Да се похваля с придобивката , взета след няколко дневни терзания и перипетии , за планинско-горско-кросова експлоатация - Ямаха ТТ 350 / Yamaha TT 350 . Така изглежда по принцип модела.
Предистория - или защо се спрях на него .
След кофти катастрофа , бях позагърбил екстремно-развлекателната част от мотоциклетизма - даже съм си разхвърлял и подарил по голяма част от екипировката , и сега пак ще се оборудвам . Като за начало - трябваше ми среден клас мотор , подчертано оффроад насочен , не много скъп ( толеранс 1500-2500 лв +/- ако се наложи) , лек , здрав и надежден , с който да стартирам отново , без никакви амбиции за доказване и т.н. - просто за удоволствие . При цялото това ровене по сайтове за продажби и полезна информация , се оказа че 250-450 - е оптималният вариант за мен като кубатура . Претенции за 2т и 4т нямах - фаворити в първият сегмент ми бяха Сузуки РМХ 250 и Хонда ЦРМ 250 .За 4т - избора голям . Най блазнеща оферта e безспорно Ямаха ВР/УЗФ 400/426 – нова концепция мотор , мощност , визия – всичко това на достъпна цена . Лошото е ,за тия пари , че обикновенно това са карани до последно екземпляри , и в най лекият случай им трябва сериозно обслужване само за консумативи . Ако се наложи и ремонт (което е нормално , обслужването във високия клас е на моточасове) – нещата отиват твърде далеч. И от тук нещата вървят низходящо . Лидерите по надолу – Хонда ХР400 – хубави, скъпи и редки , ХР 250 – не намерих добро съотношение цена/състояние . Сузуки ДР 200/250 – имаше и читави , поне на снимка, ДР350 – доста по висока цена , при Кавазаки КЛХ серията – същото положение. Ямаха – ТТ-Р 250 / ТТ 350 – първите нямат манивела , само стартери , които на всичко отгоре са и проблемни , иначе чудесен мотор . ТТ 350 – само кик-стартер , почти няма инфо за модела , а за ХТ варианта . Репутация на много надежден мотор , който притежава почти всичко ( за годините и цената си , разбира се ) което търсех . Така и не разбрах защо Избранния ( 95 г.) е с дискова спирачка отзад, след като целият НЕТ твърди че няма такива модификации, а си изглежда фабрична, не някакъв тунинг. Маслено-въздушно окачване отпред , малко меко , отзад – пак аеро , с настройки . Двигател – 2 вала , 4 ри клапана , въздушно охлаждане – супер , 6 скорости , пластмасов резервар , предпазители и прочее благинки . Е , взех го .
ДАННИ .
Двигател : 346 cc
Диаметър / Ход на бутало : 86 mm x 59.6 mm
Двг. данни : DOHC, four-valve
Компресионно с-ие : 9 : 1
Въздушно охлаждане
Запалване : CDI
Карбуратор : Teikei Y24pv/1
Скорости : 6
First Gear 2.466 : 1
Second Gear 1.1812 : 1
Third Gear 1.368 : 1
Fourth Gear 1.08 : 1
Fifth Gear 0.888 : 1
Sixth Gear 0.758 : 1
Първично предаване : 2.916 : 1
Крайно предаване 14/50
Рама : желязна , тръбна
Рейк : 27.5 градуса
Височина на седалка : 87 – 92 см.
Клиренс (мин) : 310 мм
Тегло : 114 кг. (незареден)
Резервар : 9.5 л.
Телескопи : Showa 41mm Shock Preload
Ход : 280 мм
Задно окачване : МоноКрос - Showa, adj reb
Ход : 280 мм
Предна гума : 80/100-21
Задна гума : 100/100-18
Спирачки : Диск отпред , отзад барабан ( или диск )
Макс. мощност :33 hp at 7000 RPM
Въртящ момент : 3.4 kg-m @ 6000 rpm
Made in Japan
Впечатления от каране .
След дни на размазващо возене , мога да заявя че съм изключително доволен от конкретния екземпляр. Пали от всяко ритане , разхода не засякох колко е , че само сипвах и карах , никакви проблеми - никъде . Става въпрос за много натоварена експлоатация - гора , дъжд , кал , реки , сипеи - от всичко по много.От возенето нямам снимки , беше прекалено мокро и кално за апарат, даже при едно падане в река , си намокрих телефоните , та сега съхнат. Това което ми направи впечатление . Много твърди ръкохватки - въпреки ръкавиците има страшни мазоли по ръцете ( мислех да пусна снимки , ама не е приятна гледка ), предницата не е на нивото на новите модели - логично, ще си поиграя с настройките... Смених задният пиньон от 42 на 50 зъба ( 53 лв - JT ), като вторият размер се води оригинален по каталог , и по поведението на мотора съдя че с 42 зъба се е карало само по асфалт . Даже мисля да намаля предния от 14 на 13 , за да може по пълноценно да се кара по засукани терени. Наложи се да удължа веригата . Разглобява се буквално за 5 мин. Плодородният чернозем и блатиста почва правят изключително лепкава комбинация , която няма махане с обикновена струя вода от чешмата - до колкото успях , разкарах поне големите буци . Трябва да измисля някакъв допълнителен калобран около задното окачване . Фара свети колкото да се прибереш от някъде , но е добре да не се замръква , силата му се влияе от оборотите , магнетното запалване си е така. Безупречно включващи се скорости при всякакви обороти , достатъчно мощност от двигателя . Изключително забавен мотор =D> , както са предполагам и повечето в неговия клас. Планирам някои неща , като махане на фабричния ауспух, задните стъпенки и т.н. , таблото вече го свалих .Имам manual за модела, ако му трябва на някой .
