Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Shaft Effect

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    До: Shaft Effect

    Снощи, поразпитах "морските братя"... много от тях карат мотоциклети с кардан, някои са сменили по няколко... Отначало ме гледаха изумени, после, като разбраха за какво иде реч, падна голям смях...
    Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
    Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

    Коментар


    • #62
      До: Shaft Effect

      И аз вече над 30 (тридесет) години карам мотоциклети и чак сега, когато за първи път попаднах на тази тема си казах-"Абе Владо ти си абсолютно нечувствителен г-з. Как може над 30 години да не усетиш, че при рязко подаване на газ в завой ти се повдига задницата на мотора!?!?"
      Сигурно съм карал само направо, неговата кожа!!!!
      Ще изчакам, за да прочета и статиите, които сте обещали да пуснете по този проблем, и ще ида да пробвам мотора си, и на завои.
      Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
      Златомир Попов - Forry

      Коментар


      • #63
        До: Shaft Effect

        Всъщност, опасение за точно такова развитие на дискусията имах предвид, когато помолих Чефо да се въздържа от "леене на мозък"

        Извинения за всеки, който се е почувствал засегнат.

        Коментар


        • #64
          До: Shaft Effect

          Искам и аз да кажа няколко думи по темата, донякъде разискванията започнаха покрай моите въпроси към CJ за повдигането. Въпреки липсата на разбираемо обяснение, категоричността на твърдението му подхрани сериозния ми интерес и доста обогатих знанията си по въпроса - благодарности за което и затварям очи за агресивната реклама на Кавазаки GTR1400

          В линка към книгата на този авторитетен дизайнер Тони Фоале е много достъпно обяснено за какво става въпрос, въпреки скритите страници свързани с авторските права. Аз почетох и в линка към друга - Мотоциклетна динамика на професор Виторио Косалтиер, също голям и световно признат капацитет в областта. Коментира се по сходен начин,
          то и няма как след като материята е една. Наричат го не shaft effect, а squat effect, което означава потъване или движение нагоре-надолу ( anti-squat , pro-squat ) в случая за поведението на задницата на мотора. Така че по-коректно е мисля, да се промени заглавието на темата. Още повече, че е коментирано подробно повдигане/ потъване и при мотоциклетите с кардан, и при тези с верига. Тук няма да затормозявам читателите на форума с моите интерпретации и ще изчакам превода на пълната статия след пристигането на книгата, но ако има нетърпеливи за коментар нямам нищо против да дискутираме на лични съобщения. Готов съм да помогна и с превода на тази и други подобни статии, ако не достига такъв ресурс.

          Подкрепям модераторите в усилията им да се отсява полезната за всички информация от неизбежните въпроси, словесни стълкновения и откровени препирни. В това отношение редовите потребители също има какво да направим за да остане форума място със смислено съдържание полезно за всички. Ясно е че сме емоционални субекти и без противопоставяне на гледни точки няма как да надграждаме и обогатяваме знанията си, но нека не забравяме че форума не съществува единствено за нас, а за всички нас
          Настане вечер — месец изгрее,
          звезди обсипят сводът небесен;
          гора зашуми, вятър повее, —
          Балканът пее хайдушка песен!

          Коментар


          • #65
            До: Shaft Effect

            Тя темата стана една .... Аз само да се изкажа така леко. Това повдигане никой от нас "карданите" не го усеща, ама както се писа щото караме бавно. От друга страна аз лично не съм виждал мотор с кардан да поддържа скорост 300+, при която това повдигане може да се усети. Та в тази връзка нека каквото си иска да се повдига щом не се усеща при каране и не пречи. И пак в тази връзка може да се заключи темата, щото всичко е ясно.

            Коментар


            • #66
              От: До: Shaft Effect

              Едно от любимите ми занимания , е това да прочитам стари теми . В тази тема са написани доста глупости за марката BMW , а нещата са съвсем различни. Виждам , че темата е стара , но ще се опитам да изясня проблема с това повдигане , така , че да е ясен на всички , без нужда от превод. Този проблем е решен преди 30г. , има го при някои автомобили /тези с надлъжно разположени носачи или щанги/ и при повечето по-стари мотоциклети , при някои повече , при други по-малко , независимо дали са с верига или кардан. Но най-вече го има при старите кросови мотори от края на 70-те и началото на 80-те. Всеки от вас е пробивал с ръчна бормашина и е рязал с ъглошлайф , когато боргията /диска/ се заглави , бормашината/ъглошлайфа/ се опитва да се завърти около режещия инструмент. Сега си представете , че режещия диск е гумата , а ъглошлайфа е задната вилка/шарнира/ , гумата среща съпротивление и от там се опитва да завърти вилката , амортисьорите се разпъват и задницата леко се повдига. Колкото по голям е хода на амортисьорите , по-меки са , и наклона на вилката е по-голям спрямо надлъжната ос на мотора , толко по голямо е повдигането/аз бих го определил като противодействие на окачването/. Тези елементи са най-изразени при старите кросови мотори. Когато с такъв мотор се влезе във завой с вираж или коловоз с висока скорост , окачването се свива , при излизане от завоя се подава газ , и тогава се появява най-много този ефект , много е неприятен когато след завоя има неравности , карал съм такъв мотор в състезателни условия и твърдя , че го има , но тези мотори са с верига. При моторите с кардан , проблема първо е решен точно от BMW. В началото на 80-те BMW e най-силният мотор на Дакар , но им трябва и дългоходово окачване , а това значи по наклонена задна вилка , при което би се получил проблема. Но от BMW имат просто и гениално решение , монтират двигателя наклонен , така , че да е на една линия с вилката/кардана/ , монтират и амортисьора по-наклонен , и разбира се печелят Дакар. Някой ще каже , ама сега двигателите не са им наклонени , да не са , защото в началото на 80-те при кросовите мотори е въведено окачването с централен амортисьор , а по-късно и при другите мотори и проблема е решен. На колегата дето е дал примера как пиньона се катери по короната и повдига задницата , ще му кажа , че това го има , но при някои крикове , не и при моторите , защото короната е винаги кръгла.
              В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

              Коментар


              • #67
                От: Shaft Effect

                Бях се зарекъл да не пиша в тая тема....
                Има такъв изразен ефект при монолевъра на BMW, който 1987/88 го сменят с паралевър и ефекта изчезва.

                Монолевър:


                Паралевър:


                Според вас дали някой е решил да купува/ не купува машина заради това?
                You'll never find out - I got no key hole....

                Коментар


                • #68
                  От: Shaft Effect

                  Най-се кефя на тези, които твърдят, че са го почувствали...
                  Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                  Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                  Коментар


                  • #69
                    От: Shaft Effect

                    А ти карал ли си моторите за които съм писал ,че се усеща ?
                    Човек първо е изобретил колелото а после премазаните животни !

                    Коментар


                    • #70
                      От: Shaft Effect

                      Добре де трябва ли да припалваме изчерпана тема на сто години ?
                      Жоре, усеща се на старите бмв-та и на другите стари мотори с кардан. Много дори. Стопаните им ги харесват такива, и такива ги купуват. Под "стари" разбирай 30 годишни примерно.
                      Издъних се на Тюринг теста

                      Коментар


                      • #71
                        От: Shaft Effect

                        Аз съм карал три години Хонда Магна 750 куб модел от 1984 година с кардан, но абсолютно нищо подобно не съм усетил. Явно ще трябва да са доста по-стари тези мотори, на които подобен ефект се усеща.
                        Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                        Златомир Попов - Forry

                        Коментар


                        • #72
                          От: Shaft Effect

                          Първоначално публикуван от ВладиЧ Преглед на мнение
                          Аз съм карал три години Хонда Магна 750 куб модел от 1984 година с кардан, но абсолютно нищо подобно не съм усетил.
                          Показател че просто хората са се постарали да намалят ефекта. При Магна-та от тия години - с много къс (за мотор) ход на задните амортисьори и с доста твърди пружини.

                          И въобще - темата се изчерпа още миналата година. Можем да я бистрим още няколко, но не виждам смисъла.
                          Издъних се на Тюринг теста

                          Коментар


                          • #73
                            От: Shaft Effect

                            Първоначално публикуван от CJ_ Преглед на мнение
                            А ти карал ли си моторите за които съм писал ,че се усеща ?
                            Аз велосипед не мога да карам, ти за мотоциклети ме питаш...

                            Всъщност, единствения с кардан, който съм карал някога, е един М, през лятото на 1974 г. Карал ли написах... щото повече го ремонтирах, отколкото карах... Най-дългият ми трип беше Бургас - Перник, само с два ремонта по пътя. Върнах се с влака.
                            Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                            Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                            Коментар


                            • #74
                              От: До: "Shaft Effect"

                              Имах 2-години Ямашка...Въ-макс. Явно бирите пречат на споменатия ефект.
                              ...TO THE LAST BREATH...ОФРОУД РАЛИ ''ЧЕРНО МОРЕ 2018''- 15 ГОДИНИ ЗАЕДНО

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X