми да гори като колите ако това означава и да се движи като тях. Говоря за ускорение, начин на завиване, проходимост и така нататък. Вярвайте ми че никой който седи с колата в задръстването не си мисли "да ама мотора ти харчи повече от колата ми" докато те гледа как се промушваш между колите :-)
                          Honda Transalp XL600v PD06 1993 - откраднат в Лондон.
                          Honda Varadero XL1000 SD03 2011

                          Човек е 80% вода и ако няма мечти или цели в живота, това е просто една вертикална локва.

                          Коментар


                          • #28
                            От: Защо мотоциклетите "горят толкова много".

                            Не, то не става дума за такъв тип сравнения, ясно е че немогат да се сравняват за скорост ускорение, еластичност и прочие, просто без да се задълбочавам в разсъждения се зачудих защо тоя лек мотор гори колкото тежка кола на 4 колела, и благодарение на постовите Ви се изясняват нещата Между другото да се похваля новото ми ноланче пристигна, сега не мога да му се нарадвам, още малко ми е стегнато но ще олаби https://www.dropbox.com/s/82zk0bkemr...83921.jpg?dl=0
                            Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                            Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!!
                            Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
                            Honda cr-v 98 & Toyoa Yaris Verso AT

                            Коментар


                            • #29
                              От: Защо мотоциклетите "горят толкова много".

                              Защо мотоциклетите "горят толкова много".

                              Защото са много ЛЕКИ (в сравнение с автомобилите в случая).

                              Имат много малка инерция, да не кажем никаква, свободната е само за спиране на място, при връщане на газта, дори на високи предавки, моторът започва намаляване на скороста.

                              Аз съм правил експерименти (без да застрашавам околните), с мотора изключвам от скорост при един голям наклон от 140 км/ч бързо пада до 90 км/ч, докато автомобила дори на високи предавки, на същия наклон от 120 км/ч ускорява до около 130.

                              Останалите фактори, които сте изброили също допринасят, режими на работа на двг.,
                              предавателни отношения, но според мен основното, което има значение е МАСАТА.

                              Коментар


                              • #30
                                От: Защо мотоциклетите "горят толкова много".

                                Аз не мисля, че моторите са някакъв лукс. Те са средство за придвижване. Имат евтина подръжка, лесно им се намира място където да седят на закрито, като данъци са по-облекчени от колите, лесно се намира и място за паркиране, лесно се минава през задръствания. Останах без кола и сега мисля да си оправя документално моето двуколесно и да се придвижвам само с него заради изброените от мен причини. Всъщност с такава идеология са старите европейски и американски машини. Японците объркват нещата.

                                Трудно се намират данни за аеродинамичното съпротивление на мотоциклетите. Явно защото позицията на моториста има огромно значение за него. Един от моторите които е сериозно тестван в аеродинамичен тунел е Сузуки Хаябуса. Коефициента на аеродинамичното му съпротивление е 0.56Cd което е изключително ниско за мотоциклет. Съвременните пистарки са вероятно около 0.6Cd. Това са мотори със спойлери и стойката им на каране е тип прилепнал към резервоара, останалите, които са без спойлери и се карат доста изправено са с приблизително 0.9-1.1Cd. От тая почти двойна разлика може да си представите, че на едните машини им трябва двойно по-ниска мощност за всяка скорост на движение и от там двойно по-нисък разход. Челната площ на Хаябусата е 0.56м2. От там 0.56Cd х 0.56А = 0.31CdA. Та 0.31 е аеродинамичното съпротивление на Хаябуса. На нормална пистарка е може би около 0.35CdA.

                                Сравнение с автомобил Тоята Приус. Последната генерация Приус е с Cd=0.25 /което е изключително ниско за автомобил/ и с челна площ от ~2.2m2. 0.25x2.2=0.55CdA. Вижда се че пистовите мотори имат 50-60% по-ниско аеродинамично съпротивление от най-аеродинамичните съвременни автомобили, докато един чопър би имал аеродинамика като на съвременен автомобил.

                                Ето формулата по която се пресмята аеродинамичното съпротивление в Нютони:
                                F=CdA.p.(V^2/2)

                                Където:
                                F- аеродинамичното съпротивление в Нютони
                                p- плътност на въздуха в кг/м3 (приема се за 1.225 на морското равнище, но зависи и от температурата)
                                V- скоростта на движение /във формулата скоростта се вдига на квадрат/

                                Ето при 30м/с (108км/ч) каква мощност е необходима:
                                Хаябуса- 0.31x1.225(30x30/2)=171N
                                Мощността да се преодолее тази сила при 30м/с е: 171 N х 30м/с = 5130W или 5.13кВ х1.34=6,9конски сили

                                мощността необходима да се преодолеят 90м/с (324км/ч):
                                F=0.31x1.225(90x90/2)=1539N ; 1539x90=138510W или 139кВ 139х1.34=186кс

                                Ето и при Тойота Приус как седят нещата:
                                При 30м/с (108км/ч):
                                F=0.55x1.225(30x30/2)=303N ; 303x30=9090w ; 9.09x1.34=12.2кс

                                при 90м/с (324км/ч)
                                F=0.55x1.225(90x90/2)=2729N ; 2729x90=245610W ; 246x1.34=330кс.

                                ===============================
                                Другото което влияе на разхода на гориво са загубите в трансмисията /~15-18%/, съпротивлението на гумите с асфалта, което не е голямо, но се чувства. В горните сметки не са взети под внимание, но ако се вземат, при 324км/ч на Хаябусата ще са и необходими ~220кс, а на Приуса ~390кс. Но при Приуса нещата не седят така добре, защото аеродинамиката му не е адекватна при тези скорости и ще трябва да му се добавят спойлери, които ще му влошат аеродинамиката чувствително.

                                Така според сметките, Хаябусата може да е 50-60% по икономична при всяка скорост на движение от един Приус, стига предавките да са подбрани за икономия и двигателя да е направен за икономия.

                                На който му се смята, ето малко данни: http://ecomodder.com/wiki/index.php/...t_of_Drag_List

                                Всички сметки се отнасят за равен път и липса на вятър.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X