Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дилема с ГО и писмо от Гаранционния фонд

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Дилема с ГО и писмо от Гаранционния фонд

    +1, За да се пусне в движение е необходим технически преглед /който се минава ...../ и ГО, която така или иначе ще е нужна след като ще се кара МПС.
    Първоначално публикуван от r_vardarov Преглед на мнение
    Гаранционния фонд,не може да ви направи нищо,просто ще дойдат от полицията да ви напишат акт.Прочетете какво пише в закона и тогава спорете.Аз,също получих такова писмо и ще трябва да спирам старата кола от движение.В закона пише всички МПС ,на територията на РБългария,които не са спрени от движение ,са длъжни да имат ГО.
    Последно редактирано от nikiib; 20-12-12, 13:01.
    0897/833 689 - Николай Божков

    Коментар


    • #47
      От: Дилема с ГО и писмо от Гаранционния фонд

      Първоначално публикуван от spower Преглед на мнение
      ...... Та така сега се чудя какво да правя предвид гореизброените обстоятелства...
      Поредна тема за самостоятелна изява.
      Чл. 145. (1) При промяна на собствеността на регистрирано пътно превозно средство праводателят в двуседмичен срок предоставя на службата, издала регистрационния номер, копие от договора за прехвърляне на собствеността с данните на приобретателя.
      Правиш копие на договора и го носиш в КАТ по регион на собственика (майка ти). И вервай ми ТЯ е била собственик, не само се е водила (както казваш). За това, че е пропуснат срока по чл.145 (1) никой няма да глоби майка ти. От там нататък не виждам какво има да се коментира Гаранционене Фонд. За ваше успокоение пратете и копие на договора в ГФ, ама надали някой ще го чете де.
      Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

      тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

      Коментар


      • #48
        От: Дилема с ГО и писмо от Гаранционния фонд

        Първоначално публикуван от maystor Преглед на мнение
        Гаранционният фонд не изплаща никому нищо, съответно нищо и не му дължиш. Личен опит - осъдих ударил ме пиян водач за телесна втора степен, от Орел отрекоха да е застрахован при тях, ако и да имаше полица, гаранционния ми показа среден.
        Много интересно, тъй като обикновено ако тръгне да се води дело срещу причинителя на вредата, ще трябва да плати от джоба си. Т.е. застрахователната компания може да се скътава, ако ти не предприемеш нищо, ама ако подгониш пиянката той няма да си трае, че има ГО. Освен ако е някакъв гольо и няма какво да му вземеш или пък своевременно се е освободил от имуществото си. То затова, да не дава Господ, ама ако някой нещо причини, по най-бързия начин се иска мярка за обезпечение на бъдещ иск-например възбрана върху недвижимото му имущество, ако има такова и е установено. С две думи, преди да е осъден, апартамента му ще е възбранен и след делото ще бъде изведен на публична продан, което е доста вероятно. Това е само съвет, не че има пряка връзка с темата, но все пак касае реализирането на отговорността.
        Другото което е - в ГФ не знаят ли, че оня е имал ГО. Щом ми говориш за Орел, то това е било преди години и не знам дали по онова време са разполагали с актуална информация за сключените застраховки. Просто ти явно нищо не си предприел или пък е било голям батак и не ти се е занимавало в подробности и губене на време.

        А иначе се чудя, как само искаме от държавата, но същевременно се обединяваме около мнението, че не трябвало да се плаща ГО. Първо закона е ясен и подобен призив си е отявлено скачане, та да не го спазваме. Второ-от ГФ няма как да знаят, коя кола седи на двора и не се кара или пък си се кара. При тях има инфо и няма как да знаят, че определено МПС не е спряно от движение, регистрирано е в РБ, но няма ГО. Дайте някакво предложение, касаещо такава промяна в закона, която да обхване "некараните, стоящи в двора на село", спрямо които да не се иска ГО............която апропо съгласно КЗ е на водача, ама нейсе. Аз поне не се сещам за такъв законов текст, тъй като всеки може да си твърди, че не кара колата и няма как на пътя да бъдат проверени всички. То затова е измислено така, че иначе не можеш ги хвана.
        И в заключение: без ГО е много рисково да се кара, защото един път както се казва става белята. И не случайно по-горе споменах (видяно и виждано постоянно), от глупост и за да се спестят 200 лв., някои хора изгубиха жилищата си и обрекоха семействата си да мизерстват цял живот.
        Та така.
        SUV

        Коментар


        • #49
          От: Дилема с ГО и писмо от Гаранционния фонд

          Първоначално публикуван от king_bg Преглед на мнение
          Много интересно, тъй като обикновено ако тръгне да се води дело срещу причинителя на вредата, ще трябва да плати от джоба си. Т.е. застрахователната компания може да се скътава, ако ти не предприемеш нищо, ама ако подгониш пиянката той няма да си трае, че има ГО...
          ГО никога не е възмездявала щети, причинени в нетрезво състояние.

          Първоначално публикуван от king_bg Преглед на мнение
          А иначе се чудя, как само искаме от държавата, но същевременно се обединяваме около мнението, че не трябвало да се плаща ГО. Първо закона е ясен и подобен призив си е отявлено скачане, та да не го спазваме. Второ-от ГФ няма как да знаят, коя кола седи на двора и не се кара или пък си се кара. При тях има инфо и няма как да знаят, че определено МПС не е спряно от движение, регистрирано е в РБ, но няма ГО. Дайте някакво предложение, касаещо такава промяна в закона, която да обхване "некараните, стоящи в двора на село", спрямо които да не се иска ГО............която апропо съгласно КЗ е на водача, ама нейсе. Аз поне не се сещам за такъв законов текст, тъй като всеки може да си твърди, че не кара колата и няма как на пътя да бъдат проверени всички. То затова е измислено така, че иначе не можеш ги хвана...
          Напълно съгласен - сегашният ред е точно такъв заради точно тази причина.

          Първоначално публикуван от king_bg Преглед на мнение
          И в заключение: без ГО е много рисково да се кара, защото един път както се казва става белята. И не случайно по-горе споменах (видяно и виждано постоянно), от глупост и за да се спестят 200 лв., някои хора изгубиха жилищата си и обрекоха семействата си да мизерстват цял живот.
          Та така.
          Преди много години карах без гражданска и блъснах един юнак - пича си беше със служебен автомобил с каско и държеше да си ликвидира щетата през застрахователя си, та ако не беше склонил да му платя ремонта от джоба си /който беше в петорния размер на застрахователната премия/ щях да се изръся поне тройно. Та тогава се наиграх, а и заради срама, който брах, не искам и да си помисля повече за подобни тарикатлъци.

          Коментар


          • #50
            От: Дилема с ГО и писмо от Гаранционния фонд

            Да, Змей, писах по инерция и на факта, че е бил пиян въобще не обърнах внимание. То в този случай има и клаузи, че застрахователя си плаща за щетите, но има право на регрес към пиянката. Поне при някои застрахователни компании е така-плащат, ама после съдят.
            SUV

            Коментар


            • #51
              От: Дилема с ГО и писмо от Гаранционния фонд

              Първоначално публикуван от king_bg Преглед на мнение
              ...
              А иначе се чудя, как само искаме от държавата, но същевременно се обединяваме около мнението, че не трябвало да се плаща ГО. Първо закона е ясен и подобен призив си е отявлено скачане, та да не го спазваме. Второ-от ГФ няма как да знаят, коя кола седи на двора и не се кара или пък си се кара. При тях има инфо и няма как да знаят, че определено МПС не е спряно от движение, регистрирано е в РБ, но няма ГО. Дайте някакво предложение, касаещо такава промяна в закона, която да обхване "некараните, стоящи в двора на село", спрямо които да не се иска ГО............която апропо съгласно КЗ е на водача, ама нейсе. Аз поне не се сещам за такъв законов текст, тъй като всеки може да си твърди, че не кара колата и няма как на пътя да бъдат проверени всички. То затова е измислено така, че иначе не можеш ги хвана...
              Вие може да искате от държавата, ама аз нищо не искам. Искам да ме остави на мира, че всеки ден научавам за ново нарушение, което ми вменява. Дори нищо да не правя. Всяка сутрин задължително губя време по форумите, да науча за новите клопки.
              "некараните, стоящи в двора на село", спрямо които да не се иска ГО."
              Да облекчи процедурата по пускане в движение. Аз трябва да наемам автовоз до София, нови номера, унизително висене по опашки (над 10 на брой)... А и самото спиране е висене, да върнеш номерата.
              От къв зор ще ми искат гражданска през зимата за мотора? Примерно.
              Тая простотия не съм чувал да я има някъде по света освен тук.
              Айде с глобите, че най-лесно и приятно! За шепа хора.
              Утре някой ще лобира за задължително потребление на друг продукт или услуга. Пак с презумпция за виновност.
              Глоба - 2 минимални заплати. Колко време се спестяват от средностатистическия рабочий? Или като в стария виц - отдето искат - оттам да ги намират. И недай Боже да имаш недекларирани доходи, вече и пандиз мислят.

              Аз поне не се сещам за такъв законов текст, тъй като всеки може да си твърди, че не кара колата и няма как на пътя да бъдат проверени всички. То затова е измислено така, че иначе не можеш ги хвана...

              Дай някаква гаранция, че няма да наръгат някого с кухненски нож. Откъде да знаят какво ще правиш с него, като ти го продават.
              Всеки си има глава на раменете. Иначе ще стигнем до там с разни закони:
              http://www.dnes.bg/index/2012/12/11/...aponiia.175183
              Последно редактирано от Rabin; 20-12-12, 15:10.

              Коментар


              • #52
                От: Дилема с ГО и писмо от Гаранционния фонд

                Колега, Рабин, аз затова горе посочих да се предложи текст (за който аз нямам идея) при който да се елиминира възможността, всеки да може да заяви, че определеното МПС не се кара. Влизам в положението на такива хора, но пък иначе са възможни и злоупотреби с тази възможност. Плюс това, ако едно МПС е изправно и просто не се кара поради редица други причини, не е изключено някой ден да се тръгне с него и да стане белята.
                SUV

                Коментар


                • #53
                  От: Дилема с ГО и писмо от Гаранционния фонд

                  Няма реална алтернатива, т.е. насила те натискат или за глоба, или за ползване на безполезна и ненужна услуга.
                  Нямаш полезен ход!
                  По-просто не мога да го формулирам. Колегите го казаха - рекет.
                  Толкова ли е сложно да мога да смъкна номерата и да ги занеса в най-близкото РПУ? И после пак толкова лесно да мога да си ги взема.
                  Утре ще измислят и нови задължителни "хубавини", докато дойде ред да ти вземат и къщата.
                  Не съм си зарязал колата от хубаво, а че не мога да я овардя от апаши в квартала. От толкова много ред и закони.
                  Последно редактирано от Rabin; 20-12-12, 15:25.

                  Коментар


                  • #54
                    От: Дилема с ГО и писмо от Гаранционния фонд

                    Ако не им даваме,ще спрат да искат!

                    Коментар


                    • #55
                      От: Дилема с ГО и писмо от Гаранционния фонд

                      Така е колега, не оправдавам държавата. А заради такива апаши аз даже продадох кола, на която ми писна да й плащам паркинг и да се разкарвам всяка сутрин и вечер до него, а жената с нейната-хоп слезне от вкъщи и газ. Взех си друга, уж по-обикновена. Всички страдаме от тази "законност", така е. В крайна сметка, не съм чул някой реално глобен поради намеса на ГФ, защото ако бе обратното и глобите са самоцел, би трябвало масово да има хора, захапали вече дървото с тях.
                      SUV

                      Коментар


                      • #56
                        От: Дилема с ГО и писмо от Гаранционния фонд

                        Абе, на всички е ясно, че се прави, така че да е лесно за чиновниците/КАТ и винаги да си в нарушение (за да си послушен!). Както и да има незнам-си-колко процента МПС с ГО, за да не ни се карат от ЕС. Също така е ясно, че няма идеален вариант и при всяка система има "изключения". НО, да ти се вменяват задължения на принципа "имаш-плащаш" досега беше прерогатив само на данъчните и Топлофикация!

