Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как да падаме?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Как да падаме?

    Преди няколко години се хлъзнах с една Р-единица с около 120 км на една разлята нафта в завой. Нямах само ръкавици и лявата ми ръка се изгори на верижката на разкопчания часовник. От суркането. Добре е в началото да не се пречи на търкалянето. Като спадне скороста тогава да се предприеме нещо за по-бързо спиране.
    С ендурото падам заради синдрома на "на късия крак". Или когато ме вземе някой коловоз в тревата. Пускам се от кормилото, удрям се в него, изкарвам ми се въздуха, премятам се малко, удрям се, и констатирам степента на телесна цялост.
    Бойните изкуства помагат с това, като се премяташ да не е срещу начина на сгъване на ставите.
    Останалото е редовни молитви и късмет.
    Един приятел ортопед казва, че не е въпроса дали че се почупиш с мотора, а кога!!!
    лошата новина е, че една наука, статистиката също подкрепя с факти горната теза.
    И незнам кое е по-добре, да паднеш лошо или да паднеш хубаво.
    ...TO THE LAST BREATH...ОФРОУД РАЛИ ''ЧЕРНО МОРЕ 2018''- 15 ГОДИНИ ЗАЕДНО

    Коментар


    • #17
      От: Как да падаме?

      Всеки човек притежава инстинкт за самосъхранение,който според мен при някои е по засилен при други е обратното.Има такива ,които не карат добре ,но пък падат професионално и обратното.Много падания стават и от форсмажорни обстоятелства но тях не коментирам.От личен опит знам ,че има и наложителни падания за пример спускаш много стръмен и кален наклон и мотора не спира ами даже се засилва и какво правим

      Коментар


      • #18
        От: Как да падаме?

        Доста интересни случки, винаги, когато излезнем, за малко да покараме.

        Коментар


        • #19
          От: Как да падаме?

          И аз да се включа !

          Както казаха колегите горе , всичко си е до късмет. Понякога от иначе безобидна ситуация падаш и се потрошаваш, а от тежко падане се разминаваш само с уплаха...въпрос на късмет!

          Аз като започнах да практикувам ендуро , много се ''тресях'' за мотора. Да не падне , да строши нещо, да изкриви нещо, че после кой ще го прави , кой ще го купува.....!?!? И така до един слънчев зимен ден, когато от мерак да не изпусна мотора на земята останах с него и той ме затисна. Падна ми върху коляното и ми усука глезена . Не знам какъв късмет съм извади за да не скъсам връзки и прочие проблеми.
          От тогава насетне тръгне ли да пада мотора , не се правя на капитана от Титаник , а напускам ''кораба'' пръв!!!

          Другото е вече според ситуацията. За пример стръмно изкачване: Колегата горе с клипа го е унагледил. Газ колкото може, до момента, в който осъзнаеш ,че няма да успееш да излезеш. Тогава затваряш газта и преди да спре мотора скачаш отстрани /без да натискаш съединителя/ за да не стане, мотора пред теб , ти пред мотора, мотора пред теб , ти пред мотора

          Напоследък доста често ми се случва на стръмни пътеки мотора да ми се навири на задна гума. Тогава , пак скачам и ако мога се опитвам с мускулна сила да избутам кормилото напред , ако ли не пак дим да ме няма.

          Имало е и случай , когото правя някакво стръмно изкачване , остават ми някакви си 2-3 метра , но виждам ,че мотора няма да може да се изкачи и или ще заоре или ще падна с него. Тогава му набивам газта и пускам кормилото , като в същото време скачам от мотора. Така изстрелвам мотора напред и обикновенно ги преодолявам тея 2-3 метра , а и не падам и не се удрям !!

          Вече като изтърве преданта гума....там е кофти. Не те предупреждава , а изпуска изведнъж. В тая ситуация, ако имам въобще някакво време за реакция, гледам да правя следното: ако поднесе на дясно, т.е предната гума хлъзва на дясно , а мотора пада на лявата страна, тогава гледам да стъпна колкото се може по-настрани с левия крак, пускам кормилото и се моля мотора да не ме завлече с него!

          Та общо взето така... да не дава Господ да се случват кофти падания ! Само безаварийно на всички !!!
          Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

          Коментар


          • #20
            От: Как да падаме?

