Когато започнах да пътувам с мотоциклет, голяма част от вдъхновението и маршрутите си, получих четейки точно този раздел във форума. Напоследък обаче все по малко се публикува тук и искам да вдъхнем още малко живот. Ще споделя едно пътуване което направихме, аз Стефан с моята HONDA СRF 1000L
Пенко с неговата YAMAHA XT660Z
и Мони с неговата HONDA NC750X
Тъй като и тримата сме ходили до Нордкап и сме карали мотори в Норвегия, често в разговорите по между ни споделяхме желанието си да направим пътуване по нови места, но с подобна природа. Така възникна идеята да покараме из Ирландия и Шотландия. Предвид голямото разстояние до островите решихме да разнообразим маршрута с разглеждане на Нормандия и по специално местата, където е проведен десанта на обединените Англо- Американо- Канадски сили на така нареченият D Day през юни 1944 г., а на връщане да минем през Нидерландия с разглеждане на две емблематични места - Амдстердам и Гитхорн.
Тъй като по ред причини и съчетаване на удобно за всички време на провеждане на мероприятието, се очерта да го реализираме в късната пролет, така че решихме да избегнем преспиване на палатка и да си спестим капризите на времето по островите - очаквахме яко дъжд. Щяхме да разчитаме за преспиване само на жилища резервирани през Букинг и то на место в процеса на пътуването - не знаехме къде и колко дъжд ще ни хване, така че предпочетохме да импровизираме. При предварителното плануване и очертаването на маршрута ангажирахме места за преспиване в Словения, Германия и Франция. Фиксирахме и датата за ферибота от Франция за Ирландия и закупихме билети предварително. Ферибота от Ирландия за Шотландия пътува редовно и за него билети щяхме да купуваме на место. Дълго се колебахме дали да купим предварително билети за ферибота от Шотландия за Нидерландия, но предвид дългият маршрут който ни предстоеше да изминем и неяснотите в островното време, решихме да не рискуваме с твърди дати, а да разчитаме за покупка на билети на место, което се оказа грешка, но за това по късно.
И така, дългоочакваният ден настъпи и на 23.05.2023 г. аз напълних куфарите и отлетях за София, където щях да преспя в дома на Пенко, за да може на следващият ден да потеглим всички заедно
На следващата сутрин се събрахме рано рано на Лукойла на драгоманското шосе, пожелахме си безаварийно пътуване и потеглихме. На границата беше спокойно
и нагазихме в Сърбия. Пътувахме спокойно, но наближавайки Белград започнахме да навлизаме в някакъв циклон, небето се стъмни и се очерта дъжд. Побързахме да влезем на сухо под навеса на една бензиностанция, да хапнем по нещо и да обличаме дрехите за дъжд. Докато се размотавахме на бензиностанцията, дъжда мина и замина, но ние решихме да покараме известно време с мокрите дрехи, докато шосето изсъхне. Продължихме така до последния тол пункт преди границата с Хърватска и там, след като се разплатихме, спряхме да свалим дрехите за дъжд. Прибрахме багажите и тъкмо да тръгваме, Пенко обяви, че Ямахата не желае да запали. Помогнахме му да избута мотора до паркинга на намиращата се в близост бензиностанция и там започнахме да търсим проблема. Оказа се умрял акумулатор. Разпитахме персонала на бензиностанцията и те ни насочиха към магазин за акумулатори, намиращ се в разположен на около 15 км. град. Мони взе умрелия акумулатор и отиде до магазина. За жалост не бе намерил подходящ по размери акумулатор и бе закупил по голям такъв, но с близки параметри. Наложи се да импровизираме
Вързахме "болника" на системи и предвид напредналото време, побързахме с пътуването, все пак имахме резервирана нощувка в Словения. Добре че имахме един час аванс предвид часовото време и около 21 ч. местно време пристигнахме на адреса. Оказа се, че ще спим в апартамент за гости във вилата на местен винопроизводител. Вилата бе разположена в лозето му.
Мястото е страхотно - препоръчвам. Звъннахме на собственика, той дойде и най напред ни посрещна в избата, а в последствие ни и разквартирова. Не знам дали от умората от пътуването, от емоциите по справянето с аварията или от виното на собственика, но заспах от раз, все едно някой ми дръпна щепсела.
