Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Разлика между Крос, Ендуро и Дуалспорт мотоциклети

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Разлика между Крос, Ендуро и Дуалспорт мотоциклети

    Много хора бъркат понятията за Крос, Ендуро и Дуалспорт мотоциклети. Затова реших да напиша накратко това, което знам за тях.

    Крос
    Крос мотоциклетите са създадени да побеждават (или поне да се опитат) на крос писта/трасе*. Те нямат нищо излишно освен необходимите им за движение агрегати. Нямат табло (оборотомер, спидометър и т.н.), фар, стоп/габарит, мигачи и дори генератора им е олекотен и не е предназначен да захранва такава апаратура. Окачването им е твърдо, за да може да поеме големите скокове, а двигателя е изцеден за максимална мощност.
    Като цяло това са спортни и прецизни машини, които изискват сериозна поддръжка. (няма да навлизам в подробности за 2-тактови и 4-тактови)
    примерни екземпляри:
    Honda CR / CRF-r, Yamaha YZ / YZ-F, Kawasaki KX, KTM SX, Suzuki RM / RMZ ... и т.н.

    Ендуро и Дуалспорт
    Тук границата понякога е много тънка и някой може да каже, че я няма но на теория може да ги разделим.
    Ендуро моторите са близки до кросовите, но имат фар и стоп, и евентуално някакви уреди (оборотомер, скоростомер, трипметър). Окачването им е може би малко по-меко, а двигателят по-рафиниран и настроен за по-висок въртяш момент от ниските обороти.
    Тези мотори също са спортни и прецизни машини, и в последните години са на технологично ниво като кросовите.
    примерни екземпляри:
    Honda CRE / XR-r / CRF-x, Yamaha WR, Kawasaki KDX-R, KTM ECX, Suzuki RMX ... и т.н.
    В някои държави регистрирането на тези мотори е малко под въпрос - водят се "for offroad use only"(само за офроуд употреба), но предполагам не е невъзможно.

    Дуалспорт
    Дуалспорт са също ендуро мотори (с пълно право могат да си се наричат Ендуро), но не са толкова спортно насочени. Те са с пълен набот от светлини (фар, споп, мигачи), двигателите им са с по-мек ход и по-дълъг период между обслужването. Окачването им е още по-меко и понякога няма толкова голям ход, като и диаметъра на коловете може да бъде значително по-малък.
    примерни екземпляри:
    Honda XL, Yamaha XT / TT, Kawasaki KLR, Suzuki DR... и т.н.

    Има мотори, които имат и Ендуро и Дуалспорт модификации. Така например Kawasaki KDX 200/220R e eндуро, докато Kawasaki KDX 200/220SR e дуалспорт. Също при по-старите Suzuki DR - има Suzuki DR ендуро и Suzuki DR -S (street legal) дуалспорт.
    Тук могат да възникнат редица спорове, но лично аз поставям разделението на спорти-ендуро и всекидневни-дуалспорт.

    Освен споменатите по-горе има и други мотори, които се използват в рали-рейд и крос-кънтри състезания. Като цяло те могат да бъдат както в категорията Ендуро така и в Дуалспорт. Обикновено това са машини с по-голяма кубатура и често за целите на състезанието моторите са силно модифицирани.
    примерни екземпляри:
    Honda XRV (Africa twin), Yamaha XTZ(Tenere/Super Tenere), Kawasaki KLR / KLX, Suzuki DR, KTM Adventure, BMW F650 GS Dakar... и т.н.
    Път без препятствия обикновено не води до никъде.

  • #2
    До: Разлика между Крос, Ендуро и Дуалспорт мотоциклети

    Страхотно разяснение ! Наистина много добро и полезно разяснение ! След прочетеното много неща ми станаха ясни .

    Мога ли да попитам така популярните Хонда Терминатор към коя група приспадат , защото в България , може да ги видим в различни светлини
    http://ftp.domainbg.com/CECO_KANGOTO...%20EGOISTE.bmp

    Коментар


    • #3
      До: Разлика между Крос, Ендуро и Дуалспорт мотоциклети

      Първоначално публикуван от CECO_KANGOTO Преглед на мнение
      Страхотно разяснение ! Наистина много добро и полезно разяснение ! След прочетеното много неща ми станаха ясни .

