Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Колко струва карането и поддръжката на мотор на година?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Колко струва карането и поддръжката на мотор на година?

    Има няколко подобни теми, но никъде не видях написано конкретно в цифри и сметнах , че е добре да се напише, защото от това се интересува всеки при избор на мотор и са ме питали много пъти.
    Разбира се, цената на поддръжката зависи от фактори като : Каква марка, модел и година е мотора, къде и колко се кара, сменят ли се консумативите на време, от къде се купуват частите, сам ли си ги сменяш и въобще отношението на стопанина към животното, но ако няколко човека дадът примери, ще стане горе-долу ясно.
    Та онзи ден си говорихме с един приятел и направихме следната сметка:

    Значи моят мотор е Honda 450 R oт 2003-та, предимно го карам по трасета като това се случва по 4-5 пъти на месец (за съжеление) и обикновено е по 8 месеца в годината или общо по 35-40 пъти на година.
    Ясно е, че преди това човек трябва да си е набавил мотор (средно към 5000 лв. на старо) Екип (1000-1500лв.) и ако иска да кара крос и не живее близо до трасе - ремарке (около 1000лв.) като бензина за колата също го слагам към 15 лв.х36 пъти средно= 500лв.

    За мотора:
    Бензин: по половин резервоар на каране= 4-5 л.= 10 лв. х 37 пъти средно = 370 лв.
    Масло: смяна на всеки 5 резервоара изхабен бензин т.е. 4-5 пъти в годината, като една смяна ми струва към 35 лева с качествени масла (слагам Motul V300 в двигателя и Castrol Racing за скоростите) и на две смени нов маслен филтър= 200 лв.
    Гуми средно хабя по 3 задни и една предна на сезон = 420лв.
    Поддръжка на филтри и верига: 100лв.
    На всеки 10 резервоара проверявам пуловете, които струват 180 лв. комлекта, но пък се купуват веднъж и това е, така че не ги слагам в сметката.

    В зимното обслужване, ако не се наложи нещо да е по-рано:
    Смяна на бутало: 300 лв.
    Смяна на клапани: 300 лв.
    Ангренажна верига: 80лв.
    Смяна верига и пиньони: 320 лв.
    Обслужване на предница: 65 лв.
    Лагери по главини и окачване: 250 лв. (от щатите, иначе само един лагер е 40 лв. в Бултрако)
    Ако не го правя сам работата е към 150 лв.

    Слагам и 200 лв. за дръжки, ръчки, свещ и някакви непредвидени.

    Общо на година излиза към 3300 лв.

    Което е доста малко в сравнение с пистовите мотори, където само гумите са ти 5-600 лв. за уикенд, а всичко излиза към 1000лв. или рали колите, където 3000лв. са ти едно-две карания Мотокроса е най-евтиния мотоспорт и най-интересния за мен. Да не говорим, че има много хора, които пренебрегват голяма част от поддръжката за сметка на цената за продаване и следващият собственик (: Сега ясно е, че всичко се случва и ако ти се окоти двигателя или влак ти прегази мотора става страшно, но пък може и да си караш 2 години с едно бутало или верига..взел съм средния, най-чест вариант.

    Това се отнася за любителско каране на мотокрос. За ендуро идва повече, защото едно каране е обикновено цял резервоар бензин, има повече поправки по джанти, кори , кормило и капаци и въобще повече амортизация. Ако човек се и съзтезава, става съвсем друго. Ще ми еинтересно да прочета такива примери..Но пък има и обратната страна: по-евтин мотор, с по-малко поддръжка и по-евтини части, по-рядко каране по пътища и полянки...въобще има 2 и 200...

    Знам от други хора, че например ако човек иска детето му да се съзтезава в мотокроса трябва да отдели поне към 40-50 000 лв. на година.
    - Съзтезателите по мотокрос карат по най-малко 100 пъти в годината (на пълна ръчка )
    - Един сезон на рали съзтезател струва към 250-300 000 лв.
    Последно редактирано от iassen; 20-05-09, 05:14.

  • #2
    До: Колко струва карането и поддръжката на мотор на година?

    Ясене , ти направо ме закла с тия цифри!!!
    За сравнение ще понапиша и аз.Не мога да съм толкова подробен(просто в момента не мога да направя точна калкулация),но все пак...
    Моето ХТ(ХТ60092г) го купих за 1100лв с двигател за основен ремонт,като след ремонта ми стъпи на 2500(пари за ремонта не съм пестил)+около 1000лв за екстри(кормило Рентал,гардове , повдигачи , маркови гуми ,папиони,усилени вътрешни и т.н. и т.н.)-умишлено го купих повреден , за да си го направя както трябва и да съм сигурен в него-всичко съм си правил сам-апропо тия разходи при ХТ-то се правят веднъж на 4-5 години(като изключим гумите и донякъде кормилото).Предполагам сещаш се за кой мотор ти говоря(мотора нямаше никакъв външен вид,но беше перфектно подготвен за ендуро).За целия сезон (около 2500-3000км оффроуд) , веднъж съм късал жилото на съединителя,веднъж съм чупил дръжката на съединителя и веднъж ми се счупи лостчето на скоростите(заварИх го в най-близкото село и си е здраво и до днес),а съм падал над 150пъти(буквално).
    Масло съм сменявал на 1500-2000км(два пъти за сезона)-68лв за 4л туба Мотул 5100 15/50+масл. филтри(2х8лв).
    Останалото е бензин и провизии за прехода-среден разход 7,5-8л при офф,при 5-5,5л на асфалт.
    В края на сезона предната гума(Метцелер-120лв) беше на около 80% а задната на около 50%(Пирели-140лв).Веригата и пиньоните(купих го с нови) бяха почти запазени(според мен ще изкарат поне още два сезона).Трявба да се има в предвид , че след всяко каране съм измивал мотора идеално(най-вече веригата и пиньоните) ,прал съм въздушния филтър, на мотора му е правен основен преглед и всичко е ремонтирано навреме(най-често дреболий).
    Дебело подчертавам-Ясен е доста по-агресивен карач от мен (честно казано май яко си го бие сачмата) въпреки ,че и аз не съм жалил нито мотора нито себе си , но не съм съгласен че ендурото излиза по-скъпо от мотокроса-даже напротив-кросовите мотори са много по-изцедени и изискват много повече(и по-скъпа) поддръжка.
    В обобщение-новите ендура са много по-добри от старите,но са в пъти по-скъпи за поддръжка и имат много (пак в пъти) по-кратък живот.Точно заради това когато се чудех с какво да заменя ХТ-то избрах Хонда ХР400Р-голямата дилема беше между него и ВР250.
    В общи линии , на старите ендура им трябват масло , бензин и гаааз(естествено мотора трябва да е в що-годе прилично състояние в момента на покупката)! Те изискват по-скоро разход на време от колкото на пари.
    Последно редактирано от ЕМО; 20-05-09, 16:21. Причина: допълване
    Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


    "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
    Джон Кенеди

    Коментар


    • #3
      До: Колко струва карането и поддръжката на мотор на година?

      Ами да, хубавото е, че има и 2 и 200. Общо взето спорта е достъпен все на някакво ниво. То никой не обича да дава пари, ама пък и едва ли някой обича да се мъчи с неподготвен мотор. Днес си говорих с един приятел, миналото съзтезание по ендуро в Трявна му е излязло почти 1000 лв. Да не говорим ако счупиш нещо, но пък ето че може човек да си стегне екип и мотор за 3-4000лв. и да си го кара почти без подръжка. Навярно има всякакви примери...не мисля, че е деликатен въпрос..., а по-скоро е доста важен и е добре да се знае предварително, защото честно казано преди когато си карах 2Т 125-тици бях свикнал да давам пари само за едно бутало евентуално и газ до смазване с разтеглени вериги и беззъби пиньони, пък после малко се изненадах с 450-то, но пък и за него държа да ми е перфектна форма..Та всеки си има някаква схема и си кара, въпроса е каква Само да не се включи Чинела в темата, че ще уплаши новобранците

      Коментар


      • #4
        До: Колко струва карането и поддръжката на мотор на година?

        Абсолютно си прав!
        Има обаче още един много важен момент който пропуснах да спомена-фънфактора-кефа с по-ефтин мотор е доста по-малък от колкото с по-скъп(и то не заради гъзарията-има защо скъпите мотори да са скъпи)-това го разбрах след първото ми по-сериозно каране с ХР-а(125кг)! Просто няма нищо общо с ХТ-то(170кг) като усещане и изживяване.Килата са си кила! Да не говорим за ВР или ЦРФ! Те вече са съвсем друго нещо.
        Последно редактирано от ЕМО; 20-05-09, 18:37.
        Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


        "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
        Джон Кенеди

        Коментар


        • #5
          До: Колко струва карането и поддръжката на мотор на година?

          Я да се опитам да направя и аз една сметка че никога несъм сядал да правя

          започвам то горивото което идва най солено при 2Т заедно с маслото.
          Понякога караме и събота и неделя, понякога не караме, а понякога и зима и няма как да се кара мотор, по скоро ски, ама парите за ски няма да ги пиша в сметката на мотора
          Та да речем че усреднено караме всяка седмица по веднъж с по-горе долу един резервоар бензин, грубо казано 20 лв. което е 1000 лв на година за бензин + маслото в съотношение 25:1 излиза долу горе 12-13 туби по 1 литър което е 250 лв лелеее, започвам да се плаша .... масло на скоростите 4-5 пъти в годината по 1л = 100 лв.
          Бутало препоръчително по 1 път на сезон = 200 лв.
          Гуми: 1 предна със зора и 5 задни = 6 бр. което е около 600 лв.
          Смяна на масло на предницата и семерини = 50 лв.
          Верига и пиньони 200 лв.
          има една камара други дреболии, консумативи, лагери, пластмаси, лепенки и т.н. които е трудно да се сметнат но не са по малко от 200-300 лв. и други съпътстващи средства които са част от хобито но тях няма да включвам.
          Такааа, калкулатора е пред мен и се чудя дали да започвам да сумирам ......................................... 2700 лв тотал, но реално сигурно е над 3000 лв.

          що ли го писах това, сега вместу да ходя да налея малко бензинец трябва да ходя да вися по кафетата
          Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

          Коментар


          • #6
            До: Колко струва карането и поддръжката на мотор на година?

            Незнам защо, но никой не е споменал за разходите по доктори. Скенери; ренгени; ортези; лонгети и така нататък. Знам , че всеки ще каже ама нали сме осигурени. Само който не се е сблъсквал с ортопед, само той може да твърди подобно нещо. Не се ли внесеш има вероятност много дълго да не си караш мотора. Така че сложете още едни от 1500 до 3000 лв на сезон.
            На много от участниците във форума е изписано в подписите " Който не кара той не пада" , не се опитвайте да ми казвате, че не падате, защото ще излезе, че не карате.

            Коментар


            • #7
              До: Колко струва карането и поддръжката на мотор на година?

              На мен пък смяна на масло(на 600-800км)ми е:15лв 1л мотул -2/30лв,мотора побира от 1.5-1.7,демек остават 300гр в шишенце,филтър 10лв и ето смяната е равна на 40 лв

              Пране и пръскане на въздушен филтър/флакона ми е 13лв/най-много се цапа сега в сухото когато е пушилка

              Спрей за верига цените варират,но 10-15лв отиват на месец или малко повече,понякога карам и през седмицата,че и през уикенда....

              .....абе кво да ги изброяваме консумативите и цените,като който го е страх от мечки да не влиза в гората

              Коментар


              • #8
                До: Колко струва карането и поддръжката на мотор на година?

                Ами хапване и пииване за деня.Минимум 10 лева.
                Смятам че 9-10 месеца се кара,като сложиш по 4 излизания на месец.40 на година =400лева.

                Коментар


                • #9
                  До: Колко струва карането и поддръжката на мотор на година?

                  Та нека да започна и аз

                  Малко хора карат като моят 250 ехц на КТМ
                  Предимно го карам 4-пъти в седмицата , 2-пъти мотокрос и толкова ендуро.
                  Мотокрос каране гори повече , при много ръчкане от 2-3-4-5-та и опбратно , разхода стига до 6-6,5 л/100км.
                  Ендуро , пак при заварена газ 4,5-5 л/100км.

                  Карам го с масло "Мотул 300v 10v40" което сменям на 700км. , заедно с него 2хмаслени филтра.
                  Взимам си 2л.=60лв + 25лв. за филтри. (остава и малко за доливане , до следващата смяна)
                  Въздушният филтър го пера на 2-3 карания , със спрей от 20 лв. , а за 10 пранета той свършва.(филтара го подновявам на няколко смени на масло , зависи дали вече е почнал да се къса от прането)

                  Зъбчатки и верига - който заминават на 3-4 смени на масло!
                  О-рингова верига на CZ 200лв.
                  Преден и заден зъбак на Renthal 1х70лв. и 1х30лв.
                  (Препорачително е те да се сменят комплект)
                  Накладки - трудно е да се прецини кой как ги сменя
                  40лв. чифт

                  Гумите - за тях същото се однася
                  100-140лв. хубава (Дънлоп , Мишелин)
                  90-130лв. -==-==-

                  Първоначално публикуван от Краси Преглед на мнение
                  Бутало препоръчително по 1 път на сезон = 200 лв.
                  -----
                  има една камара други дреболии, консумативи, лагери, пластмаси, лепенки и т.н. които е трудно да се сметнат но не са по малко от 200-300 лв. и други съпътстващи средства които са част от хобито но тях няма да включвам.

