Дълго време се чудих какво да я правя машинката. MZ 150 TS, 1983 г., 6 волта. Доста запазен външен вид, оригинални гуми, около 8000 км. За съжаление не беше каран от около 18 г., двигателя с проблем, едвам го отворих и О, ужас коляновия вал блокирал. Раздвижи се ама корозията е оставила следи по игления лагер. Лошото е, че освен високата цена на нов колянов вал/при това от Тайван/ или ремонт на стария, не е известно дали няма и други изненади. Трудно решение но в скоро време не намеря ли алтернатива която да е до някъде оправдана ще замине на части-ако има собственици на модела с дребни проблеми да се възползват повече хора. Имах вече предложение за продажба на цяло но се отказах. Прецаках снимките и не мога да го покажа. При първа възможност ще направя нови. Поздрави.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
MZ 150 TS
Свий
X
-
От: MZ 150 TS
Мотора е много красив според мен.В момента възстановявам един и като се пипне блясва в цялата си светлина.Но това изисква средства.За моя досега сумата вече е четирицифрена.Съветът ми е ,ако решиш да го продаваш,да го продадеш цял,особено ако има и документи.Ето и една снимка на моя.
Коментар
-
От: MZ 150 TS
Първоначално публикуван от dab4i_125 Преглед на мнениеМашинката е отлична на пръв поглед.
Ще упоненеш ли каква е цената все пак(може и на ЛС) за целият мотор.
Другото което мога да ти предложа е вал(употребяван), но все още годен+цилиндър с бутало евентуално.Последно редактирано от Димо; 06-01-11, 18:06.MITSUBISI PADJERO 2,5 TDI. 1994 Г. Кандидат ретро.
Коментар
-
От: MZ 150 TS
Привет. Да разбирам ли, че коляновия вал е доре и само четкодържателите са проиблем? Чувал ли си го работещ? Някакви шумове? Извинявай за многото въпроси но не ми се желае да трупам неща с който в последствие трудно се разделям. Поздрави.Последно редактирано от pahov; 06-01-11, 21:25.MITSUBISI PADJERO 2,5 TDI. 1994 Г. Кандидат ретро.
Коментар
-
От: MZ 150 TS
Първоначално публикуван от ГАЗ69 Преглед на мнениеМотора е много красив според мен.В момента възстановявам един и като се пипне блясва в цялата си светлина.Но това изисква средства.За моя досега сумата вече е четирицифрена.Съветът ми е ,ако решиш да го продаваш,да го продадеш цял,особено ако има и документи.Ето и една снимка на моя.
Ей момче!! Не ни кръщавай ,със снимки когато си го сглобявал от съндъка при покупката на това соц возило!!Я даи и следващите с вече сложен ауспух!!
БРАВО -РЕСПЕКТ!!!Най-добре е да имаш богати приятели!!!
Ако не ти дадат, барем няма да ти искат!!!
Коментар
-
От: MZ 150 TS
Първоначално публикуван от pahov Преглед на мнениеПривет. Да разбирам ли, че коляновия вал е доре и само четкодържателите са проиблем? Чувал ли си го работещ? Някакви шумове? Извинявай за многото въпроси но не ми се желае да трупам неща с който в последствие трудно се разделям. Поздрави.[SIGPIC][/SIGPIC]Марин Илчев
Коментар
-
От: MZ 150 TS
Първоначално публикуван от Марин Илчев Преглед на мнениеАми днес го отворих да проверя със съгурност но не тропа а и до преди няколко месеца се караше това мз просо ми се счупи бакелитовата плочнка,която държи четките аз му сложих магнет ама се разбазика основно де.MITSUBISI PADJERO 2,5 TDI. 1994 Г. Кандидат ретро.
