Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Обслужване на Хонда XRV 750 /Африка/

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Обслужване на Хонда XRV 750 /Африка/

    Колега, тук във форума има една книжка на англииски пусната в тема точно за Африка.
    В нея има обяснено на колко км се сменя маслото ... как ... абе всичко (според мен) , което е необходимо за поддръжката му.

    Аз съм си принтирал важните за мен неща .. и чакам топло време
    Toyota RAV4 XA2 2.0 D4D 2004г. | Honda XRV 750 Africa Twin RD04 1992 г.
    Piaggio Vespa PK50S 1983 г. | Puch Maxi N 1982 г.
    Спортен Клуб Стрелба с Лък - Етър 78 В.Търново

    Коментар


    • #32
      От: Обслужване на Хонда XRV 750 /Африка/

      Грешка, смазката, която ползвам за контакти не е графитна. Черна е, мацат я жичкаджиите по платките но не знам каква е! Някой да не си омаже кабеляците с графитна...
      Yamaha XT​M600E '98
      Mazda 626 2.0 DITD '99 Estate

      Коментар


      • #33
        От: Обслужване на Хонда XRV 750 /Африка/

        Все си мислех, че е графитна. Аз в същност я изчистих тази черната смазка от релето за мигачите, защото просто замръзваше, когато карах при по-ниски от 0 градуса температури и мигачите ми спираха да работят. От както я изчистих тази смазка и напръсках с WD 40 не съм имал проблеми в студа.
        Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
        Златомир Попов - Forry

        Коментар


        • #34
          От: Обслужване на Хонда XRV 750 /Африка/

          Малко по-напред в тази тема бях казах, че не ми работи скоростомера и одометъра. Днес покарах малко и забелязах нещо странно. Одометъра и дневния километраж работят, но не и скоростомера. Скоростомера едва едва се отлепя и при скорост може би 40-60 км/ч показва 30 примерно. Другото странно е че остава на 30 и стои там. Като спра и постои мотора, тогава се връща в изходно положение.

          Някакви идеи? Възможно ли е това да е от жилото или е по-скоро в самият уред проблема.
          Honda XRV 650 Africa Twin RD 03

          every passing minute is another chance to turn it all around

          Коментар


          • #35
            От: Обслужване на Хонда XRV 750 /Африка/

            Предполагам нещо е клеясало горе в самото табло ! Разглоби го внимателно и го смажи с тънко масло ! Примерно за шевни нашини ! Устройството е съвсем просто има един магнит който увлича стрелката !

            А за жилата си вземи едно това
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:10037007_910_FR_07.JPG
Прегледи:1
Размер:7.3 КБ
ID:5245553 струва 5 евро в Лоуис !
            И пръскай жилата не с WD40 а масло в спрей !
            Човек първо е изобретил колелото а после премазаните животни !

            Коментар


            • #36
              От: Обслужване на Хонда XRV 750 /Африка/

              Първоначално публикуван от CJ_ Преглед на мнение
              Предполагам нещо е клеясало горе в самото табло ! Разглоби го внимателно и го смажи с тънко масло ! Примерно за шевни нашини ! Устройството е съвсем просто има един магнит който увлича стрелката !

              А за жилата си вземи едно това
              [ATTACH=CONFIG]291668[/ATTACH] струва 5 евро в Лоуис !
              И пръскай жилата не с WD40 а масло в спрей !
              С помоща на такава джаджа аз натъпках моите жила с графитна грес и вече 3 години не съм ги пипал.
              "Do not correct a fool, for he will hate you;
              Correct a wise man, for he will appreciate you."

              Коментар


              • #37
                От: Обслужване на Хонда XRV 750 /Африка/

                С такаламид ли ?
                Човек първо е изобретил колелото а после премазаните животни !

                Коментар


                • #38
                  От: Обслужване на Хонда XRV 750 /Африка/

                  Днес малко хладничко, но сърце не трае. Емнах да видя какво му е скоростомера. Разглобих всичко и на топличко вкъщи започнах да разглобявам километража. Наистина е много лесно и устройството е елементарно. Проблема е че всичко вътре беше като ново. Имаше си смазка, където трябва. Стрелката първоначално беше на 20 км/ч. След като я по раздвижих, почна да се връща до 0. Странното е, че се движеше абсолютно свободно. Сглобих, но не можах да пробвам, че имаше сняг по пътя.

                  Имате ли идеи какво може да не му е било наред. Осъзнавам, че не са много възможностите, но все пак.

                  Благодаря!
                  Honda XRV 650 Africa Twin RD 03

                  every passing minute is another chance to turn it all around

                  Коментар


                  • #39
                    От: Обслужване на Хонда XRV 750 /Африка/

                    Можеш и с дрелка да въртиш жилото за проби.

                    Коментар


                    • #40
                      От: Обслужване на Хонда XRV 750 /Африка/

                      WD40 няма никакво място в техниката, освен за развиване на ръждясали резби. Навлича повече проблеми, отколкото решава. Кофтито е, че се разбира след време. За смазване на жила и други механизми се ползват проникващи масла или втечнени греси.
                      Виждал съм индивиди, които пръскат веригата с ВД. Освен, че няма никакви мажещи свойства след изпаряването на керосина, скоропостижно разяжда О-пръстените на веригата и съвсем закономерно тя си отива за норматив.
                      За колегата със задържащата газ: - Първо провери дали самата ръкохватка не трие някъде. Примерно в тапите на кормилото. След това виж дали има поне 2мм свободен ход. На самите жила има регулатори на дължината, близо до ръчката. Отвори "охлюва" на газта и виж дали не е износен пластмасовият водач. Най-добре е да свалиш ръчката, барабар с жилата и лесно ще откриеш проблема. Африката е с две жила, така че не е толкова страшно Винаги можеш да върнеш газта
                      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                      Коментар


                      • #41
                        От: Обслужване на Хонда XRV 750 /Африка/

                        Чудех се какво да правя и реших да попиша малко.
                        На всеки две години трябва да се сменя спирачната течност на Африката, защото течността е хигроскопична, поема влага и губи свойствата си. Познава се по това, че течността става по-тъмна на цвят и по-мътна. Ще опиша каква е процедурата тук за всеки който не е наясно.
                        Взимате прозрачен шлаух с вътрешен диаметър 3 мм, може и от кръвопреливна система дълъг минимум 50 см. Пробивате капака на едно бурканче от детски храни и вмъквате там единият край на шлауха. Пробийте още няколко отвора на капака, за да може да излиза въздуха от бурканчето. Купувате 250 грама спирачна течност за Африката, с обозначение - DOT 4. А сега реда за смяната...
                        Нахлузвате свободният край на шлауха върху главичката на обезвъздушителната пробка на левия кол, тоест по-далечният от казанчето, след като свалите гуменото капаче което покрива пробката. Развивате болтчетата на казанчето и сваляте капачетата му. За да не помпя прекалено много аз със спринцовка изтеглям старата течност от казанчето. После започвам да помпя с ръчката на предната спирачка, като преди това съм развил един оборот на пробката с ключ 8.
                        Защо използвам шлаух и бурканче? По две причини. Първо за да не оклепя целият мотор със спирачна течност, защото тя е агресивна и сваля боята, и второ, за да гледам през шлауха, какво става.
                        За да не обезвъздушавате после прекалено дълго можете да започнете да сипвате от новата спирачна течност в казанчето, преди още да е изтекла старата напълно. Когато забележите, че по шлауха започва да тече нова, прозрачна спирачна течност затягате пробката и местите шлауха на десният кол, този който е по-близо до казанчето, като повтаряте упражнението с помпенето и развиването на пробката.
                        Изчаквате няколко минути за да се успокои течността в системата и после няколко пъти сменяте, и обезвъздушавате с едната, и другата пробка, като реда е следният.
                        Първо нахлузвате шлауха на пробката. После започвате да помпите с ръчката на предната спирачка, и когато тя се втърди развивате пробката на един оборот и изпускате част от течността, като следите в шлауха дали има мехурчета въздух в течността, която изтича. После другата пробка. Когато намалее течността в казанчето доливате. Когато от пробките спрат да излизат мехурчета въздух, а само чиста спирачна течност и ръчката стане твърда при натискане, значи сте обезвъздушили системата и сте готови. Проверявате нивото в казанчето да е на горната обозначена граница и затваряте капачките му.
                        Същото упражнение от по-горе се прилага после и за задната спирачка.
                        Този начин за смяна на спирачната течност е универсален, тоест става за всякакви мотори. Но първо трябва да прочетете отгоре на капачето на спирачното казанче какъв модел спирачна течност се препоръчва за даденият мотоциклет. DOT 3, DOT 4, или DOT 5.
                        Раличните модели и номера DOT не трябва да се смесват! Ако искаш само да си долееш спирачна течност без да я сменяш то трябва да долееш от същият DOT, както твоята.
                        Добре е да пробвате мотора дали спира след тези процедури. Ако спира слабо, или изобщо не спира, то значи че не сте обезвъздушили добре системата. Пак слагате шлауха на пробката, помпите и развивате, до като спрат да излизат мехурчета въздух от пробките.
                        Успешна смяна на спирачната течност!
                        Последно редактирано от ВладиЧ; 05-04-11, 09:44.
                        Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                        Златомир Попов - Forry

