Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Първи мотор на 16

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Първи мотор на 16

    Здравейте, на 16 съм, 180cm, 85кг и си търся мотор, с който да започна... Като цяло не съм карал мотори, но съм карал коли и съм наясно с работата на съединителя, скоростите и двигателя. Първо ще свикна със самото управление на мотора и след това лека полека ще карам в гората. Въпросът е тук- в момента пазарът на втората ръка е странен и е труден изборът на мотор до 5000лв( или поне така ми се струва). Повече харесвам четиритактовите и си мислех да е нещо от рода на 250f.
    Първо- дали ще ми бъде проблем да карам такъв още от началото и евентуално ако някой може да ми даде ориентир за най-надеждни такива. Бая четох и мисля, че се спрях на yz250f след 2006. Знам, че е крос, но няма да съм някакъв много добър, че да ми трябва истински ендуро мотор. Харесва ми, че е по-лек и мисля, че с някои доработки може да се доближи до ендуро. Не ми трябва да има номер, фар, стоп, стартер и т.н. Да, скоростите не могат да се променят, но попаднах на няколко поста, в които се говореше, че с 13-49 може да катери добре на втора. Иначе на хартия изглежда сходен с Wr250f като преглътнем окачването, което може да се оправи. Гледах и някои КТМ SXF250-ки, но за тяхната надеждност горе долу нищо не знам. Наистина ли са здрави тези ямахи и струват ли си въобще? Също, въпреки, че съм започнал да стеснявам кръга на търсене, ще съм много благодарен ако давате предложения за други кубици и марки, ако мислите, че има по-добри.
    Благодаря предварително!
    П.С: Забравих да спомена, че се състезавам в планинско колоездене категория Downhill и баланс, завиване и офроуд каране като цяло ги разбирам и не е като за пръв път да карам нещо на 2 гуми. И настройките по окачването бая ги разбирам.
    Последно редактирано от nachosa; 19-01-24, 00:10.

  • #2
    Ех ‘що не съм аз на 16 и да видиш ти.

    Тройно по-дърт съм,питах го тоя въпрос преди малко години,почети малко и може да ти залепне някоя идея.

    https://offroad-bulgaria.com/forum/о...р-но-кой

    Ямахата си заслужава ма ти си як и много бързо ще я надраснеш,търси нещо поне 400-450 кубика / знам,че почваш от нулата,аз и под нея бях и знам защо ти го казвам като новобранец на новобранец /.
    TOYOTA SEQUOIA ‘11
    W140 S420 '99

    Коментар


    • nachosa
      nachosa коментира
      Редактиране на коментар
      Мотора е здрав и няма какво да му се прави, само едни гардове му сложих и му разредих антифриза

    • BENZBOSS
      BENZBOSS коментира
      Редактиране на коментар
      И аз така мислех за моя,а каква стана тя.

      Кефи му се,малко му остава

    • nachosa
      nachosa коментира
      Редактиране на коментар
      Ооо вече с баща ми сме му ребилднали и двете помпи на съединителя и сме си играли със свещта 🤣
      Иначе днес отново карах, върви си много добре😁

  • #3
    Започни с това да си намериш екипировка. Тази от велосипедите няма да ти е достатъчна, защото велосипедът не тежи 100+ кила и ти нямаш 20+ конски сили мощност. Качествени ботуши, каска и наколенки с шини като за начало. Добра ризница и яка са много силно препоръчителни. После можеш да потърсиш някой, който разбира от мотокрос да ти даде няколко (десетки) урока. По възможност да има мотори, които дава под наем. Техниките за мотор се различават силно от тези за велосипед, защото велосипедът не тежи 100+ кила и ти нямаш 20+ конски сили мощност. И ученето им с клипчета от ютюб е скъпо занимание, защото частите за мотор са доста по-скъпи от тези за колело и ортопедичните процедури - също. С добър учител излиза много по-евтино и става доста по-бързо от опитите да преоткриваш сам колелото.
    Минал съм по този път. И двамата ми сина - също.

    Коментар


    • #4
      Ежко Бежко е прав - добрата екипировка е още едни 5 бона та смятай си ги.

      Въпроса ти обаче е за мотор,екипировката е в друг раздел даже😜
      TOYOTA SEQUOIA ‘11
      W140 S420 '99

      Коментар


      • BENZBOSS
        BENZBOSS коментира
        Редактиране на коментар
        Да и на следващия сезон пак та да научи истината за Един път купуваш и Един път ревеш
        Последно редактирано от BENZBOSS; 19-01-24, 22:02.

      • ezhko
        ezhko коментира
        Редактиране на коментар
        По-добре така от без хич.