Коментар
-
От: Re: MZ 150 TS
Дойде и времето на темата да я изтупам от прахта. Реших да извърша ремонт на двигателя на MZ - то. При този ремонт си спомних за предложението на колегата Марин Илчев предлагащ ми преди години окомплектован двигател за TS - 150 куб. см. Обещах си за в бъдеще да внимавам и сега приемам предложения за такъв двигател с цел набавяне на резервни части, без значение дали е от бракуван мотоциклет. И така измитите картери. Ремонтиран колянов вал
. Дадох си моя и взех ремонтиран заплащайки 60 лв. По - късно разбрах, че не трябваше да си давам моя вал. Този се оказа, че докато е работил леко е превъртал десния основен лагер. Наложи се да правя неща, които не харесвам. Пак поглед към картерите . Цилиндър, цилиндрова глава и бутало, което е правило по неизвестни причини опити да задира
. Детайлите са почистени включително и с фина шкурка. Стигне ли се до палене с тях ще внимава. Скорости с верига,
която в някой форуми я наричат ангренажна. Задачата и е да предава въртеливо движение от колянов вал до външната касета на съединителя. Това са основните лагери
. Двата отляво са с размери 6204, с пластмасови сепаратори. Монтират се отляво на коляновия вал. На снимката не се вижда но страната производител е DDR. Десния е с размери 6304 и се монтира отлявата страна на коляновия вал. Следват лагерите на скоростите, които работят на три лагера и една втулка. Размери 6004, 6202 и 6201
. Производител на единия е ВМЗ от НРБ. Тук са потопени в масло с цел недопускане на корозия сегментите, иглен лагер за бутален болт и буталния болт
. На следващо място кичетата общо три на брой
. Зелените са за основните лагери и са с размери 20х30х7, а черния е за изходящия вал от скоростите 25х35х7. Първи проблеми, вътрешната касета на съединителя е останала без шлици
. Всъщност това е бил основния проблем по мотоциклета. Съединителя е ремонтиран - центроват така, че при всяко задействане е контактувал с капака на левия картер. При почистване на картерите имаше аломин на всевъзможни места, влючително и в лагерите. Като резултат вътрешната касета е работела на половината си шлици, които в един момент се изронват. Мотоциклета е спрян , отвита му е свещта и оставен така за неизвестен период, цилиндъра се напълнил с вода и двигателя е повреден. Готови за сглобяване .Тук малко проверка на проводниците във фара
. Това розовото си беше вътре, а, в него добре съхранени тези неща
. Това е заден стоп
. Липсваха и двете светлини, където имаше съмнения проводниците се капваха с малко калай
. Готово проверено
. Без помощник не става
. Следващия проблем бе, че след толкова време не намирах, къде съм прибрал динамото и се наложи набавяне на друго със съмнително качество. Заедно с него пристигна и касета на съединителя в комплект с законтряща шайба в добро здраве и гайка с обратна резба, забравих да я снимам. Това е статора с всички детайли след измиване
. Вижда се състоянието на съпротивлението/вариатора/. Трябваше да снимам при пристигане преди да съм демонтирал каквото и да било. Съпротивлението ми се струва, че беше свързано неправилно и вероятно за това е изгоряло. Всъщност самия проводник е здрав и е заминало само лаковото покритие и изолацията върху която е намотано. Мисля да опитам да го възстановя. Интересно ми е дали стандартно съпротивление със соътветните стойности ще върши работа. Разбрах, че зареждането без него е невъзможно. Тук вече след малко труд
. Първоначално липсваха всички клеми и реших да се опитам да доближа състояние наподобяващо оригинала. Плочката за монтаж на чукчето е сделана в условия близки до домашните и също не ме кефи. Предвижда се набавяне на оригинал и монтаж. До тук инвестирани 60 лв колянов вал, 36 лв лагери и семеринги, 23 лв с доставка вътрешна касета съединител, 25 лв с доставка ротор - статор и 9 лв кондензатор с чукче- наковалня. За сега следват четки и евентуално вариатор. Следва...
MITSUBISI PADJERO 2,5 TDI. 1994 Г. Кандидат ретро.
Коментар
-
От: MZ 150 TS
Първоначално публикуван от ГАЗ69 Преглед на мнение"Това розовото" на моето МЗ беше оранжево и е калъфа на релето за мигачите във фара,за да намалява вибрациите,които се предават на релето при работа на двигателя.MITSUBISI PADJERO 2,5 TDI. 1994 Г. Кандидат ретро.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар