Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Картотека на забравените

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Картотека на забравените

    В тази темичка започвам да превеждам тестове на машинки които по една или друга причина излизат от общоприетите информационни потоци. Тестове на японци и австрийци - бол, и край тях е лесно да се забрави че световният пазар на ендуро машини е в здрав възход. Вдига се вълна, на чийто гребен могат да се сместят не само членовете на голямата петица (японците + ктм), а и фирми които са далеч по-слабо познати на българските а и не само български почитатели на ендурото.

    Скромните условия за влизане в този раздел са следните:

    - Да става въпрос за машини които се произвеждат в момента.
    - Да не става въпрос за големи марки. Японци и ктм-ци не се допускат. Изключение биха направили машини на големи фирми които не са специализирани в бранша. Примерно ако Мерцедес изкарат ендуро мотор - ще превеждам теста тук .
    - Тук естествено оставяме вратата отворена - дадена фирма може да е абсолютен шампион в дадена дисциплина, и пак да е малка. Мястото и е тук.

    Обявявам темата за тихо пристанище за машини и марки които правят усилия, но по една или друга причина не могат или не искат да се бият на едно бойно поле с голямата петица.

    Сезонът е открит
    Издъних се на Тюринг теста

  • #2
    Husaberg FE-450 - 2007 - Тест

    Започваме серийката с небезизвестните Husaberg. Не можем да скочим трупешката в света на съвсем непознатите марки, тъй че ще почнем с лека загрявка Информацията е взета от не помня кой вече брой на списание Dirt Bike, както и от уики. До колегите модератори - свободно и смело променяйте публикацията, особено ако имате време да намерите снимки и да ги публикувате



    Husaberg 450FE - 2007



    Кой ?

    Ако някой ден решите да си купите по един от всеки модел който Husaberg някога са пускали на пазара, и след това се наложи да намерите къде да ги държите, няма да се озорите много. Ще ви стигнат гараж за три коли, микробус, и евентуално средно малка гарсониера.

    Ако обаче трябва да измерите ефекта който тази малка компания е оказала върху мотоциклетните спортове свързани с прах, кал и малки ситни камъчета скърцащи между зъбите, ще трябва да боравите с космически величини.

    Фирмата е създадена през 1987ма година, когато италиянците от Cagiva купуват Husqvarna и преместват производството в Италия. Група инжинери от шведската фирма се отцепват и, водени от Томас Густавссон, създават Husaberg AB. Легендата твърди че първото официално записване на името става когато Густавссон се записва в годишното ендуро състезание в Скилингарид, и е принуден да даде име под което моторът да бъде вписан в списъците. Както и да е - през следващите години малката фирмичка прави здрав пробив в състезателните среди

    Това което една шепа шведски инжинери, работещи в плевня, успяват да направят, е чисто и просто да пренапишат правилата на това което е възможно и това което не е, спечелвайки своевременно и многократни мотокрос и ендуро шампионати. При това без никога да надминават няколкостотин бройки на година.


    Кога ?

    Когато обаче КТМ закупиха фирмата в края на 90те, всичко се промени. Покупката беше удобен ход за КТМ да се сдобият с готово ноухау за производство на четиритактови машини, които послужиха като база за днешните КТМ-и. След което шведският завод в крайна сметка бе затворен.

    В наши дни Husaberg е подразделение на КТМ. Проучването и мъдруването все още се извършват в Швеция, но машините се произвеждат в КТМ завода в Австрия. Защо ли ? Приемайте го както ви изнася – като елитна гама, или като тест лаборатория за следващите КТМ модели.
    Но FE-450 не е просто скъп КТМ боядисан в синьо. Моделът е модел сам за себе си.

    Преди десетина години Husaberg бяха най-леките, най-наточени и най-екстремни четиритактовци които можеха да се купят с пари, и по тази причина клиентите с охота преглъщаха ужасяващите "детски болести" на машината и съмнителната здравина на цялата машинария.

    Произведените в Австрия Husaberg обаче нямат вече нищо общо с проблемните ладо-подобни машини които слизаха от конвейерите в шведския завод. Няма вече екзотики като запалването SEM например – искрата на модерните Husaberg е с дръпнати очички (Kokusan). Маслото вече не разчита на разпределителната верига за качването си до разпределителните валове, а мързеливо се вози, благодарение на банална но ефикасна маслена помпа.
    За повече икономии, повечето периферни части по машината са си нормални части от щандовете на КТМ. Джанти, спирачки, стъпенки са си сто процента КТМ. Окачването WP е същото като на КТМ-ите, с леки промени – буталата на вилката са малко по-тесни, и клапите във вилката са различни.