      • nachosa
        nachosa коментира
        Редактиране на коментар
        Пак ъпдейт, карам си събота и неделя, имам каска Troy Lee SE4, с екипировката съм ок вече и мотора е добре засега :Д

    • #5
      Първоначално публикуван от ezhko Преглед на мнение
      Започни с това да си намериш екипировка. Тази от велосипедите няма да ти е достатъчна, защото велосипедът не тежи 100+ кила и ти нямаш 20+ конски сили мощност. Качествени ботуши, каска и наколенки с шини като за начало. Добра ризница и яка са много силно препоръчителни. После можеш да потърсиш някой, който разбира от мотокрос да ти даде няколко (десетки) урока. По възможност да има мотори, които дава под наем. Техниките за мотор се различават силно от тези за велосипед, защото велосипедът не тежи 100+ кила и ти нямаш 20+ конски сили мощност. И ученето им с клипчета от ютюб е скъпо занимание, защото частите за мотор са доста по-скъпи от тези за колело и ортопедичните процедури - също. С добър учител излиза много по-евтино и става доста по-бързо от опитите да преоткриваш сам колелото.
      Минал съм по този път. И двамата ми сина - също.
      За техниките че са различни е пределно ясно. Никъде не съм казал, че това е колело или се кара като колело. В момента имам нагръдник за мотокрос, наколенки за мотокрос, ще си купувам ботуши разбира се, чисто нови очила 100 Armega и каска, която няма мотокрос сертификати, обаче има за Downhill и си приличат, главна разлика е, че на каските за мотори гарда отпред за брадичката е по-здрав и твърд и не си чупиш зъбите като паднеш напред. Мисля, че в началото мога с тази екипировка да се уча на каране без да правя глупости и след това да премина на подходяща.

      Коментар


      • BENZBOSS
        BENZBOSS коментира
        Редактиране на коментар
        В началото няма да ти е малък или бавен ма до края на лятото,после влез тук и пак сподели как е с тия твоите 180 см 85 кила на 16 годинки,докато станеш на 17 и половина и ще се оглеждаш в КТМ 500 EXC


        Е тогаващ‘е ме разбереш защо казвам,че първия мотор не го ли вземеш голям ти излиза през носа като време на каране спрямо дадени пари,да беше 50 кила съм съгласен ма ти до година може да си 95 и тая Ямахичка ще ти стои като подарена

        Аз имам Leat протектори,но с тях карам съвсем малко моторче,имам шина Док и имам Мобиус шини,разликата от от земята до небето,приликата само е,че ти стоят на коленете

        Шини или Протектори имаш?Наколенка е едно, C-Frame на Леат е това което гониш,с това колело не се кара.

      • nachosa
        nachosa коментира
        Редактиране на коментар
        Ще я видя ямахата как е(ако я купя)

      • ezhko
        ezhko коментира
        Редактиране на коментар
        Моят съвет е да си търсиш ендуро, а не крос. По-ефтини за поддръжка, по-надеждни и по-спокойни. И не ти трябва кола с ремарке за да ги закараш до съответното черно.
        И ако вземеш над 20 коня, вземи и екипировка по спецификациите на Бенцбоса. Много болка и медицински разходи ще ти спести. Не подценяваме даунхила. И двамата сина го практикуваха. С много по-лека екипировка.
        И последно: 20 коня стигат, ако няма да правиш простотии. Поне за първите 3 години. И ще те накарат да научиш правилно техниката, а не да разчиташ на груба сила (и съответно да рискуваш)

    • #6
      Прикачени файлове

      Коментар


      • nachosa
        nachosa коментира
        Редактиране на коментар
        Разбрах вече защо говориш в долари

      • ezhko
        ezhko коментира
        Редактиране на коментар
        Да, Айросите са си ОК. Ако са за мотор
        Последно редактирано от ezhko; 20-01-24, 06:09.

      • nachosa
        nachosa коментира
        Редактиране на коментар
        Дори сега в един български сайт има намаления на марката от 800 до 350лв и най-вероятно винаги ще могат да се намерят подобни оферти

    • #7
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9162.jpeg
Прегледи:261
Размер:594.4 КБ
ID:6952271


      Ето първи мотор,първа каска,първи ботуши………сега съм и с друга фанела и панталон,че тия станаха на парцали……..всичко от начало и няма какво да купувам втори път,тук съм с на жената шината на врата,че моята остана в багажника
      TOYOTA SEQUOIA ‘11
      W140 S420 '99

      Коментар


      • nachosa
        nachosa коментира
        Редактиране на коментар
        Нямам откъде да изкарам пари в момента! хд

      • BENZBOSS
        BENZBOSS коментира
        Редактиране на коментар
        Извади си статистика кое и как се троши при падане с мотор,има статистика процентно кое удряш на каската при падане примерно и сам си прецени дали ти е важно да пазиш зъби,ребра,колена,врат……….или всичко заедно.Мини направо през ортопедията,поразгледай как е там по тия болници и пак си говорим

      • ezhko
        ezhko коментира
        Редактиране на коментар
        Тогава спести от мотор, а не от екипировка.