            Първоначално публикуван от Ionko Mirchev Преглед на мнение
            Всеки човек притежава инстинкт за самосъхранение,който според мен при някои е по засилен при други е обратното.Има такива ,които не карат добре ,но пък падат професионално и обратното.Много падания стават и от форсмажорни обстоятелства но тях не коментирам.От личен опит знам ,че има и наложителни падания за пример спускаш много стръмен и кален наклон и мотора не спира ами даже се засилва и какво правим
            Как какво правим като видиш че засилва доста и си избираш по "чисто" място да прилегнеш и така няколко пъти докато свърши стръмния наклон,имате едни такива места там покрай Шумелите и Езеро доста весело става точно след като е валяло и като спускаме от към Шипка
            Последно редактирано от Kawasaki KLX; 15-06-13, 21:43. Причина: допълнение
            Който не кара той не пада :mrgreen:
            http://vbox7.com/play:84a1f27e

            Коментар


            • #21
              От: Как да падаме?

              Падане,кацане както искайте го наричайте. Хубавото е, че на човека му няма нищо.

              И много показности има в това клипче, защо да не държим мотора, когато има вероятност да се нараним или паднем - жестоко!
              Последно редактирано от Dimitar.Dimitrov; 17-06-13, 12:52.

              Коментар


              • #22
                От: Как да падаме?

                Има значение къде и как, с какво падаш, но си иска и много голяма доза късмет. Аз пазя мотора, пазя и себе си, но веднъж щях да си изпатя като пазя мотора, пребих се като куче, но правилното сгъване при падане е от много голямо значение, сгънах се на кълбо или нещо такова, поех неравностите и се отървах без драскотина, скороста си беше към 50-60 (не е голяма, но е достатъчна за беля).
                Балкан 50 MX/ Suzuki DR 125/ Honda Dominator 650/ KTM 250 SX
                Opel Frontera 2.3TD/ Lada Niva 1,7/ VW Golf MK2/ Mercedes 190D

                Коментар


                • #23
                  От: Как да падаме?

                  Първоначално публикуван от Жоро Нешев Преглед на мнение
                  По принцип при падане с по-висока скорост би трябвало, ако човек запази самообладание, да се стреми да избегне търкаляне и да се опитва да се влачи като ползва протекторите за "плъзгачи"
                  Това важи с пълна сила за асфалта , но при офроуд падане по добре е да се търкаляш , защото има стърчащи камъни , корени и пр. които могат да ти съдерат задника (меко казано) . Отделяш се от мотора ,свиваш се на кълбо , ръцете кръстосани пред гърдите и яко търкал .
                  "Суетата, е любимият грях на дявола"!

                  Коментар


                  • #24
                    От: Как да падаме?

                    Първоначално публикуван от pavel4o_95 Преглед на мнение
                    скороста си беше към 50-60 (не е голяма, но е достатъчна за беля).
                    50-60км си е много-голяма скорост даже!

                    Коментар


                    • #25
                      От: Как да падаме?

                      Първоначално публикуван от qnis Преглед на мнение
                      50-60км си е много-голяма скорост даже!
                      С толкова се обърнах от задна гума. Паднах директно на задник, мотора продължи без мен аз се влачих около 10м със забити пети на ботушите и с ръце в земята. Резултата беше разпрани ръкавици и син задник. Нищо друго, но бях с протекторни шорти, ризница и т.н. ...
                      Та точно тогава излязох за малка разходка, малко се поколебах дали да слагам целият екип, но се облякох...
                      Моя съвет е винаги с екипировка, ако ще и само до магазина да ходите! И не се паникьосвайте като стане белята, а се пазете.
                      Yamaha WR 200

                      Коментар


                      • #26
                        От: Как да падаме?

                        Първоначално публикуван от qnis Преглед на мнение
                        50-60км си е много-голяма скорост даже!
                        Стори ми се самото падане като детска игра, някакво си въргаляне, но си извадих чиста доза късмет. Винаги екип и на първо място си спасявай своя задник.
                        Балкан 50 MX/ Suzuki DR 125/ Honda Dominator 650/ KTM 250 SX
                        Opel Frontera 2.3TD/ Lada Niva 1,7/ VW Golf MK2/ Mercedes 190D

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X