Здравейте колеги, въпреки че половината заглавие е в кавички все съм се чудил защо разхода на гориво е толкова голям. Казвам голям не за друго ами правя следното сравнение, мотор тежащ 220 кг с 1000сс двигател нормално горял към 5-5,5 на 100 че и 6 дори. Автомобил тежаш 1 тон с двигател 1400сс или 1.6 примерно може да даде същия разход. А ся къде е логиката, мотора има много по малко въздушно съпротивление, има много по малка контактна площ на гумите и тежи 4 пъти по малко. А що тогава гори като кола? Нямаше да питам ако нормалния разход на такъв мотор беше 3-4 на 100 максимум ама е на излиза че е равен с кола
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Защо мотоциклетите "горят толкова много".
Свий
X
-
От: Защо мотоциклетите "горят толкова много".
Първоначално публикуван от zero Преглед на мнениеЗдравейте колеги, въпреки че половината заглавие е в кавички все съм се чудил защо разхода на гориво е толкова голям. Казвам голям не за друго ами правя следното сравнение, мотор тежащ 220 кг с 1000сс двигател нормално горял към 5-5,5 на 100 че и 6 дори. Автомобил тежаш 1 тон с двигател 1400сс или 1.6 примерно може да даде същия разход. А ся къде е логиката, мотора има много по малко въздушно съпротивление, има много по малка контактна площ на гумите и тежи 4 пъти по малко. А що тогава гори като кола? Нямаше да питам ако нормалния разход на такъв мотор беше 3-4 на 100 максимум ама е на излиза че е равен с кола
Иначе ако сте "в час", дори без кой-знае каква намеса, а само с програмирумема електроника, нужните жигльори, заден и преден пиньон, спокойно може да накарате 1000сс мотор да гори 3-4. Е, едва ли ще ви хареса динамиката.Павел Викторов - 0 осем 7817878 три
-
От: Защо мотоциклетите "горят толкова много".
Мотоциклет 1 000 см3 - 150 к.с. без турбо. Това означава, че е изстискан максимума от двигателя, докато при автомобила 1 000 см3 в общия случай дават по-малко от 100 к.с.
В мотоциклета няма място за широка шумозаглушителна генерация и качествен катализатор, освен това софтуера на мотоциклетите изостава доста в сравнение със софта на автомобилите.
Аеродинамиката както писаха колеги изобщо не е добра.
Моят мотоциклет ми гори повече от 6/100, а автомобил със същата мощност 7-8/100, но като си карам лекия автомобил никога не ускорявам и спирам така агресивно както с мотоциклета.
Така, че малко по-малко и се събира, т. е. разхода се удвоява.Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!
"Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."
Коментар
-
От: Защо мотоциклетите "горят толкова много".
Хммм... интересно нали :-)
Както вече беше споменато моторите имат кофти аеродинамика.
Освен това, нека сравняваме моторите с подобни по показатели коли.
Например моя мотор е 270 кг и е 100 коня. От 0 до 100 го дават за около 4.5 сек (никога не съм го мерил и нямам желание, но звучи правдоподобно) И гори средно 5,8/100 (ето за справка: http://www.fuelly.com/motorcycle/hon...grayfox/356538) За да са сравниме нещата, трябва да намерим кола която да има мощност 2,7 килограма за конска сила и да прави от 0-100 км/ч под 5 секунди.
И тогава ще се окаже, че моторите не горят чак толкова много :-)Honda Transalp XL600v PD06 1993 - откраднат в Лондон.
Honda Varadero XL1000 SD03 2011
Човек е 80% вода и ако няма мечти или цели в живота, това е просто една вертикална локва.
Коментар
-
От: Защо мотоциклетите "горят толкова много".
Ето и малко данни от интернет:
Honda XL1000V Varadero 0-60 мили за час (0-96 км/ч) 4.4 сек според този сайт:
http://www.visordown.com/reviews/mot...cation/29.html
Ето и списъка с коли които има подобни показатели:
Alfa-Romeo 4C 1.8 Turbo - [2013]
0-100 km/h (kph) - 4.5 seconds
Aston-Martin Vanquish 5.9 V12 - [2000]
0-100 km/h (kph) - 4.5 seconds
Aston-Martin Vantage V12 Roadster - [2012]
0-100 km/h (kph) - 4.5 seconds
Aston-Martin Vantage V8 SP10 - [2013]
0-100 km/h (kph) - 4.5 seconds
Audi A6 RS6 Avant 5.0 V10 - [2007]
0-100 km/h (kph) - 4.5 seconds
Audi A8 4.0 V8 TFSI Quattro - [2013]
0-100 km/h (kph) - 4.5 seconds
Audi A8 6.3 W12 L - [2012]
0-100 km/h (kph) - 4.5 seconds
Audi R8 Spyder 4.2 V8 FSI Quattro S-Tronic - [2012]
0-100 km/h (kph) - 4.5 seconds
BMW 3 Series M3 Coupe Frozen Edition E92 - [2010]
0-100 km/h (kph) - 4.5 seconds
BMW 5 Series M5 F10 - [2011]
0-100 km/h (kph) - 4.5 seconds
Jaguar XF R-S 5.0 V8 - [2012]
0-100 km/h (kph) - 4.5 seconds
Lexus RC -F 5.0 V8 - [2014]
0-100 km/h (kph) - 4.5 seconds
Lotus Elise SC 1.8 - [2007]
0-100 km/h (kph) - 4.5 seconds
Mercedes C Class 63 AMG - [2007]
0-100 km/h (kph) - 4.5 seconds
Mercedes CLS Class 63 AMG - [2006]
0-100 km/h (kph) - 4.5 seconds
Mitsubishi Lancer Evo IX FQ 320 - [2005]
0-100 km/h (kph) - 4.5 seconds
Mitsubishi Lancer Evo VI GSR - [2000]
0-100 km/h (kph) - 4.5 seconds
Mitsubishi Lancer Evo VIII MR FQ 340 - [2003]
0-100 km/h (kph) - 4.5 seconds
Porsche 911 3.8 Speedster - [2010]
0-100 km/h (kph) - 4.5 seconds
Porsche 911 Carrera 4S 991 - [2012]
0-100 km/h (kph) - 4.5 seconds
Porsche 911 Carrera S 991 - [2011]
0-100 km/h (kph) - 4.5 seconds
Porsche 911 GT3 RS 996 - [2003]
0-100 km/h (kph) - 4.5 seconds
Porsche Panamera GTS 4.8 V8 - [2011]
0-100 km/h (kph) - 4.5 seconds
Rolls-Royce Wraith 6.6L V12 - [2013]
0-100 km/h (kph) - 4.5 seconds
TVR T350 T 3.6 - [2004]
0-100 km/h (kph) - 4.5 seconds
Tesla Model S 85 kWh - [2012]
0-100 km/h (kph) - 4.5 seconds
Източник:
http://www.autosnout.com/0-100kph-Ti...-6-seconds.phpHonda Transalp XL600v PD06 1993 - откраднат в Лондон.
Honda Varadero XL1000 SD03 2011
Човек е 80% вода и ако няма мечти или цели в живота, това е просто една вертикална локва.
Коментар
-
От: Защо мотоциклетите "горят толкова много".
Преди време бях повдигнал пак въпроса в друга тема.
Като се съберат факторите -
- Висок специфичен разход на двигателя защото е оптимизиран за други качества (специфична мощност примерно).
- Много лоша аеродинамика спрямо леките коли
- Традиционно движение с високи скорости и големи ускорения и оттам висок разход на енергия
Коментар
-
От: Защо мотоциклетите "горят толкова много".
Излиза дотук че ,моя мотор е най-бърз[emoji3] 0-100 км.и гори под 4 литра
На различни места дават малко под 3 сек.разхода 3.8-4.4 лт./100Последно редактирано от Roninn; 03-02-16, 17:40.Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
Анатолий Пейчинов o8875о9815
https://dvrbg.com/
Коментар
-
От: Защо мотоциклетите "горят толкова много".
Абсолютно правилно заключение колега.Honda Transalp XL600v PD06 1993 - откраднат в Лондон.
Honda Varadero XL1000 SD03 2011
Човек е 80% вода и ако няма мечти или цели в живота, това е просто една вертикална локва.
Коментар
-
От: Защо мотоциклетите "горят толкова много".
Теглото на една машина вдига разхода на гориво единствено по нагорнище и при ускорение. Аеродинамиката на една машина се определя от 2 неща- коефициента на аеродинамично съпротивление /който при моторите е лош/ и площа на машината погледната отпред /която при моторите е малка/. Не ми се пресмята, но разликата не е фрапираща, още повече при едни нормални скорости на движение от 100-120 км/ч. А щом разликата не е голяма, значи за да се поддържа една определена скорост на движение трябва ~ еднаква мощност. От там и разхода на гориво. В тоя ред на мисли кораб>камион>кола>мотор
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар