Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Предварение и как влияе на октана при различно сгъстяване

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Предварение и как влияе на октана при различно сгъстяване

    Първоначално публикуван от Мони Преглед на мнение
    Мотора също така разполага с много качествена екстра за нискооктанов бензин,букса намираща се под седалката,която се изключва.
    Сега се зачетох в статията на Мони и това за електрониката ми направи впечатление.
    Браво на КТМ за това запалване. Много важна добавка за адвенчър мотоциклет.
    Цялата философия е в това, че с изключването на буксата се променя моментът на подаване на искрата. Т.е. дава се по-малък аванс/предварение, за по-късно запалване на бензина и с това се компенсира ниското октаново число и съответно по-ранното му горене, за да не се получават детонации.
    Браво.

    Мони, в книжката за експлоатация описано ли е в какъв диапазон спада възможното за употреба октаново число, за нормална работа на двг., при избор на втория режим на запалването?
    Последно редактирано от Жоро Донечки; 20-03-09, 16:10. Причина: букви разни

  • #2
    До: KTM-950 Adventure модел 2005

    Първоначално публикуван от Жоро XR 600 Преглед на мнение
    Сега се зачетох в статията на Мони и това за електрониката ми направи впечатление.
    Браво на КТМ за това запалване. Много важна добавка за адвенчър мотоциклет.
    Цялата философия е в това, че с изключването на буксата се променя моментът на подаване на искрата. Т.е. дава се по-малък аванс/предварение, за по-късно запалване на бензина и с това се компенсира ниското октаново число и съответно по-ранното му горене, за да не се получават детонации.
    Браво.

    Мони, в книжката за експлоатация описано ли е в какъв диапазон спада възможното за употреба октаново число, за нормална работа на двг., при избор на втория режим на запалването?
    Жоро,
    За съжаление никъде в книжката няма токова описание,но в пътепис на едни холандци,посетили Монголия с 950-тки,та описваха,че благодарение на тази екстра карали със 82 октана,който зареждали в Улан Батор.Предполагам,че това е нам познатия от тоталитарно време 86 октана,може би не са съвсем точни в описанието.Знам ли може и да са съвсем точни в описанието,но факт е,че са пътували безпроблемно.

    Поздрави
    търся си подписа....

    Коментар


    • #3
      До: KTM-950 Adventure модел 2005

      Абсолютно безпроблемно ще пътуват.
      Винаги може да се движи с няколко октана нагоре-надолу, без това да е особен проблем за работата на двигателя.
      Такива мотори с тази екстра са много удобни не само за странство, ами и за постоянна експлоатация в страни като Русия например.
      Там все още, както може да се зареди 92-95 така може да се зареди и 80-82(76 измерен по моторен метод) октана. И не винаги има избор на бензиностанциите или се оформят страхотни опашки само на някои от колонките.
      Тази букса на КТМа може да се изведе и на кормилото с двупозиционен бутон и става супер лесна и удобна за често използване.

      Иначе октанът се измерва по три метода, т.е. различни числа реално може да означават един и същ октан.
      Ето малко по въпроса писано от един колега:

      Първоначално публикуван от Двигателист Преглед на мнение
      Октановото число на бензините се нормира по два основни стандарта – моторен метод и изследователски метод. На колонките в Европа (включвам и България) числото е по изследователския метод. Ако трябва да направим приблизителна съпоставка между стойностите на двата стандарта изследователски/моторен цифрите изглеждат горе-долу така – 80/76, 91/82,5, 95/85, 98/88. Тук е мястото да вмъкна, че в Русия и бившите ССР бензин означен с А е по моторен метод, а с АИ е по изследователски. Затова старите двигатели на УАЗ, които по спецификация са за А-76, приравнено към БГ означенията това е бензин 80 октана. Това за Европа...
      В някои щати и някои други държави, обаче е възприет друг начин на означаване по бензиностанциите, който е средноаритметична стойност от октановите числа по двата метода примерно нашият 95 там е 90, а 91 (92) около 87.
      Добре е да видите в ръководството на вашата Тойота по кой метод е нормирана стойността на октановото число и по този начин да си направите сметка, кой бензин в България ще е най подходящ за нейния двигател. На английски изследователският метод е RON (Research Octane Number), моторният е MON (Motor Octane Number), споменатото по-горе американско означение е RdON (Road Octane Number), PON (Pump Octane Number), или просто (R+M)/2.

