Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Вечният въпрос при смяна на масло

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Приказката за съединителя съм я заебал отдавна. И който не вярва - мога да го докажа с тест на личния си мотор. Както и за оборотите. Защото - оборотите може да са високи, но се гледа максимална скорост на буталото. А тя при никой двигател който съм виждал не е повече от 20-23 метра в сек. Ако ще и на 12 000 об/мин да е. И пак защото...имаме различен ход на буталото.
    Панайот Бърдарски
    0887 60 77 22

    Коментар


    • #17
      Първоначално публикуван от pansim Преглед на мнение
      Я да запитам, за един приятел де...
      Какво по-различно има в мотоциклетния двигател, което го няма в автомобилния такъв, та толкоз драми с това масло.

      ПП карам от няколко десетилетия мотоциклети и в момента имам три /3/ броя. Пиша за да не се изложи някой
      Освен споменатия съединител , има и скоростна кутия , която се смазва с двигателното масло. И за да не се разпенва маслото , смазването е различно от това на автомобилната скоростна кутия. При повечето мотоциклети , маслената магистрала минава през отвори на двата вала и по този начин смазва всяко зъбно колело. Има система от зъбни колела и еднопосочен лагер за стартера. Трифазен алтернатор който се охлажда от двигателното масло. Дюзи които смазват и охлаждат съединителя. Оборотите на коляновия вал ,на разпределителните валове , високата степен на сгъстяване. А драма няма , всеки сам решава как да точи , налива , пълни , .......
      В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

      Коментар


      • #18
        Нищо от изброеното до тук не изисква нещо по специално и като изключим алтернатора / на който му е все тая с какво масло ще го охлаждаш/ другото си е класика от години и в автомобилите. За оборотите вече писах...Пък високата степен на сгъстяване е факт и при колите, не че има особено важно значение за маслото .
        И само като сведение - има доста автомобили със скоростни кутии които работят с двигателно масло!
        А иначе си прав - кой каквото иска да прави. Парите са си Ваши и може да се кланяте на който си искате маркетингов продукт
        Панайот Бърдарски
        0887 60 77 22

        Коментар


        • #19
          Различното в мотоциклетните двигатели е че по-често се случва да се използват силно натоварени, по няколко начина.
          Ксто за начало автомобилният е 100 к.с., а при постоянна скорост колата ползва 15-20. И други подобни.
          Не е за градинари и дърводелци това!

          Коментар


          • motor_men
            motor_men коментира
            Редактиране на коментар
            Аз се гордея , че упражнявам занаята дърводелство. Но преди него съм започнал с моторите , като още 84-85г. съм карал и КТМ и Сузуки. Интересно не дърводелците какво са карали по това време.

        • #20
          Първоначално публикуван от pansim Преглед на мнение
          Нищо от изброеното до тук не изисква нещо по специално и като изключим алтернатора / на който му е все тая с какво масло ще го охлаждаш/ другото си е класика от години и в автомобилите. За оборотите вече писах...Пък високата степен на сгъстяване е факт и при колите, не че има особено важно значение за маслото .
          И само като сведение - има доста автомобили със скоростни кутии които работят с двигателно масло!
          А иначе си прав - кой каквото иска да прави. Парите са си Ваши и може да се кланяте на който си искате маркетингов продукт
          Виждам , че ги разбираш нещата , но явно нищо не се разбрал. При мотоциклетния двигател , колянов вал , разпределителни валове , скорости , съединител , бутала , ..... се смазват и охлаждат от едно и също масло и от една и съща маслена магистрала. И поради причината , че има доста износващи се части , за мен смяната на маслото не се свежда до това да източа набързо старото , да завия новия филтър , и да паля , щото всичко се пълнело с масло за секунда-две.
          И си захапал тая скорост на буталата , и според теб нищо друго не е от значение. Това което най-много износва двигателя , както и споменатите от теб бутала , е работният ход . Та дали са 3000об.м. или 12000об.м. е от много голямо значение.
          В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

          Коментар


          • #21
            Изтриха ми хубавия коментар...

