Обява

Свий
Няма добавени обяви.

2009 Хускварна ТЕ 310 (превод)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • 2009 Хускварна ТЕ 310 (превод)

    “Липсващото звено”

    Автор: Крис Денисън

    Четиритактовите, също като хората, са постоянно еволюиращ вид. Всяко поколение е малко по-различно от предходното и с времето тези незначителни изменения може да доведат до основни промени във функциите и структурата. Например хората постоянно стават по-тежки и по-бавни, докато четиритактовите стават по-леки и по-бързи. Може да се случи на малки етапи, които са едва забележими – мъничко по-бавен метаболизъм при нас и мъничко по-напилени високи обороти. Скоро Хускварна предприе плаха стъпка напред и пусна на пазара изцяло нова четиритактова машина от среден клас. От гледна точка на еволюцията, иновацията на Хускварна е значително по ускорена от това как сме се научили да палим огън или сме осъзнали, че два цилиндъра дават повече мощност. Тази малка тяхна промяна сега е напълно възможно да доведе до значителна промяна в бъдещето на четиритактовите; 310-ката перфектно може да е убягващото ни липсващо звено в развитието на офроуд машините.
    Нов за 2009, ТЕ 310 попълва дупката между 250сс и 450сс моделите на Хускварна и едновременно с това се присъединява към изключително тясна офроуд категория на мотори от среден клас. Нестандартните кубатури не са непознати на Хускварна, като якият 510сс набира популярност всяка година. Но факта, че видяха нужда за 310сс – което е само 60сс далеч от следващия клас – показва как пазара се разширява и специализира. Да го кажем просто, два размера за четиритактови не може вече да устискат. Онези които се нуждаят от по-малко мощност от 450сс, но повече вътък от 250сс са търсили (или си увеличават обема с тунинг части) нещо такова с години.
    След такова лансиране и похвали искам да ви кажа, че ТЕ 310 се усеща напълно различно на черното, отколкото който и да е друг съмишленик. Обаче ако кажа това, ще ви излъжа като дърт циганин. В целият си облик и предназначение, моторът си е просто ТЕ 250 – има еднакво шаси, скоростна кутия и цилиндър като по-малкия си брат с единствена разлика, че вътрешният диаметър на цилиндъра е увеличен от 76мм на 83мм. Единственият намек на мотора, че е различен е едвам забелижимият надпис “Athena” на долната част на цилиндъра (Бел. прев. – това е фирма за китове за цилиндри). Характерно, мощността се усеща като на ТЕ 250 и много по-слабо от ТЕ 450. Стартирайки със прилично силни ниски обороти, моторът ще дръпне в стабилния интервал на средни до високи преди да се включи прекъсвача. Точно като 250, ТЕ 350 трябва да се кара на подходяща скорот за да изстискате повече мощност; да го припомпвате като някой по-голям четиритактов ще ви на кара да злоупотребявате много със съединителя и този двигател никъде няма да ви закара при много високи обороти, достигайки прекъсвача.
    Реално може да излъжете някой, че кара 250сс. Обаче малките промени в мощността (спомнете си приказките за еволюцията) изкачат след като се запознаете по-добре с двигатела. Например когато моторът е на правилната скорост ще изкачи гадно изкачване, където 250-ката няма много да успее от първия път. В завой, където 250 ще зацепи здраво и ще хвърли малко пръст, 310 ще направи същото с малката разлика, че предната гума ще се движи мъничко над земята. На засукана ендуро писта или тревна писта в европейски стил, където 250 ще прореже веднага, 310 няма да се справи по-зле, но на вас ще ви коства 10% по-малко усилие. Горивната система Микуни предоставя добра реакция на газта, а шест скоростната кутия и хидравличния съединител са настроени за стандартно ендуро. Шумът е като на 250.
    Отвъд двигателя, другото снаражение на Хъскито е в съгласие с очакванията от такъв „екзотичен” производител. 50мм Марцоки, къдреви дискове, манивела и стартер и Хъски стил разкрасяват новата машина. Откъм управление, моторът се усеща тежичък. Сухото му тегло твърдят да е 107кг. и всеки грам ще го усетите когато моторът излезе от баланс. За наш късмет стабилността на машината е сравнително добра благодарение на високо технологичните предни амортисъори и новия заден Sachs и можете да си блъскате мотора без да се притеснявате. Както казах по-горе, Хускварна определено не е японска машина от гледна точка на окачване и управление, така че трябва да подходите с непредубедени откъм мнение и стил на каране. Но ако можете да карате мотора като италианците правете го като поддържате скорост, а не да се плъзгате по завоите и пускате съединителя като американците и ще видите защо мотора се държи по този начин.
    Обратно на което първо сте си помислили, новата ТЕ 310 не просто запълва разликата между 250 и 450. Ако сте карали ТЕ 250 и много не ви кефи, шанса ТЕ 310 да е за вас е голям. Но ако сте от многото офроуд ентусиасти, които а) оценяват уникалността, б) плашат се от многото мощност, но им се иска част от нея, в) искат да карат вълната на иновацията или г) имат $7999, които пробиват вече дупка в джоба на европейските им дънки, то това е мотор за вас.