    • #8
      Ако ползваш английски, това е едно добро ръководство за начало:
      https://msf-usa.org/wp-content/uploa...2023-05-ce.pdf
      Изглежда елементарно, но те съветвам да четеш внимателно и изпълнаваш/тренираш всичко без изключение и в реда, в който е дадено.
      След няколко години ще разбереш, че всяка запетайка вътре е писана с кръв. За да спести твоята.

      Коментар


      • nachosa
        nachosa коментира
        Редактиране на коментар
        Чел съм го вече

      • ezhko
        ezhko коментира
        Редактиране на коментар
        Има да го препрочиташ докато го практикуваш...

    • #9
      Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9162.jpeg
Прегледи:261
Размер:594.4 КБ
ID:6952271


      Ето първи мотор,първа каска,първи ботуши………сега съм и с друга фанела и панталон,че тия станаха на парцали……..всичко от начало и няма какво да купувам втори път,тук съм с на жената шината на врата,че моята остана в багажника
      Еххх, мина време откакто последно си писахме тук. Сега е време и да добавя няколко неща. Вече с ботуши Sidi Crossfire 3 и цяла ризница Leatt, каската е SE4 от много време и това вече съм го споменал. Все още не съм преминал на Knee Brace- ове, защото не съм особено сигурен дали това е моето и най-малкият зор, който виждам е с колената. Като цяло към хората, които може би четат всичко написано тук, казвам от личен опит- купувайте това, което е произведено за вашите нужди, дори и да е по-трудно за откриване. Намерих няколко проблема с кроса в гората при хард ендуро каране:
      1. Прегрява при много зор. Така е, затова хората са измислили перки, но като цяло в сравнение с двутактовите ендурота е много много по-горещ.
      2. Окачването. На всеки му е ясна историята. Твърдо е, изморяващо е. Освен това, в гората може и да се срещнат трудности само заради него. Често се случва по камъни с размера на ябълки да ми хвърля предницата настрани поради голямата твърдост и слабото поглъщане на такива неравности. Предницата бяга и моторът тръгва в друга посока просто. За отзад е малко спорно, но като цяло си трябва мекоо!!!
      3. Без стартер. Особено при четиритактов мотор с карбуратор стартерът е много много важен. При всяко гаснене моторът остава с грешно количество бензин и въздух и после пали трудно, а ако не запали, става още по-зле и трябва да се остави за няколко минути. Има решения на този проблем- да не се изпуска, да се пали с мерак и да се намери перфектната настройка на карбуратора, но тези неща са трудно постижими, особено когато нямаш сила да вдигнеш мотора от умора :Д Стартера си е нещо друго просто, няма какво да го замени!!!
      4. Нещо, което се споменава рядко във форумите: СЕДАЛКА!!!! По мое мнение, в абсолютно всички ситуации с някакво катерене е задължителен грип на седалката. Дали ще е гумиран калъф или релеф под калъфа- лично предпочитание. Просто не мога да опиша какъв ужас е да си в някакво стръмно изкачване и нонстоп тежестта ти да отива над задната гума(това може да подпомогне хвърлянето на предната гума, споменато в точка 2)

      Въпреки тези неща, кросовете си имат и плюсове:

      По мои наблюдения някои типове терен са по-лесни със скоростите на кроса. Също така, кросовете просто за кубиците си са по-добри откъм двигателна сила, както и по-леки. Накратко, вървят повече ако им се дава много газ, но трябва шофьорът да е добър 😆.

      И с крос можеш да караш в гората, че дори в началото май е по-добре, защото така се учиш на трудното, но в един момент правилният мотор е най-важното нещо. Виждам се скоро на 300 2t, защото като се качих разбрах какво е. Няма гаснене и има ниски, а ремонтите не са толкова солени.

      Оставете и своите мнения относно моторите в този спорт, понеже ми е интересно какво мислят и останалите!

      Коментар


      • #10
        Като катериш опитай с преместване на позицията на стъпалата да вложиш повече грип в предната част на степенките, за да остане по-малко за задника и ръцете

        А с мекото задно окачване се позагубва едно от малкото предимства на кроса в гората - кефа от скачането. Това твърдо отпред, меко отзад, нещо не ми се връзва.

        За екипировката, браво.
        Настане вечер — месец изгрее,
        звезди обсипят сводът небесен;
        гора зашуми, вятър повее, —
        Балканът пее хайдушка песен!

        Коментар


        • nachosa
          nachosa коментира
          Редактиране на коментар
          Не казвам, че отзад ми е меко, а че е спорно как е по- добре.

      • #11
        Меко в гората, твърдо на асфалта. Така се прави, а не отпред - отзад различно...
        Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
        Златомир Попов - Forry

        Коментар

        Активност за темата

        Свий

        В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X