За да преодолеем по лесно шока от некарането през зимата, да си спомним какви ги свършихме през миналото лято. Искам да разкажа за едно наше скоростно ( предвид краткото време с което разполагахме ) пътуване из югозападните Балкани, от типа г....з път да види. Участници бяхме - аз, Стефан с мотор BMW R1150R и Кънчо с мотор YAMAHA TDM 900i.
На 03.06.2013 г. около 08 ч. се срещнахме на бензиностанция Лукойл в Панагюрище, пихме по кафе, преброихме се, снимки и газ
След около 2 часа минахме границата на Калотина, обменихме малко пари, за да имаме за храна и гориво предвид маршрута, който си бяхме начертали, снимки и пак газ.
По план до вечерта трябваше да стигнем Черногорското адриатическо крайбрежие и за целта на Ниш хванахме пътя за Прокуплье, в Блаце спряхме да се поразтъпчем, хапнахме, снимки и отново по моторите.
Започнахме да се изкачваме в планината по добри пътища с красива природа и страхотни гледки и така стигнахме до Копаоник
След задължителните снимки се спуснахме към Нови пазар и след около 50 км. минахме границата и влязохме в Черна гора. От тук започна интересното. Уж на карта карахме по първокласни пътища, но действителността беше различна
Карахме по тесни къдрави пътчета на надморска височина 1400-1500 м., на места асфалта липсваше, населени места тук-там,
над нас заснежени върхове
под нас в бездната сини реки
суров, страшен, но и предизвикателен пейзаж.
Колкото и лош да беше пътя някак си издрапахме и на Биоче се включихме към главния път, заобиколихме Подгорица и продължихме до Петровац на мору, където по предварителен разчет трябваше да се установим на къмпинг. Местни хора обаче ни препоръчаха къмпинг "Маслина" в близкото селце Булярице. Къмпинга е указан с табели в близост до морския бряг е, чист с добри бани, с постоянно налична топла вода и магазин за хранителни стоки на близо. Собственика ни обяви цена от 5 евро за човек, палатка и мотор и ние разхвърляхме катуна. Баня, храна, бира и сън
След 8 ч. непробуден сън (продукт на чистата ми съвест) надникнах от палатката изкефих се на изгряващото слънце, тоалет, закуска и фотосесия
Разтоварихме багажа от моторетките и го складирахме по палатките, след което поехме по крайбрежния път
Наслаждавахме се на карането, пътя и гледките
Стигнахме до остров Свети Стефан
и нали съм си Нарцис не можех да пропусна
Постепенно навлязохме в Будва, паркирахме моторите и тръгнахме по крайбрежната. Изуми ни невероятното съчетание на палми с дървесни видове като дъб и липа например. Стигнахме до пристанището, полюбувахме се на яхтите
а аз и на този красавец
След това влязохме в обградения с крепостна стена стар град, разходихме се по тесните улички, снимки
и хайде отново на крайбрежната, където забелязахме този ветеран
Обядвахме в близкото ресторантче и тъй като времето летеше възседнахме моторетките и поехме по панорамния път към старата Черногорска столица Цетине. От пътя се откриват красиви гледки към крайбрежието и разположения в ниското Будва
Пристигнахме в Цетине - малко градче с исторически център - разходка, кафе и снимки
Поразпитахме как да излезем към панорамния път от Цетине към Котор и след като обещахме да караме много внимателно тръгнахме. Оказа се, че пътя е широк не повече от 3 м. От едната страна е скат,а от другата пропаст
От към пропастта обезопасяването е такова
За сметка на това пътя е къдрав
и гледките си ги бива
Най красивото обаче предстоеше, но за това по късно.
На 03.06.2013 г. около 08 ч. се срещнахме на бензиностанция Лукойл в Панагюрище, пихме по кафе, преброихме се, снимки и газ
След около 2 часа минахме границата на Калотина, обменихме малко пари, за да имаме за храна и гориво предвид маршрута, който си бяхме начертали, снимки и пак газ.
По план до вечерта трябваше да стигнем Черногорското адриатическо крайбрежие и за целта на Ниш хванахме пътя за Прокуплье, в Блаце спряхме да се поразтъпчем, хапнахме, снимки и отново по моторите.
Започнахме да се изкачваме в планината по добри пътища с красива природа и страхотни гледки и така стигнахме до Копаоник
След задължителните снимки се спуснахме към Нови пазар и след около 50 км. минахме границата и влязохме в Черна гора. От тук започна интересното. Уж на карта карахме по първокласни пътища, но действителността беше различна
Карахме по тесни къдрави пътчета на надморска височина 1400-1500 м., на места асфалта липсваше, населени места тук-там,
над нас заснежени върхове
под нас в бездната сини реки
суров, страшен, но и предизвикателен пейзаж.
Колкото и лош да беше пътя някак си издрапахме и на Биоче се включихме към главния път, заобиколихме Подгорица и продължихме до Петровац на мору, където по предварителен разчет трябваше да се установим на къмпинг. Местни хора обаче ни препоръчаха къмпинг "Маслина" в близкото селце Булярице. Къмпинга е указан с табели в близост до морския бряг е, чист с добри бани, с постоянно налична топла вода и магазин за хранителни стоки на близо. Собственика ни обяви цена от 5 евро за човек, палатка и мотор и ние разхвърляхме катуна. Баня, храна, бира и сън
След 8 ч. непробуден сън (продукт на чистата ми съвест) надникнах от палатката изкефих се на изгряващото слънце, тоалет, закуска и фотосесия
Разтоварихме багажа от моторетките и го складирахме по палатките, след което поехме по крайбрежния път
Наслаждавахме се на карането, пътя и гледките
Стигнахме до остров Свети Стефан
и нали съм си Нарцис не можех да пропусна
Постепенно навлязохме в Будва, паркирахме моторите и тръгнахме по крайбрежната. Изуми ни невероятното съчетание на палми с дървесни видове като дъб и липа например. Стигнахме до пристанището, полюбувахме се на яхтите
а аз и на този красавец
След това влязохме в обградения с крепостна стена стар град, разходихме се по тесните улички, снимки
и хайде отново на крайбрежната, където забелязахме този ветеран
Обядвахме в близкото ресторантче и тъй като времето летеше възседнахме моторетките и поехме по панорамния път към старата Черногорска столица Цетине. От пътя се откриват красиви гледки към крайбрежието и разположения в ниското Будва
Пристигнахме в Цетине - малко градче с исторически център - разходка, кафе и снимки
Поразпитахме как да излезем към панорамния път от Цетине към Котор и след като обещахме да караме много внимателно тръгнахме. Оказа се, че пътя е широк не повече от 3 м. От едната страна е скат,а от другата пропаст
От към пропастта обезопасяването е такова
За сметка на това пътя е къдрав
и гледките си ги бива
Най красивото обаче предстоеше, но за това по късно.
Коментар