Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Начинаещ си избира мотор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Начинаещ си избира мотор

    Здравейте
    Ще си купувам мотор и се опитвам да се спра на един модел, но липсата на опит и познания ме спират.

    Досега мотор не съм карал, че и малко съм се возил, но ми се слтрува логичното превозно средство за мен. През топлите сезони (а и не само) прекарвам поне 3 дена от седмица някъде по планините. Също така пътувам много. От мотора ми не очаквам да може да ходи навсякъде, а просто да може да стига до местата, на които ходя или да чака някъде наблизо. Тоест черни пътища, калдъръми и такива неща е желателно да може да минава и може би малко повече, макар че това ще изисква и умения от моя страна.
    В същото време имам нужда да може да се кара по пътя, да мога да стигна от София до Варна, не очаквам, нито пък желая, някакви високи скорости, просто нормалното.

    Досега ме насочиха към Доминатор или KLE500, но това беше доста бегло. Мисля да дам към 5000лв за мотор на старо и всичко останало, като екипировка, сервиз след купуването и тн. Имате ли някаква насока за мен?

    Благодаря предварително
    Mitsubishi SpaceGear 2.4

    https://www.instagram.com/balkanseverywhere/

  • #2
    До: Начинаещ си избира мотор

    Вземи си една Африка,ако се зачетеш по обилно из форума ще разбереш,че има много начинаещи(да не кажа,че сме почти всички такива) с подобни въпроси и ще си отговориш сам защо Африка след като има условие София-Варна.
    Последно редактирано от spl77; 13-01-09, 09:44.

    Коментар


    • #3
      До: Начинаещ си избира мотор

      Според това което си писал,най-добра работа ще ти свърши ТЕЖКО ЕНДУРО. Погледни тук:
      http://forum.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=7960
      модели които ти препоръчвам:Хонда Африка или Трансалп(въпреки че те са малко по-тежки от това което ти трябва), Хонда Доминатор600,Ямаха ХТ600 или ТТ600, Хонда ХР600 или ХЛ600,Сузуки ДР650,Кавазаки КЛР/КЛЕ600.Желателно е мотора да е японски.Всичките изброени модели са доста здрави и сравнително ефтини за поддръжка.Не стават съвсем добре за ендуро , но за дуалспорт са идеални.Всичките са на цени под 5000лв(2000-5000).
      ТТ600 и ХР600 са по "горско ориентирани",Африка,Трансалп са по-шосейно ориентирани , а останалите са по средата.
      Успех!
      ПП.Веднъж влезеш ли в гората , излизане няма.Прави си сметката и за по-нататък.
      Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


      "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
      Джон Кенеди

      Коментар


      • #4
        До: Начинаещ си избира мотор

        Като става въпрос за dualsport мисля че Suzuki DRZ400 ще върши чудесна работа на колегата,това е модел и мотор който се държи на шосе идеално и развива скорост на 140км а всъщото време като ендуро е толкова боен колкото другите.Обурудван е с електронен километраж,фар,стоп,мигачи,стартер огледала и прочие,цени до 5000лв,нека колеги собственици на Сузукита(аз познавам 3ма) да пояснят за колегата

        Коментар


        • #5
          До: Начинаещ си избира мотор

          Първоначално публикуван от Shifta Преглед на мнение
          Като става въпрос за dualsport мисля че Suzuki DRZ400 ще върши чудесна работа на колегата,това е модел и мотор който се държи на шосе идеално и развива скорост на 140км а всъщото време като ендуро е толкова боен колкото другите.Обурудван е с електронен километраж,фар,стоп,мигачи,стартер огледала и прочие,цени до 5000лв,нека колеги собственици на Сузукита(аз познавам 3ма) да пояснят за колегата
          Ти за София-Варна прочете ли или.........

