Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Мото Алпи 2013: 4800км от Албания до Швейцария

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Мото Алпи 2013: 4800км от Албания до Швейцария

    Браво за прекрасния пътепис!
    За Монако си отдели поне ден!Изкарах целия ден там във возене и разходки,има ,има какво да се види!Пътя от Ментон е много чаровен,според мен!
    Никога нема да мине модата на сръбската музика,сливовата ракия и пъстръвата.

    Коментар


    • #32
      От: Мото Алпи 2013: 4800км от Албания до Швейцария

      Пътя над МонакоНатиснете снимката за да я уголемите

Име:ImageUploadedByTapatalk1388747374.147329.jpg
Прегледи:1
Размер:98.4 КБ
ID:5550768Натиснете снимката за да я уголемите

Име:ImageUploadedByTapatalk1388747404.791467.jpg
Прегледи:1
Размер:81.1 КБ
ID:5550769Натиснете снимката за да я уголемите

Име:ImageUploadedByTapatalk1388747437.030496.jpg
Прегледи:1
Размер:133.3 КБ
ID:5550770Натиснете снимката за да я уголемите

Име:ImageUploadedByTapatalk1388747491.009172.jpg
Прегледи:1
Размер:104.4 КБ
ID:5550771 Пожелавам го на всеки!
      Никога нема да мине модата на сръбската музика,сливовата ракия и пъстръвата.

      Коментар


      • #33
        От: Мото Алпи 2013: 4800км от Албания до Швейцария

        Благодаря много за споделеното пътуване. Всеки път пътувам с вас мислено. Обожавам тези пътеписи и се пренасям там кадето сте били. Пък дай боже някой ден и аз да напиша нещо тук. ПОЗДРАВИ.

        Коментар


        • #34
          От: Мото Алпи 2013: 4800км от Албания до Швейцария

          Привет,
          Радвам се, че пътеписа Ви е харесал и Благодаря за положителните оценки!
          Реално сега вече наистина мога да оценя, какво коства на всеки написал подобен пътепис. На мен ми отне по горе- долу по 2-3 часа за всеки от описаните дни, т.е. около 20+ часа общо, но пък всяка минута отделено време си заслужаваше, тъй като по този начин на практика изживяваш пътуването още веднъж и от друга страна помага за осмислянето и запомнянето на по- голяма част от детайлите:

          @Mitko69:
          …..А за снимките какво да ти кажа...ако това е снимано с една ръка, в движение, със сапунерка бих искал да видя нещо което си снимал с две ръце, стационарно, с няколко класа апарат над сапунката…
          Сминките в движение са снимани със сапунерката на Емо- някакво Nikon-че, а останалите са снимани с телефон: Samsung Galaxy S2. Като не съм правил абсолютно никакви корекции по снимките….. можеше малко да се по „шарпят”, но просто нямах време…

          В ToDo листа, след като се върнахме, това беше и едно първите ми неща, които трябваше да коригирам. Както съм отбелязал и в пътеписа, купих на търг в ЕBay, хибриден апарат Sony Nex 5N. Надявам се тази година, ако успеем да направим някакво пътуване да мога да подобря тази част. Идеята ми е да мога да снимам с палачинковия обектив в движение, а като сме спрели да го сменя с 18-55. Гледах и обективи 18-200, но те вече вървят около 2 пъти от това, което платих за апарата….
          Купих от Amazon и още две батерии, зарядно за 12V и Jobby Tripod…. пък живот и здраве, ще видим какъв ще бъде резултата.

          @ Balkanksi
          …..За новия план - аз отново ще съм скептичен относно карането по всякакви ривиери и т.н. през август, ама вие си знаете…..
          Най- вероятно, отново ще се окажеш прав От друга страна човек като си науми нещо, колкото и да му казват, че не е най- добрата опция, докато не го усети на свой гръб, трудно го проумява
          Докато пазарувахме с детето в Comset по Коледа, си купих една пътна карта на Френската Ривиера…. и това вече преля чашата

          @ivied
          …сякаш септември-октомври или май-юни е времето за... турове в Европата….
          Нъпълно съм съгласен, но от друга страна специално за Алпите, не съм сигурен дали не би било прекалено рано/късно…. Пък и друго си е, когато всички умират от жега, ти да умираш от студ

          @снайпер
          ……Много поздрави на Африката…..
          Гледам я Африката, като писано яйце….
          Само обслужването за миналата година включваше: централна стойка, спирачни маркучи с метална оплетка (предни и заден), предни дискове, накладки, гумички на спирачните апарати, преден пиньон, маншони на амортесьорите, иридиеви свещи, К&N фълтър, Facet бензинова помпа, туристическа MRA слюда, нов реле регулатор, нов комплект оригинални фарове за крушки Н4, термостат и подмяна на всички течности и филтри, поръчка от Honda на всички болтове, които не бяха оригинални, цялостно преправяне на седалката, нова скара за топ касата, волтметър ….. и най- вероятно забравям и някои други неща….

          Тази година мисля да го карам по- скромно:
          За сега взех нова предна гума Michelin Anakee 3, купих нов ключ от Ebay за фаровете/мигачите, че този нещо се бъзикаше, подгряващи ръкохватки, букса с 2 USB входа, хубава стойка за ГПС-а + стандартното обслужване…… и ако ми хрумне евентуално още нещо

          @ honda b16a2
          ...За Монако си отдели поне ден!Изкарах целия ден там във возене и разходки,има ,има какво да се види!Пътя от Ментон е много чаровен,според мен!...
          Ако все пак някой ден успеем да го реализираме, обещавам да се подготвя сериозно Основната ни концепция е да тръгнем от самият край на Алпите- там където се срещат с морето и при подобен план, просто ще глупаво да не се отбием и до Монако….аз лично бях изненадан, като прочетох, че Монако е с площ от 1,95 кв.км- това е приблизително 1км х 2км.
          За цял ден, ще трябва да се разтърсим за някакви опции за къмпинг в района, което не съм сигурен доколко е осъществимо, тъй като „малко” противоречи на визията на Монако. Но, ако не все пак не успеем да намерим, може да се обадя на Абрамович, да го помоля да пренощуваме на яхтата му…. пък вечерята ще е от нас- консерва със свинско от Лидъл

          @ncrachev
          …..Благодаря много за споделеното пътуване. Всеки път пътувам с вас мислено. Обожавам тези пътеписи и се пренасям там кадето сте били. Пък дай боже някой ден и аз да напиша нещо тук……
          Пожелаваме ти го от сърце, като от друга страна ти слагаме и печат „ОБЕЩАНО”, т.е. когато го направиш ще очакваме и пътепис
          И на мен не ми се пишеше много, но магията трбява да се подържа или както пее Фреди “Show must go on”

          Коментар


          • #35
            От: Мото Алпи 2013: 4800км от Албания до Швейцария

            Благородно завиждам. Възхитителен разказ. Желая още много!

            Коментар


            • #36
              От: Мото Алпи 2013: 4800км от Албания до Швейцария

              Още веднъж искам да кажа колко много се насладих на пътеписа...
              Много хубави снимки, ама и приказката ти върви колега

              Коментар


              • #37
                От: Мото Алпи 2013: 4800км от Албания до Швейцария

                Повече от 2 часа четох и се кефих на страхотния пътепис. Искрено, Ви пожелавам много други пътешествия на две колела.

                Коментар


                • #38
                  От: Мото Алпи 2013: 4800км от Албания до Швейцария

                  Страхотен пътепис.

                  Коментар


                  • #39
                    От: Мото Алпи 2013: 4800км от Албания до Швейцария

                    Големи благодарности. Много изчерпателен текст, прекрасни снимки! Браво, мерси. Преживохме го с теб!

                    Също така много искам да ти благодаря и за кратката, но много ценна бележка накрая с разхода на гориво, километрите и финансовия ресурс. Тя ще улесни поставянето на цели на други пътешественици!
                    ;-)
                    Grand Cherokee I - 5.2 - супер беше!
                    нула 999 нула 3 нула 9 нула 3

                    Коментар


                    • #40
                      От: Мото Алпи 2013: 4800км от Албания до Швейцария

                      Имам питане: Splugen Pass как го минахте, по трудния маршрут този за моторите

                      https://www.google.bg/maps?saddr=SS3...sz=15&t=m&z=13

                      или по лесния за колите

                      https://www.google.bg/maps?saddr=SS3...sz=13&t=m&z=13

                      и да ви кажа, мен щеше да ме е яд много на бивш Шеф (Питър), за дето така на ура сте превзели най яката част от вашето пътуване с най интресните проходи. Много сте видяли и много повече сте пропуснали да видите, но поне винаги има следващ път, ама при нас е догодина или след няколко години а за бивш Шеф (Питър) може да е всеки следващ уикенд. Извинявам се но ме доядя много, как ви е претупал набързо защото сте имали км. за минаване. Съвет за всички които искат да минат по осморката, не я претупвайте, отделете и поне цял ден или два, не бързайте и спете в района. ОЩЕ МЕ Е ЯД

                      https://www.google.bg/maps?saddr=%D0...via=1&t=m&z=10
                      Последно редактирано от drago varvar; 05-01-14, 12:02.
                      Животът не се мери с броя вдишвания, които правим, а с моментите, които спират дъха ни!

