Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Гуми за ендуро

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Гуми за ендуро

    Абе купих чисто нова задна Metzeler MC360 MidSoft, ама нещо грам сцепление нямам. То верно, че и толкова си мога де, но дори като върна газта влачи, все едно, че съм натиснал задната спирачка...Имам учвството, че с изтърканото пирели не беше толкова зле!?! Та с кво карате в кално/снежия период?

    п.п. р-р 120/90, или 140/80 R18...
    Последно редактирано от bushiDO; 12-01-20, 20:45.
    В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

  • #2
    Хита в момента е Митас EF07 (една или две зелени ленти) .

    Коментар


    • #3
      Първоначално публикуван от bushiDO Преглед на мнение
      Абе купих чисто нова задна Metzeler MC360 MidSoft, ама нещо грам сцепление нямам. То верно, че и толкова си мога де, но дори като върна газта влачи, все едно, че съм натиснал задната спирачка...Имам учвството, че с изтърканото пирели не беше толкова зле!?! Та с кво карате в кално/снежия период?

      п.п. р-р 120/90, или 140/80 R18...
      Имам и някакви 18-ки, но в момента нито се сещам какви са, нито на какво дередже са, та ако нещо ти хареса мога да ти го/ги дам.
      Последно редактирано от Джоу (x3mrjoe); 12-01-20, 22:28.
      ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

      Коментар


      • #4
        Джоу, мерси за предложенитето - ако мислиш, че тези, които имаш има шанс да са по-добри от чисто нов мецлер, съм готов да инвестирам една смяна на гуми и некви бири за експеримента...
        В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

        Коментар


        • #5
          Марката не е толкова важна, а шарката и за какъв терен е, както и как ще я усещаш ти с твоят начин на каране.
          Предполагам, че става въпрос за леко ендуро щото, съдейки по размера, оставам с такова впечатление.
          Наистина не се сещам какво имам, че доста експериментирах докато намеря това което ме устройва за моят начин на каране и терените по които ходех най-често.
          ​Универсални гуми няма, особено за в гората.
          Имай предвид, че за последно съм карал 2013, че след това малко се строшѝх.
          Ще видя къде са и ги щракна, пък дано да ти свършат работа.

          P.S. Сега видях, че в първият пост си написал модела, та ще му хвърля едно око.
          ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

          Коментар


          • #6
            WR450 е маторя, а гумата с която бедствам е тази:
            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Capture.PNG Прегледи:0 Размер:376.9 КБ ID:6548196

            M/у другото идеята на темата е да се включат и по-опитни, активно каращи колеги, които да споделят и техната гл. . - като нищо ще се окаже, проблема не е в гумата
            В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

            Коментар


            • #7
              Погледнах ги.
              Не знам от колко време го имаш и караш, но освен модела на гумата, значение има размера и налягането.
              Понеже би трябвало да си с папион, свали си налягането на 1.0-1.2 според килограмите си.
              В раницата задължително освен помпа си носех и манометър, който сега е жапката на джипа.

              Относно гумите, имах предвид, че ако още не си намерил това което те устройва, мога да ти да това което имам за да видиш как ще ти е, за да не се набиваш за нови гуми които не те устройват.
              ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

              Коментар


              • motor_men
                motor_men коментира
                Редактиране на коментар
                Между джип на кал и мотор на кал , има огромна разлика.

            • #8
              Първоначално публикуван от bushiDO Преглед на мнение
              WR450 е маторя, а гумата с която бедствам е тази:
              Натиснете снимката за да я уголемите Име:Capture.PNG Прегледи:0 Размер:376.9 КБ ID:6548196

              M/у другото идеята на темата е да се включат и по-опитни, активно каращи колеги, които да споделят и техната гл. . - като нищо ще се окаже, проблема не е в гумата
              Въпросните гуми не са подходящи за кал , най-вече в завой. Но при карането в кал , 70% е от задкормилното устройство.
              В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

              Коментар


              • #9
                Трябва ти нещо от този вид.

                В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                Коментар


                • motor_men
                  motor_men коментира
                  Редактиране на коментар
                  https://www.blizzardsvictorymotorcyc...oad-tire-combo

                  Това е марката и модела на тези от снимката , но не е задължително точно тази марка.

                • bushiDO
                  bushiDO коментира
                  Редактиране на коментар
                  Интересно изглежда, но това май само с поръчка от чужденеция? Иначе мецлера не требвали да ОК за кал - нали го дават MidSoft?!?

                • motor_men
                  motor_men коментира
                  Редактиране на коментар
                  Мецлера е mid-soft , означава че гумата е средно мека , а не , че става за кал. Става за мека почва/не кална/ , за твърда почва също става , листна маса. Но за кал не става. Търсиш гума която е за кал , трябва да пише MUD. Ако искаш се спри на марка , аз ще ти избера правилната гума , колега по-нагоре е споменал за Митас.

