Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Прахово боядисана рамка на мотор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Прахово боядисана рамка на мотор

    Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнение
    Някога помагах на един приятел, който прави гаражни и дворни врати, и опита го беше научил (а той го сподели с мен), че прахово боядисаните дворни врати не издържат дълго, именно заради пукането на покритието от студа през зимата, после в пукнатината влиза влага, а понеже слоя е дебел, като се откърти парчето стои грозно. А се пука именно защото се огъва конструкцията, минимално за да не се усети при експлоатация, но достатъчно за да "спука" на студено.....това по опит от вратите, на мотор не съм го правил

    Да де,но в същото време съм виждал мотор с прахово боядисана рамка,който го съхраняваха дори и през зимата няколко поредни години на охраняем паркинг(на открито без покривало) и рамката не беше "мръднала".Мисля си,че и тук подготовката под боята играе точно толкова важна роля,колкото и при конвенционалното боядисване.

    Поздрави,
    търся си подписа....

    Коментар


    • #17
      До: Прахово боядисана рамка на мотор

      Първоначално публикуван от Мони Преглед на мнение
      Да де,но в същото време съм виждал мотор с прахово боядисана рамка,който го съхраняваха дори и през зимата няколко поредни години на охраняем паркинг(на открито без покривало) и рамката не беше "мръднала".Мисля си,че и тук подготовката под боята играе точно толкова важна роля,колкото и при конвенционалното боядисване.

      Поздрави,
      Зависи и праховото покритие какво е има много качествени и еластични покрития които издържат на високи и ниски температури. Друг е въпроса каква боя(прах) ползват в БГ

      Коментар


      • #18
        До: Прахово боядисана рамка на мотор

        При праховото боядисване даже е по-важна предварителната подготовка! Наистина най-добре е детайла първо да се поцинкова, но върши работа и ако просто се фосфатира. На много места обаче просто забърсват детайла с коресилин или друг обезмаслител, затова и резултатите са такива. Също така има и други прахови бои освен масово използваните полиестерни и епоксиполиестерни! Виждал съм ел.табло боядисано прахово, на което покритието стоеше някак меко и по-дебело, даже и при леко огъване на ламарината, не пукаше.
        Лично аз не бих боядисал рамка на мотор прахово, защото ако се наложи по някаква причина ново боядисване не може да се свали старото покритие и става грозно. А боядисаната с грунд и автоемайллак рамка можеш да я пребоядисваш многократно!
        "Do not correct a fool, for he will hate you;
        Correct a wise man, for he will appreciate you."

        Коментар


        • #19
          До: Прахово боядисана рамка на мотор

          Първоначално публикуван от Явор-Vromos.com Преглед на мнение
          Зависи и праховото покритие какво е има много качествени и еластични покрития които издържат на високи и ниски температури. Друг е въпроса каква боя(прах) ползват в БГ
          В България се внасят всяккви прахови бои. Дори и да нямат на склад, внасят по заявка. Заявявал съм по 20 кг и са ми ги внасяли. Общото деление е според това, колко издържат на ултравиолетови лъчи, съответно за външно, или вътрешно боядисване, полимерни, епокси-полимерни и епоксидни. Последните стареят бързо под въздействие на слънцето. Има и такива, които са двукомпонентни и наподобяват шагрен, като повечето от тях, задължително се покриват с още един слой, безцветен лак. За съжаление, за всички важи това, което съм писал няколко поста по-горе...
          Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
          Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

          Коментар


          • #20
            До: Прахово боядисана рамка на мотор

            Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
            полимерни, епокси-полимерни и епоксидни.
            Мда, аз май съм позабравил вече точните думички! Но все пак праховото боядисване си остава по-скоро евтин и бърз начин за боядисване, отколкото качествен.
            "Do not correct a fool, for he will hate you;
            Correct a wise man, for he will appreciate you."

            Коментар


            • #21
              До: Прахово боядисана рамка на мотор

              Обърнете внимание на прикачените снимки.Две години преди удара рамата мина през пясъкоструй и прахово( в яйцекоопа на Илиенци). Въпреки , че рамата беше на хармоника нямаше и следа от напукване или олюпване на боята.Що се отнася до ръждясването под боята,според мен това важи за всички бои.Опитвал съм се да свалям прахова боя-невъзможно е!Единствения начин е пясъкоструй.
              Не знам! Може би аз съм попадал на качествени бои и старателни бояджии,но за мен праховото боядисване на "негънещи" се детайли е най-добрия вариант.
              Прикачени файлове
              Последно редактирано от ЕМО; 31-10-09, 02:12.
              Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