                  Сметката е ясна 4 цифренна , на мен не ми се смята



                  ПОЗДРАВИ !!
                  Последно редактирано от Мартин Иванов; 25-05-09, 22:40. Причина: :)
                  [SIZE=1][B][SIZE=2][URL="http://sixdayscrazyjob.com/"][IMG]http://ftp.domainbg.com/JORO_HD/Six-days-logo.jpg[/IMG][/URL][/SIZE][/B]
                  [B][SIZE=1]КТМ 450EXC-R '09[/SIZE][/B]
                  [B][SIZE=1]-------------------------[/SIZE][/B]
                  [B][SIZE=1]Ендуро клуб "Луда работа" - Стара Загора[/SIZE][/B]
                  "Колкото по-трудно , толкова по-лесно"
                  [/SIZE]

                  Коментар


                  • #10
                    До: Колко струва карането и поддръжката на мотор на година?

                    Колеги,да не забравим и екипировката.Аз купувам поне един чифт ботуши на 2 години,2 чифта ръкавици,1 тениска,едни наколенки,1 бр. очила на година.На две години брич,ендуро панталон и яке,чорапи,щраймери и разни други.Препаратите за миене и подръжка на мотор и екипировка не ги броим.Но кеф цена няма.Така че,всеки един от нас си прави сметката и по един или друг начин успява да кара.Както казваше дядо ми:"Дупе знае и 2 и 200".
                    Успех и безаварийно на всички.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Колко струва карането и поддръжката на мотор на година?

                      Аз не съм смятал колко харча и нямам намерение да го правя! Наливам бензин,правя профилактика и карам(ако е необходимо ремонтирам). Колкото-толкова!Важното е да се накефя максимално и да се прибера жив и здрав.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Колко струва карането и поддръжката на мотор на година?

                        Отказахте ме от ендурото Не че с НИВАта ми излиза по евтино, ама и двете заедно нещо май ми идват в повече. А иначе мислех да се моторизирам...
                        Мерси за тая тема
                        Където Бирата, Там и Аз...

                        Коментар


                        • #13
                          До: Колко струва карането и поддръжката на мотор на година?

                          Първоначално публикуван от VESO4AR Преглед на мнение
                          Важното е да се накефя максимално и да се прибера жив и здрав.
                          Мисля, че това е най-важното във всеки екстремен спорт!
                          Lesidren.com

                          Коментар


                          • #14
                            До: Колко струва карането и поддръжката на мотор на година?

                            Първоначално публикуван от VESO4AR Преглед на мнение
                            Аз не съм смятал колко харча и нямам намерение да го правя! Наливам бензин,правя профилактика и карам(ако е необходимо ремонтирам). Колкото-толкова!Важното е да се накефя максимално и да се прибера жив и здрав.
                            Наливам бензин,правя профилактика и карам(ако е необходимо ремонтирам). Колкото-толкова!Важното е да се накефя максимално и да се прибера жив и здрав.Най-важното е да сме живи и здрави всички и безаварийно, и здрави гуми
                            П.П Най-лошото е че ние искаме да имаме един мотор който да е супер подготвен както за крос така и за ендуро, да ама НЕ!!!!!!!!!!!!
                            Последно редактирано от iskrenhristov; 18-06-09, 10:14.
                            Можеш да изгубиш, само това което не можеш да си купиш.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Колко струва карането и поддръжката на мотор на година?

                              Първоначално публикуван от iskrenhristov Преглед на мнение
                              Наливам бензин,правя профилактика и карам(ако е необходимо ремонтирам). Колкото-толкова!Важното е да се накефя максимално и да се прибера жив и здрав.Най-важното е да сме живи и здрави всички и безаварийно, и здрави гуми
                              П.П Най-лошото е че ние искаме да имаме един мотор който да е супер подготвен както за крос така и за ендуро, да ама НЕ!!!!!!!!!!!!
                              И аз съм така. Нито за колата смятам, нито за мотора. Еле пък бензина... На мен честно казано 3000 ми се струват малко на година, гледам че включвате и горивото в тази сума... И още - масла, гуми, смяна на неща по окачването, двигателя, вериги, пиньони, екипировката - само едни ботуши са 400-500лв и издържат макс. 2 години (моите даже след 1г май вече са за смяна)... Спирам, че ме хваща яд Ей затова не смятам, а си карам, и си свиркам

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X