Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Прахово боядисана рамка на мотор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Прахово боядисана рамка на мотор

    Бях обещал на жена ми- Розов мотор Сега му дойде времето и го поразхвърлях. Реших за по- бързо и лесно да дам рамката на прахово боядисване, но след консултация с приятели се оказа, че при праховото номера на рамата ще се запълни и по всяка вероятност ще последват проблеми в КАТ. Затова реших да споделя за проблема. Ако на някой му се наложи, да има предвид да предупреди майсторите да не се боядисва самият номер.
    Поздрави!

    Прикачени файлове
    Последно редактирано от Тануцо; 27-10-09, 18:37.

  • #2
    До: Прахово боядисана рамка на мотор

    Филипчо,хубаво е да споделиш целия процес по боядисването,а и не само...,имам предвид от началния до последния стадий,включително и след преминаването през КАТ.
    Лично аз имам наблюдения какво се случи с приятел,който бодиса прахово рамката без да се съобрази с номера на рамата-до ден днешен няма оправия,арестуваха му мотора(DR 600),модел 87г.

    Поздрави,
    търся си подписа....

    Коментар


    • #3
      До: Прахово боядисана рамка на мотор

      Не съм запознат с нещата, но понеже моята рамка е за боядисване искам да попитам. Няма ли начин да се предпази номерът? ДА се облепи самото място или нещо такова.

      Коментар


      • #4
        До: Прахово боядисана рамка на мотор

        Идеят ми е, след като рамата мине на пясъкоструй, непосредствено преди праховото да се изолира- облепи номера на рамата, така че да не попадне там боя. Така няма да има проблем с КАТ. Говорих с майстора и каза- нема проблеми.
        Поздрави!

        Коментар


        • #5
          До: Прахово боядисана рамка на мотор

          Първоначално публикуван от Жоро Витлиемоф Преглед на мнение
          Не съм запознат с нещата, но понеже моята рамка е за боядисване искам да попитам. Няма ли начин да се предпази номерът? ДА се облепи самото място или нещо такова.
          Няма проблем да се облепи с хартиеното тиксо и да се запази, аз лично съм го правил точно на мотоциклетна рама прахово боядисана

          Коментар


          • #6
            До: Прахово боядисана рамка на мотор

            Има още нещо важно, което трябва да се съобрази.
            Стана дума за песъкоструене ...
            Трябва да се запази и част от оригиналната боя, някъде. По същите причини - КАТ и евентуални експертизи в последствие.
            Обикновено една лепенка /под седалката примерно/ върши работа.
            При боядисване и три и пет слоя боя да има един върху друг, с експертиза се доказва коя е оригиналната, но след пясъка - това е невъзможно.

            Нищо не пречи. Парче хартиено тиксо
            ______2
            Е = MZ

            Коментар


            • #7
              До: Прахово боядисана рамка на мотор

              При всички положения се приготви за заяждане в КАТ, щото там не гледат дали рамата е запазена, а щом видят нова боя веднага се усъмняват и за да не се стараят в работата си най-лесно задържат мотор в някое РПУ и там едни експертизи едно чудо. Може да имаш и късмет с КАТ, но аз познавам малко такива хора. Желатя ти истински успех, но ако можеш да запазиш цвета по талон е най-добре. Спестява главоболия. Друг вариант е да ползваш услугите на юнаците и девойките пред КАТ, които помагат за регистриране, стига всички документи да са наред. Услугата е около 30-50лв. Аз съм се възползвал. Като купувах едно сузуки в талона пишеше "ЧЕР" дето не е черен, не е и червен. Мотора беше червен и си личеше от километри, че това е оригиналната боя. В КАТ СОфия имах огромни проблеми и само щото тогава работих в МВР се спасих да не гние мотора в някое РПУ, но все пак една седмица се разправях. Но пък бях щастлив, че след няколкогодишно прекъсване отново имах мотор

              Коментар


              • #8
                До: Прахово боядисана рамка на мотор

                Преди години бях се интересувал как става промяната на цвета на автомобил.В КАТ бяха ми отговорили,че предварително се подава молба до началника на КАТ за промяна на цвета.Така че не е лошо предварително да попиташ.Може това да ти спести последващи главоболия.

                Коментар


                • #9
                  До: Прахово боядисана рамка на мотор

                  На мене пък не ми стана ясно къде в талона е описан цвета на рамката?!
                  Предишния ми мотор се водеше червен, а рамката му беше черна, задния калник също, предния калник пък беше сив металик (ETZ 150)! Червени бяха само резервоара и страничните капаци! Сегашния ми мотор пък се води по талон черен, и си е черен със зелени шарки, но рамката му пък е сива!
                  "Do not correct a fool, for he will hate you;
                  Correct a wise man, for he will appreciate you."

