До: Избор на мотор, разходи - части?
Не ми се ще да се правя на специалист(не гледайте репутацията-обикновена висока репутация имат големите писачи , а не големите карачи
с някои изключения разбира се),но все пак:
Предполагам ,че така наричаш кросовите гуми(таралежки,шпайкове).
Има два вида гуми за оффроуд-гуми ендуро и кросови гуми.
Гумите ендуро приличат на зимна гума за автомобил-протектора е плосък , но е с големи,широки улеи(грайфери).Този тип са предназначени за каране на асфалт и много леки черни пътища.Възможностите им на черно са силно ограничени и трябва да си страшен цар за да се справиш задоволително(особено на кал,мокра трева,борови иглички или прах/пясък).До известна степен вършат работа на камъни или влажна сбита глина.На асфалт държат по-малко от чисто шосейната гума.Като цяло са компромис и аз не съм им голям фен.
Кросовите гуми по идея са си правени за черно.Те имат десетки разновидности в зависимост от терена на който ще се използват(пясък,мокър терен,от мокър към среден,от среден към твърд,твърд терен(каменист,скалист)).Правилния избор на гуми е доста важен.Например гума за кал не държи добре на твърдо и обратното-гума за твърдо не държи на кал.Големите карачи от форума препоръчват гуми от средно твърд към мек терен.В началото много се чудех защо,но причината е проста-от активния сезон(от Април до Ноември-става дума за София(старозагорците най-много карат през зимата,но там климата е такъв)) има един-два месеца в които е наистина сухо(Юли и Август).През цялата останала част от сезона в горите и на високо (не гледай центъра на София-там много бързо водата се оттича и изсъхва) е кално или поне влажно.Но това го разбрах чак когато си обух мотора с гуми за твърд терен и се набих в нивите и горите
.
Никакъв проблем не е да караш на асфалт с кросови гуми.Аз си карам моя мотор точно по начина който ти описваш(50/50 асфалт и черно) и съм с кросови гуми.Малко люлеят на завой при по-аглесивно влизане , но като цяло не е проблем.Гадното е , че ще ти излиза малко скъпо-асфалта направо яде кросовите гуми и ще трябва да ги сменяваш доста по-често от колкото ако караш само на черно.Точно заради това е добре гумите да се пазят.Когато си на асфалт избягвай агресивните тръгвания и спирания и спирай само със задната спирачка(така се пази грайфера на предната гума , който е много важен на черно).
По принцип за гумите има изписано доста.Погледни тук:
http://forum.offroad-bulgaria.com/fo...play.php?f=128
Първоначално публикуван от kenanov
Преглед на мнение
Не ми се ще да се правя на специалист(не гледайте репутацията-обикновена висока репутация имат големите писачи , а не големите карачи

Първоначално публикуван от kenanov
Преглед на мнение
Предполагам ,че така наричаш кросовите гуми(таралежки,шпайкове).
Има два вида гуми за оффроуд-гуми ендуро и кросови гуми.
Гумите ендуро приличат на зимна гума за автомобил-протектора е плосък , но е с големи,широки улеи(грайфери).Този тип са предназначени за каране на асфалт и много леки черни пътища.Възможностите им на черно са силно ограничени и трябва да си страшен цар за да се справиш задоволително(особено на кал,мокра трева,борови иглички или прах/пясък).До известна степен вършат работа на камъни или влажна сбита глина.На асфалт държат по-малко от чисто шосейната гума.Като цяло са компромис и аз не съм им голям фен.
Кросовите гуми по идея са си правени за черно.Те имат десетки разновидности в зависимост от терена на който ще се използват(пясък,мокър терен,от мокър към среден,от среден към твърд,твърд терен(каменист,скалист)).Правилния избор на гуми е доста важен.Например гума за кал не държи добре на твърдо и обратното-гума за твърдо не държи на кал.Големите карачи от форума препоръчват гуми от средно твърд към мек терен.В началото много се чудех защо,но причината е проста-от активния сезон(от Април до Ноември-става дума за София(старозагорците най-много карат през зимата,но там климата е такъв)) има един-два месеца в които е наистина сухо(Юли и Август).През цялата останала част от сезона в горите и на високо (не гледай центъра на София-там много бързо водата се оттича и изсъхва) е кално или поне влажно.Но това го разбрах чак когато си обух мотора с гуми за твърд терен и се набих в нивите и горите

Никакъв проблем не е да караш на асфалт с кросови гуми.Аз си карам моя мотор точно по начина който ти описваш(50/50 асфалт и черно) и съм с кросови гуми.Малко люлеят на завой при по-аглесивно влизане , но като цяло не е проблем.Гадното е , че ще ти излиза малко скъпо-асфалта направо яде кросовите гуми и ще трябва да ги сменяваш доста по-често от колкото ако караш само на черно.Точно заради това е добре гумите да се пазят.Когато си на асфалт избягвай агресивните тръгвания и спирания и спирай само със задната спирачка(така се пази грайфера на предната гума , който е много важен на черно).
По принцип за гумите има изписано доста.Погледни тук:
http://forum.offroad-bulgaria.com/fo...play.php?f=128
Коментар