пръв оглед
мотора не бе пален доста отдавна
но...запали
много бързо взехме да се разбираме с него
времето не бе много подходящо за тестове само -...няколко градуса
с малко помощ от приятели и братчеди мотора се оказва в гаража ми
подизпълнения по проекта
оглед на задните накладки както виждате -почти нови
и ауспухът изглежда добре а и звъни като истински factori racing
предницата също е почти нова а и освен това ми се струва че е от по нов модел CR
разбира се горелката първа заиграва понеже решавам да сменя кормилото а единият болт ми се опъва
болта е изваден макар и с...голям зор
за това решавам да сменя всички болтове с нови и тичам спешно до местният представител на "вюрт "
поставям ново кормило "рентал"
и разбира се нови дръжки...-отново рентал
кормилото вече е ок макар че не бе лесно старите собственници бяха разбъркали порядъка на жила тръбички и всичко та се наложи и рязане и скрояване на предният номер който също е от доста по нов модел за мое щастие жилата са чисто нови което ми спестява разговори с дилърите на " Моушън про"
амортисьора се оказва с тунинг от полети но някой го е регулирал като да изглежда мотора кросов и вирнат
за това започвам да разхлабвам пружината та да може да се регулират и останалите неща
спирачката също е регулирана като от... абе въобще не е регулирана
ето го прословутият пилот джет за който толкова много говорихме
почиствам и него и карбуратора че мотора дълго е стоял без да е каран а и най вероятно никой не се е сетил да го почисти от години
иглата пък бе на крайно пуснато положение
който я е регулирал е бил фен на икономиите
преди време в сайта на фмф имаше таблици с регулировките стандартно и с ауспух фмф на всички модели всички години сега вече я няма майче но аз си я бях свалил и след кратка справка с нея слагам иглата на 3 то положение
използвам моментът и да промия резервоарът
явно скоро не бе правено и това щото сума ти боклуци изкарах :idea
идва ред на филтърът
за моя изненада филтърът е почти нов и е напълно здрав
което донякъде обяснява доброто състояние на двигателя
скоро обаче не са го прали или омаслявали като гледам
тъй че си слагам докторските ръкавички и се заемам
скоро не съм прал и на другите мотори филтрите и за това използвам моментът като тъй и тъй се цапам,на кдх са филтъра е толкова зацапан че се налага да използвам тайното си оръжие филтър клийнърът на моторекс
след малко идва ред и на филтер ойла
и олле... филтърът е готов
тъй като и аз а и съседите не обичаме шумните мотори то идва ред на заглушителя
"случайно " ми се намира вата фмф и за това смело се заемам
но...от тук на татък такова цапане падна че не съм снимал нищо
както и да е горелката доста игра целия квартал бе опушен но ауспухът стана по тих накрая
а междувременно през цялото това време гравитацията работи за мен смазвайки ми жилото на съединителя
старият амортисьор свален
новият е от по новият модел и то тунингован току що в олинс със сменени масло и с специална олинс врътка за ребаунда с която може и без отвертка да си го нагласяш
снимката е супер кофти не знам дали се вижда нещо
освен това отворих съединителя да видя кво е положението
не знам от снимката дали се вижда но кошницата е в изненадващо добро и бих казал направо супер състояние
металните дискове на съединителя които при хонда за разлика от всички други мотори са алуминиеви са износени но мисля да ги сменя с нови и то стоманени което ще подобри не само съединителя но и тегленето на мотора защото се получава ефект все едно си сложил тежест на маховика а тя е доста по скъпа
само хонда практикуват номера с алуминиевите дискове всички други марки слагат стоманени рейсинговите тунинг съединители също повечето пъти са стоманени
за това пък феродовите дискове са в много добро състояние
освен това се оказа че имам и резервен комплект от тях стоят в гаража от няколко години не ги знаех за какъв мотор са а те взеха че станаха на ср а
поръчах гарнитурите в бултрако
пристигнаха бързо но ме мързеше да ги сменям все пак в събота сутринта както се бях наканил да отивам на кафе направо с официалните дрехи се бухнах в гаража сложих докторските ръкавици и се заех
имах намерение само да го поразглобя и някой друг път да го сглобявам но... се поувлякох
цилиндърът е свален и започва яко чистене на клапите които са доста замърсени и най вероятно от как е мотор не бяха чистени
почистването и миенето отне....доста време и усилия -да не си изцапам дрешките около 10 тина чифта обаче хирургически ръкавици пострадаха но пък ръчичките ми останаха чистички
че и новите дрешки
между другото след хубавото изчистване трябва нещата и да се посмажат най добре със двутактово масло с което ще работи моторът
след като отворих двигателя взе да ми се изяснява защо мотора работи така добре
и цилиндърът и буталото са в много добро състояние буталото пък е почти ново няма никакви следи от износване явно е сменено малко преди да попадне мотора в мен и на това отгоре е и WISECO направо се накефих и как не като тва ми спестява 200 те лева за ново бутало
след това си сглобих всичко по обратният ред с новите гарнитури
с особенно внимание към главата и стягането "на кръст"
учудващо бързо приключих и даже цял следобяд остана за "тестове"
ефекта от операцията направо е поразителен
мотора мърка като чисто нова тойота
работи плавно и без прекъсвания в мощтността а освен това тегли много повече и от ниски и от високи направо ме е яд дето толкоз се замотах да го направя това нещо-ама пусти мързел
след като отворих съединителя установих че е с алуминиеви дискове вместо със стоманени -то това всъщтност бе логично защото всички хонди крос са така направени,алуминиевите дискове са по леки и двигателя реагира по остро и бързо което за крос на професионално ниво разбира се е добре
недостатъкът им е че се износват по бързо но на състезателите тва не им дреме много
на въпросният -достъпен рейсър като го прегледах също бяха поизносени алуминиевите дискове -от там ми дойде и идеята да ги заменя -само че да взема метални такива каквито доста фирми предлагат така не само че ще се оправи съединителя и ще е по износоустойчив но и постигам ефекта на допълнителният маховик който мислех да купувам понеже металните дискове са по тежки и допринасят значително за инерционният момент като на практика се получава все едно съм взел тежест за маховика само че тежестта е към 200лв а комплекта съединител с метални и феродови дискове на половин цена
по този начин не само се ъпгрейдва съединителя но се подобри доста и работата на двигателя в ниски и средни обороти
като на максимални на практика няма никакво влошаване на характеристиките но двигателя като цяло става доста по предвидим и лесен за употреба
освен това не гасне толкова по трудните участъци както имаше склонност да прави преди ,мощтността му се разгръща малко по плавно ,контролируемо и неизморяващо
а страничен положителен ефект е че и "пали " по лесно
ето го въпросният комплект преди поставянето му
а ето го ср а в действие след поставянето му
ето и видео с проект байка
https://htftp.offroad-bulgaria.com/m...20ZAD%20F2.MOV
Коментар