Обява

Свий
Няма добавени обяви.

нормално ли е 300гр. доливане на антифриз при 5000 изминати км хонда трансалп 650

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: нормално ли е 300гр. доливане на антифриз при 5000 изминати км хонда трансалп 650

    Пара. Дори всичко да е наред , се губи по малко течност , зависи къде се навреш и каква жега е. На голяма част от моторите , радиатора е разположен над кривките на ауспуха , като се завреш в някое задръстване , вентилаторите не спират да работят , особенно ако са четири цилиндъра. Освен това вентилаторите при моторите се включват при над 100 градуса.
    В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

    Коментар


    • #17
      От: нормално ли е 300гр. доливане на антифриз при 5000 изминати км хонда трансалп 650

      Остави един мотор да работи на място та да загрее , и виж през отдушника на разширителният съд какво излиза. Или питай тези дето карат по гората , колко вода доливат , най-вече на КТМ.
      Системите на някои мотори не са като на автомобилите. На моя мотор, разширителният съд бе в най-ниската точка, с преливник. Когато мотора загрее, антифриза се разширява, в следствие на повишеното налягане отваря капачката с клапа, която е на радиатора и пълни разширителния съд, който е постоянно отворен към атмосферата. При изстиване течността в следствие на създадения вакуум от изстиването на охладителната течност се връща в радиатора, пак през капачка с клапа. Ако има повече антифриз или прегрее зверски, от разширителния съд всичко отива навън.
      If you can't stand behind our troops feel free to stand in front of them!

      Коментар


      • #18
        От: нормално ли е 300гр. доливане на антифриз при 5000 изминати км хонда трансалп 650

        Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
        ... Освен това вентилаторите при моторите се включват при над 100 градуса.
        И при колите така. И пак не се губи.

        Първоначално публикуван от The Back Bone Преглед на мнение
        Системите на някои мотори не са като на автомобилите. На моя мотор, разширителният съд бе в най-ниската точка, с преливник. Когато мотора загрее, антифриза се разширява, в следствие на повишеното налягане отваря капачката с клапа, която е на радиатора и пълни разширителния съд, който е постоянно отворен към атмосферата. При изстиване течността в следствие на създадения вакуум от изстиването на охладителната течност се връща в радиатора, пак през капачка с клапа. Ако има повече антифриз или прегрее зверски, от разширителния съд всичко отива навън.
        На Жигули е точно така - разширителен съд на ниско, отворен към атмосферата. И на доста други коли. И да, ако антифриза е много или прегрееш - излиза. Ама иначе не.

        Коментар


        • #19
          От: нормално ли е 300гр. доливане на антифриз при 5000 изминати км хонда трансалп 650

          И на двата мотора които карам,разширителния съд е ниско долу-отворен.И на двата(има ги в подписа ми),не се губи антифриз,или поне аз не мога да забележа,а Сузуки-то не е като да не влиза в засукани дерета.Специално 600 кубиковия Трансалп е почти винаги преохладен,този мотор да загрее,да включи перката-мнооого трудна работа(термостата ми е изправен).На колегата мотора или има теч от водната помпа(започва с много малки капчици,рядко)или е с някой калпав антифриз.
          Yamaha Yz450F
          Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
          Всичко с ''рошави''гуми!

          Коментар


          • #20
            От: нормално ли е 300гр. доливане на антифриз при 5000 изминати км хонда трансалп 650

            Ясене , не знам какъв мотор караш , аз за първи път карах състезателен мотор с водно охлаждане през 1984г. , след всяко състезание или тренировка му доливах течност , а и не само на него , на всички които съм карал до сега , на едни по-малко , на други повече.
            За да се абсорбира водата от въздуха не е нужна висока температура , остави един буркан с вода на открито , и виж след няколко месеца колко е. Пак казвам , разширителният съд при моторите е отворена система. Моторите работят нормално само при оптимална температура , като са студени са като спънат кон , затова и духат от течността. И един пример при колите , отвори капака на един мерцедес 124 , и виж какво следва след клапана на капачката , къде отива течността след като се отвори клапана.
            В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

