Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ритане на манивела без ботуш.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ритане на манивела без ботуш.

    Ще взимам ново ендуро КТМ 620. Но ще се наложи освен оффроад да ползвам мотора и за ежедневна употреба и ще го паля поне по 3 или 4 пъти на ден. Разбира се не мога да хода с бутуши за мотокрос на работа, затова какъв мислите че е шанса да ми строши крачето манивелата. И според вас разумно ли е да го ползвам ежедневно от гледна точка на паленето с манивела или ше се осакатя като имате в предвид че съм вейка 67-8 кила?! Не съм много некадърен и като внимавам повечко първите седмици мисля че като се науча няма да е проблем?!
    [img]http://images26.snimka.bg/005951842.jpg[/img]

  • #2
    До: Палене на манивела без бутуш.

    Мисля,че не би трябвало да е проблем моя е 250 куб.няма стартер и до сега не ме е ритал
    Кавазаки КЛХ 300 04г
    Кавазаки КХ 65 04г
    Опел Астра 94г
    Мерцедес 124 91г

    Коментар


    • #3
      До: Палене на манивела без бутуш.

      Еми продавача ме наплаши. Разправя ми че даже в ръководството пишело да не се пали без бутуш, че чупел манивели, че удари ли троши крака кат солети и такива. А аз от своя страна си спомням как се съсипвах от ритане на една Хускварна 350 и не виждах неква опастност кой знае ква. Тва ше ми е 10-ти мотор, но първи голям 4Т!
      [img]http://images26.snimka.bg/005951842.jpg[/img]

      Коментар


      • #4
        До: Палене на манивела без бутуш.

        Самото палене е до центровка на клапани-де компресор-магнет и техника на ритане която се добива с... ритане! Ще му свикнеш за няколко дена как да не го давиш ако не запали от 1-2ро ритане. Ако ми остане време ще кача показно как пали голямо лошо 4т 90% от първия път.
        Въпроса е дали не е опасно да караш градско с обикновени обувки?

        Коментар


        • #5
          До: Палене на манивела без бутуш.

          Еми по наще пътища вече и с рицарски доспехи да си ще те убият, тъй че се примирявам вече... Иначе като ходех да гледам мотора, не беше пален преди да дойда, защото изпреварих собственика, а той каза че не е пален от седмица и имам причина да му вярвам. Човека с лекота го запали от първото ритане и каза че центровката му е добра и както да го ритнеш палел. Така че това май вече не ме притеснява толкова.
          [img]http://images26.snimka.bg/005951842.jpg[/img]

          Коментар


          • #6
            До: Палене на манивела без ботуш.

            Е аз не чак толкова голямото лошо 2т отпочинал го ритнах от първи път, та ти ли... Айде по-спокойно - и до сега не съм си купил ботуши и все с обувки си ги паля!

            За да не е спам...

            Първоначално публикуван от p.djartov Преглед на мнение
            Най гадни за ритане са YZ400F и YZ426F,но като свикне човек с декомпресора няма проблем.Целия мурафет е в това да прекараш коляновия вал в точния момент.Просто трябва да си прескочил такта сгъстяване,и следващия да е по далече.
            Не знам на този модел на КТМ 620 как е дали е с декомпресор ръчен, или е автоматичен на разпределителния вал.
            По принцип всичко е въпрос на свикване с машината,но при ритане на манивелата винаги би могло да се изплъзне крака и без ботуш човек може лесно да се нарани.
            Моя съвет е, не карайте без ботуши такъв вид мотори.
            Е тук си много прав колега... Все си казвам, че трябва да купя ботуши, но все или време или пари нямам и така... Колкото до това с обувките - една раница на гърба с по меки и леки кецове и си на шест колега!
            Последно редактирано от господин никой; 13-11-08, 08:47. Причина: Добавка...

            Коментар


            • #7
              До: Ритане на манивела без ботуш.

              Най гадни за ритане са YZ400F и YZ426F,но като свикне човек с декомпресора няма проблем.Целия мурафет е в това да прекараш коляновия вал в точния момент.Просто трябва да си прескочил такта сгъстяване,и следващия да е по далече.
              Не знам на този модел на КТМ 620 как е дали е с декомпресор ръчен, или е автоматичен на разпределителния вал.
              По принцип всичко е въпрос на свикване с машината,но при ритане на манивелата винаги би могло да се изплъзне крака и без ботуш човек може лесно да се нарани.
              Моя съвет е, не карайте без ботуши такъв вид мотори.

              Коментар


              • #8
                До: Ритане на манивела без ботуш.

                ктм 620 не съм карал , ама ако е същото като dr 650 не ти препоръчвам да го палиш на ден по 10-тина пъти без ботуши 1-2 ти да на всеки се е случвало но ежедневно гаранция ще те боли крака , поне на табаните ,постоянно. Между другото си ме виждал , аз съм 115кг. и мен ме заболяваше крака ако не запали от2-3 път и го паля без ботуши.
                Можеш да изгубиш, само това което не можеш да си купиш.

                Коментар


                • #9
                  До: Палене на манивела без бутуш.

                  Първоначално публикуван от SIRIUS Преглед на мнение
                  Еми продавача ме наплаши. Разправя ми че даже в ръководството пишело да не се пали без бутуш, че чупел манивели, че удари ли троши крака кат солети и такива.
                  моя също е голяма кубатура , и нямам стартер , проблем не сам имал с паленето , и с джапанки сам го палел но ................... , когато го купувах станах неволен свидетел как една хускварна при паленето строши направо манивелата добре 4е момчето успя да си махне крака навреме а колегата му беше със с4упен крак от един ктм и това е човек които се занимава професионално с мотоспорт и е палил доста такива мотори но то веднаж става
                  оттогава внимавам много да спазвам техниката на ритане за да не стане някои беля , не става така както и да го ритнеш да пали особенно ако е студен, но не се притесняваи , отначало си го пали с ботушки после ще му хванесш чалама и си готов , но пак внимаваи особенно когато е студен , и един съвет дръж си дясната ръка далеч от газта

                  Коментар


                  • #10
                    До: Ритане на манивела без ботуш.

                    Мда трябва да се внимава много от моя вчера на един колега му отидоха маратонките(като го ритна манивелата и си остана само с 1 здрава)

                    Коментар


                    • #11
                      До: Ритане на манивела без ботуш.

                      Колега от доста време карам точно такъв мотор КТМ 620 нямам стартер , но никога несъм имал проблеми с паленето има си начин за палене на 4Т ендуро с манивела ,преди този карах ХЛ 600 също само с манивела и благодарение на моите приятели които ме научиха да пала мотор с манивела преди да имам собствен такъв мотор НЕМЕ е ритал . Не коментирам мотори които имат проблем с центровка или други проблеми. В общи линии има правило когато знаеш как се пали правилно и мотора е читав НЯМА вариянт да те ритне ,затова несе притеснявай изобщо. В доказателство на моите думи виш това - http://www.youtube.com/watch?v=3Mc7l...eature=related
                      GAS GAS
                      EC 450 =>=> EC 300 2013

                      Коментар


                      • #12
                        До: Ритане на манивела без ботуш.

                        Първоначално публикуван от sve Преглед на мнение
                        В доказателство на моите думи виш това - http://www.youtube.com/watch?v=3Mc7l...eature=related
                        Ливия Ланселот...

                        Коментар


                        • #13
                          До: Ритане на манивела без ботуш.

                          Имах една Yamaha XT600,не и беше добре електрониката,и преди да я сменя скъсах 2 чифта маратонки(защото като си правя мотора не обувам ботуши),и счупих 2 манивели,доста ме е болял кракът и по чудо не го счупих.Сега имам Yamaha WR400,нямам проблем вече след като научих чалъма с декомпресйора.За KTM знам че не се рита трудно и ако е технически добре няма да имаш проблем дори и 20 пъти на ден да риташ.
                          [SIGPIC][/SIGPIC] Yamaha WR 426
                          ВСЯКО ПАДАНЕ Е ПРЕДПОСЛЕДНО

                          Коментар


                          • #14
                            До: Ритане на манивела без ботуш.

                            Поне докато му свикнеш, наистина е по-добре да го палиш с ботуши. Освен това, ако е мокро навън, дори и да не вали в момента, но да си намокрил обувките в някоя локва, вече става доста опасно - маратонките/обувките се пързалят адски много по металната манивела, и има опасност ако не да си счупиш, то да си нараниш крака, или най-малкото да си скъсаш панталона.
                            Междинен вариант, за който можеш да помислиш, са ботуши за пистов мотор. Те са доста по-леки и удобни за ходене от кросовите, но пак ти дават някаква защита. Добре е все пак в раницата да си носиш и маратонки.
                            Относно клипчето по-горе - нищо не разбрах , но доколкото забелязах пали по същия начин като мен (и аз съм с ръчен декомпресор - Ямаха ТТ600) - намества манивелата до такт сгъстяване, после с помощта на декомпресора го преодолява, и след това рита рязко (след като мине такта „сгъстяване“, декомпресор вече не ти трябва).

                            П.С.: мен се е опитвал да ме ритне единствено, когато го задавя, и се опитвам да го паля на пълна газ, както ме бяха „посъветвали“. Вече не си правя този експеримент, и го паля без газ, и евентуално чак като припука подавам.
                            Последно редактирано от ACCELERATOR; 13-11-08, 12:13.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Ритане на манивела без ботуш.

                              Както казаха колегите добре е докато му свикнеш да си с обувки/маратонки/боти с по-твърда подметка (кубинки стават също). Просто докато му хванеш цаката ще риташ повечко и ако ти е мека подметката ще си насиниш стъпалото.
                              Цяло лято ходех на работа с ДР600, а той е само с манивела, нямал съм проблем и винаги го карам с високи маратонки (за баскетбол).
                              Мотора има ръчен декомпресор и отначало го палех, както казва колегата по-горе - нагнетявам след това ръчния декомпресор и ритам. Това лято в един сервиз майстора ми показа как да го паля само с автоматичния декомпресор и от тогава оперирам само с него. При мен процедурата е следната:
                              1. Натискам манивелата до хоризонтална позиция - тя там спира
                              2. Връщам я до горе и натискам докато пак спре - това е горе долу на половината ход до хоризонтална позиция - в този момент манивелата става твърда и да искаш не може да я ритнеш
                              3. Връщам леко манивелата и натискам леко за да преодолея "твърдата позиция" след което ритам с пълна сила за да запаля мотора
                              Важно е да не забравиш преди тази операция да си пуснеш бензина и дръпнеш смукача , а след като е загрял мотора палиш без смукач.
                              До сега не съм имал проблем с ритане от страна на мотора.
                              В началото направи малко тренировки и като усетиш къде зацепва манивелата няма да имаш проблем с паленето.
                              Успех!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X