Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Каква машина като за първи мотор?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Каква машина като за първи мотор?

    Здрасти колеги,

    Скоро продадох атв-то и искам да се кача на кросак. В гаража имам едно ендуро 50кубика което ми е от дете още. Та като цяло не съм карал сериозен крос. Искам да попитам към каква машина да се насоча? Като марка съм се ориентирал към KTM или понеже те са скъпи, Kawasaki, но и към останалите сам ок. Като стил, главно карам в гората и чат пат на писта, така че предполагам трябва някакво леко и по универсално. Като кубатура 250-450, нещо което да не ми стане слабо в последствие. От известно време гледам форума и филмчета но не мога да се ориентирам каква машина ми трябва. Моля за съвет

  • #2
    До: Каква машина като за първи мотор?

    Колега да ти кажа май по пътеките ще ти е трудно в гората с кросак.В наща група има такъв мотор към който си се насочил (КТМ 450 SX) и на места му е доста тегаво и дори бута. Моя съвет е да се ориентираш към нещо малко по мирно.Примерно КТМ ЕХC,YAMAHA WR или нещо подобно. Порови се във форума има доста изписано по вапроса. Успех
    0878424143
    0887424150

    Коментар


    • #3
      До: Каква машина като за първи мотор?

      Грешката на голяма част от форума,защо насочвате новаците все към подобни машини (4т) ..едно ЕХС 200,та дори и 300 ще му е перфектно,по новите модели не са толкова нервни като двутактовите кросаци,не случайно на тези мотори им казват 3тактови,огромен въртящ момент,лесна поддръжка и още куп плюсове,прочети малко за двутактовите ЕХС-а,има отделна тема на Митков за тях

      Коментар


      • #4
        До: Каква машина като за първи мотор?

        много добьр мотор сЪщо е ктм схф 250
        Последно редактирано от Тануцо; 06-11-09, 11:32.
        КАРАКУША МОТО

        Коментар


        • #5
          До: Каква машина като за първи мотор?

          Първоначално публикуван от BATKO PEPI WR Преглед на мнение
          Колега да ти кажа май по пътеките ще ти е трудно в гората с кросак.В наща група има такъв мотор към който си се насочил (КТМ 450 SX) и на места му е доста тегаво и дори бута. Моя съвет е да се ориентираш към нещо малко по мирно.Примерно КТМ ЕХC,YAMAHA WR или нещо подобно. Порови се във форума има доста изписано по вапроса. Успех
          Искам да попитам м/у 450 EXC и 450 SX или YZ и WR каква е раликата.Двигателите не са ли еднакви.Толкова ли пък са неудържими тези мотори.Ако не му даваш толкова газ няма ли вървене ?
          Пишат за скъпа подръжка на крос.На WR едва ли че е по различна цената на частите от тази на YZ.Дайте малко инфо.

          Коментар


          • #6
            До: Каква машина като за първи мотор?

            Порови се в старите теми има изписано много и сам ще си отговориш.

            (извинявам се за спама).

            Коментар


            • #7
              До: Каква машина като за първи мотор?

              Човек щом иска да кара в гората му трябва ендуро! както казаха колегите "EXC, WR, KLX, CRF-X," това са ендуро вариянти! Питахте за кросовите вариянти си силни но нямат ниски обороти и загряват много в гората! колегата по-горе иска да разбере разликара мейду ендуро и крос ми много е голяма разликата! кроса по стръмните патеки със завой умира! няма ниски и е голяям зор "гасне хълца дадеш му много гас окопава се или прегрява" просто кроса не е исчислен за гората това е мотор за трасе! + това окачването му е много кораво като удариш един камак и ще те хварле като някое "разгонено муле" Така че ендуро модела е за гората и 2Т ендурота са може би най-проходимите
              Последно редактирано от Жоро Донечки; 08-12-09, 13:11.
              [FONT=Arial Black][I]Zara Motors Team[/I][/FONT]

              Коментар


              • #8
                До: Каква машина като за първи мотор?

                Разликата е доста голяма, аз карам ЦРФ450Р в момента, като върна газтта някъде при изкачване и мотора направо гасне, ако пък му давам много газ ми идва прекалено бърз. Затова сега съм си поръчал по-тежък маховик, би трябвало малко да се укроти двигателя. Иначе запасът от мощност е голяма тръпка, да знаеш че там някъде чакат още двайсетина неубоздани жребеца, които чакат да бъдат пуснати на воля
                Почти като разказ стана, но за гората по-лесно съм минавал бавните пътечки с ДР350, отколкото сега с ЦРФ-а, но пък на бързите изкачвания ЦРФ-а направо прелита че и повечето пъти на задна гума, все пак ендуро за гората си е по-добре, колкото по-ново толкова по-добре.

