Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Разлика между Крос, Ендуро и Дуалспорт мотоциклети

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Разлика между Крос, Ендуро и Дуалспорт мотоциклети

    Първоначално публикуван от Краси Преглед на мнение
    А няма да ти казвам мен колко хора са ме питали моя 200ЕХС дали не е крос
    Краси, така е.... Съвременните спортни ендуро мотоциклети, за обикновенния човек(хора незапознати от вътре с мотоспорта), са си чисти кросарки и тея хора имат пълното основание да го твърдят
    Същите тези съвременни спортни ендура са много по-кросови(и от към вървеж на двигател, и от към настройки на окачването) от един крос премерно от 80те години.
    На практика, лично за мен, съвременните спортни ендура са си чисти кросови машини и не са никакви ендура. Но това вече са лични виждания по въпроса и не искам да ангажирам никого с това, камо ли да провокирам дискусия

    С две думи изразът/класът ЕНДУРО е супер размит. Та дори и ние, дето имаме някаква представа от моторите, понякога се препираме кое по-точно към кои спада и за какво става и за какво не, та представяте ли си някой новобранец или човек незаинтересован от моторите как ще си ги определя....

    Блудкава работа е всичкото това....
    Мой познати(не мотористи) на ДР 600 викат кросов.... е какво, за него си е кросов и толкова... калниците са му вдигнати, има яки таралежки.... ауспуха гърми, щото е само тръба.... па за него си е кросак.... Е какво, да седна да му обяснявам два часа разликите... той пак няма да ме разбере.... а и най-важното - дреме му на капата дали верно е кросов или онова там дто му викаме..... - за двойна употреба...
    Карайте си моторите и не се заигравайте...

    Коментар


    • #17
      До: Разлика между Крос, Ендуро и Дуалспорт мотоциклети

      Да допълня и аз! Всички по нови ендуро мотори(имаги и при по стари) имат едно малко вълшебно копче от дясната страна на кормилото ел. стартер. Докато при всички кросови изпълнения липсва генератора. Паленето се изпълнява с кик стартер.
      Това е един критерии по които може лесно да се разграничи крос-ендуро, но може би само при новите модели!?
      За мен е много важно това копче защото не навсякаде е удобно да запалиш с кик!

      Коментар


      • #18
        До: Разлика между Крос, Ендуро и Дуалспорт мотоциклети

        Карайте си моторите и не се заигравайте...
        ..ха тъй

        Коментар


        • #19
          До: Разлика между Крос, Ендуро и Дуалспорт мотоциклети

          Първоначално публикуван от Жоро XR 600 Преглед на мнение
          Краси, така е.... Съвременните спортни ендуро мотоциклети, за обикновенния човек(хора незапознати от вътре с мотоспорта), са си чисти кросарки и тея хора имат пълното основание да го твърдят
          Същите тези съвременни спортни ендура са много по-кросови(и от към вървеж на двигател, и от към настройки на окачването) от един крос премерно от 80те години.
          На практика, лично за мен, съвременните спортни ендура са си чисти кросови машини и не са никакви ендура. Но това вече са лични виждания по въпроса и не искам да ангажирам никого с това, камо ли да провокирам дискусия
          Напълно съм съгласен, и споделям това мнение!
          Всичко може да се обясни с три думи - "Интереса клати феса!"
          Хората и по-точно мъжете открай време обичат да си мерят някои работи. Това през различните епохи е ставало по най-различни начини и един от тези начини е състезанието, а едни от състезанията са състезанията с мотори. Състезанията пък от друга страна са поддържани, инициирани и спонсорирани от производителите на мотори, защото това си е реклама! Ама какъв е смисъла да се рекламира нещо дето така или иначе е достъпно само за шепа състезатели със спонсори?! Ми няма смисъл, затова се прави достъпно за по-широк кръг хора и подходящо за повече ситуации и терени. В крайна сметка в стремежа да се угоди на всеки един клиент са създадени мотори, които вече са трудни за определяне но въпреки всичко принадлежат на една или друга група!
          "Do not correct a fool, for he will hate you;
          Correct a wise man, for he will appreciate you."

          Коментар


          • #20
            До: Разлика между Крос, Ендуро и Дуалспорт мотоциклети

            Първоначално публикуван от Жоро XR 600 Преглед на мнение
            ...Карайте си моторите и не се заигравайте...
            и аз така казвам, който има желание да разбере ще разбере, който не не

            Първоначално публикуван от Desislav Преглед на мнение
            Да допълня и аз! Всички по нови ендуро мотори(имаги и при по стари) имат едно малко вълшебно копче от дясната страна на кормилото ел. стартер. Докато при всички кросови изпълнения липсва генератора. Паленето се изпълнява с кик стартер.
            Това е един критерии по които може лесно да се разграничи крос-ендуро, но може би само при новите модели!?
            За мен е много важно това копче защото не навсякаде е удобно да запалиш с кик!
            е не е точно така със стартера. Новите кросови КТМ са със стартер предполагам и другите няма да останат по-назад. Преди малко прегледах набързо няколко от последните кръгове от световния мотокрос шампионат и видях доста падания на елитни състезатели, които бъхтеха сума време докато запалят моторите си.
            Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

            Коментар


            • #21
              До: Разлика между Крос, Ендуро и Дуалспорт мотоциклети

              Да обобщим - темата е за това да се различат крос от ендуро в очите на неопитните потребители. Защо? За да няма хора, които ще си купят крос, а ще карат ендуро или обратното. Слава богу не успях да се набутам така - вече не помня тогава кой точно ми наля акъл в главата (май двама трима човека ми помогнаха), но все още съм благодарен по въпроса!

              Коментар


              • #22
                До: Разлика между Крос, Ендуро и Дуалспорт мотоциклети

                Да - и това е така...
                Често срещан въпрос: "Харесвам моторите и искам да си купя някакъв - имам 3500 лв и се чудя между ДР-250 и ЦР-250..."
                Път без препятствия обикновено не води до никъде.

                Коментар


                • #23
                  До: Разлика между Крос, Ендуро и Дуалспорт мотоциклети

                  Добрем. Досега в темата се изказаха се Утвърдени и Старши Учасници.
                  А сега и един новобранец.

                  В началото на темата Старши Учасникът "tatkobarba" Много ясно и подробно е Обяснил каква е разликата между отделните модели мотори обединени под нарицателното ЕНДУРО.
                  Аз придобих доста ясна представа за Крос, Ендуро и подкласовете на Ендуро.
                  Кроса няма нужното оборудване(светлини, стоп, мигачи и т.н.) за да се движи по националната пътна мрежа. Може само по поляни и дън горите тилилейски , което прави машината уникална защото преодолява тежки терени с лекота С което всички сте наясно. Но не всеки който иска да има мотор може да си позволи един за гората, един за в Града и един за незнам си къде.
                  За това е и този форум предполагам да помогне на новобранците да направят правилия избор да се запознаят с разликите и всеки да общуват с хора от цялата страна, който са станали жертва на Мото манията.
                  А това кой как си е магарил машината за да заприлича от ендуро на Крос и обратното няма значение.
                  Сподред мен на секи в страната трябва да има по едно ендуро щот цялата ни пътна мрежа прилича на Off-road Трасе

                  Благодаря за вниманието И приятен ден на всички
                  [URL="http://forum.offroad-bulgaria.com/album.php?albumid=433"]Денем почивай, за да може нощем да се наспиш.[SIGPIC][/SIGPIC][/URL]

                  Коментар


                  • #24
                    До: Разлика между Крос, Ендуро и Дуалспорт мотоциклети

                    Първоначално публикуван от Patrician Преглед на мнение
                    Добрем. Досега в темата се изказаха се Утвърдени и Старши Учасници.
                    А сега и един новобранец.

                    В началото на темата Старши Учасникът "tatkobarba" Много ясно и подробно е Обяснил каква е разликата между отделните модели мотори обединени под нарицателното ЕНДУРО.
                    Аз придобих доста ясна представа за Крос, Ендуро и подкласовете на Ендуро.
                    Кроса няма нужното оборудване(светлини, стоп, мигачи и т.н.) за да се движи по националната пътна мрежа. Може само по поляни и дън горите тилилейски , което прави машината уникална защото преодолява тежки терени с лекота С което всички сте наясно. Но не всеки който иска да има мотор може да си позволи един за гората, един за в Града и един за незнам си къде.
                    За това е и този форум предполагам да помогне на новобранците да направят правилия избор да се запознаят с разликите и всеки да общуват с хора от цялата страна, който са станали жертва на Мото манията.
                    А това кой как си е магарил машината за да заприлича от ендуро на Крос и обратното няма значение.
                    Сподред мен на секи в страната трябва да има по едно ендуро щот цялата ни пътна мрежа прилича на Off-road Трасе

                    Благодаря за вниманието И приятен ден на всички
                    Чел си колега, но си пропуснал някои неща - както и всеки, който чете за първи път. Кроса е за ЗАТВОРЕНО ТРАСЕ! Моторите от този тип са много агресивни за да бъдат удобни за пътеки и дълги изкачвания! Ендурото е за пресечен терен - т.е. пътеки и черен път.

