Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Защо мотоциклетите "горят толкова много".

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Защо мотоциклетите "горят толкова много".

    Здравейте колеги, въпреки че половината заглавие е в кавички все съм се чудил защо разхода на гориво е толкова голям. Казвам голям не за друго ами правя следното сравнение, мотор тежащ 220 кг с 1000сс двигател нормално горял към 5-5,5 на 100 че и 6 дори. Автомобил тежаш 1 тон с двигател 1400сс или 1.6 примерно може да даде същия разход. А ся къде е логиката, мотора има много по малко въздушно съпротивление, има много по малка контактна площ на гумите и тежи 4 пъти по малко. А що тогава гори като кола? Нямаше да питам ако нормалния разход на такъв мотор беше 3-4 на 100 максимум ама е на излиза че е равен с кола
    Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
    Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!!
    Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
    Honda cr-v 98 & Toyoa Yaris Verso AT

  • #2
    От: Защо мотоциклетите "горят толкова много".

    Първоначално публикуван от zero Преглед на мнение
    Здравейте колеги, въпреки че половината заглавие е в кавички все съм се чудил защо разхода на гориво е толкова голям. Казвам голям не за друго ами правя следното сравнение, мотор тежащ 220 кг с 1000сс двигател нормално горял към 5-5,5 на 100 че и 6 дори. Автомобил тежаш 1 тон с двигател 1400сс или 1.6 примерно може да даде същия разход. А ся къде е логиката, мотора има много по малко въздушно съпротивление, има много по малка контактна площ на гумите и тежи 4 пъти по малко. А що тогава гори като кола? Нямаше да питам ако нормалния разход на такъв мотор беше 3-4 на 100 максимум ама е на излиза че е равен с кола
    Защото стандартната кола е с приоритет "най-малък разход", съответно и двигателя е оптимизиран за това. При мотоциклетите, разхода е последното нещо което се гледа при проектирането и настройки на двигателия.

    Иначе ако сте "в час", дори без кой-знае каква намеса, а само с програмирумема електроника, нужните жигльори, заден и преден пиньон, спокойно може да накарате 1000сс мотор да гори 3-4. Е, едва ли ще ви хареса динамиката.
    Павел Викторов - 0 осем 7817878 три

    Коментар


    • #3
      От: Защо мотоциклетите "горят толкова много".

      Защото си заслужава
      A Lone Rider

      Коментар


      • #4
        От: Защо мотоциклетите "горят толкова много".

        Пък и аеродинамиката на моторетката съвсем не е добра
        Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
        Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

        Коментар


        • #5
          От: Защо мотоциклетите "горят толкова много".

          A пък лодката ми гори 3 литра за 32км. Осем коня е.
          Хамерикански Меркюри.

          Коментар


          • #6
            От: Защо мотоциклетите "горят толкова много".

            Мотоциклет 1 000 см3 - 150 к.с. без турбо. Това означава, че е изстискан максимума от двигателя, докато при автомобила 1 000 см3 в общия случай дават по-малко от 100 к.с.
            В мотоциклета няма място за широка шумозаглушителна генерация и качествен катализатор, освен това софтуера на мотоциклетите изостава доста в сравнение със софта на автомобилите.
            Аеродинамиката както писаха колеги изобщо не е добра.
            Моят мотоциклет ми гори повече от 6/100, а автомобил със същата мощност 7-8/100, но като си карам лекия автомобил никога не ускорявам и спирам така агресивно както с мотоциклета.
            Така, че малко по-малко и се събира, т. е. разхода се удвоява.
            Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

            "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

            Коментар


            • #7
              От: Защо мотоциклетите "горят толкова много".

              Колегата може да се орентира и по конските сили на хилядарка мотоциклет спрямо 1.4-1.6 на лек автомобил.Също така и развиващите обороти на споменатите двг.
              Оправданието е като гъз-всеки го носи със себеси !

              Коментар


              • #8
                От: Защо мотоциклетите "горят толкова много".

                Хммм... интересно нали :-)

                Както вече беше споменато моторите имат кофти аеродинамика.

                Освен това, нека сравняваме моторите с подобни по показатели коли.

                Например моя мотор е 270 кг и е 100 коня. От 0 до 100 го дават за около 4.5 сек (никога не съм го мерил и нямам желание, но звучи правдоподобно) И гори средно 5,8/100 (ето за справка: http://www.fuelly.com/motorcycle/hon...grayfox/356538) За да са сравниме нещата, трябва да намерим кола която да има мощност 2,7 килограма за конска сила и да прави от 0-100 км/ч под 5 секунди.

                И тогава ще се окаже, че моторите не горят чак толкова много :-)
                Honda Transalp XL600v PD06 1993 - откраднат в Лондон.
                Honda Varadero XL1000 SD03 2011

                Човек е 80% вода и ако няма мечти или цели в живота, това е просто една вертикална локва.

                Коментар


                • #9
                  От: Защо мотоциклетите "горят толкова много".

