Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дилема с ГО и писмо от Гаранционния фонд

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    От: Дилема с ГО и писмо от Гаранционния фонд

    и да болдваш и да не болдваш, това че ти не знаеш, не значи че няма санкция за липса на ГО - виж чл. 315 от КЗ
    ________________________________________________
    Subaru OUTBACK 2,5
    Hyundai TUCSON 2.0

    Коментар


    • #62
      От: Дилема с ГО и писмо от Гаранционния фонд

      Ровя си тука... паднали в съда глоби:

      http://www.justice-ruse.org/rcourt/2...1/86551711.htm
      http://www.rs-plovdiv.com/reshenia/0...9/AH701-12.htm
      http://www.admcourt-bs.org/CMS_ADM/i.../155-2011R.htm

      Чета за управлява:
      § 14. В чл. 315 се правят следните изменения и допълнения:1. В ал. 1:
      а) в текста преди т. 1 след думите "или 2" се добавя "или което управлява моторно превозно
      средство, във връзка с чието притежаване и използване няма сключен и действащ договор за
      задължителна застраховка "Гражданска отговорност" на автомобилистите";
      б) в т. 1 думите "100 до 500" се заменят с "400 до 600";
      в) в т. 2 думите "500 до 5000" се заменят с "2000 до 5000".
      2. В ал. 2 думите "от 200 до 1000" се заменят с "2000", а думите "от 1000 до 10 000" се
      заменят с "10 000".
      http://www.zastrahovatel.com/files/D.../D59_zakon.pdf


      4. Създава се нов член 171а със следното съдържание:„Чл. 171а. Моторно превозно средство, за което не е сключена задължителната
      застраховка „Гражданска отговорност” на автомобилистите до три месеца от датата, на
      която е възникнало задължението за сключване или подновяване на застраховката, се
      спира временно от движение, до сключването й.”
      http://www.iandgbrokers.com/docs/Kod...strahovane.pdf
      Последно редактирано от Rabin; 20-12-12, 17:06.

      Коментар


      • #63
        От: Дилема с ГО и писмо от Гаранционния фонд

        Аз пък чета за глобява:
        Лице, което не изпълни задължението си да сключи задължителна застраховка по чл. 249, т. 1 или 2 или което управлява моторно превозно средство, във връзка с чието притежаване и използване няма сключен и действащ договор за задължителна застраховка "Гражданска отговорност" на автомобилистите, се наказва със: 1. (изм. - ДВ, бр. 54 от 2006 г.) глоба от 400 до 600 лв. - за физическо лице;

        2. (изм. - ДВ, бр. 54 от 2006 г.) имуществена санкция от 2000 до 5000 лв. - за юридическо лице.
        (2) (Изм. - ДВ, бр. 54 от 2006 г.) При повторно нарушение наказанието по ал. 1, т. 1 е 2000 лв., а по ал. 1, т. 2 - 10 000 лв.

        Управлява се отнася за шофьорите на чужда кола. Посочените отменяния на наказания са заради грешки при писането на акта, не друго, и едното е нерегистрирано МПС. Това не помага.

        Но с разпоредбата за спиране от движение се получава интересно нещо. Няма нужда от ГО. Но за съжаление като не са спазили закона и не са ти спрели колата, си оставаш за глобяване.
        Последно редактирано от lodkar; 20-12-12, 17:33.

        Коментар


        • #64
          От: Дилема с ГО и писмо от Гаранционния фонд

          Първоначално публикуван от IvanIvanovi Преглед на мнение
          и да болдваш и да не болдваш, това че ти не знаеш, не значи че няма санкция за липса на ГО - виж чл. 315 от КЗ
          Не съм казал, че няма въобще, а в ЗДП просто липсва такава. Сега няма да преровя цялото законодателство член по член, за да дам мнението си по някой въпрос. Плюс това цитираният от теб член говори за лице, съответно водач, а в приложение № 1, което е цитирано в него нищо не говори за собственик, както е например в ЗДП. Не е много конкретно законодателството.
          SUV

          Коментар


          • #65
            От: Дилема с ГО и писмо от Гаранционния фонд

            непознаването на законна не оневинява нарушутелите - неизвестен /за мен/ древен римлянин!