                Коментар


                • #9
                  До: Каква машина като за първи мотор?

                  Всички плюсове и минуси маи са изтъкнати от колегите,затова ти трябва да си решиш.Ако караш по-леки терени и трасета-тръпката с кросовия мотор е невероятна,но ако караш екстремни пътеки с много камъни и завои ще береш ядове(като нямаш опит).Като за първи мотор според мен по- добрият вариант е ендуро(WR,crf-x]
                  Когато няма друг изход- използвай централния вход!

                  Коментар


                  • #10
                    До: Каква машина като за първи мотор?

                    Здрасти виждам, че всички казват, че кроса е по труден за гората а ендурото е по лесно.
                    Да но според мене по добре е да вземеш крос 250 4т лек, нисък и лесен за каране мотор е
                    Мисля че ще ти прави доста по голям кеф с него може и да го пробваш на някои скок след време
                    Последно редактирано от Chinela; 08-12-09, 17:56.
                    KAWASAKI KX 125 :p

                    Коментар


                    • #11
                      До: Каква машина като за първи мотор?

                      Здравейте, и аз съм начинаещ и се чудя каква машина да си взема(мисля си за крос 125)
                      БЛАГОДАРЯ ВИ ПРЕДВАРИТЕЛНО
                      Балкан 50--->Минск 125--->Кавазаки КЛХ 250---> Beta RR 525 Factory 2009

                      Коментар


                      • #12
                        До: Каква машина като за първи мотор?

                        Първоначално публикуван от aleks_ma Преглед на мнение
                        Здравейте, и аз съм начинаещ и се чудя каква машина да си взема(мисля си за крос 125)
                        БЛАГОДАРЯ ВИ ПРЕДВАРИТЕЛНО
                        Във форума има изписано МНОГО по въпроса!
                        Използвай търсачката!!!
                        Per aspera ad astra.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Каква машина като за първи мотор?

                          Здравейте,от много време съм запален по мотокроса,но едва на скоро се реших да си взема мотор,но нямам представа какъв понеже в карането съм начинаещ.Та въпроса ми е дали има някакво значение какви кубици ще е мотора 125-250 и т.н. понеже мислих да си взема 125 кубикав като за начало или направо 250.Благодаря на всеки отзовал се.
                          Когато хората не могат да достигнат нивото ти,започват да те плюят!
                          GSM - 0877851214

                          Коментар


                          • #14
                            До: Каква машина като за първи мотор?

                            Много е изписано по този въпрос във форума, но според мен трябва да го пише и в тази тема, независимо, че се повтаря:

                            Всички кросови мотори вдигат около 110-120 км/ч. Ето малко характеристики:


                            Двутактови: ( 2Т )

                            50сс - Това е мини моторче за деца от 4-5-6 г. възраст.

                            85сс- Това е следващото ниво. Карат го деца от 7-8 до 12-13-14 г. възраст. Мощта на това моторче не бива да се подценява. С него напредналите деца дават по-бързи обиколки от възрастните и летят всички скоци, карайки буквално без да връщат газта.

                            До тук моторите са с малки габарити и не стават за каране от юноши и възрастни, въпреки , че според мен мощта на 85 е достатъчна за начинаещи.

                            125сс - За възрастен или 16-17-18 г. младеж това би трябвало да е първата стъпка. Моторите са по около 40 коня на около 100 килограма пълно тегло. Това е много мощност.
                            Този мотор има чувствителна разлика между ниски и високи обороти- на ниски няма мощ, докато изведнъж има нещо като взрив и рязко влиза във високите. Там се разгръща истинския му потенциал. Обикновено тези мотори се вдигат от газ на трета скорост, когато влязат рязко във високите. Задачата на моториста е да държи мотора винаги на високи обороти- това изисква доста работа със скоростите и съединителя, което не е лесно за свикване, но един път привикне ли се е много забавно и след това другите мотори, макар и по-силни , практически са по-лесни за каране. Неприятна особеност е, че ако се кара дълго време (10-20 мин.) на ниски, без да се продухва с газ, мотора се задръства и задавя. Направен е да се кара на високи обороти.


                            250сс- това е машина, която карат напредналите пилоти от световния шампионат. Имат предостатъчно мощност. около 60 коня на 110 кила. Разликата в оборотите не е толкова чувствителна както в 125, но влезе ли си в силата, мотора се изтрелва страхотно и е трудно да се държиш за него, камо ли да го управляваш. Малко по-трудно завива и се държи във въздуха. Ако начинаещ се качи направо на 250 , без предишен опит, най-вероятно ще бъде затруднен от укротяването на мотора, ще бъде принуден да го кара на ниски обороти, където ще го задръства постоянно и повечето грешки, които неизбежно ще прави, ще бъдат с последствия, които иначе 125 би простил. Този мотор изисква умения като сменяне на скорости, игра със съединител и другите общи умения за водененто на мотор, които са специфични и просто е по-добре да имате преди да се срещнете със огромната му сила.