    Самият двигател не е чак толкова сходен с КТМ-ския, въпреки общите прадеди. Husaberg-а ползва широк диаметър на буталото и много къс ход. Конфигурацията на цилиндъра е коренно различна, но и двата мотора имат шестстепенни предавателни кутии и електрически стартери. И двата са с FCR карбуратори (както и почти всеки друг мотор с тази кубатура), но Husaberg няма филтърна кутия в истинския смисъл на думата. Филтъра лежи на траверсата на рамката и е свързан с карбуратора с вертикален гумен маншон. Което оставя странна празнина в средата на рамката.


    Как ?

    Седнете върху Husaberg, и веднага ще ви стане ясно че това не ви е КТМ. Разположението е съвсем различно, с по-високо разположени стъпенки и по-ниска седалка. Разликата се усеща и по всмукателния шум. С насоченият нагоре филтър, чувате всмукването при всяко почукване на газта.
    Следващата изненада е че моторът върви яко. Не като CRF450R да речем, но си върви здраво. Ауспухът е супер тих, поради което не си давате много-много сметка за вървежа, освен ако някой друг мотор не се опитва да се задържи редом с вас. Husaberg ще си отстои територията пред всеки. С този къс ход на буталото двигателят се реже здраво. На високи обороти малко спада мощността, но на кой му пука. Така или иначе, ако ви трябва мощност стил мотокрос, не Husaberg не е за вас, а вие не сте за Husaberg. А ако ви трябва висока максимална скорост – шест скорости би трябвало да свършат работа. Последната предавка е дълга, и е просто за дълги свързващи бързи пътища между два етапа – можете да поддържате високи скорости без да полудеете от шум и вибрации.

    В оригинален вид карбурацията е регулирана на много бедна смес, за да задоволи строгите изисквания на чичо Сам, като дори отговаря на калифорнийските норми. Главният жикльор може да не се пипа, но иглата трябва да се вдигне с три (да, ТРИ) пункта. След това остава да се смени пилотният жикльор от 38 на 45, и машинката заработва чисто и ясно от най-ниски до най-високи обороти. Кашлянето, кихането и гасненето на двигателя се свеждат до минимум, и дори когато се случи – вълшебното копченце е на удобно разстояние, точно като при КТМ, Ямаха, Хонда и Кавазаки.

    Стабилността при високи скорости определено е категория в която Husaberg бие оранжевите си събратя от компанията-майка по всички показатели. Поведението на ФЕ все още е в типичните шведски традиции, което горе долу означава че за да отклоните машината от зададения курс ще ви е нужна малка елегантна ядрена експлозийка, или нещо подобно. За всички тези които твърдят че вродената нестабилност при високи скорости на КТМ-ите се дължи на липсата на линкове на задното окачване – да дойдат и да видят на какво е способна Husaberg. Няма линкове, а при високи скорости се движи като по релси. Което не е е кодово название за "да, ама не завива". Завива си прекрасно, най-вече понеже е абсолютно ваксинирана към всякакви заразни дразнители като камънаци, коренища и коловози. Изстрелва се натам на където се прицели човек, просто самото прицелване трябва изрично да се поиска.

    В доброто старо време Husaberg бяха състезателни мотори, чисто и просто. Най-силният им аргумент беше теглото – бяха си най-леките четиритактови машини в света. Но вече май не е така. Със сто и тринайсет килограма, Husaberg се нарежда наравно с KTM 450XCW, и кило-две по-лека от Хонда или Ямаха 450. Но чувството за расова машина си остава – окачването е по-твърдо от което и да било друго, което е хубаво при високи скорости, но малко грубичко при неравности. Рик Бозарт, ендуро легенда от щат Орегон и рекламно лице на Husaberg ни обясни че при този мотор са нужни поне 750км на окачването да се отпусне малко, но се съгласи с нас че новата предница е малко по-твърдичка от предишната. Задното статично потъване (с пилот) е 110мм.