                      Коментар


                      • #41
                        От: Мото Алпи 2013: 4800км от Албания до Швейцария

                        Драго здравей,
                        относно
                        Имам питане: Splugen Pass как го минахте, по трудния маршрут този за моторите….
                        Да си призная честно по време на пътя така и не сме разбрали, че има два маршрута, но сега като се загледах на Гугъл Карти- мисля, че сме минали по „този за моторите”. Пътя беше страхотен, уникално къдрав, и голяма част от него минаваше през „полу тунели”, прокопани в скалите…. не случайно го класирах поне в топ 5 на всички проходи, които минахме. Намерих и една снимка, която е направена от място, където бяхме спрели и хапнахме набързо сред природата…… от където може би се вижда „лесния за колите” маршрут, като съдя за това по езерото, което се вижда на снимката и на картата- предполагам Lago di Isola:
                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20130814_172927.jpg
Прегледи:1
Размер:89.9 КБ
ID:5551206

                        А за препускането- като цяло си прав, но пък от друга страна, то цялото ни пътуване на практика беше едно голямо препускане и цялата идея беше фокусирана около това да сме на моторите и да караме и да караме…. За всички нас това беше първо пътуване през Алпите и концепцията беше основно да караме и да видим колкото се може повече места. Дори не сме имали и идея да правим снимки, като аз дори бях тръгнал и без фотоапарат, а снимах чат-пат с телефона, но когато влязохме в Алпите/Доломитите, вече ме беше много яд на всичко което изпускахме и направихме врътката със снимането в движение със сапунерката на Емо.

                        Според мен е много трудно да държиш фокуса и върху карането и върху снимането и върху разглеждането в едно и също пътуване- голям баланс трябва и по- голям бюджет и не последно място време. Нашият фокус още от подготовката си беше върху карането. Аз наистина се бях подготвил доста сериозно с четенето и плануването, но дори въпросната осморка я включихме съвсем накрая- прочетох за нея от MySwitzerland.com, говорихме с Питър по телефона, той също ни я препоръча горещо и леко раздухме и оптимизирахме маршрута, за да я направим и нея. Тя някак си пада и малко далече, като разстояние и може би по тази причина не е чак толкова популярна за хората от България…. пък се намира и в Швейцария, където си е цифра….. дори и за Европейците, а какво остава за нас?!?!

                        Ние през този ден минахме около 400км- което не е малко като разстояние, в предвид терена и все още сме изключително доволни и благодарни, че Питър се включи като водач. В този ден бях без карта, без ГПС, за първи път без багаж и можех да се наслаждавам на карането, като само трябваше да гледам да не изпусна мотора пред мен и от време на време да щракна и някоя снимка. Това от друга страна се оказа и малък дефект, тъй като впоследствие най- трудно си възстанових маршрута за деня, просто защото не го мислех изобщо

                        Относно
                        „Съвет за всички които искат да минат по осморката, не я претупвайте, отделете и поне цял ден или два, не бързайте и спете в района. ОЩЕ МЕ Е ЯД”
                        : Съгласен съм, като аз мога само да допълня, че това трябва да е планувано още преди тръгването, като време, разходи и организация…. Къмпинга, който ние използвахме е чудесна база за осморката, тъй като е много приличен и е съвсем близо.

                        При нас осморката си беше планувана, като еднодневна авантюра и според мен взехме максималното от нея. Нашето цяло пътуване беше 9 нощувки, като само 3 дни отидоха докато стигнем Алпите и ден и половина, докато се върнем, т.е. за самите Алпи сме отделили само около 5 дни…., като изключим и 1 ден Гросглокнер, остават 4 дни в Алпите, т.е. въпросната осморка реално е била 1/4 от самите Алпи, но такъв ни беше плана, на база на отпуската и бюджета

                        Коментар


                        • #42
                          От: Мото Алпи 2013: 4800км от Албания до Швейцария

                          Прекрасно представяне на преживяното.
                          Благодаря!

                          Коментар


                          • #43
                            От: Мото Алпи 2013: 4800км от Албания до Швейцария


                            Много хубав пътепис
                            Да използвам момента да ви предложа на двамата с Влади едно тридневно пътуване до Неа Перамос...
                            Последно редактирано от jordantcho; 07-01-14, 15:52.

                            Коментар


                            • #44
                              От: Мото Алпи 2013: 4800км от Албания до Швейцария

                              страхотен трип.подкрепям виждането на Драго,относно, препускането" , но това си е вашето пътуване и важното е,че сте се накефили максимално благодаря за споделеното.пътувах с вас, че не се знае аз кога ще се кача на мотор отново
                              приятелски съвет - хартиени карти за разпечатване в нета,колкото щеш.90% от пътищата в жълто в Албания са оффроуд... иникога не ползвам Гугъл мап,а Гугъл ърт...на сателита се вижда дали пътя е черен , а и винаги има снимки поставени от ентусиасти,даващи много ценна информация
                              PATROL 2.8TD КЪСА БАЗА -МАЛКО ПИПНАТ
                              КТМ 990 ADVENTURE , SUZUKI DRZ400-E,YAMAHAYZ250F
                              0899187766

                              Коментар


                              • #45
                                От: Мото Алпи 2013: 4800км от Албания до Швейцария

                                Браво Асене, аз чак сега виждам темата, не че не чух от тук от там за пътуването. А ме кефи и че си прописал...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X