                        Коментар


                        • #42
                          От: Обслужване на Хонда XRV 750 /Африка/

                          Браво за материала Владо!

                          Макар, че е писано страшно много във форума за спирачки, обезвъздушаване, смяна на течност и видовете ДОТ, ще драсна пак нещо.
                          Описаната схема по-горе е по трудния начин.

                          Кой е лесния?!

                          Взимате същото прозрачно маркуче, същото бурканче, нахлузвате ги на същите места.
                          Махата капачката на помпата.
                          Пробката долу я отвийте смело - не един оборот, ами 2-3, няма проблем.
                          В следващия момент течността тръгва на самотек.
                          А вие единственото което правите е - с шишенце течност в ръка следите нивото в казанчето на помпата и доливате, като най-важното е да не оставяте дъното до сухо, т.е. да не дърпа въздух.
                          Така след като изтече старата течност и малко от новата за промивка, просто затягате пробката долу и сте готови.
                          Повтаряте същото и на другия апарат(който има такъв).
                          Каква е разликата? - по този начин системата въобще не дърпа въздух и не ви се налага обезвъздушаване.
                          Някои системи са с доста чупки на маркучите и обезвъздушаването е трудно и проблемно за хора, които нямат опит с това нещо.

                          За DOT-а...
                          DОТ 3, 4 и 5,1 са на една и съща основа и няма проблем да се използват и заменят един с друг.
                          3-ката е най-стария стандарт, след това излиза 4, а когато Африката е произведена, 5,1 още не е бил стандартизиран.
                          Разликата м/у тези е само в хигроскопичността и точката на кипене.
                          5,1 е с най-добри показатели, след него е 4, а след него е 3. Аз ползвам DOT 5,1.

                          DОТ 5 е на съвсем друга основа. Него не го слагайте в системата, защото ще заминат всички О пръстени.

                          На който му е интересно може да си извади материали за четене от нета за въпросните DOT-ве и да прочете. Има много ценно инфо.

                          Поздрави,

                          Коментар


                          • #43
                            От: Обслужване на Хонда XRV 750 /Африка/

                            Благодаря Жоро за допълнението . Това за DOT-3, 4 и 5,1 и аз го знам така , но имам доста познати , които говорят, че по- новия DOT имал присадки , които разяждали гумата и за това не било хубаво да се месят течностите . Щяло да изяде гумичките и да изтърват цилиндърчетата.На лека кола съм ги месил и освен , че за 20 000 почерня течността, нищо друго не се случи. Работи си перфектно спирачката , въпреки доста интензивното използване (кара се предимно в града с много газ-спирачка).

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X