    Що се отнася до изработка и сглобка – да сте верен на Husaberg няма да ви задължи да правите особени жертви или да говорите странни езици – пали си с копченцето или с манивелата, всичко си е на мястото, късмет и магии не ви трябват. Има същото запалване, същите повдигачи на клапани като на КТМ. Единственият проблем на Husaberg обаче си е КТМ. Защо му е на човек да плати повече пари за нещо което е механически сходно с с друг мотор, но е по-скъпо ? Husaberg-ци вече знаят отговора – за да имат мотор който другите нямат. Някои не биха разбрали такава философия – няма проблем. Husaberg е за Husaberg-ци, и карането на такъв мотор ще ви вкара в клуба на тесен кръг посветени. Просто в наши дни, церемонията по приемането в клуба не е толкова болезнена колкото едно време.
    Последно редактирано от Goblin; 20-11-07, 23:06.
    Издъних се на Тюринг теста

    Коментар


    • #3
      До: Картотека на забравените

      чудесна статия гоблин
      ..сега ако намериш нещо и за SCORPA..ЦЕНА НЯМАШ
      това е една много малка фирмичка която напоследък пуска страахотни модели ..а до скоро бе позната само със триалките си
      ..въобще яка тема си замислил..наистина че повечето от занимаващите се с ендуро са индивидуалисти хора и такива стандартни тревиални машини..хубави са нещо..не се кефим много..

      Коментар


      • #4
        До: Картотека на забравените

        Скорпа ги следя от време оно, но новият модел 250 за който си точим зъбите има два съществени недостатъка - цена на пистарка, и закъснение 4-5 месеца...
        За момента дори предварителен тест няма...
        Издъних се на Тюринг теста

        Коментар


        • #5
          До: Картотека на забравените

          Става въпрос за модела Tride 250 F ли ?
          Очакваше се дори още през март 2007-ма да излезе, ама ...
          Ендурото и сексът не са шега работа !
          -------------
          Животът се измерва с броят на издишванията !

          http://sixdayscrazyjob.com
          http://crazy-job.com

          Коментар


          • #6
            До: Картотека на забравените

            Първоначално публикуван от Жоро Хаджиев Преглед на мнение
            Става въпрос за модела Tride 250 F ли ?
            Очакваше се дори още през март 2007-ма да излезе, ама ...
            Мотора изглежда превъзходно, лек е и е с двигател на Yamaha и електрически стартер... направо ме заболя сърцето като го видях! Ето линк към USA сайта на скорпа!

            Коментар


            • #7
              До: Картотека на забравените

              Точно той. Очаквана цена в Европа - 7900 евро, или поне по последни данни се въртеше там някъде.
              Издъних се на Тюринг теста

              Коментар


              • #8
                До: Картотека на забравените

                Въх !
                Ендурото и сексът не са шега работа !
                -------------
                Животът се измерва с броят на издишванията !

                http://sixdayscrazyjob.com
                http://crazy-job.com

                Коментар


                • #9
                  До: Картотека на забравените

                  Супер е мотора.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Картотека на забравените

                    Някой знае ли кой е най-близкия представител на Scorpa. Както и как могат да се доставят части за тези мотори? Мисля всеки би се замислил за този мотор - аз поне със сигурност! 7900 евро са грубо 15800 лева - горе-долу колкото Honda или Kawasaki. С различните такси най-вероятно ще излезе по-скъп... но краста какво да се прави!

                    Коментар


                    • #11
                      До: Картотека на забравените

                      Тва струва ужасно много , за това което е.
                      0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
                      Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
                      Суперскан България www.decbg.com
                      Машинно почистване на DPF/FAP филтър

                      Коментар


                      • #12
                        До: Картотека на забравените

                        Изключително много. Става въпрос за 250ка все пак. 250ка играчка, не нещо което ще да печели състезания в шампионата.
                        Издъних се на Тюринг теста

                        Коментар


                        • #13
                          До: Картотека на забравените

                          Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
                          Изключително много. Става въпрос за 250ка все пак. 250ка играчка, не нещо което ще да печели състезания в шампионата.
                          Гоблине , да използвам случая , виж си личните съобщения.Писал съм ти нещо а отговор нема
                          0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
                          Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
                          Суперскан България www.decbg.com
                          Машинно почистване на DPF/FAP филтър

                          Коментар


                          • #14
                            До: Картотека на забравените

                            Браво на Гоблин ,много много добра тема ......нека е нещо по-екзотично
                            "91 KDX200 "95 RM250 "99 YZ400F "00 YZ426F "04 CRF450R "07 CRF450R "08 WR450 "15 Beta300RR
                            MG Racing Team

                            Коментар


                            • #15
                              До: Картотека на забравените

                              много интересна тема.
                              доста нови работи научих.
                              отдавна съм навитак на един хусаберг.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X