      п.п. Малко се отдалечаваме от темата, но предполагам ще бъде интересно на някои колеги.
      Дори, Мони, мисля че може да се оформи една тема например в подфорум Проекти, планове и подготовка за пътувания
      За да са полезни тези неща с октаните на колеги които пътуват на далеко и не са съвсем запознати по въпроса.

      Коментар


      • #4
        До: KTM-950 Adventure модел 2005

        Не знам дали е точно тук мястото да вметна, че тази екстра за КТМ е добре, защото той има 11,5:1 степен на сгъстяване. А Хонда Африка Туйн има 9:1 степен на сгъстяване и работи без проблеми с бензин от 76 до 100 октана. Пробвано е !
        Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
        Златомир Попов - Forry

        Коментар


        • #5
          До: Предварение и как влияе на октана при различно сгъстяване

          9:1 не е никак малко сгъстяване. Подходящият бензин за него е около 95. Това, че Африката върви с 80(76) не означава, че това е крайно безпроблемно и е добре за нея, но инцидентно зареждане няма да и се отрази фатално.
          Бензини с октан А-76 изисква сгъстяване 6,7:1... максимум 7:1, с каквото впрочем са и старите руски двигатели.

          Коментар


          • #6
            До: Предварение и как влияе на октана при различно сгъстяване

            Жоро,

            Съгласен съм,темата е страхотна,но виждам,че някой от колегите вече я е преместил.
            Благодаря ти за публикуваното мнение(Двигателист),относно различните методи на класифициране на октановото число.

            Единственият опит,който имам с ниско-октанов бензин е Сирия.Някои казват,че числото там е 89-оловен.Естествено аз не съм имал проблеми,но по-странното е,че колегата,който пътуваше с мен Yamaha FZ1-Fazer,също така безпроблемно.Не знам каква е степента на сгъстяване при него?!,но за толкова нов модел предполагам,че е достатъчно висока,та така,или иначе през цяла Сирия кара безпроблемно.
            Някаква идея за стандарта,който прилагат в Арабските държави?

            Поздрави
            търся си подписа....

            Коментар


            • #7
              До: Предварение и как влияе на октана при различно сгъстяване

              Първоначално публикуван от Мони Преглед на мнение
              Единственият опит,който имам с ниско-октанов бензин е Сирия.Някои казват,че числото там е 89-оловен.Естествено аз не съм имал проблеми,но по-странното е,че колегата,който пътуваше с мен Yamaha FZ1-Fazer,също така безпроблемно.Не знам каква е степента на сгъстяване при него?!,но за толкова нов модел предполагам,че е достатъчно висока,та така,или иначе през цяла Сирия кара безпроблемно.
              Някаква идея за стандарта,който прилагат в Арабските държави?

              Поздрави
              Това 89 в Сирия, ако е по моторен метод, се равнява на нашия 98.
              Ако е по изследователския, както при нас, също не е много ниско и няма да окаже фатално влияние на Фейзъра.
              За арабските държави нямам информация. Но някъде из нета неможе да няма инфо за това.

              Коментар


              • #8
                До: Предварение и как влияе на октана при различно сгъстяване

                Аз се чудя защо КТМ като е с впръскване няма автоматичен октан коректор като на колите, не съм провеврил, но се съмнявам БМВ в моторите да нямат. Супер тема
                Е сега вече е проверено, БМВ имат автоматичен октан коректор, бях чувал. Много неща БМВ са ги въвели първи в моторите.
                Последно редактирано от BukToP; 24-03-09, 18:03. Причина: допълнение

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X