    Спецификации
    • Цена: $7999
    • Твърдено сухо тегло: 106кг.
    • Вместимост на резервоара: 7.2 л.


    Какво много ни хареса
    • Най-накрая „престърган” и тунингован 250 си идва така фабрично
    • Стабилен като Хускварна
    • Тих и услужлив
    • Готина шест скоростна кутия


    Какво не ни хареса

    • Чувства се тежък
    • Европейско настройване на окачването и усещане
    • Колко здравословно е Хъскито в САЩ?


    ====

    Снимки ще кача по-нататък.
    Дано е било полезно
    No bike - no fun!

  • #2
    До: 2009 Хускварна ТЕ 310 (превод)

    Хмммм много много добра стататия. Лично на мен ми хареса.Браво на автора за този превод

    Коментар


    • #3
      До: 2009 Хускварна ТЕ 310 (превод)

      Точно такова 4Т ендуро бих искал да карам, дупката между 250 и 450, която е баланс на мощността и килограмите. С най-голямо удоволствие бих пробвал един и да направя сравнение между 250 и 450.

      Вижте примерно колко голяма е разликата между КТМ 250 и такъв който е направен на 340


      още от 5-6 хиляди оборота 340 има потенциал какъвто 250 изобщо не постига а на 7-8 хил. има 40% по голям въртящ момент.

      максималната мощност пък върви с 10 коня в повече при всички обороти.

      Предполагам че и при хъскито нещата няма да са много по различни, а едни 8-10 коня горница и 40% въртящ момент в повече са наистина много за един и същ като килограми мотор.
      Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

      Коментар


      • #4
        До: 2009 Хускварна ТЕ 310 (превод)

        Браво за превода на статията, Дидо !
        Карал съм ТЕ 250 и е много умрял мотор !
        За тази модификация много ласкаво се изказаха и австрийците, които караха преди около месец с нас тук !
        Това 106-107 кила звучи много примамливо, но пък забележката по-отдолу, че се чувства тежък ...
        Ендурото и сексът не са шега работа !
        -------------
        Животът се измерва с броят на издишванията !

        http://sixdayscrazyjob.com
        http://crazy-job.com

        Коментар


        • #5
          До: 2009 Хускварна ТЕ 310 (превод)

          Дидо браво!

          Това е един истински клас точно за нас любителите, който незнам защо, но беше изоставен и забравен. Дори в свитовният шампионат през 90те си е имало клас 350сс 4т.
          Сигурен съм, че ако производителите го разработят ще е достатъчно печеливш.
          Точно с тази мощност ние аматьорите можем да си позволим много - можеш и да се возиш, ама можеш и да го припомпаш и не като 450ката в правата, а ще можеш да му намааш една "чикия" в завоя та чак свят да ти се извие от кеф ....
          Перфектна мощност на модерно шаси - много го искам това

          Коментар


          • #6
            До: 2009 Хускварна ТЕ 310 (превод)

            Между другото незнам дали разбрахте но хъскитата са направили най-лекия досега 250 4Т крос.
            Несъм карал тяхно 4Т, но като цяло има някакъв чар в тази фирма, поне за мен Някой казват че се били усещали тежки, но в съвременните мотори тия различия са толкова минимални, че понякога само много голям карач може да ги усети, а пък и идеален мотор няма. Единия е напред с двигател, друг с окачване, трети с геометрия на рамата и удобство на каране.
            Жалко е че в БГ пазара е малък и фирмите няма как да си позволят тестови модели, иначе с най-голямо удоволствие бих направил някой друг тест райд с новите модели
            Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

            Коментар

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X