Пенко с неговата YAMAHA XT660Z
и Мони с неговата HONDA NC750X
Тъй като и тримата сме ходили до Нордкап и сме карали мотори в Норвегия, често в разговорите по между ни споделяхме желанието си да направим пътуване по нови места, но с подобна природа. Така възникна идеята да покараме из Ирландия и Шотландия. Предвид голямото разстояние до островите решихме да разнообразим маршрута с разглеждане на Нормандия и по специално местата, където е проведен десанта на обединените Англо- Американо- Канадски сили на така нареченият D Day през юни 1944 г., а на връщане да минем през Нидерландия с разглеждане на две емблематични места - Амдстердам и Гитхорн.
Тъй като по ред причини и съчетаване на удобно за всички време на провеждане на мероприятието, се очерта да го реализираме в късната пролет, така че решихме да избегнем преспиване на палатка и да си спестим капризите на времето по островите - очаквахме яко дъжд. Щяхме да разчитаме за преспиване само на жилища резервирани през Букинг и то на место в процеса на пътуването - не знаехме къде и колко дъжд ще ни хване, така че предпочетохме да импровизираме. При предварителното плануване и очертаването на маршрута ангажирахме места за преспиване в Словения, Германия и Франция. Фиксирахме и датата за ферибота от Франция за Ирландия и закупихме билети предварително. Ферибота от Ирландия за Шотландия пътува редовно и за него билети щяхме да купуваме на место. Дълго се колебахме дали да купим предварително билети за ферибота от Шотландия за Нидерландия, но предвид дългият маршрут който ни предстоеше да изминем и неяснотите в островното време, решихме да не рискуваме с твърди дати, а да разчитаме за покупка на билети на место, което се оказа грешка, но за това по късно.
И така, дългоочакваният ден настъпи и на 23.05.2023 г. аз напълних куфарите и отлетях за София, където щях да преспя в дома на Пенко, за да може на следващият ден да потеглим всички заедно
На следващата сутрин се събрахме рано рано на Лукойла на драгоманското шосе, пожелахме си безаварийно пътуване и потеглихме. На границата беше спокойно
и нагазихме в Сърбия. Пътувахме спокойно, но наближавайки Белград започнахме да навлизаме в някакъв циклон, небето се стъмни и се очерта дъжд. Побързахме да влезем на сухо под навеса на една бензиностанция, да хапнем по нещо и да обличаме дрехите за дъжд. Докато се размотавахме на бензиностанцията, дъжда мина и замина, но ние решихме да покараме известно време с мокрите дрехи, докато шосето изсъхне. Продължихме така до последния тол пункт преди границата с Хърватска и там, след като се разплатихме, спряхме да свалим дрехите за дъжд. Прибрахме багажите и тъкмо да тръгваме, Пенко обяви, че Ямахата не желае да запали. Помогнахме му да избута мотора до паркинга на намиращата се в близост бензиностанция и там започнахме да търсим проблема. Оказа се умрял акумулатор. Разпитахме персонала на бензиностанцията и те ни насочиха към магазин за акумулатори, намиращ се в разположен на около 15 км. град. Мони взе умрелия акумулатор и отиде до магазина. За жалост не бе намерил подходящ по размери акумулатор и бе закупил по голям такъв, но с близки параметри. Наложи се да импровизираме
Вързахме "болника" на системи и предвид напредналото време, побързахме с пътуването, все пак имахме резервирана нощувка в Словения. Добре че имахме един час аванс предвид часовото време и около 21 ч. местно време пристигнахме на адреса. Оказа се, че ще спим в апартамент за гости във вилата на местен винопроизводител. Вилата бе разположена в лозето му.
Мястото е страхотно - препоръчвам. Звъннахме на собственика, той дойде и най напред ни посрещна в избата, а в последствие ни и разквартирова. Не знам дали от умората от пътуването, от емоциите по справянето с аварията или от виното на собственика, но заспах от раз, все едно някой ми дръпна щепсела.
Коментар