                  Коментар


                  • #10
                    До: Прахово боядисана рамка на мотор

                    От дългогошния ми опит с прахово боядисване, ще си позволя да ви дам съвет, да не го ползвате.
                    При най-леко нарушаване не целоста на слоя (пукнатини, драскотини), корозията тръгва под боята и не е далеч момента, когато части от боята се олющват. Единствения надежден метод за предотвратяване на това, е детайлът да се поцинкова, преди боядисване.
                    Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                    Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Прахово боядисана рамка на мотор

                      Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
                      ... да не го ползвате....
                      Пълна подкрепа Като застудее, пластмасовото (прахово) покритие става много крехко, а рамата се гъне достатъчно за да се спука, и след пет години там има само многослойна ръжда
                      0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                      Коментар


                      • #12
                        До: Прахово боядисана рамка на мотор

                        Първоначално публикуван от sl.daskalov Преглед на мнение
                        На мене пък не ми стана ясно къде в талона е описан цвета на рамката?!
                        Предишния ми мотор се водеше червен, а рамката му беше черна, задния калник също, предния калник пък беше сив металик (ETZ 150)! Червени бяха само резервоара и страничните капаци! Сегашния ми мотор пък се води по талон черен, и си е черен със зелени шарки, но рамката му пък е сива!
                        Никъде не пише цвета на рамата. Пиеше само един цвя На моя пък резервоара и калниците бяха червени, рамата също червена и т.н. Цветът се определя от производителя и този се приема при първата регистрация. В случая обаче говорим на практика как стоят нещата - а те се, че в КАТ логика НЯМА и тям е забранено да се мисли. Може да ти е черна рамата, ама като се води червен цвят на мотора ти върви им обясни, че тя рамата не се гледа за цвета и виж какво ще се получи. В най-добрия случай - скъсани нерви за твоя сметка. Говоря за КАТ-София, щото в другите градове съм чувал, че е по-добре

                        Коментар


                        • #13
                          Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнение
                          Пълна подкрепа Като застудее, пластмасовото (прахово) покритие става много крехко, а рамата се гъне достатъчно за да се спука, и след пет години там има само многослойна ръжда
                          Наистина ли твърдите, че праховото не е удачно Останал съм с наблюдения, че е по здраво покритие от конвенционалните бои. При механични повреди няма ли и обикновенната боя да се нарани Аз съм боядисвал ръчно рама на старият ми мотор и не бих го повторил Остава и друг вариант- минава се рамата на пясъкоструене- защото на ръка е почти невъзможно да се матира всяко ъгълче, а там дето не е матирано ще се олюпи със скоростта на светлината- после грундфилер, ама за мокро в мокро за да не се матира и той, после боя. Така ще е по- устойчива боята на усукванията на рамата, но по слаби механични повреди от тези при праховото, ще я повреждат.
                          Поздрави!

                          Първоначално публикуван от boiko73 Преглед на мнение
                          При всички положения се приготви за заяждане в КАТ, щото там не гледат дали рамата е запазена, а щом видят нова боя веднага се усъмняват и за да не се стараят в работата си най-лесно задържат мотор в някое РПУ и там едни експертизи едно чудо. Може да имаш и късмет с КАТ, но аз познавам малко такива хора. Желатя ти истински успех, но ако можеш да запазиш цвета по талон е най-добре. Спестява главоболия. Друг вариант е да ползваш услугите на юнаците и девойките пред КАТ, които помагат за регистриране, стига всички документи да са наред. Услугата е около 30-50лв. Аз съм се възползвал. Като купувах едно сузуки в талона пишеше "ЧЕР" дето не е черен, не е и червен. Мотора беше червен и си личеше от километри, че това е оригиналната боя. В КАТ СОфия имах огромни проблеми и само щото тогава работих в МВР се спасих да не гние мотора в някое РПУ, но все пак една седмица се разправях. Но пък бях щастлив, че след няколкогодишно прекъсване отново имах мотор
                          Мерси за пожеланието. Надявам се да нямам много грижи, ще ида при познат
                          Поздрави!
                          Последно редактирано от Тануцо; 28-10-09, 21:52.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Прахово боядисана рамка на мотор

                            Първоначално публикуван от boiko73 Преглед на мнение
                            Никъде не пише цвета на рамата. Пиеше само един цвя На моя пък резервоара и калниците бяха червени, рамата също червена и т.н. Цветът се определя от производителя и този се приема при първата регистрация. В случая обаче говорим на практика как стоят нещата - а те се, че в КАТ логика НЯМА и тям е забранено да се мисли. Може да ти е черна рамата, ама като се води червен цвят на мотора ти върви им обясни, че тя рамата не се гледа за цвета и виж какво ще се получи. В най-добрия случай - скъсани нерви за твоя сметка. Говоря за КАТ-София, щото в другите градове съм чувал, че е по-добре
                            Ми то при 80% от моторите, които съм виждал, рамката е в различен цвят от останалите части, и то фабрично!
                            "Do not correct a fool, for he will hate you;
                            Correct a wise man, for he will appreciate you."

                            Коментар


                            • #15
                              До: Прахово боядисана рамка на мотор

                              Някога помагах на един приятел, който прави гаражни и дворни врати, и опита го беше научил (а той го сподели с мен), че прахово боядисаните дворни врати не издържат дълго, именно заради пукането на покритието от студа през зимата, после в пукнатината влиза влага, а понеже слоя е дебел, като се откърти парчето стои грозно. А се пука именно защото се огъва конструкцията, минимално за да не се усети при експлоатация, но достатъчно за да "спука" на студено.....това по опит от вратите, на мотор не съм го правил
                              0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X