Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Защо трябва да караме с предпазна екипировка!!!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    Re: Защо трябва да караме с предпазна екипировка!!!

    Съгласен съм с всички ви,но в момента няма пари за екипировка.Пък и ние караме на места не толкова опасни.Вярно,че всичко е опасно по принцип, но много внимавам,поне аз.Този или другия месец ще си купя каска поне пък за ботуши по-нататък
    YAMAHA WR450F

    Коментар


    • #32
      Re: Защо трябва да караме с предпазна екипировка!!!

      Винаги съм знаел колко е важно да си с удачната екипировка ,днес на мотопистата се убедих след едно леко скокче мотора ми поднесе в една локва паднах върху мотора др 600 и сега крака ми е подут малко над глезена,ако бях с ботуши нямаше да ми има нищо.Така че да се подготвим максимално сигурно пък господ да ни пази.
      Последно редактирано от Спас; 30-03-07, 20:11.
      Пия вино само по два повода: когато за вечеря има дивеч и когато няма.

      Коментар


      • #33
        Re: Защо трябва да караме с предпазна екипировка!!!

        Нз просто... аз още никога не съм падал с мотор, но чета доста и мога да си представя какво ще е... Моя мотор в момента е към 90 кила и кат се сетя за тва кат карам с 40 да кажем си представям с това нещо кат поднеса и се килна на страни кви са последствията...
        [img]http://images26.snimka.bg/005951842.jpg[/img]

        Коментар


        • #34
          Re: Защо трябва да караме с предпазна екипировка!!!

          Според мене към МПС-ва трябва да се отнасяме като към оръжие т.е. с нужното внимание и респект, и спазвайки всички мерки за безопасност защото и най незначителната на пръв поглед небрежност може да доведе до трагични последици както за нас така и за околните. Например повдигаш си слюдата на шлема ( или очилата) щото ти е много горещо и в следващия момент някоя заблудена мушица или песъчинка изхвърлена от собствената ти предна гума или от гумата на приятелчето отпред ,те оставя или без око или от болка изпускаш управлението и отиваш я в навалицата на тротоара ,я в колата идваща насреща, я в някое дере или дърво. Последиците са непредвидими и понякога са като от оръжие за масово поразяване!
          "Do not correct a fool, for he will hate you;
          Correct a wise man, for he will appreciate you."

          Коментар


          • #35
            Re: Защо трябва да караме с предпазна екипировка!!!

            Първоначално публикуван от mitaka81 Преглед на мнение
            Винаги съм знаел колко е важно да си с удачната екипировка ,днес на мотопистата се убедих след едно леко скокче мотора ми поднесе в една локва паднах върху мотора др 600 и сега крака ми е подут малко над глезена,ако бях с ботуши нямаше да ми има нищо.Така че да се подготвим максимално сигурно пък господ да ни пази.
            Браво бе Митак

            Тоя мотор нали знаеш ,че не е за тия щуротии !!!
            И къде тръгна без екипировка !

            Дано скоро се оправиш.

            пс. Да не те подведе някой с тия глупости ?

            Коментар


            • #36
              Re: Оффроуд край село Труд !