            друг е въпроса, че и аз смятам че е тъпо да плащаш застраховка за нещо което не ползваш, фрапиращ пример са моторите, и според мен трябва застраховката да е на водача, а не на колата. тогава ще се въведе и бонус -малус системата и т.н.
            но, тук в БГ и както някои отдавна са прозряли, има нещо сбъркано .............. от една страна е балканския тарикат, който казва ..........абе баш ли аз ще катастрофирам........закво да им ше им плащам на тия/няма да слагам зимни гуми/кво кат съм пил две ракии/кво кат мина на червено/.......изберете сами, от друга страна са същите такива тарикати, които познавайки собственото си племе си казват: с тия няма оправия, я всички под ножа, че по-лесно!
            ________________________________________________
            Subaru OUTBACK 2,5
            Hyundai TUCSON 2.0

            Коментар


            • #66
              От: Дилема с ГО и писмо от Гаранционния фонд

              То и сега застраховката е уж на водача - поне заглавието е такова, т.е. Гражданска отговорност на автомобилистите. Но на практика ГО си е обвързана с конкретно МПС.
              SUV

              Коментар


              • #67
                От: Дилема с ГО и писмо от Гаранционния фонд

                Първоначално публикуван от IvanIvanovi Преглед на мнение
                ... от друга страна са същите такива тарикати, които познавайки собственото си племе си казват: с тия няма оправия, я всички под ножа, че по-лесно!
                Нищо не оправдава изнудването за ползване на услуга от частно дружество, от която услуга няма нужда.
                Айде "че по-лесно" да искат С-категория на всички, че има вероятност всеки един да се качи на камион и да отпраши. После Е-категория, и така докато си траем. Парички да вървят...

                Коментар


                • #68
                  От: Дилема с ГО и писмо от Гаранционния фонд

                  Има си действащи примери, но на нас (манталитет) като държава не ни харесват. Ще спре кранчето на много в управлението.
                  1. Швейцария - там всичко е на името на собственика.
                  - талон на колата
                  - регистрационен номер - с него може да караш една от двете си коли. Само с един номер - просто го слагаш на другата си кола.
                  - застраховка
                  - винетка - и нея може да прехвърлиш на другата си кола
                  Така трябва да стане и тук. То на теория е така.
                  Като си платя винетката защо да не я ползвам с която кола си карам. Другата ми е в гаража. Плащам за ползване на пътя.
                  С коя кола .... защо друг избира вместо мен?
                  Застраховката - същата работа. Дали шофирам моя или друга кола - нали аз съм водача. Защо се води на автомобила?
                  И други такива въпроси, които ВИЕ специалистите трябва да повдигнете и да решите.
                  Аз само коментирам моите лични последствия. Не разбирам вашата материя, но съм потърпевш.
                  Разчитам на вас, да оправите бакиите и ви подкрепям.

                  Коментар


                  • #69
                    От: Дилема с ГО и писмо от Гаранционния фонд

                    Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
                    Дали шофирам моя или друга кола - нали аз съм водача. Защо се води на автомобила?
                    А и няма да се минат - нали сме повече от 3 милиона шОфери. Пък ще има и 100% застраховки. За новите водачи - плащаш застраховката и взимаш книжката.
                    Lancia Delta HF Integrale Evolucione

                    Коментар


                    • #70
                      От: Дилема с ГО и писмо от Гаранционния фонд

                      Няма ли вече практика по въпроса?

                      Има ли реално глобени хора?

                      Има ли вратичка в рекетьорския закон?
                      Hyundai Galloper 2.5 /щар Х щар, турбо катерач спринцовка/

                      Коментар


                      • #71
                        От: Дилема с ГО и писмо от Гаранционния фонд

                        Докато не я отменят официално - цитирам си тука...
                        Чл. 19.
                        (1) Икономиката на Република България се основава на свободната стопанска инициатива.
                        (2) Законът създава и гарантира на всички граждани и юридически лица еднакви правни условия за стопанска дейност, като предотвратява злоупотребата с монополизма, нелоялната конкуренция и защитава потребителя.
                        ...
                        http://www.parliament.bg/bg/const

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X