Друг със същия мотор ?
Предистория - или защо се спрях на него .
След кофти катастрофа , бях позагърбил екстремно-развлекателната част от мотоциклетизма - даже съм си разхвърлял и подарил по голяма част от екипировката , и сега пак ще се оборудвам . Като за начало - трябваше ми среден клас мотор , подчертано оффроад насочен , не много скъп ( толеранс 1500-2500 лв +/- ако се наложи) , лек , здрав и надежден , с който да стартирам отново , без никакви амбиции за доказване и т.н. - просто за удоволствие . При цялото това ровене по сайтове за продажби и полезна информация , се оказа че 250-450 - е оптималният вариант за мен като кубатура . Претенции за 2т и 4т нямах - фаворити в първият сегмент ми бяха Сузуки РМХ 250 и Хонда ЦРМ 250 .За 4т - избора голям . Най блазнеща оферта e безспорно Ямаха ВР/УЗФ 400/426 – нова концепция мотор , мощност , визия – всичко това на достъпна цена . Лошото е ,за тия пари , че обикновенно това са карани до последно екземпляри , и в най лекият случай им трябва сериозно обслужване само за консумативи . Ако се наложи и ремонт (което е нормално , обслужването във високия клас е на моточасове) – нещата отиват твърде далеч. И от тук нещата вървят низходящо . Лидерите по надолу – Хонда ХР400 – хубави, скъпи и редки , ХР 250 – не намерих добро съотношение цена/състояние . Сузуки ДР 200/250 – имаше и читави , поне на снимка, ДР350 – доста по висока цена , при Кавазаки КЛХ серията – същото положение. Ямаха – ТТ-Р 250 / ТТ 350 – първите нямат манивела , само стартери , които на всичко отгоре са и проблемни , иначе чудесен мотор . ТТ 350 – само кик-стартер , почти няма инфо за модела , а за ХТ варианта . Репутация на много надежден мотор , който притежава почти всичко ( за годините и цената си , разбира се ) което търсех . Така и не разбрах защо Избранния ( 95 г.) е с дискова спирачка отзад, след като целият НЕТ твърди че няма такива модификации, а си изглежда фабрична, не някакъв тунинг. Маслено-въздушно окачване отпред , малко меко , отзад – пак аеро , с настройки . Двигател – 2 вала , 4 ри клапана , въздушно охлаждане – супер , 6 скорости , пластмасов резервар , предпазители и прочее благинки . Е , взех го .
ДАННИ .
Двигател : 346 cc
Диаметър / Ход на бутало : 86 mm x 59.6 mm
Двг. данни : DOHC, four-valve
Компресионно с-ие : 9 : 1
Въздушно охлаждане
Запалване : CDI
Карбуратор : Teikei Y24pv/1
Скорости : 6
First Gear 2.466 : 1
Second Gear 1.1812 : 1
Third Gear 1.368 : 1
Fourth Gear 1.08 : 1
Fifth Gear 0.888 : 1
Sixth Gear 0.758 : 1
Първично предаване : 2.916 : 1
Крайно предаване 14/50
Рама : желязна , тръбна
Рейк : 27.5 градуса
Височина на седалка : 87 – 92 см.
Клиренс (мин) : 310 мм
Тегло : 114 кг. (незареден)
Резервар : 9.5 л.
Телескопи : Showa 41mm Shock Preload
Ход : 280 мм
Задно окачване : МоноКрос - Showa, adj reb
Ход : 280 мм
Предна гума : 80/100-21
Задна гума : 100/100-18
Спирачки : Диск отпред , отзад барабан ( или диск )
Макс. мощност :33 hp at 7000 RPM
Въртящ момент : 3.4 kg-m @ 6000 rpm
Made in Japan
Впечатления от каране .
След дни на размазващо возене , мога да заявя че съм изключително доволен от конкретния екземпляр. Пали от всяко ритане , разхода не засякох колко е , че само сипвах и карах , никакви проблеми - никъде . Става въпрос за много натоварена експлоатация - гора , дъжд , кал , реки , сипеи - от всичко по много.От возенето нямам снимки , беше прекалено мокро и кално за апарат, даже при едно падане в река , си намокрих телефоните , та сега съхнат. Това което ми направи впечатление . Много твърди ръкохватки - въпреки ръкавиците има страшни мазоли по ръцете ( мислех да пусна снимки , ама не е приятна гледка ), предницата не е на нивото на новите модели - логично, ще си поиграя с настройките... Смених задният пиньон от 42 на 50 зъба ( 53 лв - JT ), като вторият размер се води оригинален по каталог , и по поведението на мотора съдя че с 42 зъба се е карало само по асфалт . Даже мисля да намаля предния от 14 на 13 , за да може по пълноценно да се кара по засукани терени. Наложи се да удължа веригата . Разглобява се буквално за 5 мин. Плодородният чернозем и блатиста почва правят изключително лепкава комбинация , която няма махане с обикновена струя вода от чешмата - до колкото успях , разкарах поне големите буци . Трябва да измисля някакъв допълнителен калобран около задното окачване . Фара свети колкото да се прибереш от някъде , но е добре да не се замръква , силата му се влияе от оборотите , магнетното запалване си е така. Безупречно включващи се скорости при всякакви обороти , достатъчно мощност от двигателя . Изключително забавен мотор =D> , както са предполагам и повечето в неговия клас. Планирам някои неща , като махане на фабричния ауспух, задните стъпенки и т.н. , таблото вече го свалих .Имам manual за модела, ако му трябва на някой .
Друг със същия мотор ?
Коментар