              "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
              Джон Кенеди

              Коментар


              • #22
                До: Прахово боядисана рамка на мотор

                ХаЙде и аз да напиша нещо, стига само сЪм чел. Всяка година си сменям мотора, за едно лято им навЪртам около 12 000 до кЪм 15 000км. главното ми преВоЗНо средство през лятото, свЪрзано с работата. Та имал сЪм 4 XT и 1 TTR на всичките сЪм им боядисвал рамките, един съвет събличаш я на всички отвори завиваш непотребни болтове, отиваш на пЯсЪкоструйник, пясъка като шкурките е под номера, тЪрсиш ситен, а не такЪв с които се маха корабна боя, изчистваш я от боята, и хаЙде на прахово, ако те е страх за номера на рамата залепваш хартиено тиксо на няколко пласта да го запази. Успех фенове ако има вЪпроси питаЙте?


                Модератор : Моля, старайте се повечко с правописа, подобни следващи мнения е възможно да ви донесат предупреждение.
                Последно редактирано от Тануцо; 06-11-09, 22:50.

                Коментар


                • #23
                  До: Прахово боядисана рамка на мотор

                  И добре де ако праховото боядисване на рамката на мотор не е Удачно то как трябва да боядисаме рамката ,кой е най-добрият начин.
                  Последно редактирано от Тануцо; 09-11-09, 12:40.

                  Коментар


                  • #24
                    До: Прахово боядисана рамка на мотор

                    Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
                    ... Единствения надежден метод за предотвратяване на това, е детайлът да се поцинкова, преди боядисване.
                    giorgio, абе я да те питам, че и всички останали, какво ви е мнението за Zinga-та. Върши ли работа това прехвалено творение.

                    Аз я ползвах няколко пъти и установих, че се нанася на достса дебел пласт, който при това е грапав и трошлив. Става доста грозно, но пък ми прави впечатление, че дори като се отчупи въпросният пласт, метала отдолу не ръждясва. Дали наистина е така или просто си съхранявам возилата в много сух гараж :-)

                    Има ли начин да се ползва това покритие без да образува дебел и грапав пласт?

                    Приложимо ли е в случая с рамата вместо поцинковане? (т.е. то пак си е поцинковане но студено)

                    Какво е мнението и за българските вариации по темата "антикорозионна боя". Те са доста по-евтини, но не се пишат за тях много добри неща.
                    Следващият път, когато умът ви витае, последвайте го! => www.smehurko.info

                    Коментар


                    • #25
                      До: Прахово боядисана рамка на мотор

                      Първоначално публикуван от Ilarioncho Преглед на мнение
                      giorgio, абе я да те питам, че и всички останали, какво ви е мнението за Zinga-та. Върши ли работа това прехвалено творение...
                      Върши чудесна работа и си струва паричките, нооо... зависи за какво ще я ползваш. Правил съм десетки проби със "студено" поцинковане, включително и с марковите аналози на "Zinga". Ако ще я ползваш, нанасяй тънък слой, като я разредиш предварително. Идеята е да се насите повърхностния слой на стоманата с цинкови йони, а за това е необходим съвсем тъничък слой. Добра адхезия се получава в течеение на няколко дни, че дори и седмица. Ако държиш покритието ти да е трайно, то задължително преди боядисване, след "студено" поцинковане, трябва да положиш слой от грунд за цветнои метали. Другият вариант е да нанесеш прахово полимерно покритие, в този случай няма нужда от грунд.
                      Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                      Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                      Коментар


                      • #26
                        До: Прахово боядисана рамка на мотор

                        Благодаря giorgio! И все пак имам няколко уточняващи въпроса:

                        =? Да разбирам ли, че въпреки отчупването на дебелият пласт цинга, антикорозионна защита има? Т.е образувал се е нужният пласт цинкови йони?

                        => Как е правилно да се нанася цингата? Очевидно съм сгрешил като съм нанасял дебел пласт, но с по-рядка субстанция, повърхнстта не може да се покрие плътно.

                        => Казваш "марковите аналози на "Zinga"." Не е ли производителя само един? "Zinga" не е ли запазена търговска марка?

                        => Сподели впечатления, ако имаш, от българските аналози, имаше един продукт на "Оргаxим", например, но му забравих името.

                        => И може би най-важното, според теб удачна ли е употребата на Цинга за предпазване на рамата в случй като описаният в тази тема (вибрации, огъвания, потенциални пуканатини в праховото покритие)?
                        Следващият път, когато умът ви витае, последвайте го! => www.smehurko.info

                        Коментар


                        • #27
                          До: Прахово боядисана рамка на мотор

                          Да разбирам ли, че въпреки отчупването на дебелият пласт цинга, антикорозионна защита има? Т.е образувал се е нужният пласт цинкови йони?
                          Да, точно така би трябвало да е, след няколко денонощия.