              Първоначално публикуван от iva_kx Преглед на мнение
              Доста от травмите се получават при близък контакт с мотора и стърчащите му части, дори и като се кара "бавно", и "по равно" и "само за малко". Според разказите за падания на които съм се наслушала съм забелязала, че именно когато мотора е бил изкаран "за малко и не сложих каската" Дори и при леко падане с мотора, от място, степенката може да се окаже близко до глезена. Травмите в този случай да много неприятни, глезена и китката са най-неприятните места за чупене. Има много малки костици, които могат да се наместят само оперативно. Не подценявайте тези факти. Една операция струва колкото няколко чифта ботуши, каски и наколенки. Наколенките са доста важни, само дето не предпазват от усукване. Има си специялни техники на падане, които аз все още не владея Все ми повтарят да бягам далече от мотора, а аз все се опитвам да го задържа.. е, като е тръгнал да пада няма начин да го задържа, но такава ми е първичната реакция. Също при скок, голяма част от по-неопитните се приземяват на предна гума. В комбинация с по-тежък мотор и меко окачване се получават доста неприятни контузии. Често се случва да си удариш главата в кормилото (дунапренения предпазител на кормилото се слага не само за красота) Тъй че дори и при леко каране травмите, които могат да се получат са много сериозни. И стават най-често при неопитни мотористи.
              Да се включа и аз с един пасаж...
              Ива познава новия собственик на моторчето и. По-предната събота бяхме по Стара планина четири ендурата,( между Балша и Свидня някъде - трака го пазя) - карам последен след сина, за когото това е трета събата откак се качи на мотора. Пускаме по не много стръмен, но с дълбоки и широки коловози горски път, сух с камъчета. Синът кара между коловозите пред мен. Кара бавно, начинаещ е все пак (то и бързо не става по тоз път). Предницата пропада в десния коловоз, предната гума застана напреко на коловоза, Ади(сина де) през кормилото салто напред. Мотора - и той салто след него. Сина си забива главата(с лице към земята) в каменистия коловоз, и се влачи като в улей за бобслей с главата напред. Спира да се влачи и в този момент мотора след салтото се стоварва върху него, като основната тежест се понася от защитата на гърба на ризницата. От тежестта на мотора ризницата се плъзга по гърба му 5-10 см напред...И това е единствената контузия - от двете страни около кръста(под бъбреците) две симетрични ожулвания, причинени от края(ръбчето) на ризницата. Не съм снимал каската - но е дълбоко надрана от камъните отпред отдясно, като са изпилени и 2 от пласмасовите държачи на козирката, както и козирката.
              За смях или не - но наистина се получи тук ситуацията "БЕНЗИН В ДУПЕТО" - защото точно там течеше върху детето от обърнатия Кх...
              Рекох си...дотук Ади с моторите, но не би. Аз хвърлям моя мотор настрани, скачам надолу, опитвам се да вдигна Кх бързо и да го идвадя изпод него, а той се объща назад, погледна нагоре и ми вика: "Тати, тече ти бензина от мотора..."!!!!
              Изправих го някак си, отупа се той..нищо му няма, обръщам се назад - наистина като съм хвърлил Бетата - бензина течеее...
              Много дълъг стана нещо поста...
              Каква поуката - ако не бях дал повече пари за оборудване на сина ми, отколкото за моторчето(1500 лв) - не знам какво щеше да стане.
              Утре сме пак на линия с него, някъде в района на Балша и Кътина.
              Mitsubishi L200 DobbleCab

              KTM XC 450 RW 2009
              KTM 350 SX 2011

              Коментар


              • #37
                Re: Защо трябва да караме с предпазна екипировка!!!

                Eх, тук било пълно с майтапчии, бе. Кво значи "за малко", "леко" и т.н.?! Нашият спорт е едно продължително родео. Я се качете леко на бика, пък после питайте "Ма, що така? Аз само за малко".

                Понеже карам основно асфалтово говедо, винаги слагам пълното бойно снаряжение - пластмасова броня, кожен екип, наколенки, ботуши, ръкавици и естествено - каска. И това не дори когато "отивам до магазина за хляб", а най-вече тогава. Чисто статистически най-големите сакатлъци стават именно когато си се качил за едно кръгче. Следващите по интензитет катастрофи са в първите 5 мин от карането. Защо е така психологически, физическии т.н., който иска да чете, да разсъждава и да гледа от другите. Тук що народ се изпотрепа за едното кръгче... Банална скорост, банално падане, фатален изход. Защо ли? Щото дори каски не слагат. Ама за кво са им като няма да карат, ами само ще го врътнат през две пресечки...

                Леки са ви ендурцата и им нямате респекта, ама ще ви накажат рано или късно. Това са като отровни змийчета - не ги гледайте, че били малки, леки, слаби и т.н. Мен доста ме е страх от моя и преди да му се кача му приказвам да е послушен и добър, образно казано. Което не пречи няколкото пъти да съм се "катапултирал" от него, когато е тръгвал да пада, щото четвърт тон ръбати железа отгоре...

                Ако сте играли по-сериозно баскетбол, футбол и т.н., сигурно знаете какви яки падания и контузии стават като се засилиш със "сериозните" 10-15 к/ч. Наскоро се юрнах да спринтирам на пейнтбола и така се метнах на един камък, че после 5 мин не знаех къде съм. И това със смешна скорост, сравнена и с най-слабото ендуро.

                Коментар


                • #38
                  Re: Защо трябва да караме с предпазна екипировка!!!

                  Aми защото когато вали носим чадъри (дъждобрани) и общо взето сме благодарни че някои ги е измислил и има от къде и с какво да си ги купим!
                  Какво да кажа повече: пичове сега има екипировка за 1 лв и за 100лв не е пролем за никой да купи предазители за колената и лактите за скейтъри , има каски китайски за по 50лв. ама вършат работа (имам една в къщи с разбита козирка, обаче глава остана здрава).....
                  Общо взето темата ми се струва идиотска защото винаги ще има "луди млади" дето докато не поомекнат неприемат никакви съвети, само дано омекването им не е съпроводено със траини последици.
                  Силно се съмнявам че тази тема ще вразуми поне един от участниците който "нямат" пари и карат "леко и разумно" да си подобри екипиовката.
                  born to be wild
                  Кольо Ковачев

                  Коментар


                  • #39
                    Re: Защо трябва да караме с предпазна екипировка!!!

                    Първоначално публикуван от 678 Преглед на мнение
                    Aми защото когато вали носим чадъри (дъждобрани) и общо взето сме благодарни че някои ги е измислил и има от къде и с какво да си ги купим!
                    Какво да кажа повече: пичове сега има екипировка за 1 лв и за 100лв не е пролем за никой да купи предазители за колената и лактите за скейтъри , има каски китайски за по 50лв. ама вършат работа (имам една в къщи с разбита козирка, обаче глава остана здрава).....
                    Общо взето темата ми се струва идиотска защото винаги ще има "луди млади" дето докато не поомекнат неприемат никакви съвети, само дано омекването им не е съпроводено със траини последици.
                    Силно се съмнявам че тази тема ще вразуми поне един от участниците който "нямат" пари и карат "леко и разумно" да си подобри екипиовката.
                    Напротив ! Аз вече работя по въпроса
                    [CENTER][B]Не търся пътя, а ходя там където го няма, за да оставя следа след себе си ![/B] [FONT=&quot]®
                    [/FONT]________________________________________
                    [CENTER] [I][SIZE=1]..Победите се постигат с рискове и компромиси а не със очакване на момента..
                    [/SIZE][/I][FONT=Lucida Console][SIZE=1][B]..[/B][/SIZE][/FONT][FONT=Tahoma][SIZE=1]Давай наставления само на този, който търси знания, осъзнавайки своето невежество. Оказвай помощ само на този, който не умее понятно да изказва своите заветни думи. Обучавай само този, който е способен, узнавайки за единия ъгъл на квадрата, да си представи останалите три[/SIZE][/FONT][FONT=Lucida Console][SIZE=1]..[/SIZE][/FONT]
                    [/CENTER]
                    [/CENTER]

                    Коментар


                    • #40
                      Re: Защо трябва да караме с предпазна екипировка!!!

                      Първоначално публикуван от 678 Преглед на мнение
                      има каски китайски за по 50лв. ама вършат работа.
                      SAVEBET или нещо подобно пишеше на тях. ЗА БОГА БРАТЯ НИКОГА НЕ СИ КОПУВАЙТЕ ТАКИВА. Един приятел час и половина в Пирогов му вадеха парченца от такава каска, бяха се набили в лицето челото и по черепа.
                      По добре употребявана каска със сертификат за качество от колкото китайско менте...
                      LZ1RED

                      Коментар


                      • #41
                        Re: Защо трябва да караме с предпазна екипировка!!!

                        Първоначално публикуван от redair Преглед на мнение
                        SAVEBET или нещо подобно пишеше на тях. ЗА БОГА БРАТЯ НИКОГА НЕ СИ КОПУВАЙТЕ ТАКИВА. Един приятел час и половина в Пирогов му вадеха парченца от такава каска, бяха се набили в лицето челото и по черепа.
                        По добре употребявана каска със сертификат за качество от колкото китайско менте...
                        А какво щяхте да вадите ако го нямаше на главата си това китайско менте? Защо незададеш въпроса така?
                        Един познат се хвърли с такава в бетонен окоп от мотора се виждаше само задния калник а от карача нищо!
                        За щастие на карача се размина със счупена козирка от бетона леко общо натъртване а на мотора само предния калник се беше обърнал наопъки. Незнам каква марка беше каската ама е китайска защото струваше към 50-60лв.
                        Сега има каски и по 30лв обаче всеки като купува да гледа за какво си дава парите.
                        Е по добре с такава отколкото с плетена шапка. Естествено е че е по добре да се кара с качествна каска спор няма, тук обаче ставаше въпрос за пари и по скоро за тяхната липса.
                        born to be wild
                        Кольо Ковачев

                        Коментар


                        • #42
                          Re: Защо трябва да караме с предпазна екипировка!!!

