Ще взимам ново ендуро КТМ 620. Но ще се наложи освен оффроад да ползвам мотора и за ежедневна употреба и ще го паля поне по 3 или 4 пъти на ден. Разбира се не мога да хода с бутуши за мотокрос на работа, затова какъв мислите че е шанса да ми строши крачето манивелата. И според вас разумно ли е да го ползвам ежедневно от гледна точка на паленето с манивела или ше се осакатя като имате в предвид че съм вейка 67-8 кила?! Не съм много некадърен и като внимавам повечко първите седмици мисля че като се науча няма да е проблем?!
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Ритане на манивела без ботуш.
Свий
X
-
До: Палене на манивела без бутуш.
Еми продавача ме наплаши. Разправя ми че даже в ръководството пишело да не се пали без бутуш, че чупел манивели, че удари ли троши крака кат солети и такива.
А аз от своя страна си спомням как се съсипвах от ритане на една Хускварна 350 и не виждах неква опастност кой знае ква. Тва ше ми е 10-ти мотор, но първи голям 4Т!
[img]http://images26.snimka.bg/005951842.jpg[/img]
Коментар
-
До: Палене на манивела без бутуш.
Самото палене е до центровка на клапани-де компресор-магнет и техника на ритане която се добива с... ритане! Ще му свикнеш за няколко дена как да не го давиш ако не запали от 1-2ро ритане. Ако ми остане време ще кача показно как пали голямо лошо 4т 90% от първия път.
Въпроса е дали не е опасно да караш градско с обикновени обувки?
Коментар
-
До: Палене на манивела без бутуш.
Еми по наще пътища вече и с рицарски доспехи да си ще те убият, тъй че се примирявам вече...
Иначе като ходех да гледам мотора, не беше пален преди да дойда, защото изпреварих собственика, а той каза че не е пален от седмица и имам причина да му вярвам. Човека с лекота го запали от първото ритане и каза че центровката му е добра и както да го ритнеш палел. Така че това май вече не ме притеснява толкова.
[img]http://images26.snimka.bg/005951842.jpg[/img]
Коментар
-
До: Палене на манивела без ботуш.
Е аз не чак толкова голямото лошо 2т отпочинал го ритнах от първи път, та ти ли... Айде по-спокойно - и до сега не съм си купил ботуши и все с обувки си ги паля!
За да не е спам...
Е тук си много прав колега... Все си казвам, че трябва да купя ботуши, но все или време или пари нямам и така... Колкото до това с обувките - една раница на гърба с по меки и леки кецове и си на шест колега!Първоначално публикуван от p.djartov Преглед на мнениеНай гадни за ритане са YZ400F и YZ426F,но като свикне човек с декомпресора няма проблем.Целия мурафет е в това да прекараш коляновия вал в точния момент.Просто трябва да си прескочил такта сгъстяване,и следващия да е по далече.
Не знам на този модел на КТМ 620 как е дали е с декомпресор ръчен, или е автоматичен на разпределителния вал.
По принцип всичко е въпрос на свикване с машината,но при ритане на манивелата винаги би могло да се изплъзне крака и без ботуш човек може лесно да се нарани.
Моя съвет е, не карайте без ботуши такъв вид мотори.
Коментар
-
До: Ритане на манивела без ботуш.
Най гадни за ритане са YZ400F и YZ426F,но като свикне човек с декомпресора няма проблем.Целия мурафет е в това да прекараш коляновия вал в точния момент.Просто трябва да си прескочил такта сгъстяване,и следващия да е по далече.
Не знам на този модел на КТМ 620 как е дали е с декомпресор ръчен, или е автоматичен на разпределителния вал.
По принцип всичко е въпрос на свикване с машината,но при ритане на манивелата винаги би могло да се изплъзне крака и без ботуш човек може лесно да се нарани.
Моя съвет е, не карайте без ботуши такъв вид мотори.
Коментар
-
До: Ритане на манивела без ботуш.
ктм 620 не съм карал , ама ако е същото като dr 650 не ти препоръчвам да го палиш на ден по 10-тина пъти без ботуши 1-2 ти да на всеки се е случвало но ежедневно

гаранция ще те боли крака , поне на табаните ,постоянно. Между другото си ме виждал , аз съм 115кг. и мен ме заболяваше крака ако не запали от2-3 път и го паля без ботуши.
Можеш да изгубиш, само това което не можеш да си купиш.
Коментар
-
До: Палене на манивела без бутуш.
моя също е голяма кубатура , и нямам стартер , проблем не сам имал с паленето , и с джапанки сам го палел но ................... , когато го купувах станах неволен свидетел как една хускварна при паленето строши направо манивелата добре 4е момчето успя да си махне крака навремеПървоначално публикуван от SIRIUS Преглед на мнениеЕми продавача ме наплаши. Разправя ми че даже в ръководството пишело да не се пали без бутуш, че чупел манивели, че удари ли троши крака кат солети и такива.
а колегата му беше със с4упен крак от един ктм и това е човек които се занимава професионално с мотоспорт и е палил доста такива мотори но то веднаж става 
оттогава внимавам много да спазвам техниката на ритане за да не стане някои беля , не става така както и да го ритнеш да пали особенно ако е студен, но не се притесняваи , отначало си го пали с ботушки после ще му хванесш чалама и си готов , но пак внимаваи особенно когато е студен , и един съвет дръж си дясната ръка далеч от газта
Коментар
-
До: Ритане на манивела без ботуш.
Колега от доста време карам точно такъв мотор КТМ 620 нямам стартер , но никога несъм имал проблеми с паленето има си начин за палене на 4Т ендуро с манивела ,преди този карах ХЛ 600 също само с манивела и благодарение на моите приятели които ме научиха да пала мотор с манивела преди да имам собствен такъв мотор НЕМЕ е ритал . Не коментирам мотори които имат проблем с центровка или други проблеми. В общи линии има правило когато знаеш как се пали правилно и мотора е читав НЯМА вариянт да те ритне ,затова несе притеснявай изобщо. В доказателство на моите думи виш това - http://www.youtube.com/watch?v=3Mc7l...eature=relatedGAS GAS
EC 450 =>=> EC 300 2013
Коментар
-
До: Ритане на манивела без ботуш.
Ливия Ланселот...Първоначално публикуван от sve Преглед на мнениеВ доказателство на моите думи виш това - http://www.youtube.com/watch?v=3Mc7l...eature=related
Коментар
-
До: Ритане на манивела без ботуш.
Имах една Yamaha XT600,не и беше добре електрониката,и преди да я сменя скъсах 2 чифта маратонки(защото като си правя мотора не обувам ботуши),и счупих 2 манивели,доста ме е болял кракът и по чудо не го счупих.Сега имам Yamaha WR400,нямам проблем вече след като научих чалъма с декомпресйора.За KTM знам че не се рита трудно и ако е технически добре няма да имаш проблем дори и 20 пъти на ден да риташ.[SIGPIC][/SIGPIC] Yamaha WR 426
ВСЯКО ПАДАНЕ Е ПРЕДПОСЛЕДНО
Коментар
-
До: Ритане на манивела без ботуш.
Поне докато му свикнеш, наистина е по-добре да го палиш с ботуши. Освен това, ако е мокро навън, дори и да не вали в момента, но да си намокрил обувките в някоя локва, вече става доста опасно - маратонките/обувките се пързалят адски много по металната манивела, и има опасност ако не да си счупиш, то да си нараниш крака, или най-малкото да си скъсаш панталона.
Междинен вариант, за който можеш да помислиш, са ботуши за пистов мотор. Те са доста по-леки и удобни за ходене от кросовите, но пак ти дават някаква защита. Добре е все пак в раницата да си носиш и маратонки.
Относно клипчето по-горе - нищо не разбрах
, но доколкото забелязах пали по същия начин като мен (и аз съм с ръчен декомпресор - Ямаха ТТ600) - намества манивелата до такт сгъстяване, после с помощта на декомпресора го преодолява, и след това рита рязко (след като мине такта „сгъстяване“, декомпресор вече не ти трябва).
П.С.: мен се е опитвал да ме ритне единствено, когато го задавя, и се опитвам да го паля на пълна газ, както ме бяха „посъветвали“. Вече не си правя този експеримент, и го паля без газ, и евентуално чак като припука подавам.Последно редактирано от ACCELERATOR; 13-11-08, 13:13.
Коментар
-
До: Ритане на манивела без ботуш.
Както казаха колегите добре е докато му свикнеш да си с обувки/маратонки/боти с по-твърда подметка (кубинки стават също
). Просто докато му хванеш цаката ще риташ повечко и ако ти е мека подметката ще си насиниш стъпалото.
Цяло лято ходех на работа с ДР600, а той е само с манивела, нямал съм проблем и винаги го карам с високи маратонки (за баскетбол).
Мотора има ръчен декомпресор и отначало го палех, както казва колегата по-горе - нагнетявам след това ръчния декомпресор и ритам. Това лято в един сервиз майстора ми показа как да го паля само с автоматичния декомпресор и от тогава оперирам само с него. При мен процедурата е следната:
1. Натискам манивелата до хоризонтална позиция - тя там спира
2. Връщам я до горе и натискам докато пак спре - това е горе долу на половината ход до хоризонтална позиция - в този момент манивелата става твърда и да искаш не може да я ритнеш
3. Връщам леко манивелата и натискам леко за да преодолея "твърдата позиция" след което ритам с пълна сила за да запаля мотора
Важно е да не забравиш преди тази операция да си пуснеш бензина и дръпнеш смукача
, а след като е загрял мотора палиш без смукач.
До сега не съм имал проблем с ритане от страна на мотора.
В началото направи малко тренировки и като усетиш къде зацепва манивелата няма да имаш проблем с паленето.
Успех!
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар