X
X

• Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

• Първоначално публикуван от Motosapiens Преглед на мнение
    I just turned on my spot, I am in tatvan waiting to hear if the coil has shipped. I call, but get no answer.
    I was supposed to pay for it by bank transfer this morning, but the bank here is closed, so I dont know what will happen.

if the 1st idiot I talked to at 11am yesterday had bothered to send me the info like he promised, I would have paid, & had the coil today.

Doug
    Doug,
    In the Arab world people do not work on Friday. Some countries do not work on Saturday as well. Have it in mind for the next week or two !!!

Първоначално публикуван от Motosapiens Преглед на мнение
    it has a bashplate, I put one on when I built the bike

they say the coil is shipped, & will be here tomorrow!

Doug
    Doug if you have not paid for the coil how did it get send to you ?
    Do you have a tracking # ?
    Последно редактирано от viki terzieva; 30-08-10, 10:20.

Коментар

• От: Близкия изток

Hi Andre!

Well, I 1st called the HD dealer at 11am yesterday, & talked to some guy. he kept promising to email me what coils they had, so I could see if they would work.
      I finally got ahold of someone else there 6 last nite.
      he said he told the 1st guy several times to contact me.
      they did have a coil I could use, & gave me the info to send the $ thru the bank today
      well today, the bank here was closed.
      so I called back, he said send it thru the post office
      so I went there, & they couldnt do it, & I had them talk with the post guy on the fone.
      also, they cant take visa over the fone for some reason.
      I said that if the 1st guy had done like he promised, I would have paid for the coil yesterday, have it today, & be on my way, but as he didnt, I was stuck here, because of him.
      he agreed & sent the coil today, and I promised him to wire the money as soon as the bank opens.
      so the shipping company says it will be here between 4-5pm tomorrow.

I really hate this town, & dont like the kurdish people, some are ok, but I cant walk down the street without being bothered by kids asking for money.

Im ready to get the hell outta here.

Doug

Коментар

Hi Andre!

Well, I 1st called the HD dealer at 11am yesterday, & talked to some guy. he kept promising to email me what coils they had, so I could see if they would work.
        I finally got ahold of someone else there 6 last nite.
        he said he told the 1st guy several times to contact me.
        they did have a coil I could use, & gave me the info to send the $ thru the bank today
        well today, the bank here was closed.
        so I called back, he said send it thru the post office
        so I went there, & they couldnt do it, & I had them talk with the post guy on the fone.
        also, they cant take visa over the fone for some reason.
        I said that if the 1st guy had done like he promised, I would have paid for the coil yesterday, have it today, & be on my way, but as he didnt, I was stuck here, because of him.
        he agreed & sent the coil today, and I promised him to wire the money as soon as the bank opens.
        so the shipping company says it will be here between 4-5pm tomorrow.

I really hate this town, & dont like the kurdish people, some are ok, but I cant walk down the street without being bothered by kids asking for money.

Im ready to get the hell outta here.

Doug
        Doug, people in that part of the world are lying for living so do not be surprise. Make sure to use western own business to help out. The locals will take advantage of you !
        Good luck !

Коментар

well, if I dont get the coil, Im sure not going to send them the money.
          I'll just find a couple of car coils & fix it thataway

Doug

Коментар

Lake Van

Езерото Ван

Van Castle

Замъкът Ван

Van kitties.
            no, I dunno why they have a statue of kitties here

Котенца във Ван.
            И не, не знам защо имат статуя на котенца тук.

Последно редактирано от sabin; 29-08-10, 18:03.

Коментар

Im in Van, the bike dies again, just like before
              so I mess with the points again. they seem ok, but not a good spark.
              a few minutes later, the bike starts again, & off I go.
              about 20km later, it dies again. I let it cool, & it starts.
              hmmm coil is crapping out I think.
              of course its a new aftermarket coil.
              Im glad I saved all the old OEM harley stuff from this bike. I'm gonna bolt that junk together, & make a bike that
              wont ever break down! 20km more, dies. I get to a gas station, fill the tank, & it wont start.
              so I push it to the side to poke around & see if I spot a broken wire or something.
              everything looks fine. last time it died, I jiggled the switch as it was still rolling to see if that was bad, but nothing.
              Im pretty sure by now its the coil.
              Where to get a coil? Im 1/2 way between Van & Tatvan, in the middle of BFE. nothing but a couple villages for miles.
              the gas station guy says there a car shop right up the road, so I head there.

I pull in, & met the rudest asshole of the whole trip.
              he just gives me dirty looks, & says he cant help me.
              he has a couple junk cars there, I show him my coil, & ask to buy a used one.
              nope
              I ask can he find a new one?
              nope
              I offer the magic word here, 'money'
              nope.
              then he acts like he is washing his hands, & tells me to go.
              what a dick!
              he spoke no english, so I started the bike, & in words & sign language that he understood, told him what I thought of him, &
              the rudest thing I could think of to a turkish guy, popped the clutch, & did my best to spray him with gravel as I left.
              By the way he was ducked down when I looked in my mirror, I think I succeeded.
              theres no reason to be such a dick. if he didnt have the part, or couldnt get it, fine.
              dont be a rude asshole.
              (Im not goin to repeat what I said to him, as I have met many nice people here, & dont wanna offend them)
              but he understood, I could tell

so now I have a bandanna on the coil, & when it dies, I wet it with ditch water.
              nasty stuff, that turkish ditch water.

Намерам се във Ван, а мотора угасна отново, точно както и преди
              Така се започвам пак да човъркам по връзките. Те изглеждат наред, но няма добра искра.
              След няколко минути, мотора пали отново и аз потеглям.
              На около 20 км по-нататък, отново угасва. Оставям го да се поохлади и след това пали.
              Хммм, мисля си, че бобината сдава багажа.
              Естествено това е нова, нефабрична бобина.
              Радвам се, че запазих всички оригинални Харли части от този мотор. Ще ги стегна тези чаркалаци и ще направя мотор който
              никога повече да не се поврежда! Последният път когато ми угасна, размърдах ключа тъй като мотора още се движеше по инерция, но нищо.
              Почти съм сигурен, че е проблема е в бобината.
              Откъде да намеря бобина? Намирам се на половината път между Ван и Татван, в средата на нищото. В продължение на километри няма нищо друго освен няколко селца.
              Работникът в бензиностанцията каза, че имало сервиз за автомобили по пътя, така че се насочвам натам.

Отбивам при сервиза и срещам най-грубия задник в рамките на цялото ми пътешествие.
              Той само ме гледа мръсно и казва, че не може да ми помогне.
              Има няколко бракми при него и аз му показвам бобината и го питам дали мога да купя някоя използвана.
              Не може.
              Питам го дали може да ми намери нова?
              Не може.
              Споменавам вълшебната думичка "Пари"
              Не може.
              След което той започва да се държи, сякаш си измива ръцете от случая и ми казва да си вървя.
              Какъв задник!

Той не говореше английски, тъй че запалих мотора и с помощта на думи и жестове които той разбра, му казах какво си мисля за него,
              най-грубите неща за турчин, които ми дойдоха на ум, пуснах съединителя и дадох всичко от себе си за да го окъпя с чакъл, докато тръгвах.
              Между другото, когато погледнах в огледалото го видях да се прикрива клекнал, та мисля, че успях.
              Няма никаква причина да бъдеш такъв задник. Ако не разполагаш с търсената част или не можеш да я доставиш, няма проблем.
              Не се дръж като груб задник.
              (Няма да повторя какво му казах, тъй като тук има много мили хора и не искам да ги засягам)
              Но той ме разбра, личеше си.

Така че, сега съм завързал една бандана (кърпа за глава) на бобината и когато угасне я поливам с вода от канавката.
              Гадна работа е тази турска вода от канавките.

oh, I forgot to mention, it had been raining, & of course, more road construction

so lots of nice slippery mud to waller thru. By now, me n the bike have a pretty good coat on us.

It got to where it would only go a mile or 2 before dying, and its getting late.
              I have no food with me, or anything to drink (there was plenty of turkish ditch water if things got too bad)

О, забравих да спомена, че валеше, и разбира се имаше още пътни ремонти.

Така че имаше изобилие от хлъзгава кал в която да се търкаля човек. Към настоящия момент, върху мен и мотора има сериозен слой от нея.

Стигна се дотам, че моторът изминаваше само около 2-3 км преди да угасне отново, а вече ставаше късно.
              Нямах никаква храна с мен, или нещо за пиене (имаше достатъчно турска вода от канавка, ако нещата загрубееха прекалено)
              Последно редактирано от sabin; 30-08-10, 03:21.

Коментар

So Im sittin along the road, & this carload of guys stop, to see if I needed help.
                After explaining the problem, he says ok, we'll stop a truck & get you a ride.
                cool!
                He finally got a truck to stop, and he would take me to a hotel in Tatvan for 30 dollars.
                the bed of the truck is over 4 feet above ground.
                this was like the trans siberian railroad!
                Luckily, the truck was empty
                unluckily, he had just emptied it, it had been fulla cows.
                nothing but slippery bullshit remained.
                the whole bed was covered.
                I wanted a different truck!
                but oh well, we got the bike in the back (I wish I had pics)
                we stood it straight up on the back wheel & sort of shoved it up n in.
                wasnt easy!
                so I rolled it to the front, crammed it against the wall in the corner, stuck it in gear, & hooked a tiedown from the sissy bar to the wall.
                I hope it holds!
                we head to town, 70km away.
                either this guy was the luckiest driver ever, or the best. from watching him, my money is on lucky.
                up n down mountains, & he has me scared shitless.
                old truck, no seatbelts, & he is all over the road!
                Then it got dark
                Im thinking....turn your lights on, dummy....

oops, they were. but so weak & dirty you couldnt see anything
                of course that didnt slow him down.the road would go from pavement to dirt, sometimes he'd slam his brakes, sometimes he'd just
                keep going. it was a bit bone jarring.
                I just KNEW the bike wasnt gonna stay up for this!
                I wonder how many cows he has killed while they rode in his truck?
                finally, we got to tatvan
                I was so relieved!!!!!
                we got to the hotel, and I didnt know whether to shake his hand, or bust him in the mouth!
                I climbed in the back, the bike had shifted to the middle of the truck, but didnt fall down!
                Say what you will about Harley, but them sumbitches know how to make a kickstand!
                (maybe because most Harleys spend the better part of their lives sitting on one?)

Some guys helped unload the bike (gravity helped make it easier)
                and I got a room & a much needed shower, as I was muddy, & covered in cow crap from the knees down
                I was actually surprised they even rented me a room!
                I bet I smelled as bad as I looked!!!

И така, седя си покрай пътя когато една пълна кола с хора отби, за да видят дали имам нужда от помощ.
                След като обясних проблема, един от тях каза "ок, ще спрем някой камион за да те закара".
                Яко!
                Най-накрая той успя да спре един камион, с който се разбраха да ме закара до хотел в Татван за 30 долара.
                Каросерията на камиона беше на над метър и двадесет от пътя.
                Приличаше на транс-сибирската железница!
                За щастие, камионът беше празен.
                За нещастие, току що го бяха разтоварили, а е бил пълен с крави.
                В него нямаше нищо освен хлъзгави лайна.
                Цялата каросерия беше покрита.
                Искаше ми се друг камион!
                Но какво пък, качихме мотора отзад (жалко че нямам снимки)
                Изправихме го на задната гума и просто го натикахме вътре.
                Не беше лесно!
                След това го избутах до предната част на каросерията и го сложих плътно до стената в ъгъла, сложих го на предавка и завързах облегалката за стената.
                Надявам се, че ще издържи!
                Тръгнахме към града, който беше на 70 км.
                Този шофьор беше или най-големия късметлия изобщо, или най-добрия. Съдейки по моите наблюдения, аз залагам на късметлия.
                Изкачвахме се и се спускахме из планините, а на мен ми се дръпна ла*ното от страх.
                Стар камион, без предпазни колани, а той си сееше по цялата ширина на пътя!
                И тогава се стъмни.
                А аз си викам наум.... Включи си фаровете бе, глупчо....

Опа, оказа се че са пуснати. Но бяха толкова слаби и мръсни, че не се виждаше нищо.
                Естествено, това изобщо не го накара да забави. Пътят преминаваше от паваж в черен път и понякога той скачаше на спирачките, а понякога направо си продължаваше. Изживяването си беше кокалоразтърсващо.
                Просто си ЗНАЕХ, че мотора няма да остане изправен след всичко това!
                Чудех се колко ли крави е убил, докато са се возили в неговия камион?
                Най-накрая стигнахме до Татван
                Почувствах такова облекчение!!!!!
                Стигнахме до хотела, а аз не знаех дали да му стисна ръката или да му шибна един в лицето!
                Покатерих се в каросерията. Моторът се беше извъртял в средата на камиона, но не беше паднал!
                Можете да говорите каквото си искате за Харли, но тези кучи синове знаят как да правят стойки за мотори!
                (може би защото повечето мотори Харли прекарват по-голямата част от живота си опряни на стойката?)

Няколко човека помогнаха за да свалим мотора (гравитацията определено улесни нещата)
                А аз си взех стая и така необходимия душ, тъй като бях целия кален и покрит с кравешки фъшкии от колената надолу.
                Дори се изненадах, че изобщо ми дадоха стая!
                Обзалагам се, че смърдях точно толкова зле, колкото и изглеждах!!!

the loading crew.
                the villagers up the hill behind us had never seen such a sight.
                I'm sure they would have taken a picture, if one of them owned a camera....

Екипът по натоварването.
                Селяните по хълма зад нас никога не бяха виждали подобна гледка.
                Сигурен съм че щяха да направят снимки, ако някой от тях притежаваше фотоапарат....

Последно редактирано от sabin; 30-08-10, 03:21.

Коментар

Im sure you will look at the following pic & wonder, why is doug in the far left lane, of a 4 lane road,
                  when entering a blind curve?

Welcome to my 90 minutes of hell.

And you thought I was joking!

Сигурен съм, че ще погледнете следващата снимка и ще се зачудите "Защо Дъг е в най-лявата лента на четирилентов път, докато влиза в сляп завой?"

Добре дошли в моите 90 минути в ада.

А вие си мислехте, че се шегувам!

the bike survived!

Моторът оцеля!

it WAS against the right side wall, with a tiedown, the whole thing shifted 45 degrees.
                  I cant believe it didnt fall over!

Той БЕШЕ до дясната стена, вързан с въже, целият извъртян на 45 градуса.
                  Не мога да повярвам, че не е паднал!

I took full advantage of the hotel shower to clean my clothes & boots.
                  It left a bit of a ring tho.....

Възползвах се напълно от душа в хотела за да си изчистя дрехите и ботушите.
                  Това обаче остави известно петно във ваната.....

Последно редактирано от sabin; 30-08-10, 03:23.

Коментар

a day of dealing with clowns.....

So my friend Cem (who reads on here, we met in Trabzon)
                    called the HD stealership, & the guy there called me back, this was at 11am
                    thats when the 'softail' conversation took place
                    he was sposed to email me with what coils they had, if any.

finally, I recently called back, & talked to Idi, another guy there.
                    he was helpful, they have a coil that I can make work

but as its 7pm now, they cant ship til tomorrow, it'll get here sunday afternoon, which means Im here til mon morning.

also, they cant take visa over the fone?!?!?!
                    I have to pay at a bank tomorrow morning, some sort of wire transfer.

They didnt have plug wires, but he will look for a used set for me.

Had the 1st asshole called/emailed like he promised, I'd have the part tomorrow.

Meanwhile.....
                    Cem had called a local guy. he came, looked at the coil, then brought his friend, the 'bike mechanic'
                    why is it that anyone who knows which end of a screwdriver will poke a hole is an automatic expert mechanic?

he looks at the bike
                    I tell him, coil is bad
                    he wants a screwdriver so he can mess with the points

no, the coil is bad

then he wants to see if the coil is sparking.
                    it will spark when cold, but ok, fine.
                    so he wants me to kick the bike over to see if the plug fires. I reach down, & open the points by hand, which does the same thing, without all the work
                    no, he wants me to kick it.

WTF? so I let the other guy kick it.

wow, it sparks!
                    yes, because its cold

THE COIL IS BAD!

mr mechanic doesnt wanna take my word for it. besides, this is the 1st harley he's probably ever seen

finally, after dickin around with it awhile, he notices the coil getting hot

DUH!

THE COIL IS BAD!

oh, ok, looks like the coil is bad then

so they jump on an old MZ, say we'll be right back with a coil...

that was at 2pm, its now after 7. never saw em again.

I do thank Cem for his help, he's one of the only really good guys I have met here.

Otherwise, its been a carnival of idiots, and Im the fuckin ringmaster

Doug

Един ден, прекаран в разправии със смешници.....

И така, моят приятел Кем (който чете тук във форума; с него се запознахме в Трабзон)
                    се свърза със 'търгобирския' представител на Харли Дейвидсън и човекът там ми се обади. Това става около 11 часа сутринта.
                    Точно тогава проведохме "Softail" разговорa.
                    Той трябваше да ми изпрати по електронната поща списък с бобините, които имаха на склад. Ако имаха изобщо.

Най-накрая, аз се обадих обратно и говорих с Иди, един друг човек от офиса
                    Той беше отзивчив и се оказа, че имат бобина която ще ми свърши работа.

Но тъй като беше 7 часа вечерта, не могат да я изпратят до утре сутринта, за да пристигне тук в неделя следобед, което означава, че ще бъда тук до понеделник сутринта.

Освен това, не можели да приемат плащане с карта Visa по телефона?!?!?!
                    Налага се да платя чрез банка утре сутрин, някакъв вид банков превод.

Те нямаха кабелите за свещите, но той ще погледне дали нямат използван комплект, който да ми прати.

Той се обади/пусна е-мейл на първия задник както беше обещал, а аз ще получа частта утре.

Междувременно.....
                    Кем беше се обадил на един местен човек. Той дойде, погледна бобината, а после доведе негов приятел, който беше "мотоциклетен механик".
                    Защо всеки, който знае коя е острата част на отвертката, е считан автоматично за експертен механик?

Той поглежда мотора
                    Аз му казвам, че бобината е повредена
                    Той иска отвертка за да човърка по връзките

Не, бобината е повредена

След което иска да види дали бобината дава искра.
                    Тя дава искра когато е студена, но ОК, добре.
                    Така че ми казва да ритна стартера, за да види дали в свещта прескача искра. Аз се присягам и отварям връзките на ръка, което върши същото, без цялото усилие.
                    Но не, той настоява да ритна стартера.

Защо по дяволите? Все едно, оставям другия човек да го ритне.

Уау, има искра!
                    Да, защото е студен.

БОБИНАТА Е ПОВРЕДЕНА!

Г-н механик не желае да ми повярва. Освен това, вероятно това е първият Харли, който той някога е виждал.

Най-накрая, след като известно време се е бъзикал по него, забелязва че бобината става гореща.

Добро утро!

БОБИНАТА Е ПОВРЕДЕНА!

О, ок, изглежда че бобината е повредена тогава.

И тогава те се качиха на един стар MZ и казаха, че ще се върнат веднага с бобина...

Това беше към 2 часа следобед, а сега минава 7. Повече не ги видях.

Благодарен съм на Кем за неговата помощ, той е един от малкото наистина свестни хора, които срещнах тук.

Иначе, ситуацията е като цирк на идиотите, в който аз съм шибания звероукротител.

Дъг
                    Последно редактирано от sabin; 29-08-10, 19:43.

Коментар

WTF is up with harley dealers? do they not know the MoCo was building bikes before the road king came out?
                      me & HD Istanbul....

me; Hi, I need an ignition coil. can you tell me which part numbers you have in stock, and I'll know if one will work?

hd; is this for a softail or a road king?

me; its a 75 shovel head motor in a chopper

hd; is that a harley?

me; yes, it is

hd; softail?

me; can you just email me a list of/if you have any coils in stock?

hd; if we dont have it, we can get it within 15 days

me; if you dont have it, I'll just duct tape 2 car coils together & continue on my way

hd; ...silence...

Какво, по дяволите, им става на представителите на Харли? Не знаят ли че фирмата е произвеждала мотоциклети и преди да пуснат Road King?
                      Разговор между мен и представителите на Харли Дейвидсън в Истанбул.....

Аз: Здравейте, нуждая се от запалителна бобина. Можете ли да ми кажете номерата на частите на бобините с които разполагате на склад, а аз ще Ви кажа ако някоя от тях ще ми свърши работа?

ХД: За модел Softail ли става дума или за Road King?

Аз: Става дума за двигател Shovelhead модел '75, монтиран в чопър.

ХД: Това Харли ли е?

Аз: Да, Харли е.

ХД: Модел Softail?

Аз: Можете ли просто да ми изпратите по електронната поща списък на всички бобини, които имате на склад, ако имате такива?

ХД: Ако нямаме на склад, можем да доставим до 15 дни

Аз: Ако нямате на склад, просто ще овържа с дъкт тейп 2 бобини от лека кола и ще продължа по пътя си

ХД: ...мълчание...
                      Последно редактирано от sabin; 29-08-10, 19:59.

Коментар

well, if I dont get the coil, Im sure not going to send them the money.
                        I'll just find a couple of car coils & fix it thataway

Doug
                        Doug, I have an office in Istambul. If you do not get the part, I can send you the correct coil from NY to Istambul on Monday Aug 30 and will be in Turkey on Sep 1. by 10:30am. Then my office in Istambul will send it to you on Wed Sep.1 by 4pm and will be in Van in day or two. This offer is just as a back up if something gets wrong today.

If you put 2 car coils you have to change the points as well. Car coils in Turkey are not made the same way like in America and have lower resistance which takes more Amps. from the bat. which will destroy the points. That will be just temp. fix and then you will need new points from America probably in Siria or Jordan.
                        No one will be able to get you parts for less than 2 weeks in those countries if you brake down and need custom parts for 1975 HD !!!

I hope you pockets are deep so you may cover the expenses if you bike brakes down again. Make sure that you pay cash. Visa is not a prefer payment in that part of the world

Коментар

coil arrived finally, bikes running ok, time to get outta here!

This place sucks SO BAD!!!!

Doug

Коментар

coil arrived finally, bikes running ok, time to get outta here!
                            I am glad to read this.
                            Good luck, Doug!
                            Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                            Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

Коментар

I didn't want to write this before you got the coil thing figured out but you crack me up every time I read your stories!
                              Keep it up, man! I hope other people adopt your minimalist style of traveling - myself included - contemplating an airhead....
                              You'll never find out - I got no key hole....

Коментар

Hi Doug,
                                It's really funny to keep on eye your posts from journey.

In fact I have some boring questions related to TR:
                                As I know now in TR is Holy Month of Ramadan. Do you have any discomfort related to this issue?
                                What is the weather like, hot, wet, cold....?
                                What is gas price?

Good luck.
                                още за мен на ВВВ//sites.google.com/site/fozysite/home

Коментар

Активност за темата

Свий

В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

Зареждам...
                                X