          Коментар


          • #6
            До: Начинаещ си избира мотор

            Първоначално публикуван от Shifta Преглед на мнение
            Като става въпрос за dualsport мисля че Suzuki DRZ400 ще върши чудесна работа на колегата,това е модел и мотор който се държи на шосе идеално и развива скорост на 140км а всъщото време като ендуро е толкова боен колкото другите.Обурудван е с електронен километраж,фар,стоп,мигачи,стартер огледала и прочие,цени до 5000лв,нека колеги собственици на Сузукита(аз познавам 3ма) да пояснят за колегата
            И аз съм на това мнение, но трудно ще се вмести в бюджета,ако се напъне с още 1000 и е готов.

            Коментар


            • #7
              До: Начинаещ си избира мотор

              Първоначално публикуван от spl77
              Първоначално публикуван от Shifta
              Като става въпрос за dualsport мисля че Suzuki DRZ400 ще върши чудесна работа на колегата,това е модел и мотор който се държи на шосе идеално и развива скорост на 140км а всъщото време като ендуро е толкова боен колкото другите.Обурудван е с електронен километраж,фар,стоп,мигачи,стартер огледала и прочие,цени до 5000лв,нека колеги собственици на Сузукита(аз познавам 3ма) да пояснят за колегата
              Ти за София-Варна прочете ли или.........
              Задължителна смяна на седалката и пиньони ако ще е за дълъг път. Фабричната седалка е доста рЪбата, но подробно можеш да прочетеш тук:

              http://www.paochow.com

              Разгледай и другите мотори на този човек - той определенно е правил и дълги преходи и софт офф роуд, демек точно каквото търсиш.
              Ако няма къде да отидеш, ела на себе си!

              Коментар


              • #8
                До: Начинаещ си избира мотор

                Suzuki-DRZ 400 е много здрав и хубав мотор. Става за преходи, става и за по тежки терени. Много е по функционален от другите посочени варианти.
                [SIGPIC][/SIGPIC]

                Коментар


                • #9
                  До: Начинаещ си избира мотор

                  Първоначално публикуван от mirka_sr Преглед на мнение
                  Suzuki-DRZ 400 е много здрав и хубав мотор. Става за преходи, става и за по тежки терени. Много е по функционален от другите посочени варианти.

                  Абе верно е ама човека нека да каже за какви преходи го иска,ако,ще взима разстоянието София-Варна по билото на Стара Планина нека си вземе DRZ ама ако ще ходи по магистралата освен,че ще трябва да го доизпипа,ще трябват и още пари,а тои каза 5000 за всичко така че и една Африка ще му свърши работа.Пък и доколкото разбирам е турист и нищо не му пречи да го остави наблизо и да походи малко.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Начинаещ си избира мотор

                    Да го остави и да походи малко,а на връщане може и повече да походи ако не го намери там където го е оставил.Те от гаражите ги крадът пък от на сред гората не знам.Иначе и аз си мисля че е за ХТ,КЛР,ДР или Доминатор.
                    [IMG]http://store.picbg.net/pubpic/B2/4C/dd3f0e843d6fb24c.gif[/IMG]

                    Коментар


                    • #11
                      До: Начинаещ си избира мотор

                      ДРЗ-та е много хубава машина , но е по-скъп и като първоначална инвестиция и като поддръжка(а пък и повечето са карани по горите и им е взето здравето-това не означава разбира се че няма и читави екземпляри , но за човек без опит е трудно да прецени какво му продават).Той си е леко ендуро за гора(някой вече спомена за седалката-на ТТ-то след 100км каране седнал задника ми става като патладжан-толкова е твърда и ръбеста,а има и други неща които не са за подценяване).Тия които съм ги изписал заводски са правени точно за това което иска колегата.Да не говорим , че всичките(особено Африката) са вечни.Отделно , че за 4000-5000 лв може да се намери уникално ХТ , което ще е в изключително добро състояние(обикновено са от 1500 до 3000лв)
                      Последно редактирано от ЕМО; 13-01-09, 16:13. Причина: допълване
                      Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                      "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                      Джон Кенеди

                      Коментар


                      • #12
                        До: Начинаещ си избира мотор

                        Благодаря за отговорите, със всичката тази информация въпросите ми се увеличиха, а не намаляха, но това е нормално. Веднага, като мога да отделя повече време ще проуча всички споменати модели внимателно, както и ще се зачета по дълбоко във форума за да не задавам вече зададени въпроси.

                        Забелязвам, че всичките мотори, които ми препоръчвате са от 600 нагоре. Досега чувах само препоръки 'За пръв път се качваш на мотор, не си вземай над 250, ще се пребиеш', които така или иначе не мисля да подмина с лека ръка, но все пак явно при поставените от мен изисквания за мотор това си влиза в характеристиката. Чудя се само дали ще мога да вдигна подобен мотор ако падне, щото разбирам че това е нещо задължително.

                        Относно употребата му - във града този мотор няма да ми бъде основно превозно средство, имам си колело, което успява да ме промъкне през невъзможни места и го карам доста диво, мотора ще ми бъде ограничение в някой ситуации. Ще го ползвам разбира се, но не ежедневно.

                        За транспорт мисля да го употребявам, като гореспоменатия пример София-Варна си остава и горе-долу покрива изискванията ми, както и доста широк радиус наоколо. Чудя се това като горивна ефикасност как е и как би ми се отразявало на джоба...

                        И последно и най-важно, този мотор ще го използвам главно и много често да посещавам планините, но не със основна цел да го карам там, а просто да стигна и да имам средство за транспорт, да мога лесно да прекосявам черни и калдъръмени пътища и да го оставям възможно най-близо. Забелязал съм че на повечето места можем да стигнем със един Форд Фокус макар и със някой завидни умения на шофьора, както и жертви по колата, така че предполагам нямам чак големи очаквания за офроуда, а и умения няма да натрупам веднага.

                        Мисля да го товаря възможно най-много, което разбирам не е кой знае колко, но така или иначе при опцията за оставянето му някъде, предполагам няма да нося багаж повече отколкото гърба ми може да понесе. Или гърбовете на двама човека... Което води до въпроса - тази Африка например докъде, доколко удобно и вози ли двама, както и изисква ли това много допълнителни умения от моя страна?

                        Mitsubishi SpaceGear 2.4

                        https://www.instagram.com/balkanseverywhere/

                        Коментар


                        • #13
                          До: Начинаещ си избира мотор

                          Къде го хвърлихте човека на ДРЗта, ХРи и др. подобни дръвчета.
                          Колко от вас са пътували София-Варна(за всички е ясно че човека говори за шосе, а не КОМ-Емине) с ХР или ДРЗ та се изказвате така смело и ги препоръчвате тия кютуци, те нито имат возия, нито имат окачване като за туристическо пътуване по асвалт, за удобство на водача да не говорим, а камо ли за втори човек, а ветрозащитата къде я забравихте?!
                          По думите на човека разбирам, че е пътешественик - обича да кръстосва по шосета и чак-пат излизане по черни планински пътища, а щом с Фокус минават по тях, значи аз с пистарката ще си карам там
                          Определено човека плаче за една Африка, Трансалп, или Тенере/СуперТенере... но липсата на опит ще му изиграва малко лоши номера с килограмите и високия център на тежеста... само Транса е малко по-нисък и май ще му е най-лесен при трупането на опит - аз лично ти го препоръчвам
                          Е, бих се радвал и Африка да си вземеш, но Транса определено е по-лек и нисък.
                          Не те знам колко си здрав, че ако си слаботелесен, за да се качиш на Африка ще ти трябват първо няколко години опит на по-лек мотор
                          Освен ако не си 1.90 и над 100 кила... Тогава можеш да я бориш със сила и така на места да компенсираш липсата на техника
                          Горе изброените мотори са с возия доближаваща се до тази на МБ 124, имат добра ветрозащита(защото при скорост от 90-100 и на горе това е много важно),всъщност Африката е с най-добра такава, също са комфортни и широки за втори човек на седалката, спокойно можеш да ги натовариш като муле с багаж и 2ма души, и в същото време си запазват динамиката при по-високите скорости, т.е. натоварен не е проблем изпреварването и бързото изтегляне.
                          За тези черни пътища за които питаш всичките ще се справят повече от прекрасно. Липсата на опит може да те подведе в някои моменти, но определено няма да бъде нито страшно, нито фатално, а и това ще е първата година до като се учиш.
                          Доминатора също би ти вършил работа, но малко возията ще му куца спрямо предишните изброени.
                          Той е по-лек от Транса, но е с по-висок център на тежеста, затова се усещат почти еднакви на килограми.
                          И тука има нещо друго много важно - за целите за които ти трябва е изключително за предпочитане двигателя да е дву или повече цилиндров.
                          Едноцилиндровият е по-некомфортен за дълъг път... Но това е малко субективно има пичове дето си карат едноцилиндрови на дълги пътувания, но определено има разлика.
                          Това всичкото обаче трябва сам да го усетиш и разбереш и с времето сам ще стигнеш до заключение какъв мотор точно ще ти харесва и кой точно искаш да е твоя...
                          По-горе забравих да спомена БМВ Ф 650 и Априлия Пегасо - почти еднакво надеждни са и двата са с двигател на австрийската фирма Ротакс, 650сс, едноцилиндрови, за мен те са среден клас м/у Доминатора и Трансалпа.
                          Това е което мога да кажа с две думи...
                          Може още много да се говори, ама отиваме към лукумите, а и времето ми е оскъдно.
                          Съвет:
                          Пробвай няколко от изброените по-горе модели, избери си най-запазения и гледан(за 5 бинки ще си намериш нещо доста запазено) и го яхвай. И знай, че това няма да е последния ти мотор!
                          И ако се спреш на Африката, имам приятел който продава много добра 750сс.
                          А за кубиците, тея дето са ти казвали да си вземеш 250, вземи една 250ка качи ги, качи им втори човек, качи им три пълни куфара и ги пусни на Хемус, после ги чакай във Варна да ги питаш как са пътували, но след това не ги пускай в хотела, а ги изпрати за Бургас, по оня хубавия път Варна-Бургас, дето като настигнат един ТИР в прохода ще карат след него до Слънчев бряг...
                          Чакай ги в Бургас и пак ги питай как са пътували! След това ти се качи на 600-700 кубиковото и се прибери в къщи

                          Успех!
                          Последно редактирано от Жоро Донечки; 14-01-09, 10:06.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Начинаещ си избира мотор

                            Ми точно де .......човека зададе въпроса точно и ясно и хич нямаше фаида да му се обесняват дуал спорт Сузукита преработки разни и.т.н(щот нито ще намери читав ДРЗ за 5000 барабар с екипировката,нито пък ще му е толкова комфортно на него по магистралата камо ли пък и с човек отзад) реве си за една Африка според мен ама както и да е........тои си знае.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Начинаещ си избира мотор

                              Искам само да кажа няколко неща
                              1во - Седалката на Дрз-а е идеална. Никога, ама никога не съм имал грам оплаквания от нея. ( Чичка да не е било сложено някое менте )

                              2ро - Аз с моя Дрз не бих се качил на магистралата АМА НИКОГА....Скоростта си е супер - със сегашните пиньони правя 135км/ч без проблем(малко високи обороти ама....)Дай ми супермото гуми и завои, ще тръгна за морето без да се замисля....

                              3то - Жоро е адски прав за въздушната струя - ще дам пример как докато минавах покрай Арената на околовръстното, добре че нямаше нито 1 кола, от на 20см от дясната линия за края на платното за 1 сек отидох до лявата(4 платна)....Наистина тежките ендура казват, че са доста тежки, но това е голям + над моя дрз за каране по магистрала например....
                              P.S За мен лекия оффроад води до все по-хард и по-хард. Както някой по-нагоре беше написал - това трябва да го имаш впредвид.


                              Поздрави!
                              09 YZ290F Athena BB

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X