                            500 сс - Това е чудовище с излишна мощ. Този мотор е смятан вече за безсмислен. Труден за каране с колосална мощ, трудна за управление дори и от добри състезатели. Ползван е за тренировки, за да може после 250 да се усеща лек, но реално не може да постигне бързите времена на 250 и в последствие е изключен от състезанията и спрян от производство. Сега е екзотика- нещо като американски драгстер. Дори паленето е много трудно и има стотици случаи на счупени крака при ритане. Реално не става за нормално каране на мотокрос, ако не си мазохист.



                            125 2T е горе-долу равен по сила на 250 4Т
                            и 250 2Т е пак приблизително равен на 450 4Т



                            Четиритактови ( 4Т )

                            Предимството на 4Т е в по-лесното каране. Няма чувствителна разлика между ниски и високи обороти и не се задръстват като се карат бавно. Не изискват толкова игра със съединител и мощноста им е по-равно разпределена в оборотите. В известен смисъл са по-скучни за каране, но все пак е въпрос на вкус. Стават идеално и за разходки. Поддръжката им се смята за малко по-скъпа, заради повечето части в двигателя и съответно износването им. Предимство е, че нямат до такава степен проблемите на 2Т с надморската височина. 2Т имат различни жигльори в карбураторите за различните височини и ако е настроен за 500м. като се качиш на 1200м. почва да прекъсва.

                            50сс - това е мини моторче за малки дечица до 6-7 г.

                            70 сс, 80 сс, 100сс - постепенно се увеличават кубиците , мощността и габаритите. 8-9-10-11-12 г.

                            150сс -е първият истински кросов мотор за деца 13-14-15 г. с малки и по-големи габарити.Равнява се на 85 сс 2Т. Има достатъчно мощност да направи бързи обиколки на трасето при добър пилот. Лесен е за свикване и каране.

                            250сс - Този мотор е с истински, големи габарити и се равнява по мощност на 125 2Т. Около 40 коня + . Подходящ е за начинаещи, може би дори повече от 125 2Т, защото няма такава специфика на каране, мощността му е равна (по-силно изразена във високите обороти), но без изненади по кривата. Може да се кара и бавно, чувства се лек, прощава грешките с газта, спира отлично и окачването поема неравностите наистина добре. Така и да не прескочиш някой скок или да врътнеш газта в неподходящият момент имаш по-голям шанс да ти се размине. Същевременно един път овладян, мотора е напълно способен да надмине и по-големите кубатури. Много експерти го предпочитат пред 450, заради лекотата му напълно достатъчната му мощност.


                            450 сс - Това е кралския клас. 55- 60+ коня на 110-115 кг. Равнява се горе-долу на 250 2Т. Предостатъчно мощност за сметка на по-тромаво завиване и окачване. Не прощава грешки. Дърпа от ниски, така че е трудно да се държиш за него. За да се кара поне на моменти бързо е нужна физическа подготовка. Просто ти къса ръцете и ако не си тренирал издържаш по 5-6 мин. Може да се кара и бавно, не че има смисъл тогава от него. Говори се , че в света има само шепа топ състезатели, които могат да използват реално мощността му. Също както 250 2Т крайно неподходящ за хора без опит. Вдига се от газ на всички скорости (5 обикновено). Тенденцията е, че този мотор също вече се смята за неефектиен и прекално мощен и постепено ще бъде заместен от 350 сс. , който ще съчетава подвижността и лекотата на 250 с повече напълно достатъчна за бързи времена мощ.

                            .................................................. .................................................. .................................................. .........!

                            За начинаещи е добре да си вземат малки кубици, защото големите са много мощни, трудно се удържат и не прощават грешките. Хубаво е да минеш през годините постепенно през кубатурите, за да свикнеш постепенно с нарастващата мощност и да ги овладяваш един по един, като всеки има нещо специфично и характерно, което е приятно да откриеш и свикнеш да използваш.

                            .................................................. .................................................. .................................................. ..........

                            Много хора повдигат въпроса за теглото си при избора на кубатура.