            Коментар


            • #21
              От: нормално ли е 300гр. доливане на антифриз при 5000 изминати км хонда трансалп 650

              Не бе, не карам мотор. Потягам от време на време по някой мотор на приятели и толкова. Ама забелязвам глупостите отдалече. На водата мога да ти нарисувам и фазова диаграма, и графика на парния натиск. И на етиленгликола мога, ама него в моторджийските "антифризи" често го няма. И мога и да сметна колко ще се загуби за един сезон ако всеки ден загряваш водата в съда до 90градуса и я охлаждаш до 20. Между половин и 5 грама - зависи от обема на въздуха над течността в казанчето. Освен това при тази система тя нито се нагрява до 90, нито има чак непосредствен контакт с атмосферата - има там отвори за изравняване на налягането, ама не е отворен буркан.


              А на Мерцедес 124 даже и разширителен съд няма. И пак не губи течност, докато не намериш как да го прегрееш.

              Коментар


              • #22
                От: нормално ли е 300гр. доливане на антифриз при 5000 изминати км хонда трансалп 650

                На всички ДВГ с течностно охлаждане НЕ е нормално да се губи охладителна течност. Загубата означава проблем в уредбата.
                Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

                тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

                Коментар


                • #23
                  От: нормално ли е 300гр. доливане на антифриз при 5000 изминати км хонда трансалп 650

                  Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение

                  А на Мерцедес 124 даже и разширителен съд няма. И пак не губи течност, докато не намериш как да го прегрееш.
                  Некомпетентно!!

                  Че няма разширителен съд, няма - то никой Мерседес няма
                  ....че не губи течност - не губи.
                  Ако търсиш много да го прегрееш, и го мразиш - може и да успееш..



                  за неинформираните - онова вляво, първото -е за чистачките, другото зад него... няква течност има вътре, ама за кво е???

                  те тук горе вляво между акумулатора и филтърната кутия има още едно същото, дето се плацика вътре нещо...



                  дет` се вика - грешка, Спасе...
                  Даването на мнение на всяка цена не е задължително, дори някога вреди..
                  Последно редактирано от Veni1; 23-06-14, 19:19.

                  Коментар


                  • #24
                    От: нормално ли е 300гр. доливане на антифриз при 5000 изминати км хонда трансалп 650

                    Нищо де - разкажи.

                    Коментар


                    • #25
                      От: нормално ли е 300гр. доливане на антифриз при 5000 изминати км хонда трансалп 650

                      Значи да вмъкна и моето мнение измежду споровете за охладителните с-ми на Мерцедесите
                      Търси теч задължително. Понякога маркучите се пропукват откъм най-вътрешния слой и започва да избива през краищата им, където са конците им - между двата слоя. Огледай за нещо такова. Водната помпа ако тече ще прави следа по тавата на двигателя - направена е така, че ако протече водата изтича извън корпуса и, а не отива в маслото. Може и някой от радиаторите да е пукнат леко и да сълзи - и там огледай. Запали мотора, почакай малко да поработи и то ще си проличи, просто трябва да поогледаш с фенерче.
                      Yamaha XT​M600E '98
                      Mazda 626 2.0 DITD '99 Estate

                      Коментар


                      • #26
                        От: нормално ли е 300гр. доливане на антифриз при 5000 изминати км хонда трансалп 650

                        Ами те снимките говорят достатъчно.
                        124 - независимо бензин или дизел, имат разширителен съд - казанче, народному...
                        Че е разделено на две нива, дори, серпентинно..
                        Не ме карай да търся парт-номера, щото са много, за разните модели.

                        Коментар


                        • #27
                          От: нормално ли е 300гр. доливане на антифриз при 5000 изминати км хонда трансалп 650

                          Благодаря.

                          Коментар


                          • #28
                            От: нормално ли е 300гр. доливане на антифриз при 5000 изминати км хонда трансалп 650

                            Омазахме темата на колегата..
                            Дано не се сърди.

                            Коментар


                            • #29
                              От: нормално ли е 300гр. доливане на антифриз при 5000 изминати км хонда трансалп 650

                              Нормално е относително понятие. За 5000км и мотор над 10 годишен мотор много неща са нормали.
                              300г в иделани условия, на теория и на предназначението за което е предвиден транзалпа битрябвало да не пипа антифриз.
                              Това обаче е само на теория и по принцип. Карай градско в Атина три летни месеца и пак говориме, без търкаляне и дране на черно.
                              Прегледай мотора за течове от маркучии двигател, хлабави съединения и цвета на антифриза за чужди примеси, другото е в границите на напълно нормалното.

                              Първоначално публикуван от Ясен
                              Абе хора, защо не се борите с проблеми, които разбирате?
                              Това от мене без да съм имал ни един мотоциклет Жигули.

                              При по сериозно каране са ми изтичали и обикновените акумулатори на Патрола. Оффроуда не е точна наука.

                              Коментар


                              • #30
                                От: нормално ли е 300гр. доливане на антифриз при 5000 изминати км хонда трансалп 650

                                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                                Не бе, не карам мотор. Потягам от време на време по някой мотор на приятели и толкова. Ама забелязвам глупостите отдалече. На водата мога да ти нарисувам и фазова диаграма, и графика на парния натиск. И на етиленгликола мога, ама него в моторджийските "антифризи" често го няма. И мога и да сметна колко ще се загуби за един сезон ако всеки ден загряваш водата в съда до 90градуса и я охлаждаш до 20. Между половин и 5 грама - зависи от обема на въздуха над течността в казанчето. Освен това при тази система тя нито се нагрява до 90, нито има чак непосредствен контакт с атмосферата - има там отвори за изравняване на налягането, ама не е отворен буркан.


                                А на Мерцедес 124 даже и разширителен съд няма. И пак не губи течност, докато не намериш как да го прегрееш.
                                Не знам как забелязваш глупостите , защото като гледам раздела е пълен с такива , но не виждам мнението ти там. Аз от рисунки на фазовата диаграма не разбирам , и по физика и по химия бях на поправителен , бягах от час и ходех да карам КТМ , на който доливах след тренировката вода. Завърших ДВГ , в техникума имахме три картинга , от всички инженери никой не можеше да ги накара да заработят , бяха царе на теорията , фазови диаграми и графики , но не бяха виждали на живо чукче и наковалня. Да ти казвам ли как изкарвах поправителните по химия , физика и руски? От 15г. , на целия ни отбор по мотокрос съм ремонтирал моторите , заварявал рамки и кормила като се наложи , механиците: един пиеше много бира , другия му беше ясна само теорията , трети беше ченге. А през 1984г. , за да ти дадат КТМ , трябваше да можеш да караш , да можеш да го ремонтираш сам , и да се пребориш с връзкарите които бяха много , в магазина не ги продаваха. Това ти го казвам за да разбереш , че между теория и практика има много голяма разлика. Вместо да ми рисуваш фази , вземи един нов мотор и направи един манш от 40мин. + две обиколки , като изстине виж колко трябва да долееш. Примера за 124-ката ти го дадох , защото системата му е по-различна , капачката е на разширителният съд , прегрее ли да се отвори клапана , всичко отива на асфалта , при моторите разширителния съд е след капачката , а някои нямат такъв , на транспортера Т2 , Т3 дизел, системата е по различна.
                                По темата , в мнение №6 съм казал при какви условия мотора на колегата може да загуби 300мл. течност , не е казал как и при какви условия го е карал , ако е било в Сахара ме учудва , че е минал с толко. Но спора премина в това дали работеща охладителна система на мотор може да загуби течност , еми може , зависи дали си за гъби или на трасето.
                                Пак да кажа: теорията е едно , практиката е съвсем друго.
                                В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X