Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как караме офроуд моторите си.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Как караме офроуд моторите си.

    Първоначално публикуван от ACCELERATOR Преглед на мнение
    Става въпрос за такива „бабунки“ (прилагам снимков матр'ял ). Само да кажа, че това не е въпросното „кофти място“ - там имаше доста шума и се пързаляше, а точно където са камъните имаше 180-градусов завой, плюс изкачване нагоре...
    - - = = С П А М = = - -
    Много красива пътека, колега... ето точно тези места ме карат да си хойкам по горите... Дали с мотор или колело, или дори и пеша, винаги ми е много приятно... Направо ви завиждам, че сте имали време да си поиграете на такова място.
    Последно редактирано от господин никой; 29-10-08, 09:53. Причина: typo...

    Коментар


    • #32
      До: Как караме офроуд моторите си.

      Благодаря на всички, които пишат в темата. Сигурен съм, че тя ще е полезна не само на мен, а и на много други, които сега започват с този спорт.

      Иска ми се да обсъдим и един друг елемент от ендуро-карането - по-скоростните участъци. По принцип по широките пътеки се движа с около 40-50 км/ч, седнал. Явно обаче това не е достатъчно бързо, защото постоянно изоставам от групата. Не, че не мога да навия още масура , обаче.. ме е страх. На няколко пъти ми се случва, както карам с тази скорост по сравнително чист горски черен път, някакъв камък, клон, или просто неравност, която даже не се вижда, да отклони предната ми гума - това става, когато гумата мине странично по препятствието, а не централно. Получава се едно неголямо, но рязко изместване на предницата, при което мотора се опитва да ме изхвърли напред. Няколко пъти ми се е случвало - да не кажа над 10, и досега от яко пребиване ме е спасявал единствено рефлекса да стъпя на земята (по-скоро да я ритна), което при тази скорост никак не е приятно - предполагам точно по този начин се разтягат коленни връзки...
      Другите от групата обаче си карат напред, и поне аз не съм виждал да имат подобен проблем... Та започвам да си мисля, че грешката може би е в мен, т.е. в стойката.
      Принципно в тези участъци, понеже са равни общо взето, карам седнал, плътно напред. Вече се чудя, дали пък причината не е, че карам ТВЪРДЕ БАВНО?! Макар че 40-50км/ч не е кой знае колко бавна скорост за из гората... Или пък трябва да седя малко по-назад? Или трябва кормилото да се държи по-здраво?
      Споделете техники за стабилно водене на мотора при по-високи скорости.

      Коментар


      • #33
        До: Как караме офроуд моторите си.

        Аз предпочитам да карам прав независимо дали е равен или не пътя.
        Според мен трябва да олекотяваш предницата. Тоест като видиш такава неравност камък и тн да се поизправиш и да се изнесеш назад. И най важното стискай мотора с колена. Кормилото нека ти танцува леко това не е толкова страшно. И недей си пуска краката наземята при такава скорост, щото освен травма на крака може и да паднеш.
        Като стъпваш на земята променяш упорните точки на мотора тоест от 2 колела ти ги правиш на 2 колела и една патерица. Ей тогава мотора може и да се извие рязко в обратна посока и да стане интересно.
        KAWASAKI Let the good times roll

        Коментар


        • #34
          До: Как караме офроуд моторите си.

          Първа грешка, недей кара седнал, мотор се кара основно прав особено пък на дългите и скоростни прави. Когато си прав тежиш на стъпенките а не на седалката и оттам центъра на тежестта слиза надолу, а оттам и стабилността се повишава. Това че предницата ти бяга може да е заради това че си седнал и може би и стоиш назад, освен това ако задния ти амортисьор е мек и мотора ти е снишен отзад се променя ъгъла на предницата и ефекта пак е отрицателен.
          Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

          Коментар


          • #35
            До: Как караме офроуд моторите си.

            Първоначално публикуван от ACCELERATOR Преглед на мнение
            По принцип по широките пътеки се движа с около 40-50 км/ч, седнал. Явно обаче това не е достатъчно бързо, защото постоянно изоставам от групата. Не, че не мога да навия още масура , обаче.. ме е страх. .
            Аз карам моят мотор легнал,така ми е най добре.
            Приятелю на няколко пъти съм го казвал и ще се потретя.Карай си мотора с такава скорост,с която си сигурен в себе си и мотора,иначе се губи удоволствието,от самото каране.Аз също карам бавно и постоянно изоставам,от другите.Проблема се решава бързо.Сменяш групата.В случай,че ги гониш,влизаш в други граници на каране,страхът,от бързото каране разваля удоволствието.
            Тази пролет да гоня едни другари,паднах в едно жито с 120 км.Повярвай мнооооого ,ама многооооого боли.Резултат имам пирончета и видички,колкото в магазин за строителни материали.Късмет,че паднах на достъпно място за кола.
            Ха сега се замисли на тази снимка,която си посочил,по горе недай си боже да паднеш по сериозно,как ще те изкарат?
            В крайна сметка не сме състезатели.Не прави кефа на другите,а твоят собствен.
            Съжалявам за дългият и отегчителен пост.

            Коментар


            • #36
              До: Как караме офроуд моторите си.

