Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Africa Twin Предница: Помпане, По-гъсто масло, Повече масло, Прогресивни пружини

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Africa Twin Предница: Помпане, По-гъсто масло, Повече масло, Прогресивни пружини

    Ники, усещаш ли разлика в умората на ръцете при дълъг път? Карал ли си дълго по сравнително лоша настилка, не черно, просто лоша

    И още чакам Чанев да сподели колко често помпа предницата. Може и друг, който помпа да каже.
    Последно редактирано от Ilarioncho; 27-08-14, 09:25.
    Следващият път, когато умът ви витае, последвайте го! => www.smehurko.info

    Коментар


    • #32
      От: Africa Twin Предница: Помпане, По-гъсто масло, Повече масло, Прогресивни пружини

      Илко, разлика във возията и управляемостта на мотора, практически няма. При спиране, обаче го няма характерното гмуркане, което позволява да понатиснеш спирачките повечко.
      Това с повечето помпане не ме кефи особено, предвид, че семерингите са винаги под налягане и вероятността от теч се увеличава.
      При прогресивните пружини опцията с въздуха си остава, но аз поне не изпитвам потребност от това.
      Абе, най-добре да ти дам да пробваш.
      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

      Коментар


      • #33
        От: Africa Twin Предница: Помпане, По-гъсто масло, Повече масло, Прогресивни пружини

        Първоначално публикуван от Ilarioncho Преглед на мнение
        И още чакам Чанев да сподели колко често помпа предницата. Може и друг, който помпа да каже.
        Колко често ли - никога. Откакто я ревизирах пролетта на 2011 мисля, от тогава не съм я помпил. Само миналата година проверих налягането и си беше както съм ги напомпил на 0,8....а може и по-малка да беше цифрата, имам я записана на един лист в гаража. Преди това със старите семеринги също нямах изпускане на въздух, масло или каквито и да е други флуиди. Препоръчително е да си направиш система за едновременно напомпване, каквато мен ме мързи вече 5-та година да си направя но аз нали не завивам с тяло и едва ли ще ми се отрази минималната разлика в налягането на коловете
        Yamaha XT​M600E '98
        Mazda 626 2.0 DITD '99 Estate

        Коментар


        • #34
          От: Africa Twin Предница: Помпане, По-гъсто масло, Повече масло, Прогресивни пружини

          Чанев, а с какво помпаш?
          Следващият път, когато умът ви витае, последвайте го! => www.smehurko.info

          Коментар


          • #35
            От: Africa Twin Предница: Помпане, По-гъсто масло, Повече масло, Прогресивни пружини

            С помпа за велосипед и след това с манометър спадам налягането до необходимото - предполага се, че точността е под всякаква критика. На мен не ми пука обаче, доволен съм от поведението на предницата и не мисля да я пипам.
            Yamaha XT​M600E '98
            Mazda 626 2.0 DITD '99 Estate

            Коментар


            • #36
              От: Africa Twin Предница: Помпане, По-гъсто масло, Повече масло, Прогресивни пружини

              0,4атмосфери го дават налягането в коловете

              Коментар


              • #37
                От: Africa Twin Предница: Помпане, По-гъсто масло, Повече масло, Прогресивни пружини

                Карах по черно вчера, предницата е добре. Карах и покрив асфалт в завои, пак е добре. Минах доста и по магистрали и хубав асфалт. Отлично се държи. Засега не виждам забележки.
                Следващият път, когато умът ви витае, последвайте го! => www.smehurko.info

                Коментар


                • #38
                  От: Africa Twin Предница: Помпане, По-гъсто масло, Повече масло, Прогресивни пружини

                  Добре, добре....колко да е добре
                  Yamaha XT​M600E '98
                  Mazda 626 2.0 DITD '99 Estate

                  Коментар


                  • #39
                    От: Africa Twin Предница: Помпане, По-гъсто масло, Повече масло, Прогресивни пружини

                    Май открих още едно преимущество на по твърда предница.
                    Вчера със ниска скорост и пътник на един завой влезнах във шахта,беше доста дълбока,доста над "нормалното".
                    Предницата потъна до степен във която предният калник се закачи за долният държач на ролбарите и излезна от болтовете със който е хванат.Резултата беше около 20 мин.нагласяне на предният калник.И малко каучук от гумата по калника.
                    Хубавото е че не се счупи калника,дори и ушите останаха здрави.Не знам дали е "заводско" така но се оказа,че ушите не са цели,а са отворени от единият край,затова и не се счупиха.
                    След произшевствието направихме още около 400 км без проблем.
                    Сега - BMW R1200RT 2006 г
                    Бивш - Suzuki V-Strom 1000 2004 г
                    По Бивш - Honda Africa Twin RD04 1992 г
                    По По Бивш - Yamaha Virago VLX 500 1983 г

                    Коментар


                    • #40
                      От: Africa Twin Предница: Помпане, По-гъсто масло, Повече масло, Прогресивни пружини

                      Ами хора покарах доста вече, по всякакви пътища и условия и мога да споделя.
                      Категоричен съм, че с масло 15 W в предницата е много по-добре. Нямам никакви забележки.

                      Въздух не съм помпал.
                      Задницата не "рита" вече, което ще означава потвърждава се теорията, че причината за това и поведение преди е била прекалено меката предница.
                      Не се наложи да затягам винта към разширителя на задното окачване при натоварен мотор. Все още е развит до край (Soft) и работи добре.
                      Гмуркането е съвсем малко и едва абележимо за разлика от преди. В резултат при спиране се чувстваш много по-сигурен.
                      Потвърждавам много добър баланс на мотора сега на ниска скорост (преди се поклащаше силно и не позволяваше да чувстваш какво точно се случва там долу).
                      Много уверен контрол с газта при маневри (ниска скорост). Както писах по-горе преди леко подаване на газ караше мотора да се клати и създаваше усещане за липса на контрол. Забелязах, че сега мога да стоя на светофар, без да си пускам краката, балансирайки мотора с леко накланяне на главата и мъничко газ ако е нужно на моменти. Това въобще не беше възможно преди.
                      Като умора на ръцете и тялото не виждам разлики.

                      Смяната на маслото с по-гъсто не изключва подмяната на пружините с прогресивни или смяната на цялата предница с по-модерна. Едва ли постига ефекта, който тези модификации биха произвели. Просто давам обратна връзка за това, което сдъм пробвал. Ще е хубаво да чуем по-подробни и конкретни мнения и впечатления от хората смяняли пружини и предница. А именно в какво точно виждат подобренията.
                      Последно редактирано от Ilarioncho; 13-09-14, 10:29.
                      Следващият път, когато умът ви витае, последвайте го! => www.smehurko.info

                      Коментар


                      • #41
                        От: Africa Twin Предница: Помпане, По-гъсто масло, Повече масло, Прогресивни пружини

                        Наближава време за обслужване, мога да споделя моят опит. Първоначално карах с 10 W - предницата беше като пате.
                        Добавих въздух, 0,5 атмосфери - леко се подобриха нещата. Добавих 0,8-1,0 атмосфера - предницата стана доста твърда и стабилна, но не посмях да карам дълго така. Освен това се боях, че дори на лек макадам ще подскача като пинг-понг.
                        Илариончо, помпам с преносим компресор, имат голям циферблат и установих, че ако напомпаш на 0,7 и бързо извадиш накрайника, вътре остава 0,4-0,5атмосфери.
                        Миналата година сложих 15 W - споделям напълно твоето мнение за поведението, въздух - така и не съм пробвал.
                        Защо не писах по-рано, ами, сега намерих време да ровя във форума.
                        Honda XRV750 Africa Twin
                        Opel Record E 1.8i

                        Коментар


                        • #42
                          От: Africa Twin Предница: Помпане, По-гъсто масло, Повече масло, Прогресивни пружини

                          Радвам се, че сподели. Щом и ти усещаш нещата по същият, положителен начин, явно заключениоята са верни - 15 W е маслото за предницата на Africa Twin (поне що се отнася за RD04).
                          Следващият път, когато умът ви витае, последвайте го! => www.smehurko.info

                          Коментар


                          • #43
                            От: Africa Twin Предница: Помпане, По-гъсто масло, Повече масло, Прогресивни пружини

                            Предполагам, че с малко въздух нещата ще станат още по добре за хубави асфалтови пътища. Живот и здраве, ще пробвам напролет, тъй като ми предстои минаване през Европа.
                            Сетих се за нещо друго обаче: някой сподели, че в ранните 90' във всички сервизи на Хонда е получен технически бюлетин, според който в предниците на Африките НЕ ТРЯБВА ДА ИМА ВЪЗДУХ!
                            Аз лично съм карал около година с въздух, не съм имал проблем. Предполагам, че е нормално по-бързото износване на семерингите.
                            Honda XRV750 Africa Twin
                            Opel Record E 1.8i

                            Коментар


                            • #44
                              От: Africa Twin Предница: Помпане, По-гъсто масло, Повече масло, Прогресивни пружини

                              Не се занимавай с излишни неща. В ръководството за експлоатация си пише 0,4 и Илко правилно ти каза 15W масло. Това добиче е такова , че ще те заведе навсякъде. Самоп да има масло и антифриз .

                              Коментар


                              • #45
                                От: Africa Twin Предница: Помпане, По-гъсто масло, Повече масло, Прогресивни пружини

                                Слагането на масло 15 W ми се струва достатъчно за предницата. За хубави асфалтови пътища пробвай да завиеш малко винта към разширителя на задния амортисьор. Аз го карам по принцип развит до край (Soft). Така ми се струва най-комфортно по криви пътища (като нашите).
                                Достигнах до този извод след едно каране на едро в Турция. Там леко вълнообразните пътища са по-скоро стандард. След 2-3 дни каране започна да ме боли кръста. Тогава развих този винт докрай и всичко се оправи, дори болката изчезна. Предполагам за "мазни" магистрали може да се навие леко(не важи за сръбската магистрала, защото тя е бетер нашата ).
                                Следващият път, когато умът ви витае, последвайте го! => www.smehurko.info

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X