                  Ето и малко данни от интернет:

                  Honda XL1000V Varadero 0-60 мили за час (0-96 км/ч) 4.4 сек според този сайт:

                  http://www.visordown.com/reviews/mot...cation/29.html

                  Ето и списъка с коли които има подобни показатели:

                  Alfa-Romeo 4C 1.8 Turbo - [2013]
                  0-100 km/h (kph) - 4.5 seconds
                  Aston-Martin Vanquish 5.9 V12 - [2000]
                  0-100 km/h (kph) - 4.5 seconds
                  Aston-Martin Vantage V12 Roadster - [2012]
                  0-100 km/h (kph) - 4.5 seconds
                  Aston-Martin Vantage V8 SP10 - [2013]
                  0-100 km/h (kph) - 4.5 seconds
                  Audi A6 RS6 Avant 5.0 V10 - [2007]
                  0-100 km/h (kph) - 4.5 seconds
                  Audi A8 4.0 V8 TFSI Quattro - [2013]
                  0-100 km/h (kph) - 4.5 seconds
                  Audi A8 6.3 W12 L - [2012]
                  0-100 km/h (kph) - 4.5 seconds
                  Audi R8 Spyder 4.2 V8 FSI Quattro S-Tronic - [2012]
                  0-100 km/h (kph) - 4.5 seconds
                  BMW 3 Series M3 Coupe Frozen Edition E92 - [2010]
                  0-100 km/h (kph) - 4.5 seconds
                  BMW 5 Series M5 F10 - [2011]
                  0-100 km/h (kph) - 4.5 seconds
                  Jaguar XF R-S 5.0 V8 - [2012]
                  0-100 km/h (kph) - 4.5 seconds
                  Lexus RC -F 5.0 V8 - [2014]
                  0-100 km/h (kph) - 4.5 seconds
                  Lotus Elise SC 1.8 - [2007]
                  0-100 km/h (kph) - 4.5 seconds
                  Mercedes C Class 63 AMG - [2007]
                  0-100 km/h (kph) - 4.5 seconds
                  Mercedes CLS Class 63 AMG - [2006]
                  0-100 km/h (kph) - 4.5 seconds
                  Mitsubishi Lancer Evo IX FQ 320 - [2005]
                  0-100 km/h (kph) - 4.5 seconds
                  Mitsubishi Lancer Evo VI GSR - [2000]
                  0-100 km/h (kph) - 4.5 seconds
                  Mitsubishi Lancer Evo VIII MR FQ 340 - [2003]
                  0-100 km/h (kph) - 4.5 seconds
                  Porsche 911 3.8 Speedster - [2010]
                  0-100 km/h (kph) - 4.5 seconds
                  Porsche 911 Carrera 4S 991 - [2012]
                  0-100 km/h (kph) - 4.5 seconds
                  Porsche 911 Carrera S 991 - [2011]
                  0-100 km/h (kph) - 4.5 seconds
                  Porsche 911 GT3 RS 996 - [2003]
                  0-100 km/h (kph) - 4.5 seconds
                  Porsche Panamera GTS 4.8 V8 - [2011]
                  0-100 km/h (kph) - 4.5 seconds
                  Rolls-Royce Wraith 6.6L V12 - [2013]
                  0-100 km/h (kph) - 4.5 seconds
                  TVR T350 T 3.6 - [2004]
                  0-100 km/h (kph) - 4.5 seconds
                  Tesla Model S 85 kWh - [2012]
                  0-100 km/h (kph) - 4.5 seconds

                  Източник:

                  http://www.autosnout.com/0-100kph-Ti...-6-seconds.php
                  Honda Transalp XL600v PD06 1993 - откраднат в Лондон.
                  Honda Varadero XL1000 SD03 2011

                  Човек е 80% вода и ако няма мечти или цели в живота, това е просто една вертикална локва.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Защо мотоциклетите "горят толкова много".

                    Преди време бях повдигнал пак въпроса в друга тема.

                    Като се съберат факторите -
                    - Висок специфичен разход на двигателя защото е оптимизиран за други качества (специфична мощност примерно).
                    - Много лоша аеродинамика спрямо леките коли
                    - Традиционно движение с високи скорости и големи ускорения и оттам висок разход на енергия

                    Коментар


                    • #11
                      От: Защо мотоциклетите "горят толкова много".

                      Излиза дотук че ,моя мотор е най-бърз[emoji3] 0-100 км.и гори под 4 литра
                      На различни места дават малко под 3 сек.разхода 3.8-4.4 лт./100
                      Последно редактирано от Roninn; 03-02-16, 17:40.
                      Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                      Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                      Анатолий Пейчинов o8875о9815
                      https://dvrbg.com/

                      Коментар


                      • #12
                        От: Защо мотоциклетите "горят толкова много".

                        Абсолютно правилно заключение колега.
                        Honda Transalp XL600v PD06 1993 - откраднат в Лондон.
                        Honda Varadero XL1000 SD03 2011

                        Човек е 80% вода и ако няма мечти или цели в живота, това е просто една вертикална локва.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Защо мотоциклетите "горят толкова много".

                          Мойта ямашка р6 при 270 си гореше 10-11, малко дразнещо, щото тъкмо се засилиш и трябва да спираш да сипваш гориво в 15 литровия резервоар.
                          Нива е горски автомобил (когато изобщо се брои за автомобил).

                          - Ясен

                          Коментар


                          • #14
                            От: Защо мотоциклетите "горят толкова много".

                            Теглото на една машина вдига разхода на гориво единствено по нагорнище и при ускорение. Аеродинамиката на една машина се определя от 2 неща- коефициента на аеродинамично съпротивление /който при моторите е лош/ и площа на машината погледната отпред /която при моторите е малка/. Не ми се пресмята, но разликата не е фрапираща, още повече при едни нормални скорости на движение от 100-120 км/ч. А щом разликата не е голяма, значи за да се поддържа една определена скорост на движение трябва ~ еднаква мощност. От там и разхода на гориво. В тоя ред на мисли кораб>камион>кола>мотор

                            Коментар


                            • #15
                              От: Защо мотоциклетите "горят толкова много".

                              А пък аз скоро автомобил, тежащ 1000 кг не съм виждал.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X