      Мога ли да попитам така популярните Хонда Терминатор към коя група приспадат , защото в България , може да ги видим в различни светлини
      Ами хайде напъни се малко, помисли логично и току виж успял си да си отговориш сам (между другото ми се струва че имаш някаква предубеденост към Доминатор)!
      Има ли XR650L? Към коя група го причисляваш? А какви са му разликите с Доминатора? Това, което отличава Доминатора от XR650L за каква употреба го прави подходящ (Подсказвам: има поне още две категории ендура неспоменати по-горе)? А сега, ако си си отговорил вече подробно на тези въпроси, отговори си и за каква употреба е подходящ Доминатора в оригиналния му вид, и може ли, и какво може да се направи за да влезе Доминатора в някоя от горепосочените групи, па макар и не напълно равностойно?
      "Do not correct a fool, for he will hate you;
      Correct a wise man, for he will appreciate you."

      Коментар


      • #4
        До: Разлика между Крос, Ендуро и Дуалспорт мотоциклети

        Колегата по-скоро намеква за подвизите на _Станислав с гореописания мотор... Мисля, че новия по-ще му ходи!
        Последно редактирано от господин никой; 17-06-08, 07:07. Причина: typo...

        Коментар


        • #5
          До: Разлика между Крос, Ендуро и Дуалспорт мотоциклети

          А аз пък другояче разбирам намеците му. То затова е хубаво някой като има нещо да казва, да си го каже, а не да намеква!
          "Do not correct a fool, for he will hate you;
          Correct a wise man, for he will appreciate you."

          Коментар


          • #6
            До: Разлика между Крос, Ендуро и Дуалспорт мотоциклети

            XR650L като замисъл е замисляна принципно специално за американският пазар и всъщтност е рама и окачване на XR600 с двигател от доминатор много я пишеха едно време по списанията.. това е един от ранните опити да се направи 4т хард ендуро което да е легално и по пътищата и да става и за по ежедневно каране

            Коментар


            • #7
              До: Разлика между Крос, Ендуро и Дуалспорт мотоциклети

              Първоначално публикуван от mitkov Преглед на мнение
              XR650L като замисъл е замисляна принципно специално за американският пазар и всъщтност е рама и окачване на XR600 с двигател от доминатор много я пишеха едно време по списанията.. това е един от ранните опити да се направи 4т хард ендуро което да е легално и по пътищата и да става и за по ежедневно каране
              Т.е. дуалспорт според по-горната класификация.
              "Do not correct a fool, for he will hate you;
              Correct a wise man, for he will appreciate you."

              Коментар


              • #8
                До: Разлика между Крос, Ендуро и Дуалспорт мотоциклети

                Т.е. дуалспорт според по-горната класификация. Днес 10:16
                ..не дейте така буквално да правите квалификации
                ..има модели които сами по себе си са отделен клас в общи линии..разглеждайте нещата модел за модел с + сове и - си
                ..а и какъв е смисъла от квалификациите не знам
                хр650л си е нещо като отделен модел..не е баш типичен дуал спорт даже хич

                Коментар


                • #9
                  До: Разлика между Крос, Ендуро и Дуалспорт мотоциклети

                  Хубаво де, ама нещата си имат имена, имената обикновенно се дават от производителите, а доколко качествата, притежавани от дадена машина отговарят на "името" и дадено от производителя, това вече е друг въпрос! Така че не съм съгласен че всеки мотор си е сам за себе си и не се поддава на класифициране. Все към някоя група може да се причисли според преобладаващите си белези!
                  Според мене, ако XR600 е "по-горския" вариант на XR, 650-ката е пък "по-полския" (прерийния ) вариант. Доминатора пък си е градско ендуро, което след порядъчно "тунинговане" може да се доближи (но само да се доближи, не и да стигне) XR650L!
                  Има и една друга истина де, че преди години хард ендурото в съвременния му вариант, просто не е съществувало! Ама какво да се прави, нали клиентските прищевки трябва да се задоволяват, та сега някогашното "дръвче" Ендуро, е станало "дърво" с толкова много "клони" и "разклонения", че сега се чудим някои модели на кое "клонче" да ги окачим!
                  "Do not correct a fool, for he will hate you;
                  Correct a wise man, for he will appreciate you."