            Но, както написах и преди - парите и моторите са си Ваши. Мийте, сменявайте както и каквото си искате.
            Един прекрасен ден ако се сетя като отварям да регулирам клапани, ще снимам. Ей така за информация да видите в какво състояние са ми моторите отвътре - без чернилки, налепи и други подобни. Ама сигурно защото не знам как се сменява масло, пък и сигурно защото не слагам от най-скъпото...
            Хайде приятен ден и щом Ви прави щасливи - правете челни стойки при смяна на маслото.
            Панайот Бърдарски
            0887 60 77 22

            Коментар


            • p-pleven
              p-pleven коментира
              Редактиране на коментар
              Добре, искам да се науча как да сменям с правилно масло и по правилен начин, с правилното масло. Много вероятно е нещо да пропускам в тази процедура, понеже единствено се водя от препоръките на производителя на двигатела.

              Кой и как е правилния начин? От какво зависи?

          • #22
            За много народ , определящ фактор за маслото не е качеството му и дали е правилното масло , а цената му , и налива това което може да си позволи.
            В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

            Коментар


            • pansim
              pansim коментира
              Редактиране на коментар
              Да уточним нещата - всеки мотоциклет си има описание дадено от производителя. Там пише какво и колко масло.
              За каква драма говорим?

            • p-pleven
              p-pleven коментира
              Редактиране на коментар
              Ей за това питам аз: https://images.prismic.io/rymax/ZmY1...6&w=3000&h=876
              Имам мотор от 1996 г. Кое масло да наливам: минерално (API SJ / SH / SG ), полусинтетика (API SL/CF ) или синтетика (API SG/SH/SJ/SL/SM/SN)?

              Ако може отговор, различен от "наливай каквото прецениш, аз няма да ти кажа", МОЛЯ.
              Последно редактирано от p-pleven; 23-04-21, 10:36.

            • BENZBOSS
              BENZBOSS коментира
              Редактиране на коментар
              Моя мотор е от 80те,полусинтетика му сипвам и за сега не се е оплакал,точа на топъл мотор вьздухар,маслото за мотори естествено,Мотул някакъв

          • #23
            Те какво пише за моя матор:
            Прикачени файлове
            Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

            тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

            Коментар


            • #24
              Най-стария ми мотор е 1994г. въздухар. Най-новия ми е 2014г. с водно охлаждане. Между тях има и един 2008год, пак с водно. Всички тези мотоциклети ги смазвам с полусинтетика 10w40. Така съм преценил, а вискозитетния клас за всички по книга е 10W40.
              Смяната на маслото е винаги ПОД посочения от производителя пробег.
              Визуално двигателите и на трите отвътре са като от магазина. Без налепи, отлагания и др.
              Панайот Бърдарски
              0887 60 77 22

              Коментар


              • #25
                Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
                За много народ , определящ фактор за маслото не е качеството му и дали е правилното масло , а цената му , и налива това което може да си позволи.
                За много хора маслото е просто нещо мазно.
                - Защо да давам пари за скъпо, като и евтиното маже!? Че то все масло!
                Това качество, вискозитет, спецификации са непознати думи. На човек без грам техническа грамотност, как да му обясниш, защо едното, а не другото!?

                Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

                Коментар


                • #26
                  Първоначално публикуван от pansim Преглед на мнение
                  Най-стария ми мотор е 1994г. въздухар. Най-новия ми е 2014г. с водно охлаждане. Между тях има и един 2008год, пак с водно. Всички тези мотоциклети ги смазвам с полусинтетика 10w40. Така съм преценил, а вискозитетния клас за всички по книга е 10W40.
                  Смяната на маслото е винаги ПОД посочения от производителя пробег.
                  Визуално двигателите и на трите отвътре са като от магазина. Без налепи, отлагания и др.
                  До колкото разбирам от писането ти до тук , караш ги с масло за автомобилни двигатели , а не с мотоциклетно за интегрирана скоростна кутия и "мокър" съединител. И какви са тези мотоциклети , марка , модел ?
                  В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                  Коментар


                  • #27
                    Стига бре! Ти па какво разбираш?
                    Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

                    тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X