              Аз и не се опитвам да ги стигна
              Иначе аз също повечето време карам прав, но използвам именно тези прави и дълги участъци, за да седна, и да си почина малко. По принцип и прав ми се е случвало същото - може би по-рядко, наистина, защото като съм прав окачването работи по-добре. Иначе и прав, и седнал, гледам тежестта ми да е напред, с изключение на спусканията. Даже си мислех, че това ми е грешката при по-бързите участъци.
              Ясно е, че ако видя камъка или клона, се подготвям предварително, и проблеми няма. Но особено сега, през есента, доста от тях остават скрити под листата, и няма как да се видят.
              Явно ще си карам по-бавничко, и това е

              Коментар


              • #37
                До: Как караме офроуд моторите си.

                Може и окачването да не ти е настроено добре, предницата да ти връща бързо, задницата да ти е мека и т.н.
                какъв ти е мотора?
                Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                Коментар


                • #38
                  До: Как караме офроуд моторите си.

                  Yamaha TT600
                  Отпред не знам как стават настройките, отзад има една врътка - soft/stiff, и е сложена на между soft и stiff, повече към soft.
                  Mисля, че има и други настройки по амортисьора, но не разбирам и не съм пипал. Отпред нищо не съм пипал, но не ми се струва твърдо.

                  Коментар


                  • #39
                    До: Как караме офроуд моторите си.

                    Мотора е доста тежък, това не е за пренебрегване.
                    Ако окачването ти е настроено добре като седнеш на мотора трябва да потъва еднакво оптред и отзад. Ако отзад потъва повече трябва да си натегнеш пружината и тогава ще има ефект.
                    Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                    Коментар


                    • #40
                      До: Как караме офроуд моторите си.

                      Eднакво потъват, да. Мотора си е поддържан, нищо че е старичък.

                      Коментар


                      • #41
                        До: Как караме офроуд моторите си.

                        Първоначално публикуван от Chinela Преглед на мнение
                        Колега и един съвет от мен, при завъртане на 180 градуса от неопитен райдър може да се получи ГОЛЯМ ПРОБЛЕМ с коляното.
                        Имам някъде из форума клипчета как го правя но на сняг, ако ги намеря ще пусна линка.
                        това ли е http://vbox7.com/play:45e8d9c1
                        Honda CRE 250
                        Nissan Patrol GR

                        Botevgrad Racing Team

                        Коментар


                        • #42
                          До: Как караме офроуд моторите си.

                          Tо на сняг е лесноо. Аз от движение повече от 90градуса немога да го врътна. Виж на сняг съм правил 2 пълни кръга и после прифупих на снега. Е понеделник ще пусна клипче с въртенето както аз го правя.
                          KAWASAKI Let the good times roll

                          Коментар


                          • #43
                            До: Как караме офроуд моторите си.

                            Сега се сетих за едно мое - http://vbox7.com/play:9644ed4a&ef=1

                            и още едно - http://vbox7.com/play:02bf3b88&ef=1

                            Коментар


                            • #44
                              До: Как караме офроуд моторите си.

                              Това че мотора е тежък ,при скоростните трасета е по-скоро плюс от колкото минус(на Дакар се карат круизъри , а не кросаци-Петерханзел е печелил осем поредни пъти с двеста и кусур килограмово Супер Тенере с двигател от ТДМ)!Това че ти отскача предницата не не никакъв проблем.Гадно е само чувството,иначе мотора в следващите десетина метра си се намества.По принцип колкото по-бързо караш толкова по стабилен е мотора(първо-жироскопичен момент на колелата и второ-окачването работи по-добре-от скоростта инерцията на машината е насочена напред и евентуалните препядствия много по-трудно отхвърлят мотора от линията на движение.Голямата част от вибрациите ги поема окачването).Съвет-нагласи си окачването да е възможно най-меко.Аз както знаеш имам ТТ600 и ХТ600.Окачването на ТТ-то е доста по-твърдо и карането е много по уморително и много по-кофти поема неравностите.Единствения проблем при мекото окачване е , че може да ти удря на големите бабуни , но при нашия стил на каране това се случва много рядко.
                              Карай задължително прав(аз в 99% от времето съм прав ,дори и на асфалт),освен при много остри завои.Когато искаш да си починеш не сядай , а просто изпъни коленете.Така се разтоварват краката , но когато се наложи много по-бързо можеш да отреагираш от колкото когато си седнал.За да не се уморяваш когато си прав е много важно кормилото да ти е на подходящата височина.Ако ти е ниско сложи си високо кормило или повдигачи.Разликата е огромна.На ХТ-то съм го вдигнал с около 10см.И не забравяй-за да е подвижна и маневрена машината , непрекъснато трябва да се движиш върху мотора(ендуро мотор се кара с тяло , а не с ръце както автомобил).
                              Успех!
                              Последно редактирано от ЕМО; 31-10-08, 11:25. Причина: допълване
                              Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                              "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                              Джон Кенеди

                              Коментар


                              • #45
                                До: Как караме офроуд моторите си.

                                Като се зачитам в предишните мнения се сещам ,че наистина е добре да се разтоварва предницата при големи препятствия(т.е. във всички случаи когато има шанс да "забие"-кал,напречен коловоз,голям камък,паднало дърво,праг и т.н.)В твоя случай обаче скоростта е сравнително висока и всичко става бързо-не винаги можеш да реагираш.Затова по-честичко поглеждай напред.Линията на движение трябва да се избира предварително.Така имаш възможност да подготвиш мотора и себе си за препятствията които следват и да избереш най-добрата треактория.
                                На моето ТТ(96-) реглажа на твърдостта на предните амортисьори е малко винтче от горната страна на телескопа в центъра(в средата на гайката която затваря кола).Отстрани имам още едно , но то е за обезвъздушаване.
                                Прикачени файлове
                                Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                                "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                                Джон Кенеди

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X