                    Коментар


                    • #25
                      До: Разлика между Крос, Ендуро и Дуалспорт мотоциклети

                      пФФФ пак се изложих
                      Явно не съм чел достатъчно почвам пак да се ровя, преди да изръся някой бисер Отново

                      Аз мислех че освен на трасе могат да се карат и изгорите или така наречения пресечен терен
                      Последно редактирано от Вальо (Patrician); 18-06-08, 10:28.
                      [URL="http://forum.offroad-bulgaria.com/album.php?albumid=433"]Денем почивай, за да може нощем да се наспиш.[SIGPIC][/SIGPIC][/URL]

                      Коментар


                      • #26
                        До: Разлика между Крос, Ендуро и Дуалспорт мотоциклети

                        Кросът е състезателен и е само за състезания -няма необходимия ресурс за друго приложение.И както обясни таткото, е олекотен максимално.

                        Коментар


                        • #27
                          До: Разлика между Крос, Ендуро и Дуалспорт мотоциклети

                          Първоначално публикуван от Patrician Преглед на мнение
                          Кроса няма нужното оборудване(светлини, стоп, мигачи и т.н.) за да се движи по националната пътна мрежа. Може само по поляни и дън горите тилилейски , което прави машината уникална защото преодолява тежки терени с лекота
                          На кроса и два фара и осем мигача да му сложим пак няма да стане ендуро - друго окачване, друга нсатройка на двигателя, друга трансмисия. За дън гори тилилейски май си трябват къси предавки и висок въртящ момент от много ниски обороти.

                          Коментар


                          • #28
                            До: Разлика между Крос, Ендуро и Дуалспорт мотоциклети

                            Трябват, ама...
                            Имам един приятел. Караше големи ендура, но все го влечеше гората и много коне с малко килограми... Купи една Ямаха WR450 R (да не объркам модификацията). Кросова. Няма фар, мигачи регистрации и т.н. Нищо няма. Много върви, почти все на задна гума и поне 80 км минава, в гората естествено... За повече няма бензин, защото резервоарчето една шепа. На асфалт не може да припари. Веднага скапва гумите, а има и катаджии. Писна му на всяка скорост все да е на една гума и да си играе на криеница с катаджиите по бензиностанциите и бързо продаде Ямахата.
                            Купи Хонда XR650R. Доста хард ендуро. Има всичко. Фар, мигачи, регистрации... Всичко каквото е нужно. Сложи му един огромен пиньон отзад, кросови гуми и пак го ръби здраво по гората. Резервоара е малко по-голям от този на Ямахата. Мисля че минава над 100 км с него и никой не го притеснява на асфалта, щото си има номер и талон... Но гледам пак го обявил за продажба... Ще взимам вика нещо със стартер. Щото като изгасне тоя мотор на някой много стръмен склон, лягам с него на склона и така ритам кик стартера...
                            Та така. Ако си състезател. Ако някой друг ти купува и плаща моторите, взимай най-якото с най-много коне и най-малко килограми и рипай, джаскай го, троши, колкото ти душа сака, за твой кеф и за шоу на тълпата наоколо... Но ако парите и мотора са си твои, си направи много добре сметката...
                            Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                            Златомир Попов - Forry

                            Коментар


                            • #29
                              До: Разлика между Крос, Ендуро и Дуалспорт мотоциклети

                              Явно бъркаш модификацията, понеже точно WR450 е със стартед и по-голям резервоар.
                              Явно е бил с YZ450F.
                              Издъних се на Тюринг теста

                              Коментар


                              • #30
                                До: Разлика между Крос, Ендуро и Дуалспорт мотоциклети

                                Така де. Тая беше. YZ450F. Зверски мотор, но само 2-3 месеца го кара.
                                Та мисълта ми беше, че тези мотори определено не са масови и за всеки.
                                Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                                Златомир Попов - Forry

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X