                            Според мен:
                            125 2Т може спокойно да носи моторист до 90 кг. (Аз бях 80кг. (без екип), когато го карах и не съм го усещал да се замисля и за миг.)
                            250 4Т може спокойно да носи до 95 кг. (В момента съм 85 без екип и не усещам и най-малко усилие от страна на мотора. Мислих си дали да не напиша 100кг. даже не съм сигурен и за нагоре, но за стойностите , които написах имам преки впечатления.)

                            250 2Т и 450 4Т е ясно , че могат да се справят и с най-тежките мотористи, позволили си да се качат на мотор. Познавам моторист около 130 кг. без екип, с който си караме перфектно.

                            От друга страна: ако си лек, не е проблем да караш голям мотор, стига да си придобил уменията. По-скоро проблемът е във височината и то ако не можеш да стъпиш на земята въпреки мотора да е със свалено окачване. Малките кросисти, често не стигат и земята и бащите им ги държат на старта.

                            .................................................. .................................................. ........................
                            Друг често срещан въпрос е: "Карал съм уличен мотор или ЧЗ, качвал съм не еди какъв си, става ли за мен 450 или 250 4Т?"

                            Най-добрия начин да си подготвен за голям крос е като си карал малък. Шосейните мотори, ендурата и старите соц мотори, изобщо не пораждат същите сили, които кроса. Вземеш ли си 450 без да знаеш за какво става въпрос в кроса, ще се учиш по-дълго и трудно. За това логичния избор е 250 за начало, а после кой знае...450, 250 2Т, 350 4Т, пак 250 : )...
                            Трябва да се има в предвид, че малките макар и с 10-тина кила по-леки от големите се усещат всякаш са още по-леки.


                            Избора на малък или голям мотор зависи и много от темперамента на моториста, при положение, че има опит.
                            Да кажем, че мислим в преспектива и след един-два сезона, моториста ще е постигнал оптимален за него контрол над машината, и има възможност да кара и двата. Тогава:


                            Според мен за едни хора кефа е да си сцепват мотора от ръчки, да го изтискват до край и да чустват, че са по-силни от него -250
                            За другите е да се изтрелват, да има предизвикателство от укротяването и мощ в изобилие при всички условия, за сметката на лекотата - 450

                            .................................................. .................................................. ........................

                            Относно ралзликите между хард ендуро и кросов мотор:
                            Например Ходна CRF-R и CRF-X

                            Освен фара и стопа, разликата е че ендуро варианта (Х), е с по-мека мощност, по-плавни ниски обороти и първа скорост, която го прави подходящ за катерене на трудни места. Не изморява така, седалката му е по-мека, окачването също и въобще като цяло е направен за дълго каране по всякакъв терен, без големи скокове. Има стартер, което е страхотна екстра на трудни места. Има перка на радиаторите, което предотвратява кипването и изхвърлянето на водата при кросовия.
                            Не е подходящ за мотокрос, защото мощността му не е толкова директна като на корсовия R, не става за големи скокове, защото окачването удря в дъното и е малко по-тежък.

                            От друга страна кросовият става за обикновени разходки, според моя опит, но изисква малко повече умения, заради рязката си мощност, която в трудни места не е лесна за управляние. Кросовия мори повече в гората. Не може да седи работещ много на едно място, защото водата му кипва и изтича. Няма стартер и на трудни места е неприятно да го риташ.

                            Ако човек ще кара само по гори и примерно ще покара няколко пъти на кросово трасе трябва да си вземе ендуро. Ако иска да кара повече на трасе и по-малко в гората , според мен трябва да си вземе кросов.
                            Последно редактирано от Chinela; 07-01-10, 15:07.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Каква машина като за първи мотор?

                              Първоначално публикуван от iassen Преглед на мнение
                              За начинаещи е добре да си вземат малки кубици, защото големите са много мощни, трудно се удържат и не прощават грешките.
                              Адмирации за поста, Ясене. Искам обаче да изкажа и малко мое мнение - аз влязох в ендурото с доста тежка и стара машина (ХЛ600), но това си има също предимства. Мотора наистина не е лек, но пък конете не са толкова много и ми е по-лесно да катеря по-бавно с голям въртящ момент. Спокоен двигател е, прощава грешки, а голямото тегло те научава да си внимателен и да преценяваш доста бързо. Друг фактор е и цената на машината. Според мен за първи сезон в този клас и това не е лош вариант, а и инвестицията като за начинаещ е поносима. Научиш ли се на такъв - с новите и леки ендура е благодат после. А и като имаш първоначалния опит доста по-лесно и сам ще прецениш след време кой е твоят мотор. Никого не ангажирам с това си мнение - само споделям своя опит (всяка прилика с действителни лица и събития е случайна ).
                              Honda XR600
                              Kawasaki KLX650
                              Honda XL600V Transalp
                              +359 888 6З5 9З4

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X