                        Едно възможно решение е декларация, че МПС-то не се използва и стои гарирано. И без това половината административни процедури се крепят на декларации в тази държава. После като те фанат, че го караш, освен всичко останало да те съдят и за деклариране на неверни данни по е@eм-ти-кой член от НПК.

                        Интересно, това изискване не може ли да се обори в съда за правата на човека в Брюксел?

                        Коментар


                        • #57
                          От: Дилема с ГО и писмо от Гаранционния фонд

                          Покажете едно писмо от тазгодишната редакция за да се посмеем.

                          Коментар


                          • #58
                            От: Дилема с ГО и писмо от Гаранционния фонд

                            Първоначално публикуван от king_bg Преглед на мнение
                            Колега, Рабин, аз затова горе посочих да се предложи текст (за който аз нямам идея) при който да се елиминира възможността, всеки да може да заяви, че определеното МПС не се кара. Влизам в положението на такива хора, но пък иначе са възможни и злоупотреби с тази възможност. Плюс това, ако едно МПС е изправно и просто не се кара поради редица други причини, не е изключено някой ден да се тръгне с него и да стане белята.
                            Въпроса е решен по света просто и лесно - излезеш ли на пътя - трябва да имаш ГО - и ако нямаш - жална ти майка. Светкавична проверка по регистрационен номер, без дори да те спират. Сериозни глоби. 21 век. Просто се иска воля нещата да се направят както трябва. А да иска задължително плащане на ГО защото не се знае дали се кара колата или не - все едно да ми искат задължителна винетка, защото като имам МПС мога да изляза на извънградския път. Май и това ще стане.

                            Коментар


                            • #59
                              От: Дилема с ГО и писмо от Гаранционния фонд

                              Няма нужда от светкавична проверка. Просто си е нарушение - както хиляда други. Рискуваш да те хванат, и това е - както трябва да е. Сегашните глоби са си сериозни достатъчно, даже са в повече.

                              Коментар


                              • #60
                                От: Дилема с ГО и писмо от Гаранционния фонд

                                Значи, много хора бъркат. Санкция за собственика, ако колата не се кара не знам да има. Има принудителна мярка отнемане на свидетелството на водач, който управлява без застраховка ГО до сключването й - чл. 171, т. 1, б. "е" от ЗДП (какво правим ако те хванат да караш служебен автомобил без ГО и шефа ти каже, че сега няма пари и колата няма да се кара...кога ще ти върнат тапията), както и принудителна мярка спиране от движение, налагана на собственика до сключването на застраховка - чл. 171, т. 2, б. "в" от ЗДП. А глобите вече касаят все водачите - чл. 179, ал. 5 (не е залепен стикера и не се носи контролен талон със знака на ГФ), чл. 183, ал. 1, т. 2 (не носи документ, но иначе има сключена застраховка ГО).
                                М/у другото няма текст, който да казва, че се наказва водач който управлява такова МПС без ГО. Може би, защото ГО е за водача, а и този член 179, ал. 5 може да обхване и случая, както ако имаш ГО но не си залепил стикера и не носиш талона, така и, защото не си го залепил, просто защото въобще няма сключена такава застраховка.
                                Извода е, че ако наистина колата ако не се кара, глоба не може да се наложи на собственика, а само мярка "спиране от движение".................което за някои ще е добре дошло-ти да видиш, как идва КАТ и се ангажира да извърши тази услуга
                                Ако на някой са известни текстове от закона, които може да съм пропуснал и което касаят не задължение, а част от административнонаказателните разпоредби, където конкретно се коментират глобите, да сподели. Апропо ако има задължение в общата част на закона, за което обаче после липсва глоба, много често в законите присъства термина "за други нарушения по този закон и актовете по прилагането му се налага глоба в размер на..........", който се ползва за налагане на глоби именно по този член, когато няма отделна разпоредба със санкция за конкретно определено в общата част задължение. Въпросът е, че посочените членове от ЗДП съдържащи санкция напълно кореспондират със задълженията на водача за стикера и талона и документите за сключена ГО в общата част на закона. Демек, с това се изчерпва въпроса и собствениците на МПС, които не се карат може да са спокойни.
                                SUV

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на Вчера.

                                Зареждам...
                                X