                  Коментар


                  • #10
                    До: Разлика между Крос, Ендуро и Дуалспорт мотоциклети

                    Наистина 100%-тови разграничения немогат да се правят защото много модели изпадат на границата. Примерно ДР250 на сузуки се води дуал спорт а не хард ендуро, но практиката е доказала че се справя и със хард ендуро елементи с лекота, двигателя му е може би най-вървящия от всички 250-ти от неговия клас (XR, TTR, KLX) и има много добри ниски обороти което го прави страхотен катерач.
                    А и да не забравяме че с малки доработки един мотор може да си смени коренно предназначението
                    Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                    Коментар


                    • #11
                      До: Разлика между Крос, Ендуро и Дуалспорт мотоциклети

                      Първоначално публикуван от Краси Преглед на мнение
                      Наистина 100%-тови разграничения немогат да се правят защото много модели изпадат на границата. Примерно ДР250 на сузуки се води дуал спорт а не хард ендуро, но практиката е доказала че се справя и със хард ендуро елементи с лекота, двигателя му е може би най-вървящия от всички 250-ти от неговия клас (XR, TTR, KLX) и има много добри ниски обороти което го прави страхотен катерач.
                      А и да не забравяме че с малки доработки един мотор може да си смени коренно предназначението
                      Ми то по времето когато е създаван ДР -а , просто не е имало хард ендуро в съвременния му вариант! Ендурото си е бил мотоциклет с двойно предназначение (по път и без път)!
                      "Do not correct a fool, for he will hate you;
                      Correct a wise man, for he will appreciate you."

                      Коментар


                      • #12
                        До: Разлика между Крос, Ендуро и Дуалспорт мотоциклети

                        Вярно е, че Ендуро е доста разтегливо понятие.
                        Идеята за темата беше, да се порязясни на новобранците любители на мотоспортовете каква е разликата, понеже за по-малко от седмица поне 5 човека питаха тук (или на други места), или пък не питаха, но си живееха в заблуда - каква е разликата между Ендуро и крос мотоциклет.
                        Това, че може с промени да се смени предназначението на мотор е горе долу така... но с малко.
                        Все пак:
                        ДР 250 не е крос. Дори да му сложиш кросови калници и да му смениш фара с маска - пак не е крос. Нито се доближава до крос.
                        Също така УЗ-125 не е ендуро. Макар с необходимите промени да може доста да се доближи до такъв, и да може доста добре да се използва за тази цел (доста по-добре отколкото ДР-250 за крос)...
                        Път без препятствия обикновено не води до никъде.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Разлика между Крос, Ендуро и Дуалспорт мотоциклети

                          А няма да ти казвам мен колко хора са ме питали моя 200ЕХС дали не е крос
                          Наистина само предната маска и лекото подкалниче което в момента липсва , го различава от кроса и дигиталния километраж който не се вижда на пръв поглед.
                          Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                          Коментар


                          • #14
                            До: Разлика между Крос, Ендуро и Дуалспорт мотоциклети

                            При твоя разликата пак е малка (особено визуално)...
                            Ама да кажеш на ХЛ-600 или Африка Туин крос... трябва въображение
                            Път без препятствия обикновено не води до никъде.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Разлика между Крос, Ендуро и Дуалспорт мотоциклети

                              ..така е ама с тия класификации почваме да спорим за безсмислени неща усещам аз..
                              -принципно тва с доработките е умряла работа..вече си има достатъчно мотори с конкретно предназначение..с тия доработки..много съм си играл..умряла работа
                              и наистина да преработиш крос за ендуро е по лесно /и евтино/ отколкото ендуро за крос

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X