                          Как е правилно да се нанася цингата? Очевидно съм сгрешил като съм нанасял дебел пласт, но с по-рядка субстанция, повърхнстта не може да се покрие плътно.
                          Максимално разредена, така, че слоят да прозира и на няколко слоя, през десеттина минути, колкото да не потече.

                          Относно различните марки, тази която ползвам в последно време, мисля беше на "Оргахим".

                          И може би най-важното, според теб удачна ли е употребата на Цинга за предпазване на рамата в случй като описаният в тази тема (вибрации, огъвания, потенциални пуканатини в праховото покритие)?
                          Поцинковането не е боя, т.е. адхезията между стоманата и цинка е пълна. Недостатък е, че за да се боядиса в последствие, трябва да се ползва грунд за цветни метали. При нанасяне на няколко много тънки слоя "цинга", то тя играе ролята на грунд, за разлика от традиционното поцинковане, независимо, дали е електро-химично, или горещо.
                          Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                          Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                          Коментар


                          • #28
                            До: Прахово боядисана рамка на мотор

                            giorgio, описаният от теб метод ще даде голяма защита от корозия, но мисля че много се оскъпява процеса. Другия проблем ще дойде, когато майстора е забравил да матира едно ъгълче от рамката. Тогава знаеш, лющенето на боята ще дойде много бързо и многото пари за скъпи материали, скъп труд- със сигурност няма да струва, колкото боядисването на един калник на кола 150 до 250лв- всичко отива "на кино" Добър майстор ще направи 5 детайла, докато подготвя рамка за мотор. Тогава си задаваш въпроса- струва ли си? Ще намеря ли достатъчно добър и отговорен майстор, да ми направи рамката вечна с "Цинга", Ако майстора го домързи няма ли да стане обратния ефект "Цинга-Манга"?
                            Та за това предпочитам, бластиране и прахово. Пробвано е много пъти, даваме на прахово дори пружини на амортисъори, изкарват достатъчно дълго.
                            При праховото боядисване ще е проблем да бластират- пясъкоструят рамката, да я подхвърлят седмица из халето, докато почне да ръждясва, и тогава я боядисат.
                            А и цената е приемлива 40-60лв за пясъкоструенето, и 20лв за всеки слой боя, аз направих два.
                            Това е моето, неангажиращо мнение по въпроса.
                            Поздрави!

                            Коментар


                            • #29
                              До: Прахово боядисана рамка на мотор

                              Два слоя полимер? Интересно ми е, как са нанесли втория слой...
                              При цена 5-7 лв/кв.м... полимерната боя е една от най-евтините... за качествата и съдете сами.

                              Първоначално публикуван от ЕМО Преглед на мнение
                              ... Опитвал съм се да свалям прахова боя-невъзможно е!Единствения начин е пясъкоструй...
                              Най-лесния начин, за сваляне на праховите бои, е с горелка.
                              Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                              Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                              Коментар


                              • #30
                                До: Прахово боядисана рамка на мотор

                                giorgio - градски и аз съм патил от некачествено прахово в нашият град и то не само от един "майстор" дори съм поръчвал с бластиране преди боята и пак не могат, има обаче и хора, каито са ми давали стоката в състояние да не ми се продава, налято, налято, налято - всичко как си му е редът... Праховото си е баш за неща изложени на екстемни условия - рамки, бидони, бутилки, парапети и т.н. и е евтино най-вече защото загубите на боя са минимални, а при стандартното боядисване са често над 50%...
                                Цинка, в частност Zinga се боядисва дебело, някъде 250гр. на квадрат или 40 микрона дебелина, разрежда се само 10-15% и тва е, пръскаш боза с 2,2мм дюза, но ако имаш ръка става идеално и накрая имаш се едно 2-ра ламарина върху твоята, но поцинкована , тогава имаш покритие с гаранция над 30год. и като затвориш цинга с още 2-3-5-6 химий - смятай... Имам няколко коли прясно поцинковани, ела на базата да се запознаем и да ти ги покажа (Джипарите и ретро маняците ме знаят де съм) ...
                                VW Beetle 1200-1954/57/59/60/65 VW Beetle 1300-1970/72 / VW Transporter 1500-65 / VW Transporter 1600-74 / VW&Wartburg 4x4 Buggy / Trabant 600 - 62
                                SXS-Restorations 0886513079
                                Ние, можещите водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова дълго време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо. - К.Иречек

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X