“Липсващото звено”
Автор: Крис Денисън
Четиритактовите, също като хората, са постоянно еволюиращ вид. Всяко поколение е малко по-различно от предходното и с времето тези незначителни изменения може да доведат до основни промени във функциите и структурата. Например хората постоянно стават по-тежки и по-бавни, докато четиритактовите стават по-леки и по-бързи. Може да се случи на малки етапи, които са едва забележими – мъничко по-бавен метаболизъм при нас и мъничко по-напилени високи обороти. Скоро Хускварна предприе плаха стъпка напред и пусна на пазара изцяло нова четиритактова машина от среден клас. От гледна точка на еволюцията, иновацията на Хускварна е значително по ускорена от това как сме се научили да палим огън или сме осъзнали, че два цилиндъра дават повече мощност. Тази малка тяхна промяна сега е напълно възможно да доведе до значителна промяна в бъдещето на четиритактовите; 310-ката перфектно може да е убягващото ни липсващо звено в развитието на офроуд машините.
Нов за 2009, ТЕ 310 попълва дупката между 250сс и 450сс моделите на Хускварна и едновременно с това се присъединява към изключително тясна офроуд категория на мотори от среден клас. Нестандартните кубатури не са непознати на Хускварна, като якият 510сс набира популярност всяка година. Но факта, че видяха нужда за 310сс – което е само 60сс далеч от следващия клас – показва как пазара се разширява и специализира. Да го кажем просто, два размера за четиритактови не може вече да устискат. Онези които се нуждаят от по-малко мощност от 450сс, но повече вътък от 250сс са търсили (или си увеличават обема с тунинг части) нещо такова с години.
След такова лансиране и похвали искам да ви кажа, че ТЕ 310 се усеща напълно различно на черното, отколкото който и да е друг съмишленик. Обаче ако кажа това, ще ви излъжа като дърт циганин. В целият си облик и предназначение, моторът си е просто ТЕ 250 – има еднакво шаси, скоростна кутия и цилиндър като по-малкия си брат с единствена разлика, че вътрешният диаметър на цилиндъра е увеличен от 76мм на 83мм. Единственият намек на мотора, че е различен е едвам забелижимият надпис “Athena” на долната част на цилиндъра (Бел. прев. – това е фирма за китове за цилиндри). Характерно, мощността се усеща като на ТЕ 250 и много по-слабо от ТЕ 450. Стартирайки със прилично силни ниски обороти, моторът ще дръпне в стабилния интервал на средни до високи преди да се включи прекъсвача. Точно като 250, ТЕ 350 трябва да се кара на подходяща скорот за да изстискате повече мощност; да го припомпвате като някой по-голям четиритактов ще ви на кара да злоупотребявате много със съединителя и този двигател никъде няма да ви закара при много високи обороти, достигайки прекъсвача.
Реално може да излъжете някой, че кара 250сс. Обаче малките промени в мощността (спомнете си приказките за еволюцията) изкачат след като се запознаете по-добре с двигатела. Например когато моторът е на правилната скорост ще изкачи гадно изкачване, където 250-ката няма много да успее от първия път. В завой, където 250 ще зацепи здраво и ще хвърли малко пръст, 310 ще направи същото с малката разлика, че предната гума ще се движи мъничко над земята. На засукана ендуро писта или тревна писта в европейски стил, където 250 ще прореже веднага, 310 няма да се справи по-зле, но на вас ще ви коства 10% по-малко усилие. Горивната система Микуни предоставя добра реакция на газта, а шест скоростната кутия и хидравличния съединител са настроени за стандартно ендуро. Шумът е като на 250.
Отвъд двигателя, другото снаражение на Хъскито е в съгласие с очакванията от такъв „екзотичен” производител. 50мм Марцоки, къдреви дискове, манивела и стартер и Хъски стил разкрасяват новата машина. Откъм управление, моторът се усеща тежичък. Сухото му тегло твърдят да е 107кг. и всеки грам ще го усетите когато моторът излезе от баланс. За наш късмет стабилността на машината е сравнително добра благодарение на високо технологичните предни амортисъори и новия заден Sachs и можете да си блъскате мотора без да се притеснявате. Както казах по-горе, Хускварна определено не е японска машина от гледна точка на окачване и управление, така че трябва да подходите с непредубедени откъм мнение и стил на каране. Но ако можете да карате мотора като италианците правете го като поддържате скорост, а не да се плъзгате по завоите и пускате съединителя като американците и ще видите защо мотора се държи по този начин.
Обратно на което първо сте си помислили, новата ТЕ 310 не просто запълва разликата между 250 и 450. Ако сте карали ТЕ 250 и много не ви кефи, шанса ТЕ 310 да е за вас е голям. Но ако сте от многото офроуд ентусиасти, които а) оценяват уникалността, б) плашат се от многото мощност, но им се иска част от нея, в) искат да карат вълната на иновацията или г) имат $7999, които пробиват вече дупка в джоба на европейските им дънки, то това е мотор за вас.
Спецификации
Какво много ни хареса
Какво не ни хареса
====
Снимки ще кача по-нататък.
Дано е било полезно
Автор: Крис Денисън
Четиритактовите, също като хората, са постоянно еволюиращ вид. Всяко поколение е малко по-различно от предходното и с времето тези незначителни изменения може да доведат до основни промени във функциите и структурата. Например хората постоянно стават по-тежки и по-бавни, докато четиритактовите стават по-леки и по-бързи. Може да се случи на малки етапи, които са едва забележими – мъничко по-бавен метаболизъм при нас и мъничко по-напилени високи обороти. Скоро Хускварна предприе плаха стъпка напред и пусна на пазара изцяло нова четиритактова машина от среден клас. От гледна точка на еволюцията, иновацията на Хускварна е значително по ускорена от това как сме се научили да палим огън или сме осъзнали, че два цилиндъра дават повече мощност. Тази малка тяхна промяна сега е напълно възможно да доведе до значителна промяна в бъдещето на четиритактовите; 310-ката перфектно може да е убягващото ни липсващо звено в развитието на офроуд машините.
Нов за 2009, ТЕ 310 попълва дупката между 250сс и 450сс моделите на Хускварна и едновременно с това се присъединява към изключително тясна офроуд категория на мотори от среден клас. Нестандартните кубатури не са непознати на Хускварна, като якият 510сс набира популярност всяка година. Но факта, че видяха нужда за 310сс – което е само 60сс далеч от следващия клас – показва как пазара се разширява и специализира. Да го кажем просто, два размера за четиритактови не може вече да устискат. Онези които се нуждаят от по-малко мощност от 450сс, но повече вътък от 250сс са търсили (или си увеличават обема с тунинг части) нещо такова с години.
След такова лансиране и похвали искам да ви кажа, че ТЕ 310 се усеща напълно различно на черното, отколкото който и да е друг съмишленик. Обаче ако кажа това, ще ви излъжа като дърт циганин. В целият си облик и предназначение, моторът си е просто ТЕ 250 – има еднакво шаси, скоростна кутия и цилиндър като по-малкия си брат с единствена разлика, че вътрешният диаметър на цилиндъра е увеличен от 76мм на 83мм. Единственият намек на мотора, че е различен е едвам забелижимият надпис “Athena” на долната част на цилиндъра (Бел. прев. – това е фирма за китове за цилиндри). Характерно, мощността се усеща като на ТЕ 250 и много по-слабо от ТЕ 450. Стартирайки със прилично силни ниски обороти, моторът ще дръпне в стабилния интервал на средни до високи преди да се включи прекъсвача. Точно като 250, ТЕ 350 трябва да се кара на подходяща скорот за да изстискате повече мощност; да го припомпвате като някой по-голям четиритактов ще ви на кара да злоупотребявате много със съединителя и този двигател никъде няма да ви закара при много високи обороти, достигайки прекъсвача.
Реално може да излъжете някой, че кара 250сс. Обаче малките промени в мощността (спомнете си приказките за еволюцията) изкачат след като се запознаете по-добре с двигатела. Например когато моторът е на правилната скорост ще изкачи гадно изкачване, където 250-ката няма много да успее от първия път. В завой, където 250 ще зацепи здраво и ще хвърли малко пръст, 310 ще направи същото с малката разлика, че предната гума ще се движи мъничко над земята. На засукана ендуро писта или тревна писта в европейски стил, където 250 ще прореже веднага, 310 няма да се справи по-зле, но на вас ще ви коства 10% по-малко усилие. Горивната система Микуни предоставя добра реакция на газта, а шест скоростната кутия и хидравличния съединител са настроени за стандартно ендуро. Шумът е като на 250.
Отвъд двигателя, другото снаражение на Хъскито е в съгласие с очакванията от такъв „екзотичен” производител. 50мм Марцоки, къдреви дискове, манивела и стартер и Хъски стил разкрасяват новата машина. Откъм управление, моторът се усеща тежичък. Сухото му тегло твърдят да е 107кг. и всеки грам ще го усетите когато моторът излезе от баланс. За наш късмет стабилността на машината е сравнително добра благодарение на високо технологичните предни амортисъори и новия заден Sachs и можете да си блъскате мотора без да се притеснявате. Както казах по-горе, Хускварна определено не е японска машина от гледна точка на окачване и управление, така че трябва да подходите с непредубедени откъм мнение и стил на каране. Но ако можете да карате мотора като италианците правете го като поддържате скорост, а не да се плъзгате по завоите и пускате съединителя като американците и ще видите защо мотора се държи по този начин.
Обратно на което първо сте си помислили, новата ТЕ 310 не просто запълва разликата между 250 и 450. Ако сте карали ТЕ 250 и много не ви кефи, шанса ТЕ 310 да е за вас е голям. Но ако сте от многото офроуд ентусиасти, които а) оценяват уникалността, б) плашат се от многото мощност, но им се иска част от нея, в) искат да карат вълната на иновацията или г) имат $7999, които пробиват вече дупка в джоба на европейските им дънки, то това е мотор за вас.
Спецификации
- Цена: $7999
- Твърдено сухо тегло: 106кг.
- Вместимост на резервоара: 7.2 л.
Какво много ни хареса
- Най-накрая „престърган” и тунингован 250 си идва така фабрично
- Стабилен като Хускварна
- Тих и услужлив
- Готина шест скоростна кутия
Какво не ни хареса
- Чувства се тежък
- Европейско настройване на окачването и усещане
- Колко здравословно е Хъскито в САЩ?
====
Снимки ще кача по-нататък.
Дано е било полезно

Коментар