              • #10
                Ама зависи къде караш, едно е в Люлин, друго е в Стара планина. Ако си си надвил на масрафа, според терена и времето си мèташ правилните гуми, ако не, съобразяваш се с терените по които си най-често и начина ти на каране.
                Налягането на гумите е много важно, на което въобще не обръщат внимание доста активно каращи.
                ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                Коментар


                • #11
                  Първоначално публикуван от Джоу (x3mrjoe) Преглед на мнение
                  Ама зависи къде караш, едно е в Люлин, друго е в Стара планина. Ако си си надвил на масрафа, според терена и времето си мèташ правилните гуми, ако не, съобразяваш се с терените по които си най-често и начина ти на каране.
                  Налягането на гумите е много важно, на което въобще не обръщат внимание доста активно каращи.
                  То не е въпрос на масраф - ти като имаш 2 гуми и ги въртиш спрямо терен, то те ще искарат мин. колкот 2, които не въртиш! По-скоро е разправията по сменяването им...
                  В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

                  Коментар


                  • #12
                    Първоначално публикуван от Джоу (x3mrjoe) Преглед на мнение
                    Ама зависи къде караш, едно е в Люлин, друго е в Стара планина. Ако си си надвил на масрафа, според терена и времето си мèташ правилните гуми, ако не, съобразяваш се с терените по които си най-често и начина ти на каране.
                    Налягането на гумите е много важно, на което въобще не обръщат внимание доста активно каращи.
                    На джипа гумите ги спадаш за да не се окопае , ако на мотор спаднеш гумата в кал , ще загубиш всякакво сцепление , а в Люлин ще станеш като валяк. При мотора гумата се спада малко на сух твърд терен и на пясък. На кал , гумата трябва да разчиства калта докато захапе на по-твърдо. Трябва да се върти бързо за да се освобождава от полепналата кал. Всичко това не става с мека гума и бавно каране тип пълзене. И с гума за кал , спокойно може да се кара през по-влажните месеци от късна есен до ранна пролет. На трева гума за кал също е за предпочитане , проблема е на много сух и твърд терен , както и на камък скали.
                    В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                    Коментар


                    • ЕМО
                      ЕМО коментира
                      Редактиране на коментар
                      МХ52 Medium terrain

                    • motor_men
                      motor_men коментира
                      Редактиране на коментар
                      Това не е гума за кал.

                    • ЕМО
                      ЕМО коментира
                      Редактиране на коментар
                      Така е, но мислех, че говорим за общия случай.Лично аз нямам достатъчно свободно време, че да си купя два-три комплекта гуми и да ги сменявам според сезона и терена. Заради това взимам гума която да се държи прилично( а 52-ката се държи доста прилично) на всякакъв терен.

                  • #13
                    Темата е за гуми, та въобще не искам да давам акъл, а просто споделих личен опит, резултат от наблюдение на всички каращи около мен, четене и експерименти с моите гуми.
                    Не съм карал с мусове, но съм виждал такива само на 0.8 и 0.6 bar.

                    Относно Люлин, там съм карал два пъти в преходните сезони, и за втория път си се чудя с какъв акъл отидох пак ?!
                    И двата пъти съм си играл повече от час да махам с ръце глината на мивка която има пароструйка (не водоструйка), мотора въобще не можеше да се изчисти перфектно на момента, като на другият ден филма продължаваше с остатъците от вече добре изсъхналата глина.
                    А за ботушите с по 10 кила кал няма да обяснявам.
                    Лятото, когато не е валяло, може и да е друго, но има сенчести места по които пак ще е същото.

                    За някой може да е голям кеф, но на мен друг тип разходки ми харесват и с моторите, и с джипките.
                    ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                    Коментар


                    • #14




                      За добро сцепление в (да го кажем) ''hard'' ендурото (!!) най-важни са:
                      1.) материала (качествата на каучука), от които е изработена гумата!
                      /изцяло износена гума от свестен материал често държи повече от чисто нова, от скапан такъв/
                      2.) Налягането! Kато колкото по-гаден терена (примерно лигави скали или търновска кал, като пример за най-скапан) - толкова по-ниско налягане в гумата.
                      /затова и мусовете стават хубави като се окарат и омекнат или се ползва ''tubliss'' /

                      Затова в момента най-караната гума в гадно време е Mitas EF07 - много хубав материал, мека и държи на куче. Разбира се - износва се бързо …

                      P.S.: В момента износвам една посредствена гума (Mitas 754) дето на мокри скали и суха трева е гола вода, ама Tublis-a и ниското налягане спасяват положението - задоволителен тракшън имам навсякъде горе - долу.
                      A Pirelli Skorpion MidSoft са страхотни гуми за смесена, универсална употреба. Преди ползвах тях и лоша дума не мога да кажа.
                      /но пак ги карах с налягане около 1 atm/
                      Последно редактирано от BulAf; 18-01-20, 01:56.

                      Коментар


                      • s_s1
                        s_s1 коментира
                        Редактиране на коментар
                        На какво налягане караш задна с Mitas EF07 в кал?

                      • BulAf
                        BulAf коментира
                        Редактиране на коментар
                        Чак сега виждам... - свикнах да карам винаги на 0.7-0.8 атмосфери без значение сухо или мокро е и общо взето винаги съм така. Ако нещо запецна някъде почвам да cпадам, да помпя и прочие общо взето експерименти
                        Ама се налага изключително рядко - на някои мокър камък обикновено и то щото толкоз си мога аз

                      • BulAf
                        BulAf коментира
                        Редактиране на коментар
                        Ако е някаква отвратителна кал (отдолу твърдо - отгоре лигаво) като например в търновско cпадах може би до около 0.5 атм. на око (не нося манометър) та да ми е по-лесно да издрaпам едни прагове и корени.
                        /ама бях с тая смотаната 754..., с EF-ката щеше да е още по-лесно/

                    • #15
                      М/у другото е хубаво, освен да си препоръчваме гуми, да споменаваме и от къде може да се акупят. Аз лично, най-добър избор намирам в маргел...
                      В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

                      Коментар


                      • motor_men
                        motor_men коментира
                        Редактиране на коментар
                        От Боби МХ ,описано е точно за какви терени стават , при Карчев в Суходол също се намират , и Ибей.

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X