                          Първоначално публикуван от Different_Soul Преглед на мнение
                          Напротив ! Аз вече работя по въпроса
                          Много се радвам! Надявам се и да не си последния!
                          born to be wild
                          Кольо Ковачев

                          Коментар


                          • #43
                            Re: Защо трябва да караме с предпазна екипировка!!!

                            темата е много поучителна,обаче за тези които изкат да се поучат от по опитните а не да спорят с тях че можело и така .Лошото става много бързо
                            878940653

                            Коментар


                            • #44
                              Re: Защо трябва да караме с предпазна екипировка!!!

                              Първоначално публикуван от 678 Преглед на мнение
                              А какво щяхте да вадите ако го нямаше на главата си това китайско менте? Защо незададеш въпроса така?
                              Един познат се хвърли с такава в бетонен окоп от мотора се виждаше само задния калник а от карача нищо!
                              За щастие на карача се размина със счупена козирка от бетона леко общо натъртване а на мотора само предния калник се беше обърнал наопъки. Незнам каква марка беше каската ама е китайска защото струваше към 50-60лв.
                              Сега има каски и по 30лв обаче всеки като купува да гледа за какво си дава парите.
                              Е по добре с такава отколкото с плетена шапка. Естествено е че е по добре да се кара с качествна каска спор няма, тук обаче ставаше въпрос за пари и по скоро за тяхната липса.
                              Ами ако човека не се беше скрънзал за още 50 - 60 лв. нищо нямаше да му вадят от главата.... ( сега кара с арай )
                              не става въпрос всички да карат с Арай от 1000 лв. На пазара има чудесни италиански каски, със сертификат за Европа и със сигурност са много по качествени от китайските и струват около 120 лв.
                              Човек с ограничени финансови възможности както е събрал 50 лв. така ще събере и 120 лв.
                              но евтинджииството е масова болест.
                              Моторният спорт е скъпо удоволствие. Който не го е разбрал плаща след време пре-скъпо.
                              Редовно виждам продупчени бутала на двутактови мотори, и като го попиташ с какво масло е карал отговорът е "е па с българско масло, то си вървеше..." а после ревът като трябва да дадат 300+ лв. за ремонт.
                              А като се разприказвахме на тая тема знаеш ли, че при падане с 40 км/ч. На асфалт ако си без ръкавици пръстите ти се подострят като моливчета....
                              Въобще човешкото тяло е изключително крехко и чупливо когато падне от мотор, ски, кон и др. С повече от 20 – 30 км/ч. Природата не ние проектирала да се движим с повече... На никого не пожелавам да преживее травмите, който съм преживял и месеците на болезнената рехабилитация и раздвижване след операциите които ми направиха за да ми спасят коляното...

                              Казвам ви ги тия неща защото преди време си спестих около 300 $ за шина на коляното и след това дадох около 3000 лв. За операции и лечение на същото коляно.
                              LZ1RED

                              Коментар


                              • #45
                                Re: Защо трябва да караме с предпазна екипировка!!!

                                Напълно съм съгласен с теб. Ситуацията сега не е като преди години и пазара доста се разнообрази и наистина не е проблем да се купи екипировка на сносни цени ама нали всеки си вика: Абе аз съм карач! Няма да има проблеми!
                                Един пресен случай: по-миналата седмица излизахме по балкана и един пред мен падна на главата си и вместо каска носеше плетена шапка! Как му беше после не е за описване, отделно сигурно нямаше да ходи някоко дена на работа защото и коляното беше натъртено (без наколенки) и кръста беше ударен от мотора (без пояс).
                                born to be wild
                                Кольо Ковачев

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X