Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какво ендуро да избера?

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Какво ендуро да избера?

    Първоначално публикуван от Pacharoza Преглед на мнение
    Е ми кажи че си по техничните места. Аз пък си мислех че ралито иска по тежък мотор пък"засуканите места" лек лек. слагам още утре под двигателя 20кг.олово за баланс
    Гледам, че искаш да се правиш на интересен, не ти се получава. Никой не говори да добавяме килограми към моторите си за по добър баланс. Спора е за това, че дори и мотоциклета да е по тежък........ ако производителя му е свалил центъра на тежестта, мотоциклета се кара много по лесно, по лесно се държи баланса и всичко останало, спрямо по лек мотоциклет на който центъра на тежестта е по високо. Същото се получава и когато повечето кг. са над седалката. Ако беше по добре да има повече кг над седалката..... щеше да гледаш сумисти по състезанията.....
    EXC TPI 2019

    Коментар


    • От: Какво ендуро да избера?

      Първоначално публикуван от chavetoo Преглед на мнение
      20 кила може да са много, но може и да са нищо.
      Това "нищо" как се вдига да кажем след 5 обиколка на Х-крос. Сумуст не а щангист.
      МОТОРА ТРЯБВА ТИ ДА ГО КАРАШ А НЕ ТОЙ ТЕБ 0888984256

      Коментар


      • От: Какво ендуро да избера?

        Първоначално публикуван от Pacharoza Преглед на мнение
        Това "нищо" как се вдига да кажем след 5 обиколка на Х-крос. Сумуст не а щангист.
        Върни се назад и прочети примера с лоста и тежестта и ще разбереш как се вдига. Ако не можеш да си обясниш това с лоста вземи да вдигнеш един 160кг скутер и някакво 130кг ендуро което е по леко и ще разбереш как се вдига по тежкото.
        Също така в нета има доста клипове на това как да си вдигнеш мотора с минимално усилие..... Защото не е и само до физика ами и трябва да имаш и нещо в главата.
        EXC TPI 2019

        Коментар


        • От: Какво ендуро да избера?

          Първоначално публикуван от chavetoo Преглед на мнение
          Върни се назад и прочети примера с лоста и тежестта и ще разбереш как се вдига. Ако не можеш да си обясниш това с лоста вземи да вдигнеш един 160кг скутер и някакво 130кг ендуро което е по леко и ще разбереш как се вдига по тежкото.
          Също така в нета има доста клипове на това как да си вдигнеш мотора с минимално усилие..... Защото не е и само до физика ами и трябва да имаш и нещо в главата.
          Точно на мен не ми казвай кое как се вдига Аз нямам нищо в главата и на всяко състезание след 50км.ми е много трудно дори и траял да вдигна.
          МОТОРА ТРЯБВА ТИ ДА ГО КАРАШ А НЕ ТОЙ ТЕБ 0888984256

          Коментар


          • От: Какво ендуро да избера?

            За някои неща и двамата сте прави , но за някои грешите. Мотора с по-нисък център на тежестта и повече килограми ,е по-устойчив /примера с тръбата която има тежест в долната част/ , но при него по-трудно се противодейства на инерционните и центробежните сили , по-трудно се променя центъра на тежестта при изкачване , спускане , завой...
            При по-лекия мотор , с по-тежък моторист , по-лесно се контролира мотора , с преместването напред , назад , в ляво или дясно , се измества центъра на тежестта , а с това и действието на инерционните и центробежните сили. Затова при рали моторите предимството е на тежкия мотор с лек моторист и нисък център на тежестта , по засуканите пътеки предимството е за лекия мотор и по-тежкият моторист , стига да знае къде да си сложи дупето. А най-голямото предимство е за този дето не-пада.
            В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

            Коментар


            • От: Какво ендуро да избера?

              Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
              За някои неща и двамата сте прави , но за някои грешите. Мотора с по-нисък център на тежестта и повече килограми ,е по-устойчив /примера с тръбата която има тежест в долната част/ , но при него по-трудно се противодейства на инерционните и центробежните сили , по-трудно се променя центъра на тежестта при изкачване , спускане , завой...
              При по-лекия мотор , с по-тежък моторист , по-лесно се контролира мотора , с преместването напред , назад , в ляво или дясно , се измества центъра на тежестта , а с това и действието на инерционните и центробежните сили. Затова при рали моторите предимството е на тежкия мотор с лек моторист и нисък център на тежестта , по засуканите пътеки предимството е за лекия мотор и по-тежкият моторист , стига да знае къде да си сложи дупето. А най-голямото предимство е за този дето не-пада.
              Нали точно това се опитвах да обясня Пък за последното няма такива.
              МОТОРА ТРЯБВА ТИ ДА ГО КАРАШ А НЕ ТОЙ ТЕБ 0888984256

              Коментар


              • От: Какво ендуро да избера?

                Все пак всичко зависи и от това кой какъв опит има , и с колко кончета разполага. Освен това прекалено многото килограми на моториста могат да обърнат нещата в гората. Примерно 120кг. на 120кг. ще е по-добре отколкото 100кг. на 140кг. /мотор-моторист/
                В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                Коментар


                • От: Какво ендуро да избера?

                  Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
                  Мотора с по-нисък център на тежестта и повече килограми ,е по-устойчив /примера с тръбата която има тежест в долната част/ , но при него по-трудно се противодейства на инерционните и центробежните сили , по-трудно се променя центъра на тежестта при изкачване , спускане , завой...
                  Предполагам до тези заключения стигаш от мотора който караш. Само не мога да си обясня защо ни баламосват с това, че като са свали всичко долу ниско....... мотоциклета ставал по лесен за управление......... Пък ти сега искаш да ме убедиш, че не трябва да се сваля центъра на тежестта. По добре си е когато резервоара ти е на кормилото и ауспуха на задния стоп
                  EXC TPI 2019

                  Коментар


                  • От: Какво ендуро да избера?

                    Написал съм по-нисък център на тежестта и повече килограми , ако теглото им е еднакво , този с по-ниския център на тежестта трябва да се справя по-добре.
                    В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                    Коментар


                    • От: Какво ендуро да избера?

                      Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
                      Написал съм по-нисък център на тежестта и повече килограми , ако теглото им е еднакво , този с по-ниския център на тежестта трябва да се справя по-добре.
                      Еми и аз това се опитвах да обясня. Старите мотори са по леки от по новите, дадох и пример с моторите които съм имал, но при новите всичко се събира към центъра и макс. надолу. От там излиза, че е по добре тежкото да е по ниско от колкото над седалката. Защото когато едно 130кг тяло бъде отхвърлено на някъде с мотора, става много по трудно да държиш баланса на мотора от колкото ако си 60кг. Ако си 60кг. колкото и да те отхвърля..... мотора си върви защото нямаш с какво да го дръпнеш и да загубиш баланс. А когато си на лек мотор а ти си тежък и караш по засукани места, става. Но това не е каране, защото краката ще ти бъдат на земята и тогава ще си в режим 4х4 и не караш ами буташ.
                      ЕДИТ: сега само някой да не ми извърти думите и да ми сравни Хонда ХЛ със YZ от 2010г. за нямаляването и увеличаването на кг. в годините.
                      EXC TPI 2019

                      Коментар


                      • От: Какво ендуро да избера?

                        Не е задължително да те хвърля мотора , ти трябва да го караш , а не той тебе.
                        В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                        Коментар


                        • От: Какво ендуро да избера?

                          Първоначално публикуван от chavetoo Преглед на мнение
                          Еми и аз това се опитвах да обясня. Старите мотори са по леки от по новите, дадох и пример с моторите които съм имал, но при новите всичко се събира към центъра и макс. надолу. От там излиза, че е по добре тежкото да е по ниско от колкото над седалката. Защото когато едно 130кг тяло бъде отхвърлено на някъде с мотора, става много по трудно да държиш баланса на мотора от колкото ако си 60кг. Ако си 60кг. колкото и да те отхвърля..... мотора си върви защото нямаш с какво да го дръпнеш и да загубиш баланс. А когато си на лек мотор а ти си тежък и караш по засукани места, става. Но това не е каране, защото краката ще ти бъдат на земята и тогава ще си в режим 4х4 и не караш ами буташ.
                          ЕДИТ: сега само някой да не ми извърти думите и да ми сравни Хонда ХЛ със YZ от 2010г. за нямаляването и увеличаването на кг. в годините.
                          Ти се опитваш да не обидиш в това : 20 кила може да са много, но може и да са нищо : Аз не съм карал много мотори но съм слушам че с лекия е по добре.
                          Дай ни някакво клипче или снимки да видим как тежкия се справя по добре по засуканите места. За да знаем какъв да ме изберем за напред.
                          МОТОРА ТРЯБВА ТИ ДА ГО КАРАШ А НЕ ТОЙ ТЕБ 0888984256

                          Коментар


                          • От: Какво ендуро да избера?

                            Здравейте колеги,

                            Аз съм нов член във вашият форум, за няколко дни прочетох доста информация, но не намерих точен отговор на въпроса си.

                            От доста време искам да си взема мотор, но по една или друга причина вече няколко години парите отиват за други разходи. Един от проблемите е че не знам точно кой мотор би бил подходящ за мен.

                            Начинаещ съм въпреки, че съм на 30год. карал съм няколко пъти "trail bike", но това не се брой защото моторите бяха чисто нови и е било само няколко пъти, а и беше преди доста време. Не съм карал по асфалтиран път и с трафик. Надявам се да изкарам курса за "А" категория тази година.

                            Искам да си взема нещо което ще се кара предимно на асфалт, най-вероятно многооо рядко да не казвам че хич няма да се влиза на черен път(т.е. трябва да е с шосейни гуми).
                            Тук са и ограниченията, бюджета е ограничен около 1500, аз съм 194, около 90кг, т.е. искам нещо което да ми е за ръста(оказа се, че повечето мотори са ми ниски и за това неудобни), бих предпочел да е ел. стартер. Предполагам ще ме насочите към XT 600 90-те години, тук е и втория въпрос дали тези 600cc няма да са много на новобранец?

                            Четох но така и е ми стана на 100% ясно каква е основната разлика между XT600 и Tenere 600?
                            Други кой модели биха били подходящи за мойте мерки?

                            Поздрави
                            С. Кирчев

                            П.С. Извинявам се че пиша в Офф роуд форум за Oн роуд мотор

                            Коментар


                            • От: Какво ендуро да избера?

                              Освен ХТ-то,виж и ТТ-то,но там вече цифрата е друга.Разгледай и Доминаторите,Кавазаки КЛР,КЛХ.
                              Yamaha Yz450F
                              Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
                              Всичко с ''рошави''гуми!

                              Коментар


                              • От: Какво ендуро да избера?

                                Мерси Иво,

                                Това правя, разглеждам и другите модели подобен клас.

                                Основният ми въпрос кой модел ще ми е подходящ на височина, все пак аз съм 190+. И за съжаление нямам познати с такива мотори за да пробвам на техните.
                                Как мислите 600cc как са за начинаещ ездач?

